Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juli 2006, 12:37   #21
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Vlamingen zijn noch een ras noch een volk.
Dat is jou mening. Maar wat zijn we dan wel? Hoe aanzie je dan bv de Basken?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 12:38   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
De eerste daad van jouw anti-stigma-front kan dan het opdoeken van het VB worden.
En zo blijven we in cirkeltjes lopen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 12:42   #23
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat is jou mening. Maar wat zijn we dan wel? Hoe aanzie je dan bv de Basken?
Ik weet niet genoeg van de Baskische situatie om er uitspraken over te gaan doen.

Kan je mij vertellen wat voor jou die Vlaamse cultuur is waar ons Vlaams volk zich toch op moet kunnen beroepen? De criteria voor het Vlaming-zijn?

Ik ben vegetarisch, ik hou mij bezig met een Afro-Amerikaanse cultuurvorm en mijn roots zijn voor 1/4de Nederlands. Ben ik dan een Vlaming?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 12:47   #24
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik weet niet genoeg van de Baskische situatie om er uitspraken over te gaan doen.

Kan je mij vertellen wat voor jou die Vlaamse cultuur is waar ons Vlaams volk zich toch op moet kunnen beroepen? De criteria voor het Vlaming-zijn?

Ik ben vegetarisch, ik hou mij bezig met een Afro-Amerikaanse cultuurvorm en mijn roots zijn voor 1/4de Nederlands. Ben ik dan een Vlaming?
Wel, je bent nederlandstalig, woont in Vlaanderen en respecteert er de wetten, waarden en normen. Voor mij is dat voldoende om om de Vlaamse nationaliteit te hebben.

Ik ben ook vegetarisch, hou me bezig met Keltische culturen en mijn roots zijn 1/8 Bretoens, 1/2 Belgisch en een stuk Duits, dus mij maakt het niet uit.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 12:48   #25
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wel, je bent nederlandstalig, woont in Vlaanderen en respecteert er de wetten, waarden en normen. Voor mij is dat voldoende om om de Vlaamse nationaliteit te hebben.

Ik ben ook vegetarisch, hou me bezig met Keltische culturen en mijn roots zijn 1/8 Bretoens, 1/2 Belgisch en een stuk Duits, dus mij maakt het niet uit.
Er zijn bepaalde wetten, waarden en normen die ik niet respecteer hoor. Ik zou mij zelfs sterk maken dat de meerderheid van de bevolking bepaalde wetten, waarden en normen niet respecteert. En toch... 'het Vlaamse volk'... keer op keer opgevoerd hier. Zo verscheiden als het maar kan zijn.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 12:51   #26
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Er zijn bepaalde wetten, waarden en normen die ik niet respecteer hoor. Ik zou mij zelfs sterk maken dat de meerderheid van de bevolking bepaalde wetten, waarden en normen niet respecteert. En toch... 'het Vlaamse volk'... keer op keer opgevoerd hier. Zo verscheiden als het maar kan zijn.
Ik geloof ook niet dat iedereen zich altijd zo strikt aan de wet houdt en wat mij betreft geldt er slechts 1 regel: doe wat je wil, zolang het een ander niet schaadt.

Dat eerste deel is gemakkelijk, maar dat tweede deel maakt de regel moeilijk.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 13:43   #27
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Er zijn bepaalde wetten, waarden en normen die ik niet respecteer hoor. Ik zou mij zelfs sterk maken dat de meerderheid van de bevolking bepaalde wetten, waarden en normen niet respecteert. En toch... 'het Vlaamse volk'... keer op keer opgevoerd hier. Zo verscheiden als het maar kan zijn.
iemand die van Europese afkomst is, nederlands praat, en hier geboren en getogen is, mag zich vlaming noemen, als hij zich Vlaming VOELT.Je moet niet absoluut in dit stukje wereld leven sinds 10-tallen generaties.Alhoewel, hoe langer je voorouders hier leven, hoe "vlaamser" ze zijn, natuurlijk.Vlaming is dan ook geen puur ras: hier in Europa, hebben we véél geentjes onder elkaar uitgewisseld.Zodoende zijn alle Europese volkeren min, of méér , verwant met elkaar.
Een arabier, zwarte of turk kan zich al moeilijker "Vlaming" noemen.Raciaal gezien dan deze keer.Evenmin een aziaat, of amerikaanse indiaan...
Je hebt ook mensen die hun afkomst verloochenen, deze zijn dan ook geen vlamingen, ditmaal in de geest.Bij deze kategorie past gij mischien...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 15:19   #28
Black Cat
Minister-President
 
Black Cat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 4.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik geloof ook niet dat iedereen zich altijd zo strikt aan de wet houdt en wat mij betreft geldt er slechts 1 regel: doe wat je wil, zolang het een ander niet schaadt.

Dat eerste deel is gemakkelijk, maar dat tweede deel maakt de regel moeilijk.
Vergeet ook jezelf niet, en vul het begrip "schade" in, anders heb je het tegendeel van wat je nastreeft.

Stel dat "Vlaanderen Onafhankelijk" een vorm is van "schade berokkenen"? (je kiest immers voor anderen)
__________________
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi)
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 19:07   #29
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
iemand die van Europese afkomst is, nederlands praat, en hier geboren en getogen is, mag zich vlaming noemen, als hij zich Vlaming VOELT.Je moet niet absoluut in dit stukje wereld leven sinds 10-tallen generaties.Alhoewel, hoe langer je voorouders hier leven, hoe "vlaamser" ze zijn, natuurlijk.Vlaming is dan ook geen puur ras: hier in Europa, hebben we véél geentjes onder elkaar uitgewisseld.Zodoende zijn alle Europese volkeren min, of méér , verwant met elkaar.
Een arabier, zwarte of turk kan zich al moeilijker "Vlaming" noemen.Raciaal gezien dan deze keer.Evenmin een aziaat, of amerikaanse indiaan...
Je hebt ook mensen die hun afkomst verloochenen, deze zijn dan ook geen vlamingen, ditmaal in de geest.Bij deze kategorie past gij mischien...
Categorie met de c van Chinees, oh volbloed Vlaming...

Laatst gewijzigd door Casca : 2 juli 2006 om 19:07.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 19:17   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Categorie met de c van Chinees, oh volbloed Vlaming...
Wat is een volbloed vlaming, casca ? Jouw soort racisme dat een parodie moet zijn op ons streven naar een volk dat zijn eigen boontjes kan doppen intrigeert me. Ik wil weten hoe jij dat ziet.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 19:20   #31
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat is een volbloed vlaming, casca ? Jouw soort racisme dat een parodie moet zijn op ons streven naar een volk dat zijn eigen boontjes kan doppen intrigeert me. Ik wil weten hoe jij dat ziet.
Er is helemaal geen Vlaams volk. Niet in geest, niet in gedragingen en niet in doelstellingen. Daarom is volksnationalisme hier zo belachelijk.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 19:26   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Er is helemaal geen Vlaams volk. Niet in geest, niet in gedragingen en niet in doelstellingen. Daarom is volksnationalisme hier zo belachelijk.
Weet je, vroeger zou ik me opgewonden hebben in mensen als jij die heel veel energie en moeite steken in het ontkennen van het daglicht. Het soort mensen in de kerk die een fatwa uitspraken tegen mensen die zeiden dat de aarde rond was en dat de aarde rond de zon draait. Vandaag de dag doe ik die moeite niet meer en kan je stikken in je geloof dat de zon rond de aarde draait.

Tussen haakjes : ik heb goedkope tickets om de voeten van Prins Filip te likken en zelfs de VIP access om zijn hielen te likken ook. Wil je die ? 40 euro... een spotprijs. ik kan ze zelf niet gebruiken.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 juli 2006 om 19:29.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 19:27   #33
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Vergeet ook jezelf niet, en vul het begrip "schade" in, anders heb je het tegendeel van wat je nastreeft.

Stel dat "Vlaanderen Onafhankelijk" een vorm is van "schade berokkenen"? (je kiest immers voor anderen)
Heb al eens een topic gemaakt van hoe ik tegenover Belgicisten sta en hoe we hen het minste schade berokkenen met de scheiding van het land.

Daarnaast moet de eerste persoon die een ander nooit echt schade berokkent, nog geboren worden, als je het mij vraagt. Er is alleen een verschil tussen mensen die anderen moedwillig schade berokkenen en mensen die de schade proberen te beperken.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 19:36   #34
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Weet je, vroeger zou ik me opgewonden hebben in mensen als jij die heel veel energie en moeite steken in het ontkennen van het daglicht. Het soort mensen in de kerk die een fatwa uitspraken tegen mensen die zeiden dat de aarde rond was en dat de aarde rond de zon draait. Vandaag de dag doe ik die moeite niet meer en kan je stikken in je geloof dat de zon rond de aarde draait.
Aan jou te argumenteren wat de Vlaamse cultuur inhoudt en aan welke criteria een mens moet voldoen om lid te zijn van het Vlaams volk. Tot nu toe is het geen vette geweest...

Citaat:
Tussen haakjes : ik heb goedkope tickets om de voeten van Prins Filip te likken en zelfs de VIP access om zijn hielen te likken ook. Wil je die ? 40 euro... een spotprijs. ik kan ze zelf niet gebruiken.
Elke niet-flamingant is voorstander van de monarchie...

Juist... ja
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 20:27   #35
Black Cat
Minister-President
 
Black Cat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 4.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heb al eens een topic gemaakt van hoe ik tegenover Belgicisten sta en hoe we hen het minste schade berokkenen met de scheiding van het land.

Daarnaast moet de eerste persoon die een ander nooit echt schade berokkent, nog geboren worden, als je het mij vraagt. Er is alleen een verschil tussen mensen die anderen moedwillig schade berokkenen en mensen die de schade proberen te beperken.
Dat is de vraag niet: in hoeverre is het project "Onafhankelijk Vlaanderen" geen "beschadigend project"? Maw: zou het om die reden onwenselijk kunnen zijn?
__________________
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi)
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 20:30   #36
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Dat is de vraag niet: in hoeverre is het project "Onafhankelijk Vlaanderen" geen "beschadigend project"? Maw: zou het om die reden onwenselijk kunnen zijn?
Dus jij vindt het geweldig dat mensen tegen hun wil in een politieke associatie gehouden worden?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 20:33   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Aan jou te argumenteren wat de Vlaamse cultuur inhoudt en aan welke criteria een mens moet voldoen om lid te zijn van het Vlaams volk. Tot nu toe is het geen vette geweest...



Elke niet-flamingant is voorstander van de monarchie...

Juist... ja
*vrôt* daar kan je het mee doen. Begrepen ?

Die rollende oogjes werken als een rode lap op me. ga in discussie of doe het niet. wat minachting kan ik niet hebben.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 juli 2006 om 20:36.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 20:35   #38
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

De staat is een organisatie die in een bepaald territorium het monopolie op geweld bezit.

Als de staat al kan gelegitimeerd worden, dan enkel op basis van 'consent of the governed'.

In het geval-Vlaanderen: indien de meerderheid van de Vlamingen de onafhankelijkheid wenst, is het misdadig om hen gevangen te houden in een staat die ze niet wensen.

Wat als de onafhankelijkheid niet Pareto-superieur is? Uiteraard zullen sommigen er slechter van af zijn: Vlaamse belgicisten, en iedereen die nu geniet van de geldstromen die naar het zuiden lopen. Is dat een geldig argument tegen onafhankelijkheid (als de meerderheid van de Vlamingen die wil)? Neen. Ook de afschaffing van de slavernij is immers niet Pareto-superieur. Dat de slavendrijvers hun positie zien verslechteren, kan geen argument zijn om de slavernij in stand te houden.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 21:12   #39
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Dus jij vindt het geweldig dat mensen tegen hun wil in een politieke associatie gehouden worden?
natuurlijk. Daarenboven dient het een sterke staat te zijn met regeltjes en wetten om het dagdagelijkse leven volledig te organiseren. Gebaseerd op een universele (zijn) moraal natuurlijk.
Want mensen zijn te dom en te naief om dat voor zichzelf uit te maken

Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 21:14   #40
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Er is helemaal geen Belgisch volk. Niet in geest, niet in gedragingen en niet in doelstellingen. Daarom is Belgisch volksnationalisme hier zo belachelijk.
kleine aanpassing die dichter bij de waarheid aanleunt

Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be