Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2017, 23:08   #2401
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus volgens jou staat conservatisme voor burgerlijke deftigheid. Het is een interessant standpunt
Het is een zeer flou isme. Een flouisme dus. Ik zal het conservatisme eens exploreren en expliciteren in mijn draad: Welk isme gebruik jij.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 23:10   #2402
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En Peche, de antwerpse werkloze arbeider met ASS en ADHD, is weer op dreef.

Hij roept weer op tot moord.
... niet alleen dat... zoals gewoonlijk mist hij the clue van dt prentje
Ik denk niet dat Parcival daar de IS-baardapen, ed mee bedoelde, integendeel

ps. wel jammer dat de Jehova's blijkbaar hun vroegere beeld van de anti-christ hebben aangepast van man-in-maatpak-met-de-nucleaire-codes-binnen-handbereik naar iets wat actueel angst in moet boezemen

Laatst gewijzigd door praha : 18 februari 2017 om 23:14.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 23:16   #2403
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat gaat daar nog uitbreken man
In plaats van moslimterrorisme in Amerika zal dat andersom zijn.
Terrorisme tegen de islam.
...tegen die twee man en nen paardenkop ?

Al eens bij stilgestaan wie in de VS voor de meeste terreur zorgt ( en gaat zorgen ) ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 23:18   #2404
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is een zeer flou isme. Een flouisme dus. Ik zal het conservatisme eens exploreren en expliciteren in mijn draad: Welk isme gebruik jij.
Geen eigenlijk, lnksrechtsconservatiefprogressief is nietszeggend. Ik zei het omdat ik zag dat Jan de indruk gaf een standpunt in te nemen. En ik wou weten of dat inderdaad zijn standpunt was.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 23:23   #2405
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
In zowat elk land in de wereld heeft de huidige generatie het beter dan de vorige.
Interessante stelling. Wellicht wijd ik er een draad aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De manier waarop die man zich gedraagt, zou conservatieven op de hoogste kasten moeten jagen. Zijn gedrag is in strijd met alles waar het conservatisme voor staat.
Sommigen zich echt wild enthousiast over Trump vanwege de verwachtte belastingsverminderigen en natuurlijk gaat Wall Street door het dak.



Citaat:
Grover Norquist, president of Americans for Tax Reform, said Republicans are making good progress on their conservative agenda. “The press and a lot of observers in Washington DC like to stop and look at a car accident and they miss that the traffic is continuing to drive past at 50mph,” he said. “Things are moving forward, largely on track.”
Guardian
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 23:33   #2406
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Trump zal wel goed begeleid worden.
Het is niet dat hij daar alles unaniem in zijn eentje gaat kunnen beslissen he, er zijn briefings. Er waren nog presidenten die het slecht gingen doen, maar het bleek zo slecht nog niet te zijn.
Ze zeggen dat Bush een slechte was, maar achteraf bekeken, hij had wel de situatie onder controle. Obama trok de troepen terug en de pleuris brak uit.
Los van dat vond ik Obama voor Amerika ook een goede president, nochtans is er bij hem wel een kalifaat ontstaan.

Nu zijn er ballen nodig parfical, echte ballen die rollen en die met visie plannen om deze situatie te overstijgen.
We hebben de tradio's het roer gegeven, er is niets goeds uitgekomen.
Ik denk dat Europa ook een Trump nodig heeft. Eén iemand die zegt wat het volk denkt en gewoon heel Europa op één lijn zet om opnieuw te worden waarvan wij komen.
mmmm... iemand zoals onze PHilip :"Wij zeggen wat ù denkt" ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 23:41   #2407
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
In zowat elk land in de wereld heeft de huidige generatie het beter dan de vorige.
Interessante stelling. Wellicht wijd ik er een draad aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De manier waarop die man zich gedraagt, zou conservatieven op de hoogste kasten moeten jagen. Zijn gedrag is in strijd met alles waar het conservatisme voor staat.
Sommigen zich echt wild enthousiast over Trump vanwege de verwachtte belastingsverminderigen en natuurlijk gaat Wall Street door het dak.



Citaat:
Grover Norquist, president of Americans for Tax Reform, said Republicans are making good progress on their conservative agenda. “The press and a lot of observers in Washington DC like to stop and look at a car accident and they miss that the traffic is continuing to drive past at 50mph,” he said. “Things are moving forward, largely on track.”
Guardian
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 23:52   #2408
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De record massa emigratie bewijst volgens jou dat het overal ter wereld beter gaat dan vroeger?

Ik zou nog wel een paar doorslaggevende dingetjes kunnen noemen, maar
vraag Zwitser liever zijn stelling te bewijzen.
Ik vraag gewoon naar de periode waarin de wereld er beter voor stond dan vandaag de dag, want dat is de stelling die u schijnbaar verdedigt, door te insinueren dat de migratiestromen zouden bewijzen dat we er slechter voorstaan dan vroeger.

Zeker op globaal vlak staan we er beter voor dan ooit. Kijk o.a. naar de wereldwijde absolute armoede die de laatste decennia gekelderd is.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 23:59   #2409
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik vraag gewoon naar de periode waarin de wereld er beter voor stond dan vandaag de dag, want dat is de stelling die u schijnbaar verdedigt, door te insinueren dat de migratiestromen zouden bewijzen dat we er slechter voorstaan dan vroeger.

Zeker op globaal vlak staan we er beter voor dan ooit. Kijk o.a. naar de wereldwijde absolute armoede die de laatste decennia gekelderd is.
Altijd makkelijk, een tegenvraag, in plaats van te antwoorden.

De oorspronkelijke stelling was deze:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
In zowat elk land in de wereld heeft de huidige generatie het beter dan de vorige.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Interessante stelling. Wellicht wijd ik er een draad aan.
Dit is geen discussie voor hier.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 februari 2017 om 00:07.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 14:02   #2410
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Gedurende welke periode in de geschiedenis verkeerde de wereld volgens u in een betere staat dan op dit moment?
Het Aards Paradijs. Sinds de zondeval en de menselijke aanslag op de wereld is de wereld er enkel maar op achteruit gegaan

Dergelijke sweeping arguments zijn natuurlijk te algemeen. Is er daarvoor een algemeen criterium te vinden? Zo ja, noem het, en zo niet, noem het lijstje van criteria.

Aangezien we op een tipping point afstevenen wegens overschrijding van de limieten (voetafdruk, drie aardes nodig hebben om zo verder te doen , etc...), aangezien een dergelijke "beste staat ooit" niet houdbaar en niet duurzaam is, verkeerde de wereld in een betere staat, toen dat nog niet het geval was. Wanneer was dat voor het laatst?

Trouwens met "de wereld" is niet de aarde bedoeld, maar de mensen erin...
Maar zonder een duurzame exploitatie van de aarde kunnen de mensen het niet goed blijven hebben....
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 02:05   #2411
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

error

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2017 om 02:10.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 15:43   #2412
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
error
May heeft zich inderdaad vreselijk vergist om met de clown van de VS zo snel
aan te pappen.
De oude machten van de vorige eeuw ,maken zich belachelijk voor het oog van de wereld.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 22:44   #2413
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.624
Standaard

Het grote voorbeeld van Mike Pence is Dick Cheney !!!

O my god !

http://abcnews.go.com/Politics/video...talks-45618550
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 22:46   #2414
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Lol
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 08:08   #2415
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het grote voorbeeld van Mike Pence is Dick Cheney !!!

O my god !

http://abcnews.go.com/Politics/video...talks-45618550
De slijmbak Pence komt wel zoete broodjes bakken ,maar journalisten mogen geen vragen stellen.
Amerika heeft blijkbaar censuur ingevoerd.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 08:14   #2416
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
mmmm... iemand zoals onze PHilip :"Wij zeggen wat ù denkt" ?
Het had Fortuyn moeten zijn. Wat rest is Wilders, Le Pen en Annemans.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 08:22   #2417
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het had Fortuyn moeten zijn. Wat rest is Wilders, Le Pen en Annemans.
Fortuyn was een intellectueel met veel kennis van zaken.
Wilders is een haatzaaier en narcist ,die geen tegensprak duldt en debat aangaat.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 08:28   #2418
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Fortuyn was een intellectueel met veel kennis van zaken.
Wilders is een haatzaaier en narcist ,die geen tegensprak duldt en debat aangaat.
Bwaaa ik heb heel wat speechen en debatten van hem gezien.
Wilders kan veel kritiek verdragen en gaat ook tegen kutargumentatie niet meer in. Dat merk ik zo op. Ik begrijp dat hij na honderd keer hetzelfde herhalen gewoon op een punt zegt "hier ga ik niet meer op in."

Er is een hele essentie he cato. Je kan misschien in één debat zien dat Wilders debat weigert, maar dat is niet zo. Hij heeft een mening waarvan hij niet afwijkt. Niet tegenstaand, ik had ook liever Fortuyn dan Wilders.

Wilders is niet degene die wapens oppakt om op moslims te schieten, het omgekeerde is waar. Wilders gebruikt woorden, woorden die anderen niet aanstaan en dat mag als haatzaaierij overkomen.
Hoe verder we in tijd evolueren, hoe meer deze mensen gelijk krijgen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 17:21   #2419
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De bronnen van Christopher Steele werden de voorbije weken actief gezocht door de FSB en uitgeschakeld.

Russische diplomaat doodgeschoten in Moskou, 20 december 2016 :
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161220_02636537

Russische diplomaat dood teruggevonden in Athene, 9 januari 2017 :
http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7518276.html

Beide hoge diplomaten van halfweg de 50, net als Steele.
Of denk je nu nog altijd dat zo'n dingen toevallig gebeuren?
Et Encore.

Nu is gisteren nu ook al de Russische Ambassadeur bij de UN, de 64-jarige Vitaly Churkin plotsklaps overleden 'on the job'

http://edition.cnn.com/2017/02/20/eu...ead/index.html

Citaat:
Tributes poured in for Vitaly Churkin, the Russian ambassador to the United Nations who died suddenly Monday in New York.

Churkin died one day before his 65th birthday. He was known as a deeply intelligent, combative, disarming and humorous fixture at the UN Security Council.
The diplomat suffered from cardiac arrest while at the Russian Mission on East 67th Street
Hoe ongezond is toch het sinds 3 maanden (sinds het Kremlin weet heeft van het Steele Report) wel niet om Russisch diplomaat te zijn, nietwaar?

http://www.palmerreport.com/opinion/...-dossier/1613/

Citaat:
Russia’s Ambassador to the United Nations, Vitaly Churkin, dropped dead today in New York of an apparent heart attack. That may not stand out as suspicious on its own, until one considers that he’s the second Russian diplomat to drop dead in New York in the past few months – and the last one, Sergei Krivov, was also said to have died of a heart attack despite his skull having been bashed in. Even more bizarrely, since Russia’s rigging the election for Donald Trump exploded in scandal, a whopping seven Russian diplomats and operatives have mysteriously dropped dead.

Back in January, a thirty-page dossier was leaked to the public which detailed all the supposed ways in which Russia was blackmailing Trump. Two weeks later Oleg Erovinkin, a former KGB General who had helped a former MI6 agent to assemble the dossier, turned up dead in the back of a car in Russia. While it hasn’t been proven, many have suspected that Vladimir Putin had Erovinkin taken out in revenge for Erovinkin’s complicity in exposing Putin’s blackmail scheme. But even more Russian bodies have been dropping.

Sergei Mikhailov, who was believed to have been a U.S. intelligence asset within the Russian government, was dragged out of a meeting in Russia with a bag over his head and is now almost certainly dead as well.

Back in January, Russian diplomat Andrey Malanin was found dead in his Athens apartment. And we all recall the Russian Ambassador to Turkey, Andrey Karlov, being murdered on live television. Additionally, Russian diplomat Petr Polshikov was found shot to death in Moscow. That adds up to seven bodies now having dropped since the Trump-Russia scandal exploded.

How many of these seven deaths of Russian diplomats and Russian operatives are connected to the Donald Trump-Russia scandal? That’s not yet clear. Some of the deaths, such as Erovinkin and Mikhailov, have much more strongly demonstrated connections to Trump-Russia than others. But bodies don’t generally drop like this without a reason. How many of his own people has Vladimir Putin now eliminated while trying to cover up the Trump-Russia scandal?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 17:33   #2420
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De slijmbak Pence komt wel zoete broodjes bakken ,maar journalisten mogen geen vragen stellen.
Amerika heeft blijkbaar censuur ingevoerd.
In de prachtige Deense serie kan je gelijkaardige realistische scenes zien !!!
Deze serie is hier in Belgie méér dan ooit aktueel: al onze politiekers zouden moeten verplicht worden om die reeks te bekijken.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be