Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2018, 20:29   #461
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard een maatschap kan veroordeelt worden i

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een maatschap heeft geen rechtspersoonlijkheid en gaat dus nooit veroordeeld worden. Hier is reeds bij herhaling op gewezen.
lees dit eens eerst en kom dan nog eens terug

Onverdeelde boedel en rechtspersoon

AddThis Sharing Buttons

Share to LinkedInShare to TwitterShare to Facebook

(boek nr. 24 in de reeks Vennootschaps- en Financieel Recht)

JR 24



Auteur : Joeri Vananroye
Pagina's : 411
Prijs : 135,00 EUR (incl. BTW)
(20 % korting voor abonnees op deze reeks)
ISBN-nummer : 978-90-6738-205-2
Jaar van uitgave : 2014

Bekijk hier de volledige inhoudstafel

Onverdeelde boedel en rechtspersoon
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 00:46   #462
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard De Legale Sterfhuisconstructie

Dit is de website om de markt in Nederland mee te ondersteunen

http://wco3-sterfhuisconstructie.be/
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 15:42   #463
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
de juridische vraag is dat niet lees bericht 457 ,en de maatschap kan wel veroordeelt worden ,ze kan zelfs failliet worden verklaart dat is de ergste veroordeling die je kan hebben ,je loop duidelijk nog 2 jaar achter de feiten
Kan je KBO nummers geven van maatschappen die failliet zijn verklaard en/of veroordeeld zijn ?

btw: jouw volmacht uit bericht 457 is zonder voorwerp.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 15:59   #464
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
lees dit eens eerst en kom dan nog eens terug

Onverdeelde boedel en rechtspersoon
Uit jouw bron ( een doctoraatsthesis van 2011 gepromoot door prof Koen Geens, thans minister justitie)

Traditionele ontkenning van het probleem
–De traditionele stelling luidt dat de maatschap als niet-rechtspersoon als dusdanig niet failliet kan gaan. Dit is weliswaar correct, maar ontkent het probleem zonder een praktische oplossing aan te bieden.
De handelsdaden die in naam van een commerciële (openbare) maatschap worden gesteld, worden toegerekend aan elk van de maten, die hierdoor automatisch als handelaar gelden.
Indien de maatschap zich in een toestand van staking van betaling bevindt, betekent dit concreet omwille van de hoofdelijke aansprakelijkheid van de maten, dat ook zij zich in een toestand van staking van betaling bevinden. De causaliteit is eigenlijk omgekeerd: het is maar omdat elk van de maten zich in staat van faillissement bevindt, dat de maatschap insolvent wordt geacht.
Hoe moeten in zulk geval de verhoudingen tussen de verschillende schuldeisers (persoonlijke en maatschapsschuldeisers) t.a.v. de verschillende goederen (persoonlijke goederen, onverdeelde goederen, goederen waarop maatschap gebruiksrecht heeft) worden opgewikkeld.
(387)
X + 1 boedels
– De bovenstaande principes geven aan hoe het faillissement van een commerciële maatschap dient te worden afgewikkeld

Door het faillissement van de maten, zal de maatschap worden ontbonden. De netto-vereffening van de maatschap dringt zich ook, en zelfs meer, op bij het faillissement van één of meerdere van de maten. Dit wordt geïllustreerd door het bekende Socolarrest van het Hof van Cassatie over de vereffening van een tijdelijke maat-schap van het faillissement van één van de maten.
1
Alhoewel het geschil in termen van schuldvergelijking en ondeelbaarheid werd gesteld, is de belangrijkste les van dit arrest voor ons verhaal dat een netto-vereffening in een vennootschap zonder rechtspersoonlijkheid ook bij faillissement tegenwerpelijk aan derden is. Dirix sprak in dit verband terecht van een “substraat van rechtspersoonlijkheid (...), derwijze dat privé-schuldeisers van een der vennoten zich slechts kunnen verhalen op het aandeel dat deze vennoot na de vereffening van het vennootschapsvermogen wordt toebedeeld.”
2
Net zoals het faillissement van een vennootschap onder firma (met rechtspersoonlijkheid), leidt het faillissement van een commerciële maatschap daardoor tot evenveel boedels als er maten zijn plus één boedel voor de maatschap zelf.
3
In de laatste boedel zijn de maatschapsschuldeisers bevoorrecht.


De promotor van deze thesis uit 2011 heeft in 2017 als justitieminister een nieuwe insolventiewet door het parlement gejaagd.

https://www.koengeens.be/news/2017/1...-de-ondernemer

Het failliet van een maatschap is volgens de thesis die jij aanhaalt enkel de facto na faillissement van elke maat.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 maart 2018 om 16:09.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 21:48   #465
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uit jouw bron ( een doctoraatsthesis van 2011 gepromoot door prof Koen Geens, thans minister justitie)

Traditionele ontkenning van het probleem
–De traditionele stelling luidt dat de maatschap als niet-rechtspersoon als dusdanig niet failliet kan gaan. Dit is weliswaar correct, maar ontkent het probleem zonder een praktische oplossing aan te bieden.
De handelsdaden die in naam van een commerciële (openbare) maatschap worden gesteld, worden toegerekend aan elk van de maten, die hierdoor automatisch als handelaar gelden.
Indien de maatschap zich in een toestand van staking van betaling bevindt, betekent dit concreet omwille van de hoofdelijke aansprakelijkheid van de maten, dat ook zij zich in een toestand van staking van betaling bevinden. De causaliteit is eigenlijk omgekeerd: het is maar omdat elk van de maten zich in staat van faillissement bevindt, dat de maatschap insolvent wordt geacht.
Hoe moeten in zulk geval de verhoudingen tussen de verschillende schuldeisers (persoonlijke en maatschapsschuldeisers) t.a.v. de verschillende goederen (persoonlijke goederen, onverdeelde goederen, goederen waarop maatschap gebruiksrecht heeft) worden opgewikkeld.
(387)
X + 1 boedels
– De bovenstaande principes geven aan hoe het faillissement van een commerciële maatschap dient te worden afgewikkeld

Door het faillissement van de maten, zal de maatschap worden ontbonden. De netto-vereffening van de maatschap dringt zich ook, en zelfs meer, op bij het faillissement van één of meerdere van de maten. Dit wordt geïllustreerd door het bekende Socolarrest van het Hof van Cassatie over de vereffening van een tijdelijke maat-schap van het faillissement van één van de maten.
1
Alhoewel het geschil in termen van schuldvergelijking en ondeelbaarheid werd gesteld, is de belangrijkste les van dit arrest voor ons verhaal dat een netto-vereffening in een vennootschap zonder rechtspersoonlijkheid ook bij faillissement tegenwerpelijk aan derden is. Dirix sprak in dit verband terecht van een “substraat van rechtspersoonlijkheid (...), derwijze dat privé-schuldeisers van een der vennoten zich slechts kunnen verhalen op het aandeel dat deze vennoot na de vereffening van het vennootschapsvermogen wordt toebedeeld.”
2
Net zoals het faillissement van een vennootschap onder firma (met rechtspersoonlijkheid), leidt het faillissement van een commerciële maatschap daardoor tot evenveel boedels als er maten zijn plus één boedel voor de maatschap zelf.
3
In de laatste boedel zijn de maatschapsschuldeisers bevoorrecht.


De promotor van deze thesis uit 2011 heeft in 2017 als justitieminister een nieuwe insolventiewet door het parlement gejaagd.

https://www.koengeens.be/news/2017/1...-de-ondernemer

Het failliet van een maatschap is volgens de thesis die jij aanhaalt enkel de facto na faillissement van elke maat.
Dat klopt ,dus moet een maatschap worden gedagvaardigd door het dagvaardigen van al haar maten ,en dat is nu net het probleem voor de 11e kamer ,ze is gedagvaardigd door 1 vennoot op grond van de hoofdelijke en ondeelbare aansprakelijkheid .
Mijn expliciete vraag nu naar de 11 e kamer is nu of dat kan, meer nog of een maat hoofdelijk voor een schuld Kan worden gedagvaardigd (zoals nu gebeurt) voordat de maatschap is veroordeeld .
LEES MIJN BESLUITEN
Overzetboot nv wordt gedagvaardigd voor een schuld van de maatschap !!
ze wordt gedagvaardigd als maat (lees mijn verweer)
we wachten de uitspraak af net zoals voor het probleem van art 60 .
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 04:33   #466
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Waarom Ik Zo Anders Ben Als Alle Andere Juristen

Beste Frank en Bram,
In mijn thesis vind U de wijze waarop ik vonnissen en rechten bestudeer (dit is uniek bij mijn weten)

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=173


Elk aangeduid kleurtje is een lemma (een kort bewezen juridische uitspraak) en zo heb ik er duizenden in de loop der jaren verzamelt en opgeslagen in een gestructureerde database. Ik ga 4 tot 6 maanden naar Tenerife om elk vonnis in mijn interesse (zie functiefiche sterfhuisconsulent ) te analyseren en te zoeken naar lemma’s van zowel de Nederlandstalige uitspraken als de Franstalige uitspraken in de Benelux en Frankrijk)
Men moet in het leven niet slim of begaafd zijn ,men moet uitzonderlijk zijn (80 procent van de miljonairs zijn dat)

Wanneer in een proces aangaande een inbraak het slachtoffer zegt door de aangeklaagde bestolen te zijn, terwijl de aangeklaagde dat ontkent, dan zijn
die twee uitspraken in tegenspraak met elkaar, samen zij zijn inconsistent. Er zal gezocht worden naar bewijsmateriaal dat hetzij de uitspraak van de een,hetzij die van de ander ondersteunt. En als dat niet gevonden wordt gaat ieder zijns weegs. De tegenspraak doet ons niet twijfelen aan de wereld, omdat zij ontstond door twee uitspraken die zonder bewijs niet op voorhand voor waar werden gehouden. Maar als beweringen die voor waar gehouden worden tot een tegenspraak leiden is dat schokkend.
Vandaar dat men in de advocatuur 2 soorten heeft :

De strafpleiters die uitgaan van het intuitisme en werken op de innerlijke overtuiging van de rechter of de juri
De schrijvers van conclusies welke niet of nauwelijks pleiten maar zich baseren op formalisme en trachten op papier een onomstotelijk bewijs te leveren gebaseerd op precedenten in uitspraken en combinatorics in wetten.

Het is duidelijk dat Bram en ik elkaars tegenpool zijn.(de een is daarom niet meer of minder dan de andere)
We kunnen stellen dat zowel Bram als ik behoren tot de absolute top.

Wat is een lemma ?

Quod erat demonstradum, dat is waar Euclides, in de afgekorte vorm Q.E.D.,zijn bewijzen die hij meer dan tweeduizend jaar geleden optekende,
In de abstracte wiskunde is dit een hoofdvak ! het is een samenvatting abstract van wiskundige logica, constructivisme.en formele abstracte definiëring in aanschouwelijke axioma's en beweringen Hierdoor voldoet het merendeel van de bewijzen aan dat wat van een bewijs gevraagd wordt: ze leiden tot de overtuiging dat dat wat bewezen wordt waar is. De abstracte wiskunde bestudeerd geen specifiek bewijs (vb stelling van pythagoras )maar bewijzen die algemeen van aard zijn.

Bewijzen bevatten vaak lemma's, die in het resultaat van het bewijs niet terug te zien zijn. De stelling is bijvoorbeeld uitsluitend een bewering over natuurlijke getallen, maar het bewijs maakt gebruik van een lemma over oppervlakken ineen drie-dimensionale ruimte.
Zo'n bewijs is echter over het algemeen veel langer dan het originele bewijs. Dit zou men als een verklaring voor het gebruik van lemma's kunnen zien,

Gezien ik de enige ben die lemma’s construeer, heb ik een onvoorstelbare voorsprong tegenover mijn juridische tegenstanders,ik kom als het ware uit de lucht gevallen voor hen ,ik heb meer bouwstenen om mijn argumentaties te ondersteunen.
Dit is de reden waarom zeer veel advocaten met mij niet meer in kriegsspiele willen gaan omdat ze meestal het gevoel hebben dat ik een pletwals ben die over hen loopt in het bijzijn van hun klient. Komt er dan nog bij dat ik mij een matrix geheugen heb aangemaakt(training en nog eens training,geen inspiratie maar transpiratie) om meer dan 3.000 vonnissen en arresten uit mijn hoofd te gebruiken tijdens deze kriegsspiele.Niet direkt om happy van te worden als je een gerenommeerd advocaat bent.
Op mijn voordrachten en lezingen moet ik steeds letten dat ik de aanwezigen juristen niet te fel bestook en overkom als een ANTWERPSE DIKKE NEK.

Ik hoop hiermede het een en ander verduidelijkt te hebben.



vriendelijke groeten
STERFHUISCONSULENT VZR
Paul Van der Es
Bestuurder beroepsvereniging
0475 875 125
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 18 maart 2018 om 04:37.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 04:58   #467
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht


Op mijn voordrachten en lezingen moet ik steeds letten dat ik de aanwezigen juristen niet te fel bestook en overkom als een ANTWERPSE DIKKE NEK.
Welke voordrachten ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 05:20   #468
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Welke voordrachten ?
Er zijn er al en paar locale geweest en zal U op de hoogte houden als er een grote komt ,ik wacht op de start van BLAQ

www.blaq.be
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 18 maart 2018 om 05:20. Reden: van de RES go's BLAQ
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 05:23   #469
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Er zijn er al en paar locale geweest en zal U op de hoogte houden als er een grote komt ,ik wacht op de start van BLAQ

www.blaq.be
"Locale" zoals als in voor je huisdieren ?

En je link is dood...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 05:26   #470
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Beste Frank en Bram,
In mijn thesis vind U de wijze waarop ik vonnissen en rechten bestudeer (dit is uniek bij mijn weten)

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=173


Elk aangeduid kleurtje is een lemma (een kort bewezen juridische uitspraak) en zo heb ik er duizenden in de loop der jaren verzamelt en opgeslagen in een gestructureerde database. Ik ga 4 tot 6 maanden naar Tenerife om elk vonnis in mijn interesse (zie functiefiche sterfhuisconsulent ) te analyseren en te zoeken naar lemma’s van zowel de Nederlandstalige uitspraken als de Franstalige uitspraken in de Benelux en Frankrijk)
Men moet in het leven niet slim of begaafd zijn ,men moet uitzonderlijk zijn (80 procent van de miljonairs zijn dat)

Wanneer in een proces aangaande een inbraak het slachtoffer zegt door de aangeklaagde bestolen te zijn, terwijl de aangeklaagde dat ontkent, dan zijn
die twee uitspraken in tegenspraak met elkaar, samen zij zijn inconsistent. Er zal gezocht worden naar bewijsmateriaal dat hetzij de uitspraak van de een,hetzij die van de ander ondersteunt. En als dat niet gevonden wordt gaat ieder zijns weegs. De tegenspraak doet ons niet twijfelen aan de wereld, omdat zij ontstond door twee uitspraken die zonder bewijs niet op voorhand voor waar werden gehouden. Maar als beweringen die voor waar gehouden worden tot een tegenspraak leiden is dat schokkend.
Vandaar dat men in de advocatuur 2 soorten heeft :

De strafpleiters die uitgaan van het intuitisme en werken op de innerlijke overtuiging van de rechter of de juri
De schrijvers van conclusies welke niet of nauwelijks pleiten maar zich baseren op formalisme en trachten op papier een onomstotelijk bewijs te leveren gebaseerd op precedenten in uitspraken en combinatorics in wetten.

Het is duidelijk dat Bram en ik elkaars tegenpool zijn.(de een is daarom niet meer of minder dan de andere)
We kunnen stellen dat zowel Bram als ik behoren tot de absolute top.

Wat is een lemma ?

Quod erat demonstradum, dat is waar Euclides, in de afgekorte vorm Q.E.D.,zijn bewijzen die hij meer dan tweeduizend jaar geleden optekende,
In de abstracte wiskunde is dit een hoofdvak ! het is een samenvatting abstract van wiskundige logica, constructivisme.en formele abstracte definiëring in aanschouwelijke axioma's en beweringen Hierdoor voldoet het merendeel van de bewijzen aan dat wat van een bewijs gevraagd wordt: ze leiden tot de overtuiging dat dat wat bewezen wordt waar is. De abstracte wiskunde bestudeerd geen specifiek bewijs (vb stelling van pythagoras )maar bewijzen die algemeen van aard zijn.

Bewijzen bevatten vaak lemma's, die in het resultaat van het bewijs niet terug te zien zijn. De stelling is bijvoorbeeld uitsluitend een bewering over natuurlijke getallen, maar het bewijs maakt gebruik van een lemma over oppervlakken ineen drie-dimensionale ruimte.
Zo'n bewijs is echter over het algemeen veel langer dan het originele bewijs. Dit zou men als een verklaring voor het gebruik van lemma's kunnen zien,

Gezien ik de enige ben die lemma’s construeer, heb ik een onvoorstelbare voorsprong tegenover mijn juridische tegenstanders,ik kom als het ware uit de lucht gevallen voor hen ,ik heb meer bouwstenen om mijn argumentaties te ondersteunen.
Dit is de reden waarom zeer veel advocaten met mij niet meer in kriegsspiele willen gaan omdat ze meestal het gevoel hebben dat ik een pletwals ben die over hen loopt in het bijzijn van hun klient. Komt er dan nog bij dat ik mij een matrix geheugen heb aangemaakt(training en nog eens training,geen inspiratie maar transpiratie) om meer dan 3.000 vonnissen en arresten uit mijn hoofd te gebruiken tijdens deze kriegsspiele.Niet direkt om happy van te worden als je een gerenommeerd advocaat bent.
Op mijn voordrachten en lezingen moet ik steeds letten dat ik de aanwezigen juristen niet te fel bestook en overkom als een ANTWERPSE DIKKE NEK.

Ik hoop hiermede het een en ander verduidelijkt te hebben.



vriendelijke groeten
STERFHUISCONSULENT VZR
Paul Van der Es
Bestuurder beroepsvereniging
0475 875 125
Beschouw nu al die lemma's als een kleurtje op een Rubic cubus met als afmetingen NxNxN waarbij N groter is dan 3 (afhankelijk van het probleem)
en je hebt de combinatorics die ik gebruik in mijn constructies.
Daarom heb ik 21 sterfhuisconstructies en geen 3 of max 4 zoals de andere juristen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg POL RECHTBANK.jpg‎ (67,6 KB, 324x gelezen)
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 05:46   #471
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
"Locale" zoals als in voor je huisdieren ?

En je link is dood...
Re: Www.blaq.one
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2018, 11:42   #472
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard sterfhuisconstructies

Hierbij de wijze waarop sterfhuisconstructies worden opgesteld.
De commerciele maatschap techniek is daar een belangrijk onderdeel van.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf P SC organisatie kriegsspiele1.pdf‎ (232,9 KB, 374x gelezen)
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 09:38   #473
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard voor de zeer goede juristen van dit forum

kan een van de juristen eens antwoorden op deze vraag aub
schijnbaar weten de deurwaarders het ook niet

http://www.gerechtsdeurwaarder.bbfor...g___-t741.html
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2018, 00:25   #474
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
kan een van de juristen eens antwoorden op deze vraag aub
schijnbaar weten de deurwaarders het ook niet

http://www.gerechtsdeurwaarder.bbfor...g___-t741.html
Uw vraagje is er typisch eentje van iemand die niet eens het tweede jaar rechten zou halen wegens een totaal gebrek aan zin voor juridische logica, en in uw geval zelfs van logica tout court. U hebt dan ook nooit zelfs maar het eerste jaar rechten gehaald.

Het is u klaarblijkelijk ontgaan, maar reeds geruime tijd geleden hebt u op dit forum elk mogelijk krediet aan goede wil onzerzijds opgebruikt. Derhalve zal ik niet op uw vraag antwoorden, en ik vermoed dat geen enkele andere forummer dat zal doen.

Ga te rade bij een advocaat in uw buurt, mijnheer. Of bij één van die honderden Belgische advocaten die het beweerdelijk slaafs met uw voorgehouden geniale criminele plannetjes eens zijn….
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 09:52   #475
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uw vraagje is er typisch eentje van iemand die niet eens het tweede jaar rechten zou halen wegens een totaal gebrek aan zin voor juridische logica, en in uw geval zelfs van logica tout court. U hebt dan ook nooit zelfs maar het eerste jaar rechten gehaald.

Het is u klaarblijkelijk ontgaan, maar reeds geruime tijd geleden hebt u op dit forum elk mogelijk krediet aan goede wil onzerzijds opgebruikt. Derhalve zal ik niet op uw vraag antwoorden, en ik vermoed dat geen enkele andere forummer dat zal doen.

Ga te rade bij een advocaat in uw buurt, mijnheer. Of bij één van die honderden Belgische advocaten die het beweerdelijk slaafs met uw voorgehouden geniale criminele plannetjes eens zijn….
DEZE VRAAG IS NIET ZO SIMPEL EN BEWIJST DAT JIJ ER NIETS VAN BAKT
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 14:48   #476
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
DEZE VRAAG IS NIET ZO SIMPEL EN BEWIJST DAT JIJ ER NIETS VAN BAKT
Nogmaals, als de vraag voor u niet zo simpel is kunt u bij een advocaat in uw buurt te rade gaan. Fluitje van een cent.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 09:07   #477
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard 1526 bis na 1524 ger w gemeengemaakt beslag mogelijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Nogmaals, als de vraag voor u niet zo simpel is kunt u bij een advocaat in uw buurt te rade gaan. Fluitje van een cent.
Heb 3 advocaten en ze hebben er allemaal een verschillende mening over

Indien een schuldeiser een reeds eerder gelegd beslag wenst gemeen te maken, legt hij geen nieuw beslag. Derwijze wordt voor de debiteur de mogelijkheid om beroep te doen op artikel 1562bis Gerechtelijk Wetboek uitgesloten.
De minnelijke verkoop na uitvoerend beslag is dus niet langer mogelijk, aangezien enkel een tweede akte van verkoopdagstelling betekend wordt.
Hiervoor zouden we ook willen verwijzen een standpunt van Professor Piet Taelman:
“Goederen die het voorwerp van een beslag bij vergelijking uitmaken (ex art.1524, tweede lid Ger.W.)
(te lezen als: gemeengemaakt beslag) door een navolgende schuldeiser, zijn reeds in beslag genomen. Met betrekking tot die goederen kan bij een navolgend beslag bij vergelijking geen voorstel ex art.1562bis Ger.W. meer worden geformuleerd. De vervaltermijn van tien dagen is immers verstreken. Uit de wet kan niet worden afgeleid dat er een nieuwe termijn van tien dagen begint te lopen na een beslag bij vergelijking. Immers, het beslag bij vergelijking wordt verder gezet op basis van het eerder gelegd beslag (art.1524, zesde lid Ger.W.)”
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 5 april 2018 om 09:24.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 02:25   #478
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard waarom zijn kriegspiele zo uniek

Juristen en Advocaten zijn perfect opgeleid om een probleem aan te pakken TOP DOWN analytisch,mathematici zijn opgeleid om een probleem aan te pakken BOTTOM UP synthetisch (axiomatisch)
Beide aanpakken hebben hun voor en nadelen .Abstract mathematisch werkt de analist in een infinite space en de synthesist in een finite space. In kriegspiele komen we nu tot de zeer doeltreffende bidirection (two way) welke in de wiskunde recursive wordt genoemd. Dit is de krachtigste bewijstheorie en daarom zijn de kriegspiele zo uniek.Dit is de reden waarom een sterfhuisconsulent 3.000 vonnissen,arresten en lemma’s(stukjes uit arresten van cassatie) uit zijn hoofd moet kennen,ze zijn namelijk de axioma’s waarop de constructive aanpak steunt (modus ponens),Als analyst werkt men voornamelijk op de Modus Tollens (negatie gevolgd door implicatie of de contrapositive)
Daarom zijn de kriegspiele zo efficiënt en uniek.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2018, 15:38   #479
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Juristen en Advocaten zijn perfect opgeleid om een probleem aan te pakken TOP DOWN analytisch,mathematici zijn opgeleid om een probleem aan te pakken BOTTOM UP synthetisch (axiomatisch)
Beide aanpakken hebben hun voor en nadelen .Abstract mathematisch werkt de analist in een infinite space en de synthesist in een finite space. In kriegspiele komen we nu tot de zeer doeltreffende bidirection (two way) welke in de wiskunde recursive wordt genoemd. Dit is de krachtigste bewijstheorie en daarom zijn de kriegspiele zo uniek.Dit is de reden waarom een sterfhuisconsulent 3.000 vonnissen,arresten en lemma’s(stukjes uit arresten van cassatie) uit zijn hoofd moet kennen,ze zijn namelijk de axioma’s waarop de constructive aanpak steunt (modus ponens),Als analyst werkt men voornamelijk op de Modus Tollens (negatie gevolgd door implicatie of de contrapositive)
Daarom zijn de kriegspiele zo efficiënt en uniek.
Ons aller Britse vrienden hebben een treffend woord om uw proza te omschrijven : bollocks.

Ikzelf zou dergelijke vulgaire taal nooit gebruiken, natuurlijk.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2018, 15:56   #480
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ons aller Britse vrienden hebben een treffend woord om uw proza te omschrijven : bollocks.

Ikzelf zou dergelijke vulgaire taal nooit gebruiken, natuurlijk.
Mooie praeteritio .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be