Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2016, 18:21   #1
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard Zonnepanelen verplichten = gestoord !!

Kan een politieker ons verplichten zonnepanelen te leggen? ik zie dat niet zitten ,, en de moeizucht is enorm ... ze leggen ons tot het oneindige verplichtingen op hier in dat land , nog 2 jaar en die pipo zal misschien niet eens meer verkozen worden ? ze gooien maar op verplicht dit verplicht dat en dan kuisen ze hun schop af , of stappen uit de politiek ....en daar zitten wij dan met onze gebroken potten ,,, een gezin met 2 personen verbruikt toch zoveel electr. niet ??? per jaar ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 18:25   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Natuurlijk kunnen "ze" dat verplichten. Door er een wet van te maken.
Hoe je er tegenover staat kan je illustreren met een voorbeeld:
het is gelijk een onteigening van een stuk grond of zelfs een gebouw: hoe meer je je verzet, hoe ongelukkiger je er van wordt. En uiteindelijk moet je toch toegeven.

Tot slot: het is toch voor (een gedeelte van) je eigen elektriciteit.
Je koopt toch ook je eigen auto voor een gedeelte van je verplaatsingen, tenzij je alles wilt doen met het openbaar vervoer.

kuch.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 18:27   #3
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Natuurlijk kunnen "ze" dat verplichten. Door er een wet van te maken.
Hoe je er tegenover staat kan je illustreren met een voorbeeld:
het is gelijk een onteigening van een stuk grond of zelfs een gebouw: hoe meer je je verzet, hoe ongelukkiger je er van wordt. En uiteindelijk moet je toch toegeven.

Tot slot: het is toch voor (een gedeelte van) je eigen elektriciteit.
Je koopt toch ook je eigen auto voor een gedeelte van je verplaatsingen, tenzij je alles wilt doen met het openbaar vervoer.

kuch.
neen ik ben er tegen , allemaal overdreven ik weiger dit is uitbuiten van burgers wat heeft die vent met ons spaargeld te maken ? die zak moeial ,, corruptie hij zal wel weer zijn %%% in zijn eigen zakken djassen van firma 's die hij een deal mee heeft ik denk eerder zo ,, blauwe zakkenvuller,

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 6 mei 2016 om 18:32.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 18:33   #4
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbak Bekijk bericht


Waar haal je het?

Ik ga het alleszins overwegen op mijn tuinhuisje. Die zonnepanelen moeten m.i. de kosten van mijn koekenbak fel verminderen.
zojuist op VTM nieuws Tommelein die heeft veel noten op zijn gezang, hij sprak van verplichten.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 6 mei 2016 om 18:33.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 18:38   #5
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
zojuist op VTM nieuws Tommelein die heeft veel noten op zijn gezang, hij sprak van verplichten.
Dat komt er toch niet door, zonnepanelen zijn niet echt gratis. Bij nieuwbouw misschien?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 18:41   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Wettelijk verplichten moet mogelijk zijn, tenslotte heeft elke Belg een afbetaald huis en 265.000€ op de spaarboek staan.

Het lijkt me een kleine moeite om het land te redden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 18:41   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat komt er toch niet door, zonnepanelen zijn niet echt gratis. Bij nieuwbouw misschien?
Misschien bij nieuwbouw, maar dan nog.

Ik heb er destijds (toen er nog certificaten waren) geen gezet omdat ik de garantie niet vertrouwde en omdat ik dat eigenlijk niet op mijn dak wou.

Gaat de overheid mij garanties bieden op de zonnepanelen en mijn dak als ze mij dat verplichten?

Dacht het niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 18:54   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Misschien bij nieuwbouw, maar dan nog.

Ik heb er destijds (toen er nog certificaten waren) geen gezet omdat ik de garantie niet vertrouwde en omdat ik dat eigenlijk niet op mijn dak wou.

Gaat de overheid mij garanties bieden op de zonnepanelen en mijn dak als ze mij dat verplichten?

Dacht het niet.
Het enige dat vaststaat dat is dat het u veel geld gaat kosten als ze versleten zijn, die dingen moeten namelijk heel milieubewust afgebroken en verwerkt worden.
En speciale taksen betaalbaar aan de overheid natuurlijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 21:10   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbak Bekijk bericht
Het is niet dat ik je niet geloof maar zijn er nog die dat gehoord hebben?
Werkman misschien?
Kijk ik kom nog een piepen ... ,, het ligt op mijn lever .. heeft dien Tommelein enig idee wat een zelfstandige van pensioen heeft ? hij staat daar te blazen op TV dat iedereen verplicht zonnepanelen op zijn dak moet poefen! omdat het spaargeld geen zak meer opbrengt naar zijn mening ! denk maar eens grondig .... zelfstandigen hebben hun spaargeld nodig om TE OVERLEVEN IN HUN OUDEN DAG zak.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 21:15   #10
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Of gaat ie nu al "iedereens "zijn leven en geld zaken beginnen regelen ook nog ? bende onnozelaars dat blauw crapuul , wij hadden in feite LDD moeten hebben die ons regeerde samen met het Vlaams Belang ik denk dat wij allemaal een beter perspectief hadden gehad met die bende inde plaats ...... gvd

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 6 mei 2016 om 21:16.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 22:04   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kijk ik kom nog een piepen ... ,, het ligt op mijn lever .. heeft dien Tommelein enig idee wat een zelfstandige van pensioen heeft ? hij staat daar te blazen op TV dat iedereen verplicht zonnepanelen op zijn dak moet poefen! omdat het spaargeld geen zak meer opbrengt naar zijn mening ! denk maar eens grondig .... zelfstandigen hebben hun spaargeld nodig om TE OVERLEVEN IN HUN OUDEN DAG zak.
Hij heeft zo die typische beenhouwerskop die bijna ontploft door zijn alcoholconsumptie.

Maar of hij het ook echt is weet ik niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 22:09   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.138
Standaard

Rustig gastjes, dat was zijn antwoord op de vraag hoe je de CO2 target kunt halen, door allemaal zonnepanelen te leggen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 22:17   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Rustig gastjes, dat was zijn antwoord op de vraag hoe je de CO2 target kunt halen, door allemaal zonnepanelen te leggen
Zowat hetzelfde resultaat zal men ongeveer wel halen door een kerncentrale minder te stoppen in 2025.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 22:37   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat komt er toch niet door, zonnepanelen zijn niet echt gratis. Bij nieuwbouw misschien?
Dit is kwaadwillig.
De regering zal niemand VERPLICHTEN !
Domme roddels.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 22:48   #15
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Men spreekt steeds over aankoopprijs, alsof de kous daarmee af is. Maar ik hoor niks over levensduur, onderhoud, vermindering van efficiëntie door vogelkak. Als ik de gemiddelde auto als voorbeeld neem moet er toch regelmatig op het dak geklommen worden om die dingen te reinigen ? Of hoe zien die er na 5 jaar uit ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 22:59   #16
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Men spreekt steeds over aankoopprijs, alsof de kous daarmee af is. Maar ik hoor niks over levensduur, onderhoud, vermindering van efficiëntie door vogelkak. Als ik de gemiddelde auto als voorbeeld neem moet er toch regelmatig op het dak geklommen worden om die dingen te reinigen ? Of hoe zien die er na 5 jaar uit ?
Mijn schoonvader reinigt te zelf met daarvoor geschikte schoonmaak hulpmiddelen. Maar je kan ook een bedrijf contacteren.

Eens hard regenen doet ook al veel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 01:54   #17
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dit is kwaadwillig.
De regering zal niemand VERPLICHTEN !
Domme roddels.
Domme roddels ? , zeg ik heb het klaar gehoord op VTM nieuws wat die gast uit zijn botten sloeg , ik ben niet doof en overdrijf niet, moet ne mens hier wat verdragen zeg,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 02:02   #18
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Men spreekt steeds over aankoopprijs, alsof de kous daarmee af is. Maar ik hoor niks over levensduur, onderhoud, vermindering van efficiëntie door vogelkak. Als ik de gemiddelde auto als voorbeeld neem moet er toch regelmatig op het dak geklommen worden om die dingen te reinigen ? Of hoe zien die er na 5 jaar uit ?
Ik geloof er niet in als particulier, en zal dat nooit doen als particulier , te complex zoals je zegt voor een particulier verbruik een grote investering , en kosten die erbij komen worden weer niet genoemd , ook naar je pensioen toe zit je dan met hopen aan kosten , je kan ook een defect krijgen eraan enz.. reken maar eens uit wat er allemaal aan kosten in je leven zit aan modern comfort algemeen ... dit is gewoon weer een hype die erbij komt , misschien is het voor bedrijven interessanter ....!!
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 05:54   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kijk ik kom nog een piepen ... ,, het ligt op mijn lever .. heeft dien Tommelein enig idee wat een zelfstandige van pensioen heeft ? hij staat daar te blazen op TV dat iedereen verplicht zonnepanelen op zijn dak moet poefen! omdat het spaargeld geen zak meer opbrengt naar zijn mening ! denk maar eens grondig .... zelfstandigen hebben hun spaargeld nodig om TE OVERLEVEN IN HUN OUDEN DAG zak.
Naar VTM kijk ik nooit, maar hij heeft op Radio 1 zijn hele uitleg gedaan en daar is het woord 'verplicht' niet gevallen. Hij zei bv dat hij zijn diensten een aantal type voorbeelden gaat laten berekenen zodat mensen gemakkelijker kunnen vergelijken met hun eigen situatie. En zo beter kunnen kiezen of ze het al dan niet doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 06:34   #20
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Naar VTM kijk ik nooit, maar hij heeft op Radio 1 zijn hele uitleg gedaan en daar is het woord 'verplicht' niet gevallen. Hij zei bv dat hij zijn diensten een aantal type voorbeelden gaat laten berekenen zodat mensen gemakkelijker kunnen vergelijken met hun eigen situatie. En zo beter kunnen kiezen of ze het al dan niet doen.
Of het woord verplicht gevallen is of niet, doet niet ter zake.
Het is gewoon een schande dat hij komt vertellen dat het bijna niets kost.
De bijkomende veranderingen aan je dak als je huis ouder is dan 25 jaar, vermeld hij niet en de net vergoeding net zo min.

Natuurlijk is het voor hem met zijn gecumuleerd inkomen geen probleem om zonnepanelen te leggen.

Wat is de volgende stap?
Wat je uitspaart aan stroomkosten bij je belastingaangifte voegen en je daarop nog eens extra belasten?

Ik heb offertes gevraagd en de goedkoopste bedroeg nog steeds 14.000 €.

Is toch nog iets anders dan de 6.000 € die steeds in de media verspreid word en in de berekeningen van het terugverdieneffect gehanteerd word.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be