Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ik krijg korting en gebruik ze.
Ja, krijg korting en gebruik die ook. 0 0%
Ja, krijg korting en gebruik die af en toe. 3 33,33%
Ja, krijg korting maar gebruik die nooit. 1 11,11%
Nee, krijg geen korting. 3 33,33%
Kan u de vraag nog eens herhalen? 2 22,22%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2023, 11:31   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard Kortingen

Nooit echt op gelet maar als je een beetje rondkijkt blijkt vaak dat je via verschillende kanalen links en rechts korting of andere voordelen kan krijgen.

Zo zijn wij klant bij Engie en kan krijg je een resem bedrijven waar je korting krijgt. De ene al wat interessanter dan de andere. 5% bij Bol, 15% bij Gamma,... ik noem maar wat.

Via de werkgever van mijn echtgenote ook zo. Benefitsatwork heet dat daar.
Momenteel 12% bij Zalando, 35% bij Adidas, 10% bij Expedia, 35% bij Kenwood,...

Verder nog via Eneco en ACV. En misschien links of rechts nog wel ergens.

Nu gebruiken we ze lang niet allemaal. Ik ga ook bij elke aankoop niet eerst nakijken of we hier of ginder korting kunnen krijgen maar bij sommige winkels gebruik ik die korting wel steeds (Bol, Gamma, Expedia,...bv) Vorig jaar nog 15% korting op een nieuwe wagen. Soms is het echt wel interessant.

Wat jullie?

Krijgen jullie ook links en rechts van die kortingen en gebruiken jullie ze ook?

P.s. Ik bedoel dus echt "ledenkorting" ofzo. Geen aanbiedingen in folders of flyers.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 16 maart 2023 om 11:34.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 11:40   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ik leef veel breder door op kortingen te letten.
Op woensdag is de gebraden kip in promotie.
Op het einde van de week veel vleessoorten in promo. Soms 2 kg aan circa 10 euro.
Schoenen van 75 euro naar 15 euro onlangs.

Geen ledenkorting, sorry
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 maart 2023 om 11:41.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 11:43   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Die e-mails met kortingen krijg ik ook. Engie en Eneco.
Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt wegens geen behoefte aan het product of service.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 12:22   #4
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Er schijnt precies niemand door te hebben dat kortingen niets anders als boerenbedrog zijn om de consument tot consumeren te bewegen.

50% SOLDEN! 70% SOLDEN! MEN ZEGGE HET VOORT!

Daarbij staat niemand erbij stil dat als ge niks uitgeeft, ge 100% bespaard hebt!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 12:34   #5
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.677
Standaard

Ik doe niet mee met die e-mail kortingen of andere rommel zoals die Lidl plus. Het gaat gewoon om uw adresgegevens. Ik geef nooit m'n e-mailadres in winkels.
Laatst liet ik een nieuw batterijtje in m'n polshorloge steken. Ze vroegen daar efkes m'n telefoonnummer en emailadres.
Ik heb toen gezegd: madammeke als gij de zondag bij de bakker 10 pistolets koopt krijgt die uw tel en e-mail? Neen, wel gij ook niet.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 12:35   #6
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Er schijnt precies niemand door te hebben dat kortingen niets anders als boerenbedrog zijn om de consument tot consumeren te bewegen.

50% SOLDEN! 70% SOLDEN! MEN ZEGGE HET VOORT!

Daarbij staat niemand erbij stil dat als ge niks uitgeeft, ge 100% bespaard hebt!
Gij loopt constant in uwen bloten rond, eet enkel als het op uitnodiging is en je bent nu aan't forummen in de bibliotheek neem ik aan?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 12:37   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die e-mails met kortingen krijg ik ook. Engie en Eneco.
Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt wegens geen behoefte aan het product of service.
Ik wist het zelfs niet eens omdat ik me al jaren heb afgemeld voor emails van Engie enzo.
Maar omdat ik in't kort een nieuw contract moet afsluiten was ik eens op hun site aan't rondneuzen en toen kwam ik daar bij uit.
Dus bij Engie heb ik het ook nog niet gebruikt wegens nog maar net ontdekt.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 12:40   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nooit echt op gelet maar als je een beetje rondkijkt blijkt vaak dat je via verschillende kanalen links en rechts korting of andere voordelen kan krijgen.

Zo zijn wij klant bij Engie en kan krijg je een resem bedrijven waar je korting krijgt. De ene al wat interessanter dan de andere. 5% bij Bol, 15% bij Gamma,... ik noem maar wat.

Via de werkgever van mijn echtgenote ook zo. Benefitsatwork heet dat daar.
Momenteel 12% bij Zalando, 35% bij Adidas, 10% bij Expedia, 35% bij Kenwood,...

Verder nog via Eneco en ACV. En misschien links of rechts nog wel ergens.

Nu gebruiken we ze lang niet allemaal. Ik ga ook bij elke aankoop niet eerst nakijken of we hier of ginder korting kunnen krijgen maar bij sommige winkels gebruik ik die korting wel steeds (Bol, Gamma, Expedia,...bv) Vorig jaar nog 15% korting op een nieuwe wagen. Soms is het echt wel interessant.

Wat jullie?

Krijgen jullie ook links en rechts van die kortingen en gebruiken jullie ze ook?

P.s. Ik bedoel dus echt "ledenkorting" ofzo. Geen aanbiedingen in folders of flyers.
Ik koop enkel wat ik nodig heb.
Zoveel korting krijg je echt nergens.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 12:42   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ik doe niet mee met die e-mail kortingen of andere rommel zoals die Lidl plus. Het gaat gewoon om uw adresgegevens. Ik geef nooit m'n e-mailadres in winkels.
Laatst liet ik een nieuw batterijtje in m'n polshorloge steken. Ze vroegen daar efkes m'n telefoonnummer en emailadres.
Ik heb toen gezegd: madammeke als gij de zondag bij de bakker 10 pistolets koopt krijgt die uw tel en e-mail? Neen, wel gij ook niet.
Ach wat...
Wie maakt er zich nu nog druk over e-mailadressen.

Je maakt een paar Gmails aan en hoppa.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 12:50   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik koop enkel wat ik nodig heb.
Zoveel korting krijg je echt nergens.
Ja, ik koop ook enkel wat ik nodig heb maar op sommige plekken krijg je echt wel een hoop korting.
Hier is dat dan voornamelijk via de werkgever van mijn echtgenote.

15% op een nieuwe wagen bv. Ik vind dat al behoorlijk wat.

Loop eens de Gamma binnen en je laat al snel €100 achter. Bij mij is dat €85. Scheelt toch een trappist of 4...

En nu is de Gamma niet mijn favoriete winkel maar wat is er beter aan Brico of Hubo?

Schoenen, nog zoiets. Af en toe heb je die toch nodig. Vooral de kinderen maken er gebruik van. 35% korting. En zelfs al ga je online zoeken naar de allergoedkoopste aanbieding zit je daar toch nog steeds minstens 20% onder.
Schoenen van €120... 5 trappisten.

Vorig jaar tv om zeep. Nieuwe gekocht via Bol. Toen nog 10%. TV van €900 was al afgeprijsd naar €750 en ik kocht 'em dus voor €675. Heel tinternet afgezocht toen. Dichtstbij kwam Art&Craft met €825.
Nu lijkt €150 niet de meest gigantische korting maar 't zijn wederom toch pakweg weer 37 trappisten...

Enige nadeel aan die kortingskaart: groot risico op alcoholisme...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 12:54   #11
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gij loopt constant in uwen bloten rond, eet enkel als het op uitnodiging is en je bent nu aan't forummen in de bibliotheek neem ik aan?
Psst! Niet zo luid! Of anders smijten ze me nog uit de bibliotheek...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 16 maart 2023 om 12:54.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 13:21   #12
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Wij hebben ook zo iets als benefits at work, en voor tickets om eens naar de zoo of een pretpark te gaan gebruik ik dat wel eens.
Ge moet ze toch betalen, dan kan ik er evengoed wat minder aan uitgeven.
Als ik het niet vergeet, that is.

We hebben er ook van natuurpunt, maar buiten wat nestkastjes heb ik daar nog niks mee gedaan.

Oh, en Lego VIP-punten, die gebruik ik wel.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 13:41   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wij hebben ook zo iets als benefits at work, en voor tickets om eens naar de zoo of een pretpark te gaan gebruik ik dat wel eens.
Ge moet ze toch betalen, dan kan ik er evengoed wat minder aan uitgeven.
Als ik het niet vergeet, that is.

We hebben er ook van natuurpunt, maar buiten wat nestkastjes heb ik daar nog niks mee gedaan.

Oh, en Lego VIP-punten, die gebruik ik wel.
Ja heb ook zoiets, als benefits at work, wel eens een goeie korting gehad op boeken van Lannoo bvb, soms op Samsung, Apple, etc... Voor Bol.com moet je dan een bon aankopen etc... dat vind ik een heel gedoe. Andere dingen zijn zo van die uitverkopen. Daar kunt ge soms wel eens een slag slagen.

Natuurlijk moet je dat dan op dat moment nodig hebben of zeggen van ja nu is het interresant om dat te kopen. Dus soms wat geduld hebben of sjanse hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 13:43   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Die kortingen zijn meestal beperkt in duur en ge moet die dingen juist nodig hebben. En dan zit je dingen te kopen die je eigenlijk niet nodig hebt. Bol en Amazon doen dergelijke akties zelf ook regelmatig. Ik kan de moeite niet om dat in het oog te houden.
Enige waar ik om de korting koop is bij Bookspot. Daar heb je als lid altijd 10% korting op alle boeken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 13:47   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ja, ik koop ook enkel wat ik nodig heb maar op sommige plekken krijg je echt wel een hoop korting.
Hier is dat dan voornamelijk via de werkgever van mijn echtgenote.

15% op een nieuwe wagen bv. Ik vind dat al behoorlijk wat.

Loop eens de Gamma binnen en je laat al snel €100 achter. Bij mij is dat €85. Scheelt toch een trappist of 4...

En nu is de Gamma niet mijn favoriete winkel maar wat is er beter aan Brico of Hubo?

Schoenen, nog zoiets. Af en toe heb je die toch nodig. Vooral de kinderen maken er gebruik van. 35% korting. En zelfs al ga je online zoeken naar de allergoedkoopste aanbieding zit je daar toch nog steeds minstens 20% onder.
Schoenen van €120... 5 trappisten.

Vorig jaar tv om zeep. Nieuwe gekocht via Bol. Toen nog 10%. TV van €900 was al afgeprijsd naar €750 en ik kocht 'em dus voor €675. Heel tinternet afgezocht toen. Dichtstbij kwam Art&Craft met €825.
Nu lijkt €150 niet de meest gigantische korting maar 't zijn wederom toch pakweg weer 37 trappisten...

Enige nadeel aan die kortingskaart: groot risico op alcoholisme...
Bij Hubo laat ik altijd prijs maken.
Scheelt vaak heel veel met de winkelprijs.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 13:57   #16
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Een bivakmuts en een pistool schijnen ook goed te werken.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 14:25   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Allee dat deed er mij aan denken dat ik dat nog eens moest gaan kijken.

en ja bingo, 35 % in mijne zak gestoken, van iets dat ik nodig had maar waar ik al een paar weken voor op vinkenslag lag, met de gedachte no way dat ik daar de volle prijs voor ga betalen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 15:06   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik wist het zelfs niet eens omdat ik me al jaren heb afgemeld voor emails van Engie enzo.
Maar omdat ik in't kort een nieuw contract moet afsluiten was ik eens op hun site aan't rondneuzen en toen kwam ik daar bij uit.
Dus bij Engie heb ik het ook nog niet gebruikt wegens nog maar net ontdekt.
sommige bieden u ook korting/contract voor uw 2 jaarlijks ketel onderhoud.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 07:10   #19
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Via het werk hebben we her en der korting maar dat is meestal nogal omslachtig. Je dient bvb eerst cheques aan te kopen om in Colruyt 3% korting te krijgen. Als je dicht bij de bron werkt op een bureau in Brussel is dat misschien gemakkelijk maar anders twee stappen teveel om er van te genieten. Bij Orange hebben we korting maar net mijn abonnementsformule niet. Dus ik heb nog nooit gebruik gemaakt van onze 'voordelen'.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 10:45   #20
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die kortingen zijn meestal beperkt in duur en ge moet die dingen juist nodig hebben.
Sommige dingen zijn inderdaad beperkt in tijd maar dat staat altijd netjes aangegeven. Maar de overgrote meerderheid is een doorlopende korting. Meestal per jaar. Zo kregen we vorig jaar nog 15% korting op de aankoop van een nieuwe wagen, nu is die actie niet langer te vinden.

Citaat:
En dan zit je dingen te kopen die je eigenlijk niet nodig hebt.
Dat heb je zelf in de hand eh? En heeft niks met kortingen te maken.
Iets wat ik niet nodig heb koop ik niet, of er nu korting op gegeven wordt of niet.

Citaat:
Bol en Amazon doen dergelijke akties zelf ook regelmatig.
Dat klopt, daar krijg je soms sowieso al korting. Maar daar komt mijn eigen korting dan nog eens bovenop. Want omdat je bij Bol bv cadeaubonnen koopt (je betaalt dan €95 en krijgt een bon van €100, 5% korting dus) krijg je je korting altijd bovenop de korting die er al gegeven zou worden.

Citaat:
Ik kan de moeite niet om dat in het oog te houden.
Ik in de meeste gevallen ook niet. Maar op den duur ken je de belangrijkste kortingen die daar gegeven worden en die gebruiken we dan ook altijd.
Hier is dat Airbnb, Adidas, Carrefour, Expedia, Bol, Gamma, Samsumg, Canon,...

En omdat je de kortingen op een redelijk overzichtelijke website kan checken gaan wij voor een 'grote' aankoop toch vaak even kijken.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be