Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2009, 20:51   #1
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard "Er wordt pas geflitst vanaf 145 km/h"

Fluisterend en zonder veel uitleg
klikte een ambtenaar van de weg :
rij gerust met spoed
en een zware voet.
Slechts af en toe heb je gewoon pech ...



Geef maar volle petrol !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 21:22   #2
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Da's ook zo ... wie genoeg geld heeft laat zich hierdoor niet tegenhouden. De pakkans is trouwens zo laag dat de snelheidsduivels die ene boete per jaar gewoon beschouwen als de inning van hun abonnement....
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 07:10   #3
JBX
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Da's ook zo ... wie genoeg geld heeft laat zich hierdoor niet tegenhouden. De pakkans is trouwens zo laag dat de snelheidsduivels die ene boete per jaar gewoon beschouwen als de inning van hun abonnement....
Zo zie ik het ook. Verkeersboetes zijn gewoon hardrijdersbelasting.Ik heb een redelijk zware voet maar dat is verder geen probleem want als je vaak dezelfde snelweg doet zie je de snelheidscontroles ruim op tijd staan. Meestal zie je ook nog bij de voorliggers de stoplichten aan gaan. Ik ben op 15 jaar slechts 3 keer geflitst. En wat is 50 of 100 Euro om de 5 jaar nu?
__________________
Alles wat leuk is is verboden!

Laatst gewijzigd door JBX : 9 september 2009 om 07:19.
JBX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 07:27   #4
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBX Bekijk bericht
Zo zie ik het ook. Verkeersboetes zijn gewoon hardrijdersbelasting.Ik heb een redelijk zware voet maar dat is verder geen probleem want als je vaak dezelfde snelweg doet zie je de snelheidscontroles ruim op tijd staan. Meestal zie je ook nog bij de voorliggers de stoplichten aan gaan. Ik ben op 15 jaar slechts 3 keer geflitst. En wat is 50 of 100 Euro om de 5 jaar nu?
Ik ooit maar één keer geflitst, natuurlijk zo dom om op een onbekende weg 85 te rijden ipv 70 en langs voor geflitst.

Ook één keer opgeschreven voor door het rood rijden, terwijl het nog oranje was, nu ja...

Nu is het op E314, E313 en E40 nog extra makkelijk met die grote borden waar ze zich achter 'verstoppen'.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 9 september 2009 om 07:27.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:06   #5
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

145? Mijn oor...recent nog 50€ aan mijn been voor 126 gecorrigeerde snelheid op de E40 richting kust....maar ja, ik was op dat ogenblik dan ook een gevaar op de weg waarschijnlijk terwijl mijn madam zegt dat ik als een slak rij....

Een verkapte vorm van belastingen, niet meer of minder.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 09:09   #6
smokey
Burger
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Da's ook zo ... wie genoeg geld heeft laat zich hierdoor niet tegenhouden. De pakkans is trouwens zo laag dat de snelheidsduivels die ene boete per jaar gewoon beschouwen als de inning van hun abonnement....
idd, de pakkans is zowat onbestaand, wie nu nog geflitst wordt is gewoon iemand die consequent altijd te snel rijdt en vaak heel onbegrijpbaar, want ja, als je constant 60 kunt rijden waar je 50 mag, waarom rijd je dan niet constant 50

toen je overal 90 mocht reden de meesten 100-105 , nu je meestal 70 mag rijden ze 80, wat een arme geesten

aan de andere kant, denk ik soms, tja, de meeste mensen hebben zo een saai en vastbepaald onvrij leven dat de enige rebellie dat ze nog kunnen tentoonspreiden is deze gemakkelijke regeltjes te breken
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 09:37   #7
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
idd, de pakkans is zowat onbestaand, wie nu nog geflitst wordt is gewoon iemand die consequent altijd te snel rijdt en vaak heel onbegrijpbaar, want ja, als je constant 60 kunt rijden waar je 50 mag, waarom rijd je dan niet constant 50

toen je overal 90 mocht reden de meesten 100-105 , nu je meestal 70 mag rijden ze 80, wat een arme geesten

aan de andere kant, denk ik soms, tja, de meeste mensen hebben zo een saai en vastbepaald onvrij leven dat de enige rebellie dat ze nog kunnen tentoonspreiden is deze gemakkelijke regeltjes te breken
Wat een onwaarschijnlijke onzin en baarlijke nonsens. Indien je 50 mag rij ik regelmatig slechts 40, soms ook 60 maar al evengoed 30 en weet je, ik hou liever het overige verkeer, fietsers en voegangers in het oog en pas navenant mijn snelheid aan, dan voortdurend naar mijn snelheidsmeter te staren.

500.000 controles is er anders ook niet naast om al eens tegen de lamp, sorry flitspaal, te lopen/rijden.

Heb je trouwens al een rijbewijs?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 10:04   #8
smokey
Burger
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wat een onwaarschijnlijke onzin en baarlijke nonsens. Indien je 50 mag rij ik regelmatig slechts 40, soms ook 60 maar al evengoed 30 en weet je, ik hou liever het overige verkeer, fietsers en voegangers in het oog en pas navenant mijn snelheid aan, dan voortdurend naar mijn snelheidsmeter te staren.

500.000 controles is er anders ook niet naast om al eens tegen de lamp, sorry flitspaal, te lopen/rijden.

Heb je trouwens al een rijbewijs?
ja hoor, reeds 16 jaar en dit met slecht 1 bekeuring wegens fout parkeren, had mij bewonerskaart niet in het zicht gezet
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 10:13   #9
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
ja hoor, reeds 16 jaar en dit met slecht 1 bekeuring wegens fout parkeren, had mij bewonerskaart niet in het zicht gezet
Mijn ma ook, maar 't is wel al van 1968 geleden dat zen zelf nog een km heeft gereden.

Mag ik u, ten bewijze van de relatief grote pakkans, dit wat gedateerde kaartje meegeven? Mobiele controle niet inbegrepen....en ondertussen staan er al heel wat meer flitspalen....
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  flitspalen in België.jpg
Bekeken: 308
Grootte:  120,1 KB
ID: 55020
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 13:25   #10
smokey
Burger
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Mijn ma ook, maar 't is wel al van 1968 geleden dat zen zelf nog een km heeft gereden.

Mag ik u, ten bewijze van de relatief grote pakkans, dit wat gedateerde kaartje meegeven? Mobiele controle niet inbegrepen....en ondertussen staan er al heel wat meer flitspalen....
Bijlage 55020
vaste flitspaal = 0 kans, je ziet ze staan van ver en ze staan in je gps toestel waarschijnlijk
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 13:38   #11
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
vaste flitspaal = 0 kans, je ziet ze staan van ver en ze staan in je gps toestel waarschijnlijk
Geen GPS...., doe ik niet aan mee. Om hier in België wat rond te rijden heb ik die ook niet nodig.
Voor die 5 keer per jaar dat je echt eens iets moet zoeken.

(en eigenlijk moet je op het overige verkeer letten ipv op flitspalen.)

Misschien toch eens een radardetector inbouwen.?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 14:11   #12
smokey
Burger
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Geen GPS...., doe ik niet aan mee. Om hier in België wat rond te rijden heb ik die ook niet nodig.
Voor die 5 keer per jaar dat je echt eens iets moet zoeken.

(en eigenlijk moet je op het overige verkeer letten ipv op flitspalen.)

Misschien toch eens een radardetector inbouwen.?
misschien gewoon trager rijden? ik heb ook geen gps, totaal niet nodig en flitspalen daar moet ik niet op letten want ze doen mij niets, ik rij gewoon opt gemakske, ik laat me gewoon door niets of niemand opfokken of mezelf wijsmaken dat ik dringend ergens moet zijn
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 14:37   #13
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
misschien gewoon trager rijden? ik heb ook geen gps, totaal niet nodig en flitspalen daar moet ik niet op letten want ze doen mij niets, ik rij gewoon opt gemakske, ik laat me gewoon door niets of niemand opfokken of mezelf wijsmaken dat ik dringend ergens moet zijn
Dat is het hem net, vandaag de dag althans. Ik rij als een slak en nog sta ik er op. Er zijn verkeerssituaties waar de opgelegde max. snelheid totaal onaangepast is, een voorbeeld...
We wonen in een straat waar je 90 mag, een baantje te smal om met twee te kunnen kruisen... Rij ik de straat uit, mag ik plots maar 50 meer terwijl dat een tweevaks hoofdweg is.
Men zou veel efficiënter het aantal verkeersdoden en ongevallen kunnen verminderen door aktief in het verkeer er "de gavaren op de weg" uit te plukken en, wat meer is, deze dienst kan zonder enig probleem gefinancierd worden door de boetes dewelke men aan deze overtreders zou opleggen. Maar het is veel eenvoudiger de auto als melkkoe te misbruiken, jammer dat het op die manier echter niets met veiligheid te maken heeft.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 17:22   #14
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Fluisterend en zonder veel uitleg
klikte een ambtenaar van de weg :
rij gerust met spoed
en een zware voet.
Slechts af en toe heb je gewoon pech ...



Geef maar volle petrol !
Snelheidscontroles op snelwegen hebben dan ook helemaal niets met verkeersveiligheid te maken. Wat is dus het probleem?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 21:36   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Snelheidscontroles op snelwegen hebben dan ook helemaal niets met verkeersveiligheid te maken. Wat is dus het probleem?
Idd, en onaangepaste snelheidslimieten bestaan ook ...
En rijbewijzen die het papier niet waard zijn ook...
enz... ook

D heeft 100 kmh op gewone 1+1 wegen buiten bebouwde kom,
en "onbegrensde" ttz aanbevolen 130 kmh op ca. 60 % van zijn totaal (zelfs 99% onverlichte) Autobahnen, daarbij komt nog ca. 15 % Autobahnen die dynamisch tot 2/3 van 24 h "onbegrensd" zijn, wat toch 75 % of ca. 9700 km "Freie Fahrt für freie Bürger" is. (Be heeft 1762 km snelweg)

Geen wonder dat D - ook dankzij een degelijke professionele rijopleiding - tot een vd veiligste landen in Europa geworden is.

Het zit er dik in dat D in 2009 zelfs het verkeersveiligste land van Europa wordt... ik volg de statistieken zo´n beetje...
Citaat:
http://www.destatis.de/jetspeed/port...08__46241.psml
Pressemitteilung Nr.308 vom 21.08.2009

11% weniger Tote auf deutschen Straßen im ersten Halbjahr 2009

WIESBADEN – Wie das Statistische Bundesamt (Destatis) mitteilt, wurden nach vorläufigen Ergebnissen im ersten Halbjahr 2009 in Deutschland 1 955 Verkehrsteilnehmer im Straßenverkehr getötet; das waren 245 Personen oder 11% weniger als im entsprechenden Zeitraum des Vorjahres. Mit diesem erneut deutlichen Rückgang setzt sich die günstige Entwicklung bei der Zahl der Verkehrstoten bisher auch in diesem Jahr fort.

Ebenfalls abgenommen hat im Zeitraum von Januar bis Juni 2009 gegenüber dem ersten Halbjahr 2008 die Zahl der Personen, die bei Straßenverkehrsunfällen schwer- oder leichtverletzt wurden, nämlich um 6,5% auf rund 184 600.
1. Halbjahr 2009 |1. Halbjahr 2008|Veränderung gegenüber 1.Halbjahr 2008 Anzahl %
Getötete: 1 955 | 2 200 | – 11,1
Met geextrapoleerde 4,7 verkeersdoden per 100.000 inwoners zitten ze niet meer veraf van Nederland met 4,5 verkeersdoden per 100.000 inwoners (2008).

Laatst gewijzigd door Micele : 9 september 2009 om 21:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 07:12   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Fluisterend en zonder veel uitleg
klikte een ambtenaar van de weg :
rij gerust met spoed
en een zware voet.
Slechts af en toe heb je gewoon pech ...



Geef maar volle petrol !
ja en die flitspalen flitsen ook zeker vanaf 145km./u
laten we zeggen, dat rekening houden met een goeie standaarddeviatie op de kilometriek van 10%, wordt die 120, 132km/u, en rekening houdend met een marge van de politie van 5 km, wordt dat al 137km/u
Maar veel verder zou ik niet duwen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 09:28   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
misschien gewoon trager rijden? ik heb ook geen gps, totaal niet nodig en flitspalen daar moet ik niet op letten want ze doen mij niets, ik rij gewoon opt gemakske, ik laat me gewoon door niets of niemand opfokken of mezelf wijsmaken dat ik dringend ergens moet zijn
die tomtommekes zijn anders wel best handig, ze zeggen bvb wanneer je te snel rijdt (de rand wordt rood, dat kun je instellen) en ze zeggen ook hoe snel je rijdt tov de satteliet gemeten, dus zonder afwijking op uw snelheidsmeting.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 09:43   #18
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
die tomtommekes zijn anders wel best handig, ze zeggen bvb wanneer je te snel rijdt (de rand wordt rood, dat kun je instellen) en ze zeggen ook hoe snel je rijdt tov de satteliet gemeten, dus zonder afwijking op uw snelheidsmeting.
Dan wordt het nu stilaan tijd om snelheidsbegrenzers in te bouwen die aangestuurd worden door de GPS.

En dan ... weg alle snelheidsborden en -flitsers !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 09:58   #19
smokey
Burger
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Dan wordt het nu stilaan tijd om snelheidsbegrenzers in te bouwen die aangestuurd worden door de GPS.

En dan ... weg alle snelheidsborden en -flitsers !
het probleem daarmee is dat bigbrother overal en altijd kan zien waar je bent en wanner je er bent en hoe lang je blijft, gegevens zoals deze gaan altijd gemanipuleerd en misbruikt worden

en wat met tunnels waar het gps signaal verloren gaat?
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:14   #20
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
het probleem daarmee is dat bigbrother overal en altijd kan zien waar je bent en wanner je er bent en hoe lang je blijft, gegevens zoals deze gaan altijd gemanipuleerd en misbruikt worden
is dat een probleem ? Voor mij niet hoor, ik ben geen crimineel. Trouwens, via je GSM ben je nu vandaag ook al localiseerbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
En wat met tunnels waar het gps signaal verloren gaat?
Zoals vandaag : borden en flitsen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be