Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2020, 19:23   #1
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard Geen wettelijke erkenning meer voor transgenders/HoLeBi's in Hongarije

De Hongaarse regering van premier Viktor Orban maakt het onmogelijk om legaal van gender te veranderen.

Hongarije laat niet meer toe dat mensen officieel van geslacht veranderen.

De Hongaarse belangenvereniging Háttér wil de nieuwe wet aanvechten bij de Europese Unie, de Raad van Europa en de Verenigde Naties. Volgens de groep gaat de wet in tegen internationale mensenrechten.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 20:53   #2
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Vroeg of laat leidt elk populistisch bestuur tot minder rechten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:02   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
De Hongaarse regering van premier Viktor Orban maakt het onmogelijk om legaal van gender te veranderen.

Hongarije laat niet meer toe dat mensen officieel van geslacht veranderen.

De Hongaarse belangenvereniging Háttér wil de nieuwe wet aanvechten bij de Europese Unie, de Raad van Europa en de Verenigde Naties. Volgens de groep gaat de wet in tegen internationale mensenrechten.
Met 66% Blokkers (cfr andere draad) verwacht ik hier niet veel steun voor Unia en hun aktiepunten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:06   #4
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met 66% Blokkers (cfr andere draad) verwacht ik hier niet veel steun voor Unia en hun aktiepunten.
Je moet eens proberen om wat minder mensen in hokjes te duwen. Frappant genoeg, is 'het in hokjes duwen van mensen op basis van x of y' net datgene wat het Vlaams Belang en haar leden wordt verweten. In de feiten, doet u hier net hetzelfde.

Maar goed, ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurlijk. Dit heeft zelfs niets met Unia te maken en/of met het UVRM.
Het gaat er gewoon om, dat mensen het recht moeten hebben te zijn wie ze nu eenmaal zijn. Daar hoort ook iemand bij die zich in zijn/haar lichaam niet 100% voelt. Als zo iemand dan van geslacht wil veranderen; waarom niet. Wie is iemand, om daar iets op tegen te hebben? Dat zoiets, al zou moeten worden afgedwongen worden op basis van het UVRM is eigenlijk triestig.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 19 mei 2020 om 21:07.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:11   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Je moet eens proberen om wat minder mensen in hokjes te duwen. Frappant genoeg, is 'het in hokjes duwen van mensen op basis van x of y' net datgene wat het Vlaams Belang en haar leden wordt verweten. In de feiten, doet u hier net hetzelfde.

Maar goed, ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurlijk. Dit heeft zelfs niets met Unia te maken en/of met het UVRM.
Het gaat er gewoon om, dat mensen het recht moeten hebben te zijn wie ze nu eenmaal zijn. Daar hoort ook iemand bij die zich in zijn/haar lichaam niet 100% voelt. Als zo iemand dan van geslacht wil veranderen; waarom niet. Wie is iemand, om daar iets op tegen te hebben? Dat zoiets, al zou moeten worden afgedwongen worden op basis van het UVRM is eigenlijk triestig.
Dat is allemaal waar Travis, maar waarom dan al dat gebash tegen Unia?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:18   #6
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is allemaal waar Travis, maar waarom dan al dat gebash tegen Unia?
Maar wat is er dan zo geweldig aan Unia?

Ik vind oprecht, dat dit een overbodig iets is, waar ons belastinggeld heen vloeit.

Wie het maar denkt, kan klacht neerleggen bij Unia, omwille van racisme. En op zich, vind ik het goed dat zoiets kan, begrijp me niet verkeerd. Maar waarom bij Unia?
Daarbij wordt er nogal vlotjes omgesprongen met het begrip racisme. Denk maar aan de hetze rond Khattabi. Dat zij niet werd verkozen, heeft geen zier met racisme te maken; wel en enkel met het gegeven dat zij gewoon niet beschikt over de nodige vereisten.

En zo worden er nog mensen geweigerd voor bepaalde functies/betrekkingen. Ik vind het dan jammer, dat wanneer iemand van allochtone afkomst, om net dezelfde reden wordt afgewezen dan een autochtoon, wel naar Unia zou kunnen stappen met de melding dat ze niet is aangenomen omwille van haar afkomst.

En die toestanden zijn er ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:28   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Maar wat is er dan zo geweldig aan Unia?

Ik vind oprecht, dat dit een overbodig iets is, waar ons belastinggeld heen vloeit.

Wie het maar denkt, kan klacht neerleggen bij Unia, omwille van racisme. En op zich, vind ik het goed dat zoiets kan, begrijp me niet verkeerd. Maar waarom bij Unia?
Daarbij wordt er nogal vlotjes omgesprongen met het begrip racisme. Denk maar aan de hetze rond Khattabi. Dat zij niet werd verkozen, heeft geen zier met racisme te maken; wel en enkel met het gegeven dat zij gewoon niet beschikt over de nodige vereisten.

En zo worden er nog mensen geweigerd voor bepaalde functies/betrekkingen. Ik vind het dan jammer, dat wanneer iemand van allochtone afkomst, om net dezelfde reden wordt afgewezen dan een autochtoon, wel naar Unia zou kunnen stappen met de melding dat ze niet is aangenomen omwille van haar afkomst.

En die toestanden zijn er ...
Unia heeft geen rechterlijke macht. Het is een vluchtpunt voor mensen die menen gediscrimineerd te worden en brengt vraagstukken betreffende discriminatie eventueel voor de rechtbank. Het is dan aan de rechtbank om te oordelen.

Denk je niet dat zoiets in Hongarije nuttig zou zijn?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:35   #8
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Unia heeft geen rechterlijke macht. Het is een vluchtpunt voor mensen die menen gediscrimineerd te worden en brengt vraagstukken betreffende discriminatie eventueel voor de rechtbank. Het is dan aan de rechtbank om te oordelen.

Denk je niet dat zoiets in Hongarije nuttig zou zijn?
Net omdat het geen rechterlijke macht heeft, stel ik haar nut in vraag.
Ze onderzoeken alles wat ze binnenkrijgen. Zelfs het soort situaties, waaruit heel duidelijk blijkt dat het niet om racisme gaat, wordt onderzocht. En dat kost geld. Met welk nut?

Racisme moet worden bestreden; en in mijn ogen kan dat het best door diegene die misbruik maken van het begrip; en er te pas en te onpas mee schermen te bestraffen. Een beetje vergelijkbaar met vrouwen die te makkelijk klacht neerleggen voor misbruik. Ook dat is nefast, om streng (en terecht) te kunnen optreden tegen misbruikers. (... ik wil niet te ver afdwalen, want in Hongarije is er helemaal geen Unia ...)

Kortom, als mensen wat minder te pas en te onpas (onterecht dus) klacht gaan neerleggen voor racisme/discriminatie/... ; dan moeten ze ook niet langs bij Unia en kunnen ze zich meteen wenden waar ze moeten zijn: De rechtbank. En als het dan effectief om racisme gaat, dan kan die rechtbank gepast optreden daartegen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 07:46   #9
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Unia heeft geen rechterlijke macht. Het is een vluchtpunt voor mensen die menen gediscrimineerd te worden en brengt vraagstukken betreffende discriminatie eventueel voor de rechtbank. Het is dan aan de rechtbank om te oordelen.

Denk je niet dat zoiets in Hongarije nuttig zou zijn?
Waarom die omweg? Wanneer ik met een onwettelijkheid wordt geconfronteerd en ik geraak er niet uit met de tegenpartij, dan stap ik naar de rechtbank.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 07:50   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom die omweg? Wanneer ik met een onwettelijkheid wordt geconfronteerd en ik geraak er niet uit met de tegenpartij, dan stap ik naar de rechtbank.
Elk land gaat daar zelf over. De EU moet niet een soort progressief blok zijn, die zich gaat bemoeien met alles wat zij te conservatief vinden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 07:54   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Elk land gaat daar zelf over. De EU moet niet een soort progressief blok zijn, die zich gaat bemoeien met alles wat zij te conservatief vinden.
Ik begrijp uw reactie niet goed. Met mijn post wou ik duidelijk maken dat Unia overbodig is. Discriminatie is een misdrijf en voor een misdrijf kan je klacht neerleggen.

Daar heb je helemaal geen Unia voor nodig.


Als ik als huurder een probleem heb met mijn verhuurder, dan ga ik naar de vrederechter. Daar hoeft toch geen instantie tussen te zitten waarbij ik klacht kan neerleggen en die dan namens mij naar de vrederechter gaat?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 13:15   #12
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik begrijp uw reactie niet goed. Met mijn post wou ik duidelijk maken dat Unia overbodig is. Discriminatie is een misdrijf en voor een misdrijf kan je klacht neerleggen.

Daar heb je helemaal geen Unia voor nodig.


Als ik als huurder een probleem heb met mijn verhuurder, dan ga ik naar de vrederechter. Daar hoeft toch geen instantie tussen te zitten waarbij ik klacht kan neerleggen en die dan namens mij naar de vrederechter gaat?
In het Midden-Oosten hebben alléén in Israël holebi’s [de LGBT gemeenschap] gelijke rechten en dat reeds sinds 1988. Sinds 1994 kunnen holebi’s legaal samenwonen en een samenlevingscontract afsluiten; sinds 1998 worden holebi-optochten [Gay Pride Parades] gehouden zowel in Tel Aviv als in Jeruzalem en sinds 2005 mogen holebikoppels kinderen adopteren. Homo’s vervullen ook hun legerdienst en kunnen zelfs zetelen als rechter.

Dat de Hongaren maar in Israël in de leer gaan. Misschien steken ze er wel iets van op.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 17:01   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vroeg of laat leidt elk populistisch bestuur tot minder rechten.
Het lijkt me eerder op de terugkeer van het gezond verstand en een vaarwel aan de PC.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 17:04   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
In het Midden-Oosten hebben alléén in Israël holebi’s [de LGBT gemeenschap] gelijke rechten en dat reeds sinds 1988. Sinds 1994 kunnen holebi’s legaal samenwonen en een samenlevingscontract afsluiten; sinds 1998 worden holebi-optochten [Gay Pride Parades] gehouden zowel in Tel Aviv als in Jeruzalem en sinds 2005 mogen holebikoppels kinderen adopteren. Homo’s vervullen ook hun legerdienst en kunnen zelfs zetelen als rechter.

Dat de Hongaren maar in Israël in de leer gaan. Misschien steken ze er wel iets van op.
Deze draad gaat over de genderideologie. Wat kunnen de Hongaren op dat vlak leren van de staat Israël?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 17:06   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom die omweg? Wanneer ik met een onwettelijkheid wordt geconfronteerd en ik geraak er niet uit met de tegenpartij, dan stap ik naar de rechtbank.
Unia is eigenlijk niet meer of niet minder dan een soort gedachtepolitie die vanuit een heel gekleurde bril over bepaalde zaken een advies geeft (lees: oordeelt). Wie herinnert zich nog de zaak rond de racistische uitlatingen over Vlamingen? Door Unia verticaal geklasseerd. In het denkkader kan men blijkbaar geen racisme beoefenen tegenover Vlamingen. Wel tegenover een Marokkaan. Daar is dan blijkbaar weer geen twijfel over.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 17:33   #16
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het lijkt me eerder op de terugkeer van het gezond verstand en een vaarwel aan de PC.
Welk nadeel ondervind jij van het feit dat twee mannen mogen huwen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 17:35   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Welk nadeel ondervind jij van het feit dat twee mannen mogen huwen?
Welk nadeel ondervind jij van het feit dat een man iets heeft met een kind?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 17:38   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk nadeel ondervind jij van het feit dat een man iets heeft met een kind?
Het kind ondervind er nadeel van (dat is alleszins de reden van het verbod).

Bij een relatie tussen twee mannen zijn er geen slachtoffers.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 17:40   #19
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk nadeel ondervind jij van het feit dat een man iets heeft met een kind?
Het zou mijn kind kunnen zijn.
Ik vind uw vergelijking bovendien dégoutant.

Het bevestigt ook steeds mijn idee dat het cordon prima werkt, en dat op ethisch gebied de gemiddelde VB'er al zo erg is als de gemiddelde salafist.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 mei 2020 om 17:43.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 17:42   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het zou mijn kind kunnen zijn.
U had het niet over een kind. Enkel over "u".

Al eerder stipte ik aan dat "je hebt er geen last van" geen argument uitmaakt. Misschien woon ik heel mooi en heb een ruime tuin, dus last van huisjesmelkers zal ik wel niet hebben. Volgens u zou ik dan ook niet het onrecht van huisjesmelkerij mogen aanklagen... "Je hebt er geen last van..."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be