Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2008, 10:53   #1
Alvas
Schepen
 
Alvas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Locatie: AARS-SCHOT
Berichten: 435
Standaard Een vraag

Hey ik ben 18 jaar en wel degelijk uitermate geintreseerd in de politiek en alles wat er rond hangt. IK vraag mij af al die mizerie met de regering enzo Hoeveel worde die betaalt? ik had vriebnde uit hongarijen via gaming zei hadden ook zoiets voor alleen had die hun regering heel da land verneukt en al het geld op gedaan. ik vraag mij bij deze af in da bijna jaar da die mense gene kloot gedaan hebbe maar wel betaalt werden. konden ze daar de begroting met vullen?
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 10:57   #2
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Hey ik ben 18 jaar en wel degelijk uitermate geintreseerd in de politiek en alles wat er rond hangt. IK vraag mij af al die mizerie met de regering enzo Hoeveel worde die betaalt? ik had vriebnde uit hongarijen via gaming zei hadden ook zoiets voor alleen had die hun regering heel da land verneukt en al het geld op gedaan. ik vraag mij bij deze af in da bijna jaar da die mense gene kloot gedaan hebbe maar wel betaalt werden. konden ze daar de begroting met vullen?
Onze regering heeft blijkbaar te weinig geld gestoken in onderwijs.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 11:09   #3
Alvas
Schepen
 
Alvas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Locatie: AARS-SCHOT
Berichten: 435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Onze regering heeft blijkbaar te weinig geld gestoken in onderwijs.
Bedankt da ge zo antwoord als ik iets fout doe of verkeerde woorde gebruikt of wat dan ook wijs me daar op ik ben 18 jaar ok
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 11:12   #4
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Bedankt da ge zo antwoord als ik iets fout doe of verkeerde woorde gebruikt of wat dan ook wijs me daar op ik ben 18 jaar ok
OK, dan zet ik uw zin even om in normaal Nederlands:

Bedankt dat ge zo antwoordt als ik iets fouts doe of verkeerde woorden gebruik, of wat dan ook. Wijs me daar op. Ik ben 18 jaar, OK?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 11:16   #5
Alvas
Schepen
 
Alvas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Locatie: AARS-SCHOT
Berichten: 435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
OK, dan zet ik uw zin even om in normaal Nederlands:

Bedankt dat ge zo antwoordt als ik iets fouts doe of verkeerde woorden gebruik, of wat dan ook. Wijs me daar op. Ik ben 18 jaar, OK?
oké oké neem de nederlandsetaalwetten maar serieus? zolang ze mij verstaan geen probleem hoop ik. Anyways de volgende reply pls antwoord op men vraag of weerleg ze of wat dan ook thnx.

Laatst gewijzigd door Alvas : 20 mei 2008 om 11:17.
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 11:27   #6
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Hey ik ben 18 jaar en wel degelijk uitermate geintreseerd in de politiek en alles wat er rond hangt. IK vraag mij af al die mizerie met de regering enzo Hoeveel worde die betaalt? ik had vriebnde uit hongarijen via gaming zei hadden ook zoiets voor alleen had die hun regering heel da land verneukt en al het geld op gedaan. ik vraag mij bij deze af in da bijna jaar da die mense gene kloot gedaan hebbe maar wel betaalt werden. konden ze daar de begroting met vullen?
Wat wil je nu eigenlijk weten? Hoeveel ze worden betaald? Vanwaar dat geld komt? Of met welk geld de begroting wordt gefinancieerd?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 11:34   #7
Alvas
Schepen
 
Alvas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Locatie: AARS-SCHOT
Berichten: 435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat wil je nu eigenlijk weten? Hoeveel ze worden betaald? Vanwaar dat geld komt? Of met welk geld de begroting wordt gefinancieerd?
Ik wil er gwn maar op wijze da die dik betaald worden, da die geen klote doen behalve janke en met hun eigen bezig zijn. ik vraag me gewoon af of al da geld dat ze gekregen hebben voor niets te doen , of de begroting er dan niet beter uitzag
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 11:47   #8
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Ik wil er gwn maar op wijze da die dik betaald worden, da die geen klote doen behalve janke en met hun eigen bezig zijn. ik vraag me gewoon af of al da geld dat ze gekregen hebben voor niets te doen , of de begroting er dan niet beter uitzag
Het antwoord is: neen.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 11:51   #9
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
oké oké neem de nederlandsetaalwetten maar serieus? zolang ze mij verstaan geen probleem hoop ik. Anyways de volgende reply pls antwoord op men vraag of weerleg ze of wat dan ook thnx.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 20 mei 2008 om 11:53.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 13:35   #10
Alvas
Schepen
 
Alvas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Locatie: AARS-SCHOT
Berichten: 435
Standaard

stomme democraten
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 13:53   #11
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Hey ik ben 18 jaar en wel degelijk uitermate geintreseerd in de politiek en alles wat er rond hangt. IK vraag mij af al die mizerie met de regering enzo Hoeveel worde die betaalt? ik had vriebnde uit hongarijen via gaming zei hadden ook zoiets voor alleen had die hun regering heel da land verneukt en al het geld op gedaan. ik vraag mij bij deze af in da bijna jaar da die mense gene kloot gedaan hebbe maar wel betaalt werden. konden ze daar de begroting met vullen?
Ach, in Hongarije was het toch ietsje erger.

Die premier die in 2006 het volgende bleek te hebben gezegd achter gesloten deuren: "There is not much choice. There is not, because we screwed up. Not a little, a lot. No European country has done something as boneheaded as we have. Evidently, we lied throughout the last year-and-a-half, two years. It was totally clear that what we are saying is not true. You cannot quote any significant government measure we can be proud of, other than at the end we managed to bring the government back from the brink. Nothing. If we have to give account to the country about what we did for four years, then what do we say?" Diezelfde man hield ook informatie achter over de toestand van de Hongaarse economie in aanloop naar de verkiezingen van 2006, hij gaf zelf toe dat hij niet alle 'details over de waarheid' had vrijgegeven. En dan dook er ook nog een filmpje op van diezelfde premier die een dansscène met Hugh Grant uit Love Actually naspeelde.

Die man is nog steeds aan de macht.

We hebben hier bij ons in België wel een politieke crisis achter de rug - enfin, achter de rug - maar zo bont als de Hongaarse regering maakten onze politici het toch niet.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 15:12   #12
nun
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
konden ze daar de begroting met vullen?
Doe zelf eens een rekenoefening:
stel: 100ministers, ieder krijgt een genereus loon van €1 miljoen per jaar. Dus schaf dat af en ge hebt €100 miljoen extra. Dit lijkt mss veel maar het BBP van belgie is iets van een €250 miljard. Stel dat de helft daarvan naar de overheid gaat dan heeft de overheid een budget van €125 miljard.

Geef de ministers €0 loon dan komt 0,08% van u overheidsbudget vrij om wat anders te doen. Daar gaat ge het land niet mee redden.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 18:58   #13
reinaert68
Gouverneur
 
reinaert68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 1.018
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Onze regering heeft blijkbaar te weinig geld gestoken in onderwijs.


Droog...
__________________
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em.
-Miles Davis
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 22:19   #14
Graziëlla
Schepen
 
Graziëlla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Bedankt da ge zo antwoord als ik iets fout doe of verkeerde woorde gebruikt of wat dan ook wijs me daar op ik ben 18 jaar ok
18 jaar zijn is geen vrijgeleide om zulke grote fouten te maken. Toen ik 18 was kon ik perfect nederlands schrijven, al is dat nu minder door de vele spellingsveranderingen.

Mijn kleindochter Shirley is ook 18 en zij kan perfect Nederlands schrijven. Haar geschrift is ook een juweeltje. Ik durf erop wedden dat jouw geschrift ongelofelijk slordig moet zijn.
__________________
De wereld is rot, echt rot.
Graziëlla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 18:38   #15
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
oké oké neem de nederlandsetaalwetten maar serieus? zolang ze mij verstaan geen probleem hoop ik. Anyways de volgende reply pls antwoord op men vraag of weerleg ze of wat dan ook thnx.
Als je je hele leven al Nederlands op school onderwezen hebt gekregen, is het inderdaad droevig gesteld met het taalonderwijs.

Ja, we moeten de taalregels serieus nemen. Als iedereen individueel iets gaat bedenken, verstaan we elkaar binnen de kortste keren niet meer. Dan worden we vanzelf als de analfabete geïmporteerde cultuurverrijkers in ons eigen land.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be