Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2012, 16:14   #1
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard Dringend hulp gezocht !!!

Laatst zat ik op een familiefeestje, ik probeerde aan m'n nichtje van twaalf uit te leggen dat grote mensen vandaag een heel groot probleem hebben. Ik probeerde haar uit te leggen dat er een paar virtuele getallen op een balans staan en dat we die heel moeilijk wegkrijgen waardoor ook haar toekomst er niet zo rooskleurig gaat uitzien. Ze dacht eerst dat ik een grapje maakte, toen ik bleef volhouden om dat probleem van die virtuele schuldenberg uit te leggen, heeft ze de ambulance gebeld omdat ze dacht dat ik gek geworden was, ze zei nog dat ik maar moest stoppen om dergelijke waanzin te verkondigen.

Hoe krijg ik dat nu uitgelegd aan dat meisje, iemand een idee? Ze is zo lief
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 16:15   #2
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Misschien volgende keer dat verhaaltje vertellen zonder feestneus en rode pruik?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 16:22   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Voor nog jongere knderen bestaan er fraaie sprookjes;
voor een nichtje van 12 of ouder kan je best beginnen met wat zwaardere stuff

De Geschiedenis van de Westerse filosofie van B. Russell bvb...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 16:41   #4
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Misschien volgende keer dat verhaaltje vertellen zonder feestneus en rode pruik?
Zou ik kunnen maar heb geleerd dat je kinderen iets moet bijbrengen, ze gelooft helemaal dat verhaal van die virtuele schuldenberg niet, noch minder dat het een probleem zou kunnen zijn. Op school krijgen ze immers lessen economie, in de eerste les staat dat in een economie nooit of te nimmer een gebrek aan geld kan zijn. Daarom dat ze m'n verhaal waanzin vindt. Nu, ik weet wel dat ze gelijk heeft maar hoe krijg ik haar nu zo ver dat ze hetzelfde begint te denken als slimme grote mensen die in die waanzin geloven, dat is m'n vraag.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 16:45   #5
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Om te beginnen : de schuldenberg is niet virtueel, maar reël : er moet een zeer reelle interest op betaald worden. Misschien moeten we in onze economie aan "moslim-bankieren" gaan doen ie. geen interesten meer betalen ?

De "schuldenberg" bestaat echt !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 16:48   #6
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Haar misschien duidelijk maken dat als je al dat 'geld' dan verzamelt er niet eens genoeg dingen zijn in de wereld om dat geld aan uit te geven.
__________________
"De hoge spaarquote van de Belgen is één grote blijk van wantrouwen tegenover de pensioenbeloftes van de overheid." - Stefaan Michielsen in De Tijd (23/09/2016).
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 17:03   #7
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Laatst zat ik op een familiefeestje, ik probeerde aan m'n nichtje van twaalf uit te leggen dat grote mensen vandaag een heel groot probleem hebben. Ik probeerde haar uit te leggen dat er een paar virtuele getallen op een balans staan en dat we die heel moeilijk wegkrijgen waardoor ook haar toekomst er niet zo rooskleurig gaat uitzien. Ze dacht eerst dat ik een grapje maakte, toen ik bleef volhouden om dat probleem van die virtuele schuldenberg uit te leggen, heeft ze de ambulance gebeld omdat ze dacht dat ik gek geworden was, ze zei nog dat ik maar moest stoppen om dergelijke waanzin te verkondigen.

Hoe krijg ik dat nu uitgelegd aan dat meisje, iemand een idee? Ze is zo lief
In het vervolg die onderbroek van je hoofd halen en die potloden uit je neus. Dan zal ze wel bij de les blijven.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 20:15   #8
droge humor kassa404
Burger
 
Geregistreerd: 15 oktober 2011
Berichten: 181
Standaard

Meisjes die de ambulance bellen zonder dat het nodig is zijn niet lief.
droge humor kassa404 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 20:45   #9
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Laatst zat ik op een familiefeestje, ik probeerde aan m'n nichtje van twaalf uit te leggen dat grote mensen vandaag een heel groot probleem hebben. Ik probeerde haar uit te leggen dat er een paar virtuele getallen op een balans staan en dat we die heel moeilijk wegkrijgen waardoor ook haar toekomst er niet zo rooskleurig gaat uitzien. Ze dacht eerst dat ik een grapje maakte, toen ik bleef volhouden om dat probleem van die virtuele schuldenberg uit te leggen, heeft ze de ambulance gebeld omdat ze dacht dat ik gek geworden was, ze zei nog dat ik maar moest stoppen om dergelijke waanzin te verkondigen.

Hoe krijg ik dat nu uitgelegd aan dat meisje, iemand een idee? Ze is zo lief
Er zijn op dit forum te veel llozers die U persoonlijk onderuit willen halen en je belachelijk maken om een degelijk antwoord te verwachten .

Je kan hier geen poging doen om een gevoelig onderwerp degelijk te bespreken .

En je persoonlijk opstellen ,is je kwetsbaar opstellen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 12:32   #10
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er zijn op dit forum te veel llozers die U persoonlijk onderuit willen halen en je belachelijk maken om een degelijk antwoord te verwachten. Je kan hier geen poging doen om een gevoelig onderwerp degelijk te bespreken. En je persoonlijk opstellen ,is je kwetsbaar opstellen .
Hebben natuurlijk ook onze studies gedaan, het Dunning-Kruger effect is ons niet ongekend.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 12:34   #11
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Wie gaat er nu gaan lullen over welvaart en pensioenen tegen een 12 jarig meisje op een feestje?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 12:36   #12
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Om te beginnen : de schuldenberg is niet virtueel, maar reël : er moet een zeer reelle interest op betaald worden. Misschien moeten we in onze economie aan "moslim-bankieren" gaan doen ie. geen interesten meer betalen? De "schuldenberg" bestaat echt !
Die schuldenberg kan je wegwerken zonder verlies aan koopkracht en zonder extra belasting op de reële economie, zelfs Sarah (mijn nichtje) weet dat. En als mensen absoluut die intresten willen hebben, ook daar kunnen we voor zorgen, geen probleem als je een gezond monetair beleid voert. Het is alleen maar de vraag of die intrest dan nog enige waarde heeft, het is dan een overtolligheid.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 12:37   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wie gaat er nu gaan lullen over welvaart en pensioenen tegen een 12 jarig meisje op een feestje?
Inderdaad. Laat zo'n jong iemand zich gewoon amuseren want misschien komen er nog pikzwarte tijden aan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 12:39   #14
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wie gaat er nu gaan lullen over welvaart en pensioenen tegen een 12 jarig meisje op een feestje?
Sarah (mijn nichtje) is er zelf over begonnen, ze maakt zich nu al ernstige zorgen over haar toekomst. Er zijn dus wel degelijk mensen die de ernst van deze situatie begrijpen, ze denkt zelfs dat grote mensen dat helemaal niet doorhebben aangezien ze deze waanzin blijven bekrachtigen. Ik wou dat ik haar iets anders kon vertellen maar ze heeft wel gelijk, vind ik.

Laatst gewijzigd door MIS : 8 november 2012 om 12:40.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 12:41   #15
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Inderdaad. Laat zo'n jong iemand zich gewoon amuseren want misschien komen er nog pikzwarte tijden aan.
Sarah is iets slimmer dan dat, ze ontkent de situatie helemaal niet. Tenslotte gaat het over haar toekomst en ze denkt na wat ze kan doen om dit aan grote mensen duidelijk te maken.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 12:44   #16
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Haar misschien duidelijk maken dat als je al dat 'geld' dan verzamelt er niet eens genoeg dingen zijn in de wereld om dat geld aan uit te geven.
Sarah zegt hierover dat het fabeltjes zijn om mensen te misleiden, er is meer dan genoeg voor iedereen als men iets van economie zou kennen. Snugger is ze wel, ze zegt dat het op de eerste bladzijden van haar economieboekje staat. Ze vind het zelfs logisch, daarom dat ze grote mensen niet begrijpt en er zelfs wat schrik van heeft. Wat ze ook vreemd vindt is het volgende feit, als de staat ons langer laat werken om een schuld af te lossen, en die aflossing finaal terecht bij diegenen die er harder voor moeten werken, dan is dat redelijk dom, vind ze.

Laatst gewijzigd door MIS : 8 november 2012 om 12:47.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 14:55   #17
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Sarah heeft precies veel noten op haar zang tegen 'grote mensen'.
En dat vind ik goed.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 15:14   #18
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Sarah heeft precies veel noten op haar zang tegen 'grote mensen'. En dat vind ik goed.
Sarah heeft groot gelijk, ze komt altijd met zeer gerichte vragen waar ik vaak schuld moet bekennen. Ze kan zich enorm opwinden over het feit dat grote mensen haar toekomst op het spel zetten, ze vindt het bvb ook onrechtvaardig dat ze nog niet mag stemmen. Ze vertelde me dat ze met haar klasgenoten een nieuwe politieke partij gaan oprichten, ze hebben een heel verfrissende kijk op heel deze miserie, hun standpunten zijn heel duidelijk en recht voor de raap. Sarah verdient alle lof voor haar inzet, ze wil iets doen voor al die kinderen die nu dreigen het slachtoffer te worden van die grote mensen. Ze gebruikt er ook andere termen voor.

Laatst gewijzigd door MIS : 8 november 2012 om 15:16.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 21:35   #19
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Wtf???

Val daar aub een kind van 12 niet mee lastig? Zo'n mensen zouden ze moeten ... (ik weet niet wat).
Alsof dat kind er iets aan kan doen! Ze zal het nog moeilijk genoeg krijgen eens ze rond haar 16e ofzo (voor de één wat vroeger, de ander wat later) beseft met wat voor een erfenis ze opgezadeld zit. En dan denk ik alleen nog maar aan milieu.
We kunnen enkel voor haar hopen dat er economisch betere tijden aan zitten te komen.

Maar laat een kind een kind zijn, alsjeblieft. Tegen een mentaal geretardeerde begin je toch ook niet zoiets uit te leggen (= zelfde IQ-niveau en kan er ook niets aan veranderen maar enkel lijdzaam toezien, en geloof me, de oplossing zal daar allicht niet worden door aangereken, als ook niet van een kind van 12. En het is die mensen hun taak niet om zich daarmee bezig te houden ook.).

Zodra krijgen ze slapeloze nachten.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 22:25   #20
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wtf??? Val daar aub een kind van 12 niet mee lastig? Zo'n mensen zouden ze moeten ... (ik weet niet wat).
Alsof dat kind er iets aan kan doen! Ze zal het nog moeilijk genoeg krijgen eens ze rond haar 16e ofzo (voor de één wat vroeger, de ander wat later) beseft met wat voor een erfenis ze opgezadeld zit. En dan denk ik alleen nog maar aan milieu. We kunnen enkel voor haar hopen dat er economisch betere tijden aan zitten te komen. Maar laat een kind een kind zijn, alsjeblieft. Tegen een mentaal geretardeerde begin je toch ook niet zoiets uit te leggen (= zelfde IQ-niveau en kan er ook niets aan veranderen maar enkel lijdzaam toezien, en geloof me, de oplossing zal daar allicht niet worden door aangereken, als ook niet van een kind van 12. En het is die mensen hun taak niet om zich daarmee bezig te houden ook.). Zodra krijgen ze slapeloze nachten.
Zoals ik zei is het Sarah zelf die hierachter vraagt, ze zegt ook dat grote mensen altijd zeggen wat je hier ook zegt. Ze denkt zelfs dat grote mensen haar bewust willen misleiden en/of dat ze vluchten van het feit dat ze haar toekomst wel degelijk aan het verpesten zijn. Moet ik dan tegen haar liegen?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be