Politics.be Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2020, 12:04   #161
Bach
Europees Commissaris

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik begrijp u niet Bach...

Het is net jouw argument om "voorbij de MSM" te kijken en kritisch te kijken naar verslaggeving en dus iets dieper te graven, op zoek naar de waarheid.

Maar je levert enkel lip service aan die boodschap, je doet het zelf niet.

Ik begrijp zeker dat het tijd kost, daarom dat ik voorstel om een beperkt aantal zeer concrete cases uit te spitten. Ik maak het u zelfs gemakkelijk door enkele zeer concrete elementen aan te halen waar -in principe- met weinig moeite op gereageerd kan worden. Maar dat doe je niet. Je gaat meteen in de "meta-discussie". Heb toch geen schrik van even met de voeten in de modder te gaan staan.

Voor een laatste keer, mijn uitnodiging. Ik wil nog wel verder gaan, maar ik speel pas mee als jij engageert ook te spelen.
De modder dat is Douma. En die is nu opgedroogd. Fisk deed zich de moeite er te gaan staan. Alsook het team van Henderson.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 12:06   #162
Voltian
Eur. Commissievoorzitter

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De modder dat is Douma. En die is nu opgedroogd. Fisk deed zich de moeite er te gaan staan. Alsook het team van Henderson.
Nee, de modder die ik bedoel is met veel tijd en moeite door het beschikbare bewijsmateriaal gaan. Moet ge ook eens doen, dat is gezond.
Oud 5 november 2020, 12:27   #163
Bach
Europees Commissaris

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, de modder die ik bedoel is met veel tijd en moeite door het beschikbare bewijsmateriaal gaar Moet ge ook eens doen, dat is gezond.
U bedoelt zoals de Wikileaks en grayzone documenten?....
Of is dat geen beschikbaar bewijsmateriaal?

Je kan dat zelf doen of je kan de samenvatting door een betrouwbare bron lezen. Indien die niet ontkend worden zie ik het probleem niet. Steeds in acht nemend de niet neutraliteit van de media.
Zelfs de samenvattingen van RT zijn gebaseerd op feiten. Trouwens Bellingcat negeert ook info of downplayed zonder bewijs het belang ervan (zie contract OPCW Henderson waaruit blijkt dat die wel baas van de missie was).

We draaien in cirkels.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 november 2020 om 12:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 13:11   #164
Voltian
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U bedoelt zoals de Wikileaks en grayzone documenten?....
Of is dat geen beschikbaar bewijsmateriaal?
Zeker wel, zolang ze verifieerbare feiten aanbrengen als bewijs natuurlijk. Geldt ook bvb. BBC, RT, OCPW en Bellingcat natuurlijk...

Gewoon, alles naast elkaar leggen voor 1 of 2 specifieke cases.

Ik bedoel, het volstaat niet te citeren. Ik nodig u uit om het samen zelf uit te pluizen; allez, wat bellingcat, grayzone en wikileaks produceren is allemaal verifieerbaar. Als er dus tegenstrijdigeheden zijn, dan kunnen we zeer concreet achterhalen waar die vandaag komen.

Voeten in de modder, handen vuilmaken. Dat bedoel ik.

Zoals je de link van het Higgins-Postol debat post. Het volstaat niet gewoon de link te posten. Leg uit wat precies in dat ene filmpje jou ertoe aanzet om te twijfelen over Hiigins. Toch niet zo moeilijk?...

Citaat:
Je kan dat zelf doen of je kan de samenvatting door een betrouwbare bron lezen.
Ah, maar dat is toch net het hele punt van deze draad! We willen nu net de betrouwbaarheid van de bron verifieren.

Citaat:
Indien die niet ontkend worden zie ik het probleem niet. Steeds in acht nemend de niet neutraliteit van de media.
Zelfs de samenvattingen van RT zijn gebaseerd op feiten. Trouwens Bellingcat negeert ook info of downplayed zonder bewijs het belang ervan (zie contract OPCW Henderson waaruit blijkt dat die wel baas van de missie was).
Stop met zo kleine zaadjes te gooien als ge niet wilt engageren door te vragen. Elke keer als ik ergens op reageer, dan kom je af met iets nieuws, iets anders, in plaats van argumentatie van mijn reactie te weerleggen

Citaat:
We draaien in cirkels.
nee, een iets betere beeldspraak is dat gij wegloopt en ik u (voorlopig) blijf achterna lopen. Ik sluit niet uit dat ik na een tijdje weer opgeef.

Laatst gewijzigd door Voltian : 5 november 2020 om 13:12.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 14:51   #165
Voltian
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor de goede orde, dat van die workshop is niet bewezen. Dat het voor iets anders diende ook niet. Come to think of it, die workshop hypothese is nog niet eens zo vergezocht; timing lijkt zelfs te kloppen.

FYI https://twitter.com/AricToler/status...26384304037889

case closed?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be