Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2019, 22:49   #21
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Voor een groot stuk wel. Het zijn zij toch die kweken en die hun bevolkingsoverschot naar hier sturen voor een kaalslag.
Ik denk niet dat een Afghaan zijn vrouw bezwangert met de gedachte die Europeanen eens goed liggen te hebben.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 23:19   #22
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk je nu echt dat het de Afrikanen en de Aziaten zijn die ons dit aandoen???
Wie daar dan wel op aanstuurt ?, wel deze bv en wsl ook collega's bij andere banken... ("België heeft meer kinderen nodig voor gezonde economie")
https://www.kbceconomics.be/nl/publi...-economie.html
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 04:44   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.260
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik denk niet dat een Afghaan zijn vrouw bezwangert met de gedachte die Europeanen eens goed liggen te hebben.
Die weet nog niet eens dat hij een vrouw zwanger kan maken, da's allemaal de wil van Allah.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 08:05   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Wie daar dan wel op aanstuurt ?, wel deze bv en wsl ook collega's bij andere banken... ("België heeft meer kinderen nodig voor gezonde economie")
https://www.kbceconomics.be/nl/publi...-economie.html
Welke kinderen bedoelt men?

Brave normale kinderen of zij die het ratten & stelen met de paplepel ingegoten is geweest?

Of men daar ver met gaat geraken dat lijkt mij vreselijk twijfelachtig?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2019, 15:58   #25
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik snap ook niet goed waarom niet de liberalen en de economische elite de schuld krijgen van die 'import' van 'werkvee'. Zij zijn de enige die die migratie echt 'nodig' achten.
Economische groei stimuleren is echte reden, zowel consumptie als goedkope, ongeschoolde werkkrachten. 100% heeft huisvesting en van alles een nieuw toestel nodig + reclame en marketing kennen ze amper en ze werden nooit zo blootgesteld aan commerçe. De mensen voelen zich als kinderen in een speelgoedwinkel en consumeren zich lazarus, hoopt men.

In realiteit gebruiken ze vnl de luchthavens om 6-10x/jaar naar het thuisland te gaan en hun eigen winkels en voeding wegens wantrouwen jegens het westen. Dat eigen economisch stelsel blijkt nogal schuw te zijn van de westerse fiscussen.

Je moet eens nadenken wat de zaak Alan Kurdi heeft gedaan: Duitsland had bv al aanzienlijke aantallen allochtonen. Maar was verder een net en gestructureerd land met orde, grondigheid en punctualiteit.
1 miljoen migranten binnenhalen betekent 1/80 allochtonen erbij van het ene moment op het andere.
Stel dat de duitsers massaal zouden kweken zodat het geboortecijfer van het ene jaar op het andere met zoveel zou schommelen: dit zou aangekondigd worden als nationale ramp ifv hetgeen logistiek haalbaar is bv scholen, huisvesting, volksgezondheid, electriciteit, water, openbaar vervoer en druk op voorzieningen...

Het zijn migranten dus geen probleem, wordt er wel even bijgepakt en gewoon voor gezorgd. Vnl afzonderlijke individuen en geen gezinnen (nl jonge mannen) dus allen hebben een aparte studio of appartement nodig, of huis. 1 miljoen huizen, bedden, keukens, badkamers, toiletten, ...

En hoeveel zijn er al bijgekomen dmv hereniging?
Hoeveel heeft de rest van Europa er opgenomen?

Dit is een omslagpunt geweest in de kleur van de bevolking en algemene culturele tendens kenmerkend voor Europa. Vanaf nu schakelt de verkleuring een versnelling hoger. Besef daarbij dat officieel de meerderheid blank is, maar men niet vermeldt dat dit merendeel blanken wel in rusthuis zit of die richting uitgaat. Daar tegenover staan elk jaar minder blanke kinderen.
Bij de jongere generaties is blank of westers niet meer in de meerderheid.

Dat kan niet anders dan gevolgen hebben voor hoe de samenleving vorm zal krijgen en welke groepen bediend zullen worden etc. Toch in een democratisch land, dat betekent dat het als de babyboomgeneratie grotendeels verdwenen is door ouderdom, westerlingen electoraal te miniem zullen zijn om beleidsmatig door te wegen.
Bovendien is hun karakter subassertief en niet-dominant tov zuiderse culturen die zich heviger en intenser uitdrukken en veel sneller vechten voor hun zaak omwille van het belang van eer. Waar de blanke leerde om alles te relativeren daar goed fatsoen en andere prioriteiten belangrijker zijn.

Maw er zijn totaal andere waarden en opvattingen over met welke houding je het beste komt. Nogal logisch dat er in de woestijn, bergen of bossen van de wereld waar weinig voedsel, vrouwen, water, ... zijn er op andere manier met mekaar moet worden omgegaan dan in een gedisciplineerde, goed gestructureerde samenleving met allerhande infrastructuur en waarbij basisvoorzieningen voor iedereen toegankelijk zijn, zonder dat ervoor dient te worden gevochten.

Dit schept een basis voor problemen.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 06:14   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Er staat géén STOP op, ze blijven toestromen.

Nieuwe ngo-schip Ocean Viking redt al 251 migranten.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 07:58   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoeveel duizenden ofte miljoenen zitten er nog te wachten om zich in onze landen te komen installeren en trek er maar uw plan mee?
Dergelijke schepen zouden moeten aangeslagen en vernietigd worden. Na een tijdje zullen sommigen het wel snappen...
uit DSonline
Als "begoede" wereldburger en inwoner van een beschaafd en rijk land bent u moreel verlicht uw medemens in nood te helpen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 08:05   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als "begoede" wereldburger en inwoner van een beschaafd en rijk land bent u moreel verlicht uw medemens in nood te helpen.
Hoeveel azielige zoekers heb jij al in huis genomen Henri?

We kunnen onze eigen gepensioneerden nog niet van een degelijk pensioen voorzien. Hoe kom je er bij dat we tientallen miljoenen negers zouden kunnen onderhouden?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 augustus 2019 om 08:06.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 08:31   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik denk niet dat een Afghaan zijn vrouw bezwangert met de gedachte die Europeanen eens goed liggen te hebben.
Toch wel want zo achterlijk zijn ze nu ook niet (in tegenstelling tot links), moslims zeggen regelmatig dat binnen 50 jaar alles hier van hen is. Het is ook geen moeilijk rekensommetje.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 08:33   #30
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als "begoede" wereldburger en inwoner van een beschaafd en rijk land bent u moreel verlicht uw medemens in nood te helpen.
Helpen ja, niet in huis nemen en jezelf laten buitenkippen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 09:40   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als "begoede" wereldburger en inwoner van een beschaafd en rijk land bent u moreel verlicht uw medemens in nood te helpen.
De noodhulp aan de Walen (jaarlijks zo'n 16 Miljard Euro) slorpt al het grootste deel van het beschikbaar budget op.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 augustus 2019 om 09:56.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 11:53   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als "begoede" wereldburger en inwoner van een beschaafd en rijk land bent u moreel verlicht uw medemens in nood te helpen.
Is ‘t niet genoeg dat we de walen helpen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 16:30   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Toch wel want zo achterlijk zijn ze nu ook niet (in tegenstelling tot links), moslims zeggen regelmatig dat binnen 50 jaar alles hier van hen is. Het is ook geen moeilijk rekensommetje.
Dat hoorde ik er al eentje roepen toen ik in een ver verleden (1302 ongeveer) nog school liep.

En het is inderdaad, als het zo verder gaat, niet echt een moeilijke rekensom.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 augustus 2019 om 16:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:03   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Het kent geen einde of is dit nog maar het begin van het einde?

Italiaanse autoriteiten redden 57 migranten ter hoogte van Lampedusa.

Eerste zorg, eten/drinken geven en dan gelijk terugsturen vanwaar ze ingescheept geweest zijn. Rerurn to sender.

Men zal uiteindelijk voorbeelden moeten stellen of dat gaat vreselijk fout aflopen.

Maar niemand wil het zien.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2019 om 10:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:24   #35
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het kent geen einde of is dit nog maar het begin van het einde?

Italiaanse autoriteiten redden 57 migranten ter hoogte van Lampedusa.

Eerste zorg, eten/drinken geven en dan gelijk terugsturen vanwaar ze ingescheept geweest zijn. Rerurn to sender.

Men zal uiteindelijk voorbeelden moeten stellen of dat gaat vreselijk fout aflopen.

Maar niemand wil het zien.
Een zoveelste bewijs dat als ze lang genoeg volhouden ze wel binnen komen in de EU.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:27   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een zoveelste bewijs dat als ze lang genoeg volhouden ze wel binnen komen in de EU.
Inderdaad zo is dat.

Het klinkt al bijna als: de aanhouder wint.

Verder is er blijkbaar weinig of niets aan te doen daar er velen geld met verdienen met de toestroom. (Politici & mensensmokkelaars of is dat hetzelfde?)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2019 om 10:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 11:17   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een zoveelste bewijs dat als ze lang genoeg volhouden ze wel binnen komen in de EU.
Nu zijn het onbegeleide minderjarigen.
Straks halen die hun ouders over in het kader van de gezinshereniging.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 16:50   #38
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als "begoede" wereldburger en inwoner van een beschaafd en rijk land bent u moreel verlicht uw medemens in nood te helpen.
Ze helpen in hun eigen landen, dat wel.
Niet ze laten toestromen met tienduizenden en vast stellen dat ze je eigen maatschappij naar de bliksem helpen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 06:14   #39
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Open Arms weigert Spaans aanbod, 'noodsituatie is te groot'.

Domme Spanjaarden die ze met open armen willen ontvangen?

Situatie aan boord van reddingsschip Open Arms wordt ‘onhoudbaar’, niet-begeleide minderjarigen mogen van boord.

Zo, dat is ook gelukt zullen die denken.

En dan gaan ze gelijk nog een potje janken om uiteindelijk hun slag thuis te halen.

Wooncrisis treft erkende vluchtelingen hard.

Wie we binnenlaten, moeten we ook helpen.

Die draagt de werken van barmhartigheid hoog in het vaandel.

De hongerigen spijzen
De dorstigen laven
De naakten kleden
De vreemdelingen herbergen
De zieken verzorgen
De gevangenen bezoeken
De doden begraven

Die instroom, volksverhuizingen is dat nu echt de ondergang van de EU?

Die sponsor die de bootjes vaarders hebben moet het echt slecht voor hebben met de EU.

Ik blijf erbij:

Eerste zorg en eten en drinken geven maar daarna verplicht de tocht terug van waar ze ingescheept geweest zijn.

De kapitein van de boot de cel in.

Oei, ik ben blijkbaar de enige die de EU nog wil 'redden'.

De meeste mensen zijn er al immuun voor geworden voor de situatie illegalen/vluchtelingen/andere 'hoorn des overvloeds' zoekers.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 augustus 2019 om 06:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 08:36   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Zelfs de Zwitsers hebben van de 'veeg'.

Er komen steeds meer Nigerianen naar Zwitserland.

Desondanks gaan de autoriteiten er van uit dat de meeste Nigerianen in hun eigen land bescherming kunnen vinden. Asielaanvragen zijn zowel in Duitsland als Zwitserland vaak kansloos. Zo kreeg in Zwitserland vorig jaar slechts 7% bescherming, het aantal erkenningen als vluchteling bedroeg zelfs maar 1%.

Nigeria staat naast dat ook vrij bekend voor Nigerian 419 scam.

Kassa, kassa?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be