![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Begrijp ik het goed dat de opdrachtgever zich in een minder vrijheidsberovende situatie bevindt dan de uitvoerders van de huurmoord? Dient dat niet omgekeerd te zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eventueel, als de rechter oordeelt dat je mits voorwaarden, goed gedrag bijvoorbeeld, vroeger naar huis mag met een enkelband dan heb ik daar geen probleem mee. De vrijheidsberoving moet blijven, met of zonder enkelband. Punt is dat een uitspraak moet worden uitgevoerd. Dat een rechter zou anticiperen op de werkelijke strafuitvoering te wijten aan een of andere wet Lejeune is belachelijk voor een rechtstaat.
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechter zal wel tussen de lijntjes kleuren. En dat gebeurt ook.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...is nog steeds geen reden om al de gevolgen van criminaliteit te verdommen, Xeno.
Citaat:
"Weeral een reden om niet in jullie Belgenlandse gevangenis terecht te komen", om het voor eens op zijn Witte's te schrijven met een echte reden, deze keer. ------------------- DISCLAIMER: Wat geen persoonlijke aanmoediging is om een bajesklant carrière te ambiëren in andere plaatsen want voor het overige blijf ik bij mijn vorig besluit: "Gat-blaren-zitten". Plus ook vuurtje maken -als dat nog mag van de groenen- met de wet Lejeune.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 3 december 2022 om 02:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat net niet de bedoeling van een gevangenisstraf, mensen te ontraden van crimineel te zijn?
![]() |
![]() |
#127 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alleszins, ik hoorde eens een procureur vertellen dat van de duizenden mensen in voorarrest zo'n 38 % wordt vrijgesproken, dat was aanvaardbaar. Niet vergeten, een aantal van die mensen zitten soms jaren opgesloten in voorarrest en worden dan vrijgesproken. Niet iedereen zijn gezin en of werk is er nog na jaren gevangenisstraf te hebben gedaan.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 december 2022 om 12:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar da's weerom een gevolg van ambetantenaren die hun job uitvoeren om zichzelf goed te laten lijken bij hun oversten, die hetzelfde doen. Naar boven likken en naar beneden stampen. En wie kan er niet terugstampen? De brave burger.
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe groot is de kans dat de effectieve moordenaars een nieuwe moord zouden plegen? Ik denk wel dat je in de meeste gevallen gelijk hebt, maar ik denk dat daar wel degelijk uitzonderingen op mogelijk zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |