Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2010, 15:11   #1
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard Zijn de pamperaars en de landverraders de schuld van een toekomstige burgeroorlog?

Ik geloof dat bepaalde landen klaar zijn voor een “multiculturele” samenleving. Landen die al een tijd democratisch leven, met dezelfde welvaart en waar de bevolking het juk van eender welke godsdienst van zich afgeworpen heeft m.a.w. waar de cultuurverschillen niet te groot zijn. Tussen die landen de grenzen opensmijten lijkt me een logische en haalbare stap. Een land moet ook zijn grenzen voor iedereen kunnen sluiten als overbevolking de leefbaarheid drastisch vermindert.

Via asiel misbruik, schijnhuwelijken, gezinsherenigingen en regularisaties van illegalen krijgen veel landen mensen binnen die niet klaar zijn voor een multiculturele samenleving. Omdat ze een democratisch systeem niet gewoon zijn, ongeschoold zijn en onder het juk leven van een godsdienst. Het verschil in cultuur is gewoon te groot. Ze worden misschien aangetrokken door onze welvaart die grotendeels te danken is aan onze instelling, zeg maar cultuur. Maar eenmaal ze daar van kunnen genieten, hebben ze de neiging om de kip met de gouden eieren te slachten. Ze voelen zich verloren in onze hypermoderne beschaving. En als tegenreactie proberen ze hun ouderwetse cultuur hier op te bouwen. En nu komen de pamperaars en de landverraders op de proppen. Uit zo gezegde “goede bedoelingen” gaan ze stap voor stap mee in dat proces. Ze gaan er van uit dat die vreemdelingen op die manier zich hier meer thuis voelen. Ze beschouwen het als een noodzakelijke tussenstap om te integreren. Ze vergeten daarbij dat bij elke toegeving de oorspronkelijke bevolking zich meer en meer niet thuis voelt door al die veranderingen. De autochtonen hebben meer dan wie ook recht op hun identiteit. Het lijkt me logisch dat hun recht op behoud van hun cultuur groter is dan mensen die er bij komen. Als je naar een ander land trekt weet je dat je voor een stuk moet afscheid nemen van het vertrouwde en bekende. Jij maakt die keuze, de bevolking van het land waar je naar toetrekt maakt die keuze niet.

Ik beschouw Europa als een tikkende tijdbom. Het is maar een kwestie van tijd voor een oude en een nieuwe cultuur overgaat naar de frontale botsing. We zouden dit nu nog kunnen vermijden door een keihard asiel/immigratie beleid te voeren. Op die manier geef je de nieuwe inwoners tijd om zich aan te passen. Je geeft ook andere landen, die er niet klaar voor zijn meer tijd om op het juiste (zelfde?) niveau te geraken. Eenmaal ze daar zijn, kunnen ze aansluiten.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 15:55   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Idealiter zou er een europese immigratiepolitiek moeten zijn ; de immigratiestop die in de meeste EU staten geldt is een lachertje. Om naar de EU te emigreren zou men een formuliertje moeten ophalen bij de ambassade van de Eu of een EU nland en naarstig een aanvang maken met dat formulier in te vullen. Een soort ingangsexamen - no gain without pain !

De EU zal dan wel uitmaken waar je kansen op een jpb volgens jouw capaciteiten het grootst zijn (naar het schijnt zijn er nogal wat vacatures voor loodgieters in Polen).

De kans is groot dat er bepaalde personen met een "knelpuntberoep" zelfs gezocht zullen worden om aub naar hier te emigreren ! Andere, minder geschoolde mensen zullen om aan hun migratieverlangens te voldoen waarschijnlijk beginnen met zich te bekwamen in beroepen die hier gevraagd worden & zo los je problemen ivm onaangepaste migraties op ipv je kop struisvogelsgewijs in het zand te steken.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 16:03   #3
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

VOOR DE VB'ers/haters
Ik lees zelfs niet waarover het gaat (alleen onderwerp). Er zal geen toekomstige burgeroorlog komen. Stop demagogie. Ik zeg het voor u. Anders zal u later zelf uzelf gebruikt en "verkracht" voelen door de zombiefabrikanten.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 22 december 2010 om 16:04.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 16:06   #4
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
VOOR DE VB'ers/haters
Ik lees zelfs niet waarover het gaat (alleen onderwerp). Er zal geen toekomstige burgeroorlog komen. Stop demagogie. Ik zeg het voor u. Anders zal u later zelf uzelf gebruikt en "verkracht" voelen door de zombiefabrikanten.
: Met moslims is niet de vraag of er een oorlog komt. De vraag is wanneer? En ja die zal er komen. Mensen zijn de linkse landverraders kotsbeu.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 16:52   #5
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
VOOR DE VB'ers/haters
Ik lees zelfs niet waarover het gaat (alleen onderwerp). Er zal geen toekomstige burgeroorlog komen. Stop demagogie. Ik zeg het voor u. Anders zal u later zelf uzelf gebruikt en "verkracht" voelen door de zombiefabrikanten.
2
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 19:20   #6
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
VOOR DE VB'ers/haters
Ik lees zelfs niet waarover het gaat (alleen onderwerp). Er zal geen toekomstige burgeroorlog komen. Stop demagogie. Ik zeg het voor u. Anders zal u later zelf uzelf gebruikt en "verkracht" voelen door de zombiefabrikanten.
U hoeft voor ons niets te zeggen, mensen denken graag voor zichzelf!
Een burgeroorlog? Hmm.. ligt eraan wat ge hieronder verstaat. In ieder geval hebben subgroepen steeds minder met mekaar te maken, ontstaat langs alle kanten en vijandsbeeld en daarmee is in ieder geval de basis voor steeds grotere maatschappelijke onvrede al aanwezig!

Voeg daarbij de economische crisis en sociale zekerheid die onhoudbaar wordt..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 19:28   #7
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Ik beschouw Europa als een tikkende tijdbom.
Yup. En het enige dat we kunnen doen is zitten en kijken.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 19:52   #8
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Yup. En het enige dat we kunnen doen is zitten en kijken.
Nee hoor, er is welgeteld vijf minuten politieke moed nodig om het tij te doen keren.

Gewoon een wet aannemen die de deur op slot doet voor immigranten uit islamitische landen. Een actief remigratiebeleid stimuleren, dubbele paspoorten verbieden en dubbelpaspoortige criminelen ongenadig uitzetten, en bovenal de islam vastketenen en op alle mogelijke manieren tegenwerken.

Alleen dan is Europa nog op relatief vreedzame wijze te redden.

Zo niet, dan gaan we binnen één, hooguit twee generaties over gans Europa toestanden meemaken waarbij vergeleken die van het voormalig Joegoslavië heel klein bier waren. Er zal dan etnisch gereinigd gaan worden zoals nog nooit eerder in de geschiedenis is voorgekomen.

En ja, de pamperaars en land- en volksverraaiers zijn de hoofdschuldigen aan dit drama. Maar ook voor hen zal Bijltjesdag eens aanbreken. Ik verheug me daar reeds lange tijd op.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 20:02   #9
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Nee hoor, er is welgeteld vijf minuten politieke moed nodig om het tij te doen keren.

Gewoon een wet aannemen die de deur op slot doet voor immigranten uit islamitische landen. Een actief remigratiebeleid stimuleren, dubbele paspoorten verbieden en dubbelpaspoortige criminelen ongenadig uitzetten, en bovenal de islam vastketenen en op alle mogelijke manieren tegenwerken.

Alleen dan is Europa nog op relatief vreedzame wijze te redden.

Zo niet, dan gaan we binnen één, hooguit twee generaties over gans Europa toestanden meemaken waarbij vergeleken die van het voormalig Joegoslavië heel klein bier waren. Er zal dan etnisch gereinigd gaan worden zoals nog nooit eerder in de geschiedenis is voorgekomen.

En ja, de pamperaars en land- en volksverraaiers zijn de hoofdschuldigen aan dit drama. Maar ook voor hen zal Bijltjesdag eens aanbreken. Ik verheug me daar reeds lange tijd op.
Ik heb eerder de indruk dat een bepaalde groep mensen, los van enige realiteitszin, hard aan het hopen zijn op een etnische zuivering.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 december 2010 om 20:03.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 20:07   #10
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik heb eerder de indruk dat een bepaalde groep mensen, los van enige realiteitszin, hard aan het hopen zijn op een etnische zuivering.
Ik heb eerder de indruk dat een bepaalde groep mensen, los van enige realiteitszin, hard aan het proberen is om ' a taste for multicul' af te dwingen..

Trouwens multicul betekent het samenbrengen van verschillende culturen..dat houdt in dat men a priori een cultuur moet hebben...marginale achterlijkheid en onwetendheid zijn geen vorm van cultuur..net het gebrek eraan..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 20:12   #11
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik heb eerder de indruk dat een bepaalde groep mensen, los van enige realiteitszin, hard aan het hopen zijn op een etnische zuivering.
Dan heeft u de verkeerde indruk. Ik zit niet te hopen op etnische zuiveringen over en weer, maar ik ben wel realist genoeg om te onderkennen dat dát het onvermijdelijke resultaat zal zijn als het huidige beleid zich onveranderd voortzet.

Het enige waar ik op hoop, is dat ik het zootje elitair tuig dat dit allemaal heeft mogelijk gemaakt, nog aan de hoogste boom opgeknoopt mag zien worden, en dat ik hun lakeien -kaalgeschoren en met pek en veren overladen- nog op de markt ter leering, spot, hoon ende vermaeck uitgestald mag zien staan.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 20:37   #12
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dan heeft u de verkeerde indruk. Ik zit niet te hopen op etnische zuiveringen over en weer, maar ik ben wel realist genoeg om te onderkennen dat dát het onvermijdelijke resultaat zal zijn als het huidige beleid zich onveranderd voortzet.

Het enige waar ik op hoop, is dat ik het zootje elitair tuig dat dit allemaal heeft mogelijk gemaakt, nog aan de hoogste boom opgeknoopt mag zien worden, en dat ik hun lakeien -kaalgeschoren en met pek en veren overladen- nog op de markt ter leering, spot, hoon ende vermaeck uitgestald mag zien staan.
.............en met een witte puntmuts een rondedansje doen rond een brandend kruis.
Yep, ik kan mij u al voorstellen.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 20:45   #13
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Met moslims is niet de vraag of er een oorlog komt.
Dat klopt. Moslims zijn fatalistisch (Inch'Allah) en lui. Ik kan me niet voorstellen dat lui die het opsteken van een sigaret al een hele prestatie vinden ooit de moeite zullen doen om een kalashnikov op te rapen en te laden. (Laat staan het verrekte tuig naar behoren schoon te maken.)
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 20:49   #14
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Een burgeroorlog zal er komen indien de islam het beleid kan bepalen zonder linkse volksverraders.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 20:59   #15
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
.............en met een witte puntmuts een rondedansje doen rond een brandend kruis.
Yep, ik kan mij u al voorstellen.
En �*k kan mij u en uw soort ook al voorstellen, met pek en veren overladen...

Overigens zult u mij dan gewoon in mijn dagelijkse kloffie zien zitten, dus niks geen witte puntmutsen en brandende kruizen-onzin, maar dan wel weer met een lekker koud pilske in de ene hand, en een gebraden varkensworst in de andere.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 21:21   #16
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Zo niet, dan gaan we binnen één, hooguit twee generaties over gans Europa toestanden meemaken waarbij vergeleken die van het voormalig Joegoslavië heel klein bier waren. Er zal dan etnisch gereinigd gaan worden zoals nog nooit eerder in de geschiedenis is voorgekomen.
Ik wil je enthousiasme niet te veel temperen maar de demografische realiteit is niet bepaald in het voordeel van een etnische burgeroorlog. Voor zo'n oorlog heb je twee grote groepen trotse weerbare mannen nodig. Een groep die bereid is te sterven, een groep die bereid is om elk verlies te accepteren dat noodzakelijk is voor de overwinning. Zoals je best weet is er maar één zo'n groep in NL/VL. En die groep wordt elk jaar groter.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het enige waar ik op hoop, is dat ik het zootje elitair tuig dat dit allemaal heeft mogelijk gemaakt, nog aan de hoogste boom opgeknoopt mag zien worden, en dat ik hun lakeien -kaalgeschoren en met pek en veren overladen- nog op de markt ter leering, spot, hoon ende vermaeck uitgestald mag zien staan.
De uitgebreide elite die nu druk bezig is zichzelf 'boven Jan' te graaien zal elk conflict, met de gehele familie, rustig afwachten in hun villa's en appartementen in het buitenland.

Als je het elitaire tuig zou willen aanpakken, zou dat nu moeten gebeuren. Maar daar is voorlopig geen poltieke meerderheid voor.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 21:33   #17
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik wil je enthousiasme niet te veel temperen maar de demografische realiteit is niet bepaald in het voordeel van een etnische burgeroorlog. Voor zo'n oorlog heb je twee grote groepen trotse weerbare mannen nodig. Een groep die bereid is te sterven, een groep die bereid is om elk verlies te accepteren dat noodzakelijk is voor de overwinning. Zoals je best weet is er maar één zo'n groep in NL/VL. En die groep wordt elk jaar groter.
Nee hoor, er zijn nu al twee van groepen, en hoe meer de ene zal groeien, hoe meer de andere ook zal groeien en hoe meer de andere groep ook bereid zal zijn te doen whatever it takes.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De uitgebreide elite die nu druk bezig is zichzelf 'boven Jan' te graaien zal elk conflict, met de gehele familie, rustig afwachten in hun villa's en appartementen in het buitenland.

Als je het elitaire tuig zou willen aanpakken, zou dat nu moeten gebeuren. Maar daar is voorlopig geen poltieke meerderheid voor.
Daar is ook geen politieke meerderheid voor nodig, dat komt namelijk vanzelf wel zodra de ruif leeggevreten is en de euro ingestort is. En zo heel lang gaat dat niet meer duren.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 21:46   #18
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Nee hoor, er zijn nu al twee van groepen, en hoe meer de ene zal groeien, hoe meer de andere ook zal groeien en hoe meer de andere groep ook bereid zal zijn te doen whatever it takes.
In elke grote en middelgrote stad in NL/VL (met uitzondering van Brugge) is gemiddeld 80% van de scholieren uit één bepaalde groep. Laat ik verklappen dat het hier niet om autochtonen gaat.

Het verouderde , verslapte en verweekte witte middenklasse-volkje is de provincie ingevlucht. Nog steeds hopend op een pensioen (het was toch beloofd?) en dus risk averse. De achtergebleven witte onderklasse is druk bezig zich te vermengen, en de witte bovenklasse heeft weer haar eigen reservaten (slegs vir blankes) in stad en platteland.

Nee, die oorlog zit er echt niet meer in. Hooguit nog eens een lone wolf zoals in Malmo. Ook al een ouder persoon.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 december 2010 om 21:47.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 21:49   #19
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Allochtonen zijn zwak. Het enigste succes dat ze hebben is dat ze nu zwakkeren uitkiezen en in groep optreden. Op het moment dat autochtonen zich in groep tegen allochtonen gaan keren dab kennen we het resultaat. Vaarwel allochtoon.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 21:52   #20
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

In nederland is de eerste oproep door moslims om de wapens op te nemen al gelanceerd.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...te-maken.dhtml
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be