Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 1 februari 2015, 15:16   #21
pinophai
Partijlid
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Ekeren
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Exact, die zullen er dus ook geen probleem mee hebben om anderen de doodstraf te laten krijgen. Degenen die de piloot in handen hebben zijn niet de huidige gevangenen.

Verwant daaraan, maar waar ik misschien wel meer over val:

‘Als jullie onze piloot doden, berechten we al jullie gevangenen en krijgen ze de doodstraf’

Dat is niet hoe berechten werkt. Bij een goede berechting wordt iemand beoordeeld op zijn eigen daden. Dat hoort niet afhankelijk te zijn van externe omstandigheden. Dit zijn politieke executies, ingezet voor een doel dat geen directe link heeft met waar deze mensen voor terecht zouden moeten staan. Ik zeg niet dat die gasten onschuldig zijn of geen straf verdienen, maar als een land dit soort uitspraken doet kan je geen vertrouwen hebben in hun rechtssysteem. Verder is het een vrij lage daad, om je dan maar op de overwonnen gevangenen uit te leven. "Zij begonnen" is daarbij een verzachtende factor, net als "de gevangenen zijn verdachten en dus in ieder geval niet allemaal onschuldig" (noot: die neergeschoten piloot was daar ook vast geen bloembollen aan het droppen). Maar deze factoren zijn geen complete rechtvaardiging. Uiteindelijk blijft het politieke executie van onberechte personen om wille van "een voorbeeld stellen", dat is zoiets waar niet iedereen achter zou staan. De regering van Jordanië blijkbaar wel. Nou, veel succes ermee. Ik weet al wel waar ik niet graag aangehouden zou worden.
Als we ons beschaafd gaan gedragen winnen we deze oorlog niet. Van mij mag het Westen zich laten zakken tot het niveau van IS.
__________________
Weg met de Robin Hood partij
pinophai is offline  
Oud 1 februari 2015, 15:24   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Exact, die zullen er dus ook geen probleem mee hebben om anderen de doodstraf te laten krijgen. Degenen die de piloot in handen hebben zijn niet de huidige gevangenen.

Verwant daaraan, maar waar ik misschien wel meer over val:

‘Als jullie onze piloot doden, berechten we al jullie gevangenen en krijgen ze de doodstraf’

Dat is niet hoe berechten werkt. Bij een goede berechting wordt iemand beoordeeld op zijn eigen daden. Dat hoort niet afhankelijk te zijn van externe omstandigheden. Dit zijn politieke executies, ingezet voor een doel dat geen directe link heeft met waar deze mensen voor terecht zouden moeten staan. Ik zeg niet dat die gasten onschuldig zijn of geen straf verdienen, maar als een land dit soort uitspraken doet kan je geen vertrouwen hebben in hun rechtssysteem. Verder is het een vrij lage daad, om je dan maar op de overwonnen gevangenen uit te leven. "Zij begonnen" is daarbij een verzachtende factor, net als "de gevangenen zijn verdachten en dus in ieder geval niet allemaal onschuldig" (noot: die neergeschoten piloot was daar ook vast geen bloembollen aan het droppen). Maar deze factoren zijn geen complete rechtvaardiging. Uiteindelijk blijft het politieke executie van onberechte personen om wille van "een voorbeeld stellen", dat is zoiets waar niet iedereen achter zou staan. De regering van Jordanië blijkbaar wel. Nou, veel succes ermee. Ik weet al wel waar ik niet graag aangehouden zou worden.
In de strijd tegen de islam gaan we ons moeten aanpassen, ook als dit wil zeggen dat we ons op hun niveau moeten begeven.

U aan de regels houden in de strijd tegen gekken die al "onze" regels breken is een gegarandeerd verliezende houding.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 1 februari 2015, 15:25   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinophai Bekijk bericht
Als we ons beschaafd gaan gedragen winnen we deze oorlog niet. Van mij mag het Westen zich laten zakken tot het niveau van IS.
Je was me voor zie ik.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 1 februari 2015, 15:34   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinophai Bekijk bericht
Als we ons beschaafd gaan gedragen winnen we deze oorlog niet. Van mij mag het Westen zich laten zakken tot het niveau van IS.
Idd.
Strijden met gelijke wapens dus.
Bobke is offline  
Oud 1 februari 2015, 16:16   #25
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150130_01502091

Zo moet het ......Het moeten niet altijd dezelfde zijn héé
Terreur bestrijdt men het beste met terreur. Het is een oud recept.
Piero is offline  
Oud 1 februari 2015, 16:28   #26
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
‘Als jullie onze piloot doden, berechten we al jullie gevangenen en krijgen ze de doodstraf’

Dat is niet hoe berechten werkt. Bij een goede berechting wordt iemand beoordeeld op zijn eigen daden. Dat hoort niet afhankelijk te zijn van externe omstandigheden.
U heeft gelijk. Echter, als de gevangen genomen IS-strijders worden berecht voor lidmaatschap van een terreurgroep en deelname aan terreur jegens burgers en gewapende strijd - veelal als buitenlandse strijder - dan kan er een veroordeling volgen.
Piero is offline  
Oud 3 februari 2015, 11:47   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Idd.
Strijden met gelijke wapens dus.
Pijnlijk genoeg zal dat inderdaad de enige oplossing zijn.

Oog om oog, tand om tand ...

Detail tekst:

Citaat:
De bekende uitdrukking oog om oog, tand om tand wordt in het algemeen gebruikt (of misbruikt) om een vorm van vergelding te beschrijven en te rechtvaardigen: “wat je mij aangedaan hebt zal ik jou aandoen.” Vergelding als een synoniem voor wraak. De vraag die zich hierbij voordoet is of in bijbelse zin vergelding en wraak synoniemen of twee verschillende begrippen zijn.
Wat ik tot op heden ten dage nog steeds niet begrijp is dat er nog steeds mensen zijn die er nog een goed oog in hebben in al dat soort van figuren die ons land hier komen overspoelen en die niet anders hebben dan slechte bedoelingen in de zin van, verder infiltreren op menig post en dienst, jobs afpakken van onze mensen (minder loon vragen) en ga zomaar voort ... (ellenlange lijst zeg maar)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 februari 2015 om 11:51.
Universalia is offline  
Oud 3 februari 2015, 11:53   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150130_01502091

Zo moet het ......Het moeten niet altijd dezelfde zijn héé


lol, de basis van justitie en een rechtstaat, zullen ze het ooit kunnen vatten ?
Anna List is offline  
Oud 3 februari 2015, 11:57   #29
pinophai
Partijlid
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Ekeren
Berichten: 225
Standaard

[quote=C2C;7523262]U bent dus tegen de waarden van de Europese beschaving.

Het Mensenrechten verdrag verbiedt expliciet collectieve strafmaatregelen.


En zo zien we dat zij die zogezegd de "europese" "grote" waarden aanhangen, ze zelf snel overboord gooien wanneer het wat te moeilijk wordt.

U bent niet beter dan de terroristen. Ook u lapt alle spelregels aan uw laars.[/QUOTE]

....en zo moet het willen we de oorlog winnen.
__________________
Weg met de Robin Hood partij
pinophai is offline  
Oud 3 februari 2015, 20:32   #30
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinophai Bekijk bericht
Als we ons beschaafd gaan gedragen winnen we deze oorlog niet. Van mij mag het Westen zich laten zakken tot het niveau van IS.
Wie is "we"?
Zijn "we" hem dan niet gestart?
Of op zijn minst de deur geopend. De hele infrastructuur en economie is daar ineen geklapt door belangrijke kopstukken te liquideren.
Dat hier tentoon stellen op TV als Caesar met zijn koloseum des tijds en maar blijven wijzen naar de gladiatoren en genocide uitroepen.
We zien waar oorlog ons gebracht heeft, en we zien wat een land de anarchie in duwen kan opleveren....
Ik vraag me soms af hoe het ons zou afgaan als het omgekeerd was...

ISIS heeft de piloten levend verbrand...
Is al minder toneel dan die reporters als je het mij vraagt.

Een leger dat groeit met honderden per dag. Een kalifaat van Irak tot in Jemen waarin iedere man het strijden opgelegd zal worden.
Peche is offline  
Oud 3 februari 2015, 20:38   #31
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Mensen die denken dat dit ook maar enige indruk maakt op ISIS.....

Naïevelingen.
Nietzsche is offline  
Oud 3 februari 2015, 21:33   #32
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mensen die denken dat dit ook maar enige indruk maakt op ISIS.....

Naïevelingen.
Zeker niet op de top, da's een feit.
Maar op die die het te wachten kan staan wel hoor.
Wat geen indruk maakt is uw tweede paspoort afnemen boehoehoe
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 3 februari 2015, 21:36   #33
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de strijd tegen de islam gaan we ons moeten aanpassen, ook als dit wil zeggen dat we ons op hun niveau moeten begeven.

U aan de regels houden in de strijd tegen gekken die al "onze" regels breken is een gegarandeerd verliezende houding.
Maar waar vechten we dan nog voor? Ik dacht dat we IS betreden omdat we mensen een land gunnen waar ze niet op willekeur van de staat onthoofd kunnen worden, waar ze zich relatief veilig en door de wet beschermd kunnen voelen?

Ik zou het kunnen begrijpen als de machtsverhoudingen omgekeerd waren, als de Verenigde Staten van het Midden Oosten en de Noord-Afrikaanse Unie mensen met hun hypermoderne wapentuig aan gort schoten en wij daar niks tegenover konden stellen dan een stoere hoofdband en een Kalasjnikov voor iedere gezonde volwassene of tiener. Ja, weet je, liever een klein beetje behouden van waar we voor staan dan helemaal niets. Maar dat is hier niet relevant. Bovendien valt er niks te winnen door al die mensen te executeren. IS offert hen graag op. Op die manier vormt hun martelaarschap namelijk nog een inspiratie voor mensen. Terug op het slagveld komen ze voorlopig toch niet, en als ze lang genoeg vastzitten gaan ze misschien zelfs nog wel praten. En als er onschuldigen tussen zitten: alleen maar beter!

Of, om een hele scheve metafoor te gebruiken: We hebben een inbreker betrapt in ons huis, en hij valt ons aan. We kunnen hem hebben als we zijn arm verdraaien. We kunnen ook een geweer te voorschijn trekken, en de kat van de buren doodschieten. In beide gevallen lopen we een blauw oog op. Het voelt misschien raar om voorzichtig te zijn met een gewelddadige inbreker, maar je kan het net zo goed wel doen, want de enige die er onder lijdt als je de tough guy uithangt is die kat.

En wie weet, misschien, heel misschien (zo misschien dat dit niet echt een argument is maar meer een voetnoot), is er wel iemand die blij is dat hij niet is onthoofd, en dat niet als een teken van zwakte ziet. Hé, het werkte bij de IRA...

EDIT: Oké, ze hebben hem levend verbrand dus. Misselijkmakend, dat zal je mij niet horen tegenspreken. Maar er valt nog steeds weinig of niks te winnen door dan onze normen ook maar bij het grofvuil te zetten.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 februari 2015 om 21:38.
Bovenbuur is offline  
Oud 3 februari 2015, 23:29   #34
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Exact, die zullen er dus ook geen probleem mee hebben om anderen de doodstraf te laten krijgen. Degenen die de piloot in handen hebben zijn niet de huidige gevangenen.

Verwant daaraan, maar waar ik misschien wel meer over val:

‘Als jullie onze piloot doden, berechten we al jullie gevangenen en krijgen ze de doodstraf’

Dat is niet hoe berechten werkt. Bij een goede berechting wordt iemand beoordeeld op zijn eigen daden. Dat hoort niet afhankelijk te zijn van externe omstandigheden. Dit zijn politieke executies, ingezet voor een doel dat geen directe link heeft met waar deze mensen voor terecht zouden moeten staan. Ik zeg niet dat die gasten onschuldig zijn of geen straf verdienen, maar als een land dit soort uitspraken doet kan je geen vertrouwen hebben in hun rechtssysteem. Verder is het een vrij lage daad, om je dan maar op de overwonnen gevangenen uit te leven. "Zij begonnen" is daarbij een verzachtende factor, net als "de gevangenen zijn verdachten en dus in ieder geval niet allemaal onschuldig" (noot: die neergeschoten piloot was daar ook vast geen bloembollen aan het droppen). Maar deze factoren zijn geen complete rechtvaardiging. Uiteindelijk blijft het politieke executie van onberechte personen om wille van "een voorbeeld stellen", dat is zoiets waar niet iedereen achter zou staan. De regering van Jordanië blijkbaar wel. Nou, veel succes ermee. Ik weet al wel waar ik niet graag aangehouden zou worden.
Mensen worden berecht.....wilde beesten die mensen doden en bedreigen maak je af....eigenlijk is het zo simpel.

Next.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 4 februari 2015, 00:56   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mensen die denken dat dit ook maar enige indruk maakt op ISIS.....

Naïevelingen.
Ondertussen is zowat bijna heel de wereld tegen ISIS.
Dat moet toch indruk maken.
Maar indrukken maken is niet genoeg.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline  
Oud 4 februari 2015, 01:19   #36
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Mensen worden berecht.....wilde beesten die mensen doden en bedreigen maak je af....eigenlijk is het zo simpel.

Next.
Het punt van berechten is vaststellen of iemand een wild beest is dat mensen dood en bedreigt, zoals jij het zegt. Verdachten zijn nog altijd precies dat, verdacht. Als terrorismeverdachten zonder proces of zelfs maar een aanklacht onbeperkt mogen worden vastgehouden dan zitten daar ook onschuldigen tussen. Als terrorismeverdachten zomaar mogen worden opgehangen, wie garandeert mij dan dat ze mij niet hangen?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline  
Oud 4 februari 2015, 01:53   #37
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ondertussen is zowat bijna heel de wereld tegen ISIS.
Dat moet toch indruk maken.
Maar indrukken maken is niet genoeg.
Nee, natuurlijk maakt dat geen indruk.

Ze hebben een mooier leven na de dood dan ervoor (geloven ze).
Nietzsche is offline  
Oud 4 februari 2015, 02:02   #38
MultiMAN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 824
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als terrorismeverdachten zomaar mogen worden opgehangen, wie garandeert mij dan dat ze mij niet hangen?
Zeer juist. Maak kennis met de rechtse totalitaire ideologie. Duidelijk een gevaar voor de samenleving.
MultiMAN is offline  
Oud 4 februari 2015, 02:05   #39
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Zeer juist. Maak kennis met de rechtse totalitaire ideologie. Duidelijk een gevaar voor de samenleving.
Links & centrum & rechts zijn even gevaarlijk !!
Elkaar de loef af willen steken , mekaar beschuldigen , enz ....
En knuffelaars , daar moet ik niks van weten !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 4 februari 2015, 02:07   #40
MultiMAN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 824
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
En knuffelaars , daar moet ik niks van weten !!!!
Gij bent meer voor de erop en eraf stijl?
MultiMAN is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be