Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2020, 11:57   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard Goed nieuws voor Israëlbashers: jullie hebben de steun van Iran!

Ayatollah Ali Khamenei, de religieuze leider van Iran, zei gisteren dat Iran elke natie of groep zou steunen die tegen Israël vecht.

De miljoenen Israëlbashers overal ter wereld zullen opgetogen zijn met dit nieuws en kunnen alvast aan de kassa aanschuiven om hun Judaspenningen op te strijken.

Zoals jullie weten is de grote meerderheid op dit forum ook Israëlbashers, maar we noemen hun namen niet. Da's onbeleefd. Ja toch?

Nog meer goed nieuws: Ali Khamenei zei op woensdag dat hij streeft naar de Endlösung van Israël, maar niet naar de vernietiging van alle Joden, nadat Israëlische en Amerikaanse leiders hem beschuldigden van het aanmoedigen van genocide.

https://www.timesofisrael.com/khamen...rael-not-jews/

Khamenei zei dat hij enkel de Zionisten wil uitroeien, Joodse en niet-Joodse, thePiano inkluis, want dat is ook een Zionist. Ik heb daarnet nog onder mijn bed gekeken maar er was niemand, nog niet.

Khamenei gaf commentaar op een poster op zijn website die de woorden ‘Final Solution‘ (definitieve oplossing) aka Endlösung gebruikte om op te roepen tot de vernietiging van Israël, een term die gewoonlijk wordt geassocieerd met de inspanningen van nazi-Duitsland om alle Joden tijdens de Holocaust te elimineren.

In een reeks tweets verduidelijkte Ayatollah Khamenei dat hij alleen Zionisten wil uitroeien nadat premier Netanyahu had uitgehaald naar de opperste religieuze leider van Iran en had gezegd:

Khamenei’s dreigementen om de ‘Endlösung’ tegen Israël uit te voeren, doen denken aan het plan van de nazi ‘Endlösung’ voor de vernietiging van het Joodse volk. Hij moet weten dat elk regime dat Israël met uitroeiing bedreigt, zich in hetzelfde gevaar bevindt.

Khamenei reageerd daarop met:

Het zionistische regime heeft bewezen dat het zich niet aan een verdrag houdt en geen logica begrijpt behalve geweld. De aard van het zionistische regime is onverenigbaar met vrede, omdat de zionisten proberen hun territorium uit te breiden en zich zeker niet zullen beperken tot wat ze al bezet hebben. Het elimineren van het zionistische regime betekent niet dat je de Joden moet elimineren. We zijn niet tegen joden. Het betekent het afschaffen van het opgelegde regime en moslim, christen en Joodse Palestijnen kiezen hun eigen regering en verdrijven misdadigers zoals Netanyahu. Dit is ‘Israël elimineren’ en het zal gebeuren. We zullen elke natie of elke groep steunen en finacieren waar dan ook die tegen het zionistische regime is en deze bestrijdt en we aarzelen niet om dit te zeggen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 11:59   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ayatollah Ali Khamenei, de religieuze leider van Iran, zei gisteren dat Iran elke natie of groep zou steunen die tegen Israël vecht.

De miljoenen Israëlbashers overal ter wereld zullen opgetogen zijn met dit nieuws en kunnen alvast aan de kassa aanschuiven om hun Judaspenningen op te strijken.

Zoals jullie weten is de grote meerderheid op dit forum ook Israëlbashers, maar we noemen hun namen niet. Da's onbeleefd. Ja toch?

Nog meer goed nieuws: Ali Khamenei zei op woensdag dat hij streeft naar de Endlösung van Israël, maar niet naar de vernietiging van alle Joden, nadat Israëlische en Amerikaanse leiders hem beschuldigden van het aanmoedigen van genocide.

https://www.timesofisrael.com/khamen...rael-not-jews/

Khamenei zei dat hij enkel de Zionisten wil uitroeien, Joodse en niet-Joodse, thePiano inkluis, want dat is ook een Zionist. Ik heb daarnet nog onder mijn bed gekeken maar er was niemand, nog niet.

Khamenei gaf commentaar op een poster op zijn website die de woorden ‘Final Solution‘ (definitieve oplossing) aka Endlösung gebruikte om op te roepen tot de vernietiging van Israël, een term die gewoonlijk wordt geassocieerd met de inspanningen van nazi-Duitsland om alle Joden tijdens de Holocaust te elimineren.

In een reeks tweets verduidelijkte Ayatollah Khamenei dat hij alleen Zionisten wil uitroeien nadat premier Netanyahu had uitgehaald naar de opperste religieuze leider van Iran en had gezegd:

Khamenei’s dreigementen om de ‘Endlösung’ tegen Israël uit te voeren, doen denken aan het plan van de nazi ‘Endlösung’ voor de vernietiging van het Joodse volk. Hij moet weten dat elk regime dat Israël met uitroeiing bedreigt, zich in hetzelfde gevaar bevindt.

Khamenei reageerd daarop met:

Het zionistische regime heeft bewezen dat het zich niet aan een verdrag houdt en geen logica begrijpt behalve geweld. De aard van het zionistische regime is onverenigbaar met vrede, omdat de zionisten proberen hun territorium uit te breiden en zich zeker niet zullen beperken tot wat ze al bezet hebben. Het elimineren van het zionistische regime betekent niet dat je de Joden moet elimineren. We zijn niet tegen joden. Het betekent het afschaffen van het opgelegde regime en moslim, christen en Joodse Palestijnen kiezen hun eigen regering en verdrijven misdadigers zoals Netanyahu. Dit is ‘Israël elimineren’ en het zal gebeuren. We zullen elke natie of elke groep steunen en finacieren waar dan ook die tegen het zionistische regime is en deze bestrijdt en we aarzelen niet om dit te zeggen.
Alleen de titel gelezen... Denk je echt dat ik nu van gedacht ga veranderen???
Ik ga niet mijn zienswijze veranderen omdat misschien ook minder vriendelijke mensen erachter zouden staan...
Wat is, is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:08   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alleen de titel gelezen...
Oh, dat is al erg veel. De meeste Israëlbashers raken niet verder dan het eerste woord en dan zijn ze moe. Gedegen info is aan hen niet besteed. Proficat! Hou de moed erin. Je komt er wel.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 22 mei 2020 om 12:08.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:11   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Zoals jullie weten is de grote meerderheid op dit forum ook Israëlbashers, maar we noemen hun namen niet. Da's onbeleefd. Ja toch?
Beste Pianoman, ook de Israëllovers zijn bekend, maar we zullen ook maar geen namen noemen, zeker?!

Los daarvan: als ik graag een chocolade-ijsje eet en u ook, moet ik dan stoppen met ijsjes eten omdat u dat ook graag eet?

Ik zie bijgevolg het verband niet tussen uw goedkope gedachtegang om alles op een grote hoop te gooien. Wel een - onhandige en heel opzichtelijke - poging om het intellectueel debat te verstoren en er puur emotionele elementen in te brengen. Dat probeert u trouwens al de hele tijd. Denk maar aan de draad waar u oproept toch maar medelijden te hebben met die arme Joden die uit het Nabije Oosten zijn verdreven, want ja, ze hebben toch veel meer verloren dan die verderfelijke Palestijnen. Er is geen redelijkheid in uw betoog. Enkel emotie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:12   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Oh, dat is al erg veel. De meeste Israëlbashers raken niet verder dan het eerste woord en dan zijn ze moe. Gedegen info is aan hen niet besteed. Proficat! Hou de moed erin. Je komt er wel.
Gedegen info? Iedereen die een beetje het reilen en zeilen in de wereld volgt, weet wat het standpunt van Iran is ten opzichte van Israël.

Rechtvaardigt dat nu plotseling de kolonisatie en onderdrukking van de Palestijnen? Zoals gezegd: u probeert aan elkaar te kleven wat niet aan elkaar plakt. Tevergeefse poging.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:26   #6
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Rechtvaardigt dat nu plotseling de kolonisatie en onderdrukking van de Palestijnen?
Hoe kan je nu grond(en) of een land(en) koloniseren die al duizenden jaren van jou zijn?

Bovendien zijn de grootste en échte onderdrukkers van de Palestijnen hun eigen leiders (de dictatuur van Hamas in Gaza en de dictatuur van de corrupte boef Mahmoud Abbas van Al Fatah in Judea & Samaria.)

De miljoenen nakomelingen van gevluchte Palestijnen in de Arabische buurlanden, hebben zo ook hun eigen onderdrukkers waarover je hier ook niks hoort.

En de ca 6000 Palestijnen die in Syrië werden vermoord sinds 2011, daar heeft ook niemand van gehoord. Waarom niet? Omdat er geen Jood of Israëlië van ver of dichtbij in betrokken is. No Jews No News!

Jullie kijken maar één kant op en dat is naar de Joden van Israël. De grootste boeven van het M-O en de wereld ontspringen de dans dankzij jullie ziekelijke obsessieve Israëlfixatie..
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:32   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Hoe kan je nu grond(en) of een land(en) koloniseren die al duizenden jaren van jou zijn?
Grond is van niemand. Het enige dat telt is dat iemand het gebruik ervan opeist. In de meeste gevallen zijn dat nu "staten".
Voor Israël is het duidelijk, in 1948 heeft een groep staten Israël laten ontstaan, en die "staat" heeft tot nu toe duidelijk gemaakt dat het gebruik van die grond door hen , met succes, is opgeëist.
Citaat:
Bovendien zijn de grootste en échte onderdrukkers van de Palestijnen hun eigen leiders (de dictatuur van Hamas in Gaza en de dictatuur van de corrupte boef Mahmoud Abbas van Al Fatah in Judea & Samaria.)
Oei, da's hard. Nu zijn al die arme Palestijnen zwaar op hun ellelange tenen getrapt.
Citaat:
De miljoenen nakomelingen van gevluchte Palestijnen in de Arabische buurlanden, hebben zo ook hun eigen onderdrukkers waarover je hier ook niks hoort.
De UNWRA betaalt niet voor Palestijnen die staatsburger van een land zijn. De UNWRA betaalt alleen voor vluchtelingen.

Citaat:
En de ca 6000 Palestijnen die in Syrië werden vermoord sinds 2011, daar heeft ook niemand van gehoord. Waarom niet? Omdat er geen Jood of Israëlië van ver of dichtbij in betrokken is. No Jews No News!
Ondertussen is er wel meer volk gestorven in Syrië. Die paar Palestijnen gaan het verschil niet meer maken.
Citaat:
Jullie kijken maar één kant op en dat is naar de Joden van Israël. De grootste boeven van het M-O en de wereld ontspringen de dans dankzij jullie ziekelijke obsessieve Israëlfixatie..
Ik zou het eerder Palestijnfilie noemen. Gewoon om het land Israël niet ter sprake te brengen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 22 mei 2020 om 12:33.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:37   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Hoe kan je nu grond(en) of een land(en) koloniseren die al duizenden jaren van jou zijn?
Hoezo? De Romeinen hebben het Joodse volk uit de Oudheid verdreven. Wat nu het Joodse volk is, heeft niet al teveel meer te maken met dat uit de Oudheid. En in Palestina ging ondertussen de geschiedenis zijn gang en kwamen er andere volkeren wonen.

Volgens uw redenering Frans-Vlaanderen nog altijd van ons, is zowat heel Europa het bezit van de Italianen, enzovoort.

In goed Nederlands noemen we uw gedachtegoed: irredentisme. De oorzaak van heel veel ellende. Een nationalistisch concept uit de rechtse koker. Raar dat u ook hier weer uw links gedachtegoed aan de kant schuift. Hoe het allemaal bij u nog alleen elkaar plakt, is echt wel de redelijkheid voorbij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:44   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
En de ca 6000 Palestijnen die in Syrië werden vermoord sinds 2011, daar heeft ook niemand van gehoord. Waarom niet? Omdat er geen Jood of Israëlië van ver of dichtbij in betrokken is. No Jews No News!
U was een hele tijd afwezig op dit forum, waardoor we bijgevolg niet weten waar u zich al die tijd bevond. Wel lijkt het erop dat u de media schijnbaar niet hebt gevolgd, want Syrië was nu eenmaal maandenlang niet weg te branden van het TV-scherm.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:48   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U was een hele tijd afwezig op dit forum, waardoor we bijgevolg niet weten waar u zich al die tijd bevond. Wel lijkt het erop dat u de media schijnbaar niet hebt gevolgd, want Syrië was nu eenmaal maandenlang niet weg te branden van het TV-scherm.
Maar geen specifieke vermelding van Palestijnse slachtoffers in Syrië. Maar Oh wee als een Palestijn op de West Bank zijn teen stoot tegen een joodse legerbottin.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:53   #11
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U was een hele tijd afwezig op dit forum, waardoor we bijgevolg niet weten waar u zich al die tijd bevond. .
Ik bevind mij al sinds 2009 op één en dezelfde plek: Brabosh.com. Antisemieten en Israëlbashers ongewenst. Dagelijks 6 artikels, 180 per maand.

Hier kom k enkel om het stof van mijn kleren te kloppen.
Dit voor zolang het duurt of totdat ik het weer beu ben (en ik ben bijna zover) want het zijn hier nog steeds dezelfde keikoppen als 3 jaar geleden toen ik weer even kwam piepen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:57   #12
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar geen specifieke vermelding van Palestijnse slachtoffers in Syrië. Maar Oh wee als een Palestijn op de West Bank zijn teen stoot tegen een joodse legerbottin.
Goed dat Maddox hier de boel een beetje in de gaten houdt. Merci Maddox, jij bent een echte vriend

Geen Palestijnen gedood in Syrië... krijg nou wat.... pfft...

Daaraan merk je dat in werkelijkheid de Palestijnen hen geen lor kan schelen. Het zijn de Joden meneer, die moeten ze hebben!
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:58   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ik bevind mij al sinds 2009 op één en dezelfde plek: Brabosh.com. Antisemieten en Israëlbashers ongewenst. Dagelijks 6 artikels, 180 per maand.
En de onredelijkheid neemt steeds grotere vormen aan: hoe er toch gegoocheld wordt met etiketten. De dooddoener van formaat is er weer: wie kritiek heeft op de staat Israël wordt onmiddellijk neergezet als "antisemiet". Goedkoper kan niet. Alleen pakt de mayonaise echt niet meer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 13:04   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Hier kom k enkel om het stof van mijn kleren te kloppen.
Dit voor zolang het duurt of totdat ik het weer beu ben (en ik ben bijna zover) want het zijn hier nog steeds dezelfde keikoppen als 3 jaar geleden toen ik weer even kwam piepen.
Vreemde terugkeer, net alsof u ervan uitging dat we hier op uw Iiefdesverklaringen jegens Israël zaten te wachten en u instemmend bejubeld zou worden. Indien u alleen maar gelijkgezinden zoekt, lijkt me een forum toch niet onmiddellijk de beste plaats, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 13:05   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar geen specifieke vermelding van Palestijnse slachtoffers in Syrië. Maar Oh wee als een Palestijn op de West Bank zijn teen stoot tegen een joodse legerbottin.
Dan zag u niet de Vranckxreportage die op een bepaald moment bij Palestijnse vluchtelingen zit... De selectiviteit van sommigen is hier soms echt wel schrijnend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 13:08   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Daaraan merk je dat in werkelijkheid de Palestijnen hen geen lor kan schelen. Het zijn de Joden meneer, die moeten ze hebben!
Alweer die goedkope uithaal van antisemitisme. Beste Pianoman, laat ik het maar voor eens en altijd duidelijk maken: ik heb niets tegen de Joodse aanwezigheid in onze gewesten. Ook niet van de heel opvallende groep als de chassidim in Antwerpen. Ook voor hen sta ik in de bres als ik hier op dit forum al meermaals een belangrijke waarde als de godsdienstvrijheid moet verdedigen.

Het thema Israël staat daar helemaal los van. Misschien moet u eens leren inzien. Doe even moeite.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 13:10   #17
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
wie kritiek heeft op de staat Israël wordt onmiddellijk neergezet als "antisemiet".
Fout. Niet wie kritiek heeft.

Maar wel diegenen die te pas en te onpas voortdurende vergelijkingen gaat maken met de Holocaust als het over Israël gaat.

Een paar voorbeelden: Gaza 'is een open concentratiekamp', 'het is erger dan in Warschau 1943', Israëli's zijn erger dan de nazi's', 'ze doen hetzelfde wat de nazi's met de Joden deden', "in Gaza vindt een Holocaust plaats', de marxistische viroloog Marc Van Ranst sprak zelfs over een 'Gazacaust', 'de Gazanen worden uitgehongerd", Israëlische leiders worden gefotoshopped in nazi en SS- uniformen zoals bv Binyamin Netanyahu, Tzipi Livni, Avigdor Lieberman enz. (voorbeelden en beeldmateriaal op aanvraag).

Als wij d?*t lezen zeggen wij inderdaad : Israëlhaat (niét kritiek!) en antisemitisme zijn de twee kanten van dezelfde munt.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 22 mei 2020 om 13:11.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 13:11   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Fout. Niet wie kritiek heeft.
Jawel, u doet net zoals zovele jaren geleden. Wie kritiek heeft, wordt in het verdomhoekje gezet. "Jullie zijn vrienden van Iran", "Jullie zijn antisemieten"... Alleen pakt de taktiek echt niet meer, beste Pianoman. We zijn dat stadium ondertussen al lang voorbij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 13:13   #19
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vreemde terugkeer, net alsof u ervan uitging dat we hier op uw Iiefdesverklaringen jegens Israël zaten te wachten en u instemmend bejubeld zou worden. Indien u alleen maar gelijkgezinden zoekt, lijkt me een forum toch niet onmiddellijk de beste plaats, hoor.
Ik heb het u al gezegd: ik werd uitgenodigd door Politics.be
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 13:13   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Een paar voorbeelden: Gaza 'is een open concentratiekamp', 'het is erger dan in Warschau 1943', Israëli's zijn erger dan de nazi's', 'ze doen hetzelfde wat de nazi's met de Joden deden', "in Gaza vindt een Holocaust plaats', de marxistische viroloog Marc Van Ranst sprak zelfs over een 'Gazacaust', 'de Gazanen worden uitgehongerd", Israëlische leiders worden gefotoshopped in nazi en SS- uniformen zoals bv Binyamin Netanyahu, Tzipi Livni, Avigdor Lieberman enz. (voorbeelden en beeldmateriaal op aanvraag).
Ik wist niet dat Van Ranst hier op dit forum actief was. Toch leuke toegift die u zelf aangeeft: wie het hart links draagt en ook de linkse principes toepast op het conflict in Palestina, kan niet als een verdediger van Israël opkomen. Tenzij hij zich wringt in een voortdurende spagaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be