Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2018, 11:53   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom zijn Open VLD, CD&V & N-VA dan tegen decumul als het er niet over gaat ?
Het gaat mij niet over decumul, dat schrijf ik toch overduidelijk, maar je weigert blijkbaar mijn tekstje volledig te lezen. Dus zeg en schrijf ik het nogmaals zo expliciet mogelijk: hetgeen mij ergert is het feit dat de franstaligen, die zichzelf als "démocrate par excéllence" beschouwen, een communautaire Brusselse beleidsregel, van 50% in zowel de Nederlandse als de Franse taalgroep, onderuit te halen door misbruik te maken van een betwistbare beslissing uit 2001 die in de praktijk nooit werd toegepast.

Je hoeft dus niet meer te komen aandraven met het "voor of tegen cumul", ik spreek mij daarover hier niet uit. Het gaat er om dat het onaanvaardbaar isis dat zij, de franstaligen, zo maar zouden mogen beslissen om een meerderheids-stem van de Nederlandstaligen in de papiermand te kieperen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 11:57   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe meer de Vlaamse meerderheid in deze staat machteloos wordt gemaakt, hoe liever jij dat hebt.
Laat ons de feiten niet omdraaien. Brussel ligt in Vlaanderen. Brussel = Vlaams. Niets weerhoudt Open VLD, CD&V en N-VA Franstalige zetels binnen te halen in Brussel.

Brussel zou zich trouwens beter uitbreiden tot aan de grenzen van Brabant. Dat zou het probleem aanpakken van de pendelaars wiens stem niet gehoord wordt in de Brusselse democratie.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 12:00   #83
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het gaat mij niet over decumul, dat schrijf ik toch overduidelijk, maar je weigert blijkbaar mijn tekstje volledig te lezen.
Mijn beste quercus,

Het gaat wel degelijk om decumul. Decumul is geen middel. Het is een doel op zich. Net als anti-decumul een doel op zich is.

De middelen die jij beschrijft hebben niets te zien met decumul of anti-decumul te zien.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 maart 2018 om 12:01.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 13:20   #84
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Laat ons de feiten niet omdraaien. Brussel ligt in Vlaanderen. Brussel = Vlaams.
Onder diezelfde logica was West-Berlijn = DDR
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 18 maart 2018 om 13:20.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 13:21   #85
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het gaat mij niet over decumul, dat schrijf ik toch overduidelijk, maar je weigert blijkbaar mijn tekstje volledig te lezen. Dus zeg en schrijf ik het nogmaals zo expliciet mogelijk: hetgeen mij ergert is het feit dat de franstaligen, die zichzelf als "démocrate par excéllence" beschouwen, een communautaire Brusselse beleidsregel, van 50% in zowel de Nederlandse als de Franse taalgroep, onderuit te halen door misbruik te maken van een betwistbare beslissing uit 2001 die in de praktijk nooit werd toegepast.

Je hoeft dus niet meer te komen aandraven met het "voor of tegen cumul", ik spreek mij daarover hier niet uit. Het gaat er om dat het onaanvaardbaar isis dat zij, de franstaligen, zo maar zouden mogen beslissen om een meerderheids-stem van de Nederlandstaligen in de papiermand te kieperen.
Dura lex, sed lex
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 13:26   #86
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een antwoord dat volledig in de lijn ligt van jouw ideologie en dat mij hoegenaamd niet verwondert. Hoe meer de Vlaamse meerderheid in deze staat machteloos wordt gemaakt, hoe liever jij dat hebt. Kortom, links gefossiliseerd belgicisme op zijn smalst.
Is het u al eens te binnen geschoten dat het aan de Vlamingen zelf ligt?

Historisch gezien zijn Vlaams-Nationalisten kampioen in het weglopen van staatshervormingen en het stellen van exclusieven in mogelijke coalitiepartners.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 13:31   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Onder diezelfde logica was West-Berlijn = DDR
Dat was ook de reden van de luchtbrug naar Berlijn. De muur is er gekomen omdat de Russen een te grote invloed zagen van de rest van de geallieerden over Berlijn.

Net zoals de Berlijners verdwenen verdwijnen ook de Brusselaars.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 14:05   #88
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat was ook de reden van de luchtbrug naar Berlijn. De muur is er gekomen omdat de Russen een te grote invloed zagen van de rest van de geallieerden over Berlijn.

Net zoals de Berlijners verdwenen verdwijnen ook de Brusselaars.
Ik weet niet of u af en toe in Brussel komt, maar afgezien van de straten rond het Sint-Katelijneplein is de invloed van Nederlandstaligen op Brussel eerder miniem te noemen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 15:56   #89
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Laat ons de feiten niet omdraaien. Brussel ligt in Vlaanderen. Brussel = Vlaams. Niets weerhoudt Open VLD, CD&V en N-VA Franstalige zetels binnen te halen in Brussel.

Brussel zou zich trouwens beter uitbreiden tot aan de grenzen van Brabant. Dat zou het probleem aanpakken van de pendelaars wiens stem niet gehoord wordt in de Brusselse democratie.
Haha! De Brusselse francofonie heeft eind jaren tachtig hemel en aarde verzet om toch maar van de 19 baronietjes "une région a part entière" te maken. Door de ezelachtigheid van de Vlamingen (de Volksunie van destijds op kop) is hen dat gelukt. Jawel, Brussel ligt geografisch in het Vlaams gewest. Maar dat maakt nog niet dat u zo maar mag beweren "Brussel = Vlaams".

Tussen haakjes: zowat een tiental jaren geleden hoorde ik op de radio een interview met Vic Anciaux. Toen bekende hij dat het akkoord van de Vlamingen destijds om Brussel een gewest te laten worden een zware vergissing was. Maar het kalf is verdronken...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 16:08   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Haha! De Brusselse francofonie heeft eind jaren tachtig hemel en aarde verzet om toch maar van de 19 baronietjes "une région a part entière" te maken. Door de ezelachtigheid van de Vlamingen (de Volksunie van destijds op kop) is hen dat gelukt. Jawel, Brussel ligt geografisch in het Vlaams gewest. Maar dat maakt nog niet dat u zo maar mag beweren "Brussel = Vlaams".

Tussen haakjes: zowat een tiental jaren geleden hoorde ik op de radio een interview met Vic Anciaux. Toen bekende hij dat het akkoord van de Vlamingen destijds om Brussel een gewest te laten worden een zware vergissing was. Maar het kalf is verdronken...
Wat een geluk. Bescherm ons van die Antwerpse Blaaskaken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 22:57   #91
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een geluk. Bescherm ons van die Antwerpse Blaaskaken.
Och de zogezegd "Vlaamse" Dansaert Brusselaartjes zijn toch maar een hoopje francofiele slijmerds hoor.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 23:03   #92
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mijn beste quercus,

Het gaat wel degelijk om decumul. Decumul is geen middel. Het is een doel op zich. Net als anti-decumul een doel op zich is.

De middelen die jij beschrijft hebben niets te zien met decumul of anti-decumul te zien.
Antwoord eerst op mijn volledige boodschap. En die ging over meer dan alleen maar voor of tegen de decumul. Ik had het over het soort manoeuver dat de francofoontjes willen uitspoken om hun slag thuis te halen. Maar daarover zwijg je nietwaar?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 23:09   #93
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar het kalf is verdronken...
Als dat jouw mening is snap ik niet waarom je verdedigt dat N-VA, CD&V en Open VLD tegen decumul zijn.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 23:10   #94
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uit het artikel:


Deze week keurde de Commissie Binnenlandse Zaken van het Brussels Parlement een voorstel goed om een decumul in te voeren tussen het mandaat van parlementslid en dat van schepen of burgemeester. Een meerderheid van Franstalige parlementsleden is voor, een meerderheid van Vlaamse parlementsleden is tegen. De storm van verontwaardiging tegen deze ‘eenzijdige’ Franstalige beslissing bleef uit…


Daar gaat het dus om. Toestanden zoals Patrick Jansens in Antwerpen die zowel parlementslid was als burgemeester zijn in Brussel niet langer mogelijk.
Neen, uw dwaalt!
Het gaat niet over de "god" betere de "decumul" en al zekers niet over de Patrick Jansens.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 23:15   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Antwoord eerst op mijn volledige boodschap. En die ging over meer dan alleen maar voor of tegen de decumul. Ik had het over het soort manoeuver dat de francofoontjes willen uitspoken om hun slag thuis te halen. Maar daarover zwijg je nietwaar?
Zeg eens voluit jouw gedacht. Gaan N-VA, Open VLD en CD&V het zover communautair laten spelen zodat het een BHV of Voerenkwestie wordt ?

Decumul is niet alleen in Brussel aan de orde. In Vlaanderen proberen de Vlaamse partijen het debat erover koud te laten. Schepenen en burgemeester die parlementen zetelen is niet meer van deze tijd. Toch houdt de particratie hier halsstarrig aan vast.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 23:16   #96
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Neen, uw dwaalt!
Het gaat niet over de "god" betere de "decumul" en al zekers niet over de Patrick Jansens.
Vertel dat aan Bart Maddans die ik letterlijk citeer.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 10:22   #97
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zeg eens voluit jouw gedacht. Gaan N-VA, Open VLD en CD&V het zover communautair laten spelen zodat het een BHV of Voerenkwestie wordt ?

Decumul is niet alleen in Brussel aan de orde. In Vlaanderen proberen de Vlaamse partijen het debat erover koud te laten. Schepenen en burgemeester die parlementen zetelen is niet meer van deze tijd. Toch houdt de particratie hier halsstarrig aan vast.


Het is toch weeral heel eenvoudig. Alle partijen behouden graag hun tentakels via burgemeesters en plaatselijke coalities. Die decumul zal er dus nooit komen. Het is hun sterkte om burgemeesters te hebben die via het parlement in het gareel lopen. De voordelen zijn wederzijds. De burgemeesters krijgen meer armslag om iets met steun uit te voeren of met subsidies en de plaatselijke benoemingscarrousel komt dan weer ten goede aan nieuwe partijleden. Een win-win operatie dus.
Maak het niet moeilijker dan het al is.
In Brussel is het momenteel de omgekeerde wereld.
Liefst geen parlementaire bemoeienissen momenteel.
Tot de hemel opklaart en dan hebben ze er spijt van.
En wat die hiervoren vermelde VU-zagevent betreft; die had niks met Vlamingen te maken.
Tot zelfs zijn zoon heeft; zoals al de rest van die toppers; het zinkend schip verlaten om te proberen verder hun zakken te vullen.
Feitelijk heeft de VU nooit bestaan. Het was gewoon een amalgaam zonder partij-structuur en waarin er niet gewaakt werd om te vermijden dat plaatselijke arrivistjes zotte toeren uithaalden.
Alles in de eigen zak en panikeren als er zelfs geen kieslijst meer kon gevormd worden bij volgende verkiezingen. Een partij die nooit enige waardering heeft opgebracht voor eigen werkers. Integendeel zelfs. Dezen buiten werkte omdat ze een gevaar konden vormen voor dezen die toevallig de beste plaatsen op de lijst kregen en via de kopstemmen de lakens gingen uitdelen. Kan niet blijven duren natuurlijk stumperds.

Laatst gewijzigd door werkman : 19 maart 2018 om 10:28.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 10:41   #98
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het is toch weeral heel eenvoudig. Alle partijen behouden graag hun tentakels via burgemeesters en plaatselijke coalities. Die decumul zal er dus nooit komen. Het is hun sterkte om burgemeesters te hebben die via het parlement in het gareel lopen. De voordelen zijn wederzijds. De burgemeesters krijgen meer armslag om iets met steun uit te voeren of met subsidies en de plaatselijke benoemingscarrousel komt dan weer ten goede aan nieuwe partijleden. Een win-win operatie dus.
Maak het niet moeilijker dan het al is.
In Brussel is het momenteel de omgekeerde wereld.
Liefst geen parlementaire bemoeienissen momenteel.
Tot de hemel opklaart en dan hebben ze er spijt van.
En wat die hiervoren vermelde VU-zagevent betreft; die had niks met Vlamingen te maken.
Tot zelfs zijn zoon heeft; zoals al de rest van die toppers; het zinkend schip verlaten om te proberen verder hun zakken te vullen.
Feitelijk heeft de VU nooit bestaan. Het was gewoon een amalgaam zonder partij-structuur en waarin er niet gewaakt werd om te vermijden dat plaatselijke arrivistjes zotte toeren uithaalden.
Alles in de eigen zak en panikeren als er zelfs geen kieslijst meer kon gevormd worden bij volgende verkiezingen. Een partij die nooit enige waardering heeft opgebracht voor eigen werkers. Integendeel zelfs. Dezen buiten werkte omdat ze een gevaar konden vormen voor dezen die toevallig de beste plaatsen op de lijst kregen en via de kopstemmen de lakens gingen uitdelen. Kan niet blijven duren natuurlijk stumperds.
Lol, de VU nooit bestaan ?

Je persoonlijke frustratie niet al te zeer de werkelijkheid laten bepalen hé, werkman.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 11:23   #99
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Lol, de VU nooit bestaan ?

Je persoonlijke frustratie niet al te zeer de werkelijkheid laten bepalen hé, werkman.

Persoonlijke fustratie? Mogelijk vriend. Maar ik heb de werkelijkheid niet te bepalen. Toen ik destijds mijn schop heb afgekuist was dat wel overwogen hoor. En mijn werkelijkheid telt; niet de uwe.
Bovendien heb ik niet duidelijk gemaakt dat de VU een amalgaam was.
Ik meen dat De Wever dat zelf gesteld heeft?
Bovendien moet je toch hoognodig eens de inhoud gaan lezen van hetgeen sommigen hier brengen. En dan zal je misschien concluderen; na de uiteenzetting; dat ik gezegd heb waarom de VU nooit bestaan heeft als gestructureerde partij dan. En als ik de visie van De Wever onderschrijf dan weet U hopelijk nu toch waarom ik deze partij eveneens een amalgaam zootje noem.
Bovendien stel ik met genoegen vast dat de laatste overlevenden plaatselijk verdwenen zijn bij de N-VA. Ze hebben zich misrekend. Er zat een gat in hun zak. Tja; de ene zijn euro valt vroeger als die van de andere nietwaar!
Ik heb een stortbad genomen en ben van het zout af dat mijn zweet achtergelaten had. Meer moet U er niet achter zoeken Küll.
Nog eentje is er blijven plakken aan de stroop. Even afwachten in hoeverre ze zal gebruikt worden als pasmunt na volgende verkiezingen.
Indien nodig natuurlijk. Maar dat zijn mijn zaken niet meer.
En evenmin zijn het de jouwe Küll. Moei U met zaken waar je iets van afweet. En hou anders uw bek toe i.p.v. commentaar te spuien op mensen die wel iets zeggen en over zaken kritiek uiten waar je niks van af weet.
Dag Küll! En ....zou het mogelijk zijn iets te brengen met inhoud i.p.v. het viseren van personen?

Laatst gewijzigd door werkman : 19 maart 2018 om 11:32.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 17:40   #100
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Brussel zou zich trouwens beter uitbreiden tot aan de grenzen van Brabant. Dat zou het probleem aanpakken van de pendelaars wiens stem niet gehoord wordt in de Brusselse democratie.
Je beseft toch wel dat je met je voorstel meewerkt aan de olievlek?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be