Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2006, 16:36   #1
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard Het VB is eigenlijk een samenraapsel van vele minipartijtjes, aldus Crols

Ik ben absoluut geen medestander van de conservatief-liberale goeroe Frans Crols, die wekelijks een stukje schrijft in Trends, maar op 1 december 2005 sloeg hij toch de nagel op de kop.
De titel van zijn stukje luidde: "Vlaams Belang is Grand Bazar".

Zijn stelling was dat het VB "twee sterke en verse massawaren" in zijn rekken heeft: "de onafhankelijkheid van Vlaanderen en de nultolerantie voor boeven van alle kleuren" (Crols bedoelt hier natuurlijk alle kleuren behalve de blanke kleur, want het telt nogal wat boeven in eigen rangen, maar soit).
Maar de andere programmapunten zijn volgens Crols nogal rommelig en uit tegenstrijdige hoeken bijeengeraapt.

Crols stelt bovendien vast, in hetzelfde geïnspireerde stukje, dat het VB eigenlijk een kiesvereniging van verschillende subpartijen is.
Ik citeer hem hier letterlijk:
"(...) er is de mini-minipartij van de Hitlerianen (een krachteloze fractie van sukkelaars met zieke geesten), er is de minipartij van de aanbidders van Wodan en Thor, er is de minipartij van de lijders van de repressie, er is de minipartij van de slachtoffers van de slippende Volksunie, er is de minipartij van de conservatieven, er is de minipartij van de rechtse antiglobalisten (die tegen een open wereld strijden want die kwetst het volkseigene, de middenstand en de kleine fabrikant), er is de minipartij van de ex-SP.A-kiezers die de onderklasse van de migranten bekampen in de jobs en de buurten waarvoor Vlaanderen nuffig de neus ophaalt.
De zeven deelpartijen vormen een electorale vliegenvanger, geen kolos noch een klare leer. De ene dag inviteert de conservatieve minipartij een gerenommeerde ultraliberaal, de volgende dag vrijt de partijtop de minipartij van de ex-SP.A'ers op door te roepen dat het VB-arbeiderisme gebalde vuisten heeft.
Je moet het koele hart, de longen en maag, de gepantserde schedel en de dikke huid hebben van Filip Dewinter, Gerolf Annemans of Frank Vanhecke om die Grand Bazar bij elkaar te heksen. De drie teckels van de vaderlandse politiek zijn breed van greep en smal van waarden."


Behalve het feit dat Crols twee minipartijtjes (nr. 8 en nr. 9) vergeet te vermelden, namelijk de islamofobe club (die weliswaar niet zo "mini" is) en de ultra-katholieke, moet ik toegeven dat onze ultraliberaal van Trends een mooie en rake analyse bij elkaar gepend heeft.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 17:50   #2
Jeng
Burger
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Berichten: 179
Standaard

Jaja ...
__________________
"Faith: not wanting to know what is true."
Friedrich Nietzsche
Jeng is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 18:22   #3
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen medestander van de conservatief-liberale goeroe Frans Crols, die wekelijks een stukje schrijft in Trends, maar op 1 december 2005 sloeg hij toch de nagel op de kop.
De titel van zijn stukje luidde: "Vlaams Belang is Grand Bazar".
.

Het VB hééft tenminste twee core issues waar iedereen het over eens is. De rest van zijn analyse is evengoed van toepassing op de andere partijen...

Daarom ook dat het tijd wordt het bindend referendum in te voeren
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 09:41   #4
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Wij mogen dus terecht zeggen dat we een brede volkspartij zijn!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 12:17   #5
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Wij mogen dus terecht zeggen dat we een brede volkspartij zijn!
Ballonnen die alsmaar breder worden, worden daarom niet sterker.
Blijf maar blazen, Jan! Ik heb mijn vingers al in mijn oren gestoken...
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 12:27   #6
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Wij mogen dus terecht zeggen dat we een brede volkspartij zijn!
Maar hoe breder de basis, hoe vager het programma (wat onhoudbaar wordt van zodra er bestuurd moet worden).

Of om een lezersbrief in De Tijd van een paar dagen geleden aan te halen: "Als ik zie dat deze partij (= Vlaams Belang) in Antwerpen meer politie wil, meer ambtenaren, meer voordelen voor ambtenaren, een ambtenarenpensioen na twintig jaar dienst voor wie vijftig is én tegelijkertijd ook nog pleit voor belastingverlaging, dan vraag ik me af hoe ze de eindjes aan elkaar gaan knopen als ze aan de macht komen. Het zal wel niet in coalitie met de VLD-Vivant zijn."
Misschien kan Hugo Coveliers hierop antwoorden.
__________________

Laatst gewijzigd door malinois : 18 januari 2006 om 12:29.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 12:32   #7
leeuw
Burger
 
leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen medestander van de conservatief-liberale goeroe Frans Crols, die wekelijks een stukje schrijft in Trends, maar op 1 december 2005 sloeg hij toch de nagel op de kop.
De titel van zijn stukje luidde: "Vlaams Belang is Grand Bazar".

Zijn stelling was dat het VB "twee sterke en verse massawaren" in zijn rekken heeft: "de onafhankelijkheid van Vlaanderen en de nultolerantie voor boeven van alle kleuren" (Crols bedoelt hier natuurlijk alle kleuren behalve de blanke kleur, want het telt nogal wat boeven in eigen rangen, maar soit).
Maar de andere programmapunten zijn volgens Crols nogal rommelig en uit tegenstrijdige hoeken bijeengeraapt.

Crols stelt bovendien vast, in hetzelfde geïnspireerde stukje, dat het VB eigenlijk een kiesvereniging van verschillende subpartijen is.
Ik citeer hem hier letterlijk:
"(...) er is de mini-minipartij van de Hitlerianen (een krachteloze fractie van sukkelaars met zieke geesten), er is de minipartij van de aanbidders van Wodan en Thor, er is de minipartij van de lijders van de repressie, er is de minipartij van de slachtoffers van de slippende Volksunie, er is de minipartij van de conservatieven, er is de minipartij van de rechtse antiglobalisten (die tegen een open wereld strijden want die kwetst het volkseigene, de middenstand en de kleine fabrikant), er is de minipartij van de ex-SP.A-kiezers die de onderklasse van de migranten bekampen in de jobs en de buurten waarvoor Vlaanderen nuffig de neus ophaalt.
De zeven deelpartijen vormen een electorale vliegenvanger, geen kolos noch een klare leer. De ene dag inviteert de conservatieve minipartij een gerenommeerde ultraliberaal, de volgende dag vrijt de partijtop de minipartij van de ex-SP.A'ers op door te roepen dat het VB-arbeiderisme gebalde vuisten heeft.
Je moet het koele hart, de longen en maag, de gepantserde schedel en de dikke huid hebben van Filip Dewinter, Gerolf Annemans of Frank Vanhecke om die Grand Bazar bij elkaar te heksen. De drie teckels van de vaderlandse politiek zijn breed van greep en smal van waarden."


Behalve het feit dat Crols twee minipartijtjes (nr. 8 en nr. 9) vergeet te vermelden, namelijk de islamofobe club (die weliswaar niet zo "mini" is) en de ultra-katholieke, moet ik toegeven dat onze ultraliberaal van Trends een mooie en rake analyse bij elkaar gepend heeft.
Die heer Crols, heeft inderdaad niet helemaal ongelijk: Zo zijn het veiligheidsthema en het "Vlaams Nationale" thema. Maar wat er tussen haakjes staat, klopt in gééén geval. Criminaliteit moet streng bestraft worden, ook de zogenaamde "kleine criminaliteit", dit geldt zowel voor allochtonen als Autochtonen, Autochtonen, horen in onze gevangenis thuis, en allochtonen in de cel in hun thuisland, zij moeten het land worden uitgezet. Dat is het enige verschil hier, terzake!! En dat is logisch.

En al die kleine minipartijtjes,.... dat is een karikatuur, en dat komt in alle partijen voor... zelfs bij de "mini-partij N-VA" heb je dit fenomeen, linkse, rechtse, holebi-liefhebbers, holebi-haters (ik zeg dit nu wel heel zwart-wit hoor, maar dat is voor de duidelijkheid),... progressieven en conservatieven... Dus zelfs die mini-partij, is onderverdeeld in micro-partijtjes...

Ook bij het VB zijn er verschillen te ontekken, dat klopt, maar dat is logisch, zeker als we zo enorm omvangrijk zijn!! Er zitten ook bij ons, mensen met een verschillende achtergronden... maar daarnaast (en dat vergeet CROLS erbij te vertellen) zijn er opvallend veel thema's, programmapunten, de grote programmalijnen, .... die al die leden en kiezers binden. En dat is veel meer dan bij andere partijen. Zoals het Vlaams Nationalisme, Rechts, NUL-tollerantie Criminaliteit, conservatief,... en ga zo maar door...

Conclusie, hoewel we zo'n grote partij zijn, en dus mensen in onze rangen hebben met verschillende achtergronden en een verschillende voorgeschiedenis, slagen wij er toch in, om één groot gezamenlijk project voor Vlaanderen voor ogen te hebben... Wat voor Crols een zwakte lijkt, is een extra sterkte geworden.
__________________
VLAANDEREN DOET BELGIË BARSTEN EN BEVEN!!
leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 12:43   #8
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen medestander van de conservatief-liberale goeroe Frans Crols, die wekelijks een stukje schrijft in Trends, maar op 1 december 2005 sloeg hij toch de nagel op de kop.
De titel van zijn stukje luidde: "Vlaams Belang is Grand Bazar".

Zijn stelling was dat het VB "twee sterke en verse massawaren" in zijn rekken heeft: "de onafhankelijkheid van Vlaanderen en de nultolerantie voor boeven van alle kleuren" (Crols bedoelt hier natuurlijk alle kleuren behalve de blanke kleur, want het telt nogal wat boeven in eigen rangen, maar soit).
Maar de andere programmapunten zijn volgens Crols nogal rommelig en uit tegenstrijdige hoeken bijeengeraapt.

Crols stelt bovendien vast, in hetzelfde geïnspireerde stukje, dat het VB eigenlijk een kiesvereniging van verschillende subpartijen is.
Ik citeer hem hier letterlijk:
"(...) er is de mini-minipartij van de Hitlerianen (een krachteloze fractie van sukkelaars met zieke geesten), er is de minipartij van de aanbidders van Wodan en Thor, er is de minipartij van de lijders van de repressie, er is de minipartij van de slachtoffers van de slippende Volksunie, er is de minipartij van de conservatieven, er is de minipartij van de rechtse antiglobalisten (die tegen een open wereld strijden want die kwetst het volkseigene, de middenstand en de kleine fabrikant), er is de minipartij van de ex-SP.A-kiezers die de onderklasse van de migranten bekampen in de jobs en de buurten waarvoor Vlaanderen nuffig de neus ophaalt.
De zeven deelpartijen vormen een electorale vliegenvanger, geen kolos noch een klare leer. De ene dag inviteert de conservatieve minipartij een gerenommeerde ultraliberaal, de volgende dag vrijt de partijtop de minipartij van de ex-SP.A'ers op door te roepen dat het VB-arbeiderisme gebalde vuisten heeft.
Je moet het koele hart, de longen en maag, de gepantserde schedel en de dikke huid hebben van Filip Dewinter, Gerolf Annemans of Frank Vanhecke om die Grand Bazar bij elkaar te heksen. De drie teckels van de vaderlandse politiek zijn breed van greep en smal van waarden."


Behalve het feit dat Crols twee minipartijtjes (nr. 8 en nr. 9) vergeet te vermelden, namelijk de islamofobe club (die weliswaar niet zo "mini" is) en de ultra-katholieke, moet ik toegeven dat onze ultraliberaal van Trends een mooie en rake analyse bij elkaar gepend heeft.
en dan? heb jij iets tegen krachtenbundeling van de proteststemmen?
Dat mag best hier in dit sukkelaarsland. Verhofstadt moet voelen dat zijn liberaal, belgicistisch, en antivolks beleid niet gesmaakt wordt.
(enja, maak desnoods een peiling om de forumvb'ers op te delen in die "minipartijtjes")
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 12:44   #9
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Ballonnen die alsmaar breder worden, worden daarom niet sterker.
Blijf maar blazen, Jan! Ik heb mijn vingers al in mijn oren gestoken...
Die ballon dat is het cordon sanitaire! En als die ontploft zul je sterkere middelen moeten gebruiken dan je vingers om de waarheid niet onder ogen te willen zien!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 12:45   #10
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois Bekijk bericht
Maar hoe breder de basis, hoe vager het programma (wat onhoudbaar wordt van zodra er bestuurd moet worden).

Of om een lezersbrief in De Tijd van een paar dagen geleden aan te halen: "Als ik zie dat deze partij (= Vlaams Belang) in Antwerpen meer politie wil, meer ambtenaren, meer voordelen voor ambtenaren, een ambtenarenpensioen na twintig jaar dienst voor wie vijftig is én tegelijkertijd ook nog pleit voor belastingverlaging, dan vraag ik me af hoe ze de eindjes aan elkaar gaan knopen als ze aan de macht komen. Het zal wel niet in coalitie met de VLD-Vivant zijn."
Misschien kan Hugo Coveliers hierop antwoorden.
? Meer ambtenaren? dat zou mij toch sterk verbazen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 17:45   #11
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Ballonnen die alsmaar breder worden, worden daarom niet sterker.
Blijf maar blazen, Jan! Ik heb mijn vingers al in mijn oren gestoken...
Het komt er niet op aan om de ballonnen steeds meer op te blazen, maar om steeds meer ballonnen te verzamelen in de hand die ze vasthoudt.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 22:53   #12
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck Bekijk bericht
Het komt er niet op aan om de ballonnen steeds meer op te blazen, maar om steeds meer ballonnen te verzamelen in de hand die ze vasthoudt.
Voorwaar een mooie repliek.

Blijft toch dat het programma noodgedwongen voor elk wat wils heeft. De ballonnen zijn rood, blauw, paars, zwart, geel, wit, oranje... Tiens ik zie er ook groene!
__________________

Laatst gewijzigd door malinois : 19 januari 2006 om 22:54.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 23:11   #13
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois Bekijk bericht
Voorwaar een mooie repliek.

Blijft toch dat het programma noodgedwongen voor elk wat wils heeft. De ballonnen zijn rood, blauw, paars, zwart, geel, wit, oranje... Tiens ik zie er ook groene!
Of hij nu groot of klein of meervoudig is, een ballon is niet meer dan verpakte lucht. Dat weet je zelfs zonder erin te prikken.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 09:24   #14
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Of hij nu groot of klein of meervoudig is, een ballon is niet meer dan verpakte lucht. Dat weet je zelfs zonder erin te prikken.
Niet de onze! Na de knal zal niets meer ooit het oude zijn!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 09:42   #15
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Ik heb mijn vingers al in mijn oren gestoken...
Tja, dat doen vele progressieven omdat de realiteit hen steeds minder kan bekoren.

Maar van jou had ik toch verwacht dat je ogen en oren wijdopen zou houden...

Laatst gewijzigd door Egidius : 20 januari 2006 om 09:42.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:29   #16
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Tja, dat doen vele progressieven omdat de realiteit hen steeds minder kan bekoren.

Maar van jou had ik toch verwacht dat je ogen en oren wijdopen zou houden...
Spot niet met mijn (metaf)oren, mijnheer!
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 13:21   #17
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen medestander van de conservatief-liberale goeroe Frans Crols, die wekelijks een stukje schrijft in Trends, maar op 1 december 2005 sloeg hij toch de nagel op de kop.
De titel van zijn stukje luidde: "Vlaams Belang is Grand Bazar".
Crols stelt bovendien vast, in hetzelfde geïnspireerde stukje, dat het VB eigenlijk een kiesvereniging van verschillende subpartijen is.
Ik citeer hem hier letterlijk:
"(...) er is de mini-minipartij van de Hitlerianen (een krachteloze fractie van sukkelaars met zieke geesten), er is de minipartij van de aanbidders van Wodan en Thor, er is de minipartij van de lijders van de repressie, er is de minipartij van de slachtoffers van de slippende Volksunie, er is de minipartij van de conservatieven, er is de minipartij van de rechtse antiglobalisten (die tegen een open wereld strijden want die kwetst het volkseigene, de middenstand en de kleine fabrikant), er is de minipartij van de ex-SP.A-kiezers die de onderklasse van de migranten bekampen in de jobs en de buurten waarvoor Vlaanderen nuffig de neus ophaalt.
De zeven deelpartijen vormen een electorale vliegenvanger, geen kolos noch een klare leer. De ene dag inviteert de conservatieve minipartij een gerenommeerde ultraliberaal, de volgende dag vrijt de partijtop de minipartij van de ex-SP.A'ers op door te roepen dat het VB-arbeiderisme gebalde vuisten heeft.
Je moet het koele hart, de longen en maag, de gepantserde schedel en de dikke huid hebben van Filip Dewinter, Gerolf Annemans of Frank Vanhecke om die Grand Bazar bij elkaar te heksen.
De drie teckels van de vaderlandse politiek zijn breed van greep en [SIZE=3]smal van waarden[/SIZE]."

Behalve het feit dat Crols twee minipartijtjes (nr. 8 en nr. 9) vergeet te vermelden, namelijk de islamofobe club (die weliswaar niet zo "mini" is) en de ultra-katholieke, moet ik toegeven dat onze ultraliberaal van Trends een mooie en rake analyse bij elkaar gepend heeft.
Prachtig, wat een doorzicht van Crols !!!!!
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 13:37   #18
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

heb hier een studie over hun kiespubliek, dit zegt veel:
Kijk vooral op blz 79. De tabel van eigenschappen van kiezers.

http://www.vvb.org/extra/872/0506opinieonderzoek.pdf
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 14:27   #19
leeuw
Burger
 
leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Prachtig, wat een doorzicht van Crols !!!!!
Die heer Crols, heeft inderdaad niet helemaal ongelijk: Zo zijn het veiligheidsthema en het "Vlaams Nationale" thema. Maar wat er tussen haakjes staat, klopt in gééén geval. Criminaliteit moet streng bestraft worden, ook de zogenaamde "kleine criminaliteit", dit geldt zowel voor allochtonen als Autochtonen, Autochtonen, horen in onze gevangenis thuis, en allochtonen in de cel in hun thuisland, zij moeten het land worden uitgezet. Dat is het enige verschil hier, terzake!! En dat is logisch.

En al die kleine minipartijtjes,.... dat is een karikatuur, en dat komt in alle partijen voor... zelfs bij de "mini-partij N-VA" heb je dit fenomeen, linkse, rechtse, holebi-liefhebbers, holebi-haters (ik zeg dit nu wel heel zwart-wit hoor, maar dat is voor de duidelijkheid),... progressieven en conservatieven... Dus zelfs die mini-partij, is onderverdeeld in micro-partijtjes...

Ook bij het VB zijn er verschillen te ontekken, dat klopt, maar dat is logisch, zeker als we zo enorm omvangrijk zijn!! Er zitten ook bij ons, mensen met een verschillende achtergronden... maar daarnaast (en dat vergeet CROLS erbij te vertellen) zijn er opvallend veel thema's, programmapunten, de grote programmalijnen, .... die al die leden en kiezers binden. En dat is veel meer dan bij andere partijen. Zoals het Vlaams Nationalisme, Rechts, NUL-tollerantie Criminaliteit, conservatief,... en ga zo maar door...

Conclusie, hoewel we zo'n grote partij zijn, en dus mensen in onze rangen hebben met verschillende achtergronden en een verschillende voorgeschiedenis, slagen wij er toch in, om één groot gezamenlijk project voor Vlaanderen voor ogen te hebben... Wat voor Crols een zwakte lijkt, is een extra sterkte geworden.
__________________
VLAANDEREN DOET BELGIË BARSTEN EN BEVEN!!
leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 12:00   #20
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
heb hier een studie over hun kiespubliek, dit zegt veel:
Kijk vooral op blz 79. De tabel van eigenschappen van kiezers.

http://www.vvb.org/extra/872/0506opinieonderzoek.pdf
Wat staat er?
Dat ze graag samenwerken met Vlamingenhaters als Moureaux van de PS?

Oh neen, wacht.. da's het 'Vlaams' Kartel in Brussel dat dat doet.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be