Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2012, 13:11   #1
Spook
Vreemdeling
 
Spook's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 6
Standaard Dienstenchequeonderneming

Ik hoop hiermee alle informatie wat betreft dienstenchequeondernemingen te bekomen. Hoeveel kost de opstart voor zo'n bedrijf? Wat is de winst van een dienstenchequebedrijf (met alle sociale kosten en andere kosten zoals verzekeringspolissen inbegrepen)? Hoeveel werknemers/huishoudhulpen heb je nodig om jezelf een aanneembaar loon te kunnen uitkeren? ...

Door de gewijzigde wetgeving is het niet meer gemakkelijk om een dienstenchequebedrijf te starten. Ook hoor je hier en daar dat dienstenchequebedrijven over te nemen staan. Toch geloof ik in een toekomst voor dit soort onderneming als je een degelijke organisatie en een supergoeie dienstverlening kan bieden.
Wat denken jullie?
Ook andere randinformatie over dienstencheques is welkom.
Spook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:14   #2
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

http://www.google.be

Als je even de informatie opzoekt rond die bedrijven en dan hier post, dan kunnen de meesten van ons misschien onze mening formuleren of er toekosmt in zit.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:19   #3
Spook
Vreemdeling
 
Spook's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
http://www.google.be

Als je even de informatie opzoekt rond die bedrijven en dan hier post, dan kunnen de meesten van ons misschien onze mening formuleren of er toekosmt in zit.
Via google zal je niet verder komen dan de officiële site van de rva rond dienstencheques. Daarom mijn vraag om professionals, gebruikers of dienstenchequewerknemers te bereiken die hiermee in aanraking komen...

Laatst gewijzigd door Spook : 31 juli 2012 om 13:21.
Spook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:20   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spook Bekijk bericht
Ik hoop hiermee alle informatie wat betreft dienstenchequeondernemingen te bekomen. Hoeveel kost de opstart voor zo'n bedrijf? Wat is de winst van een dienstenchequebedrijf (met alle sociale kosten en andere kosten zoals verzekeringspolissen inbegrepen)? Hoeveel werknemers/huishoudhulpen heb je nodig om jezelf een aanneembaar loon te kunnen uitkeren? ...

Door de gewijzigde wetgeving is het niet meer gemakkelijk om een dienstenchequebedrijf te starten. Ook hoor je hier en daar dat dienstenchequebedrijven over te nemen staan. Toch geloof ik in een toekomst voor dit soort onderneming als je een degelijke organisatie en een supergoeie dienstverlening kan bieden.
Wat denken jullie?
Ook andere randinformatie over dienstencheques is welkom.
Totaal niks aan te verdienen. In het beste geval een break even.
Ik ken meerdere personen die zulke bedrijven hebben gehad met soms meer dan 300 werknemers...en nog steeds niks aan verdienen.
Rommel...hoogstens goed als overname als je honderden werknemers hebt en nog een overnemer kunt vinden..hele grote bedrijven stappen er ook vanaf.

Opdoeken dat idee.

Het enige bruikbare is dat je dit dienstencheque bedrijf koppelt aan iets geheel anders, dus 2 bedrijven onder 1 nr. Op die manier denken de "klanten van bedrijf B dat de omzet van bedrijf A ook de omzet van bedrijf B is en kan je dat gebruiken als refentietool. (wat geheel gelogen is maar soit dat weten zij niet)
Je kan dus de "illusie" creeren een heel groot bedrijf te runnen met heel veel mensen uiteindelijk waardoor je toegang krijgt tot hele grote aanbestedingen en dergelijke.
Zie je wat ik bedoel?

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 juli 2012 om 13:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:52   #5
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spook Bekijk bericht
Ik hoop hiermee alle informatie wat betreft dienstenchequeondernemingen te bekomen. Hoeveel kost de opstart voor zo'n bedrijf? Wat is de winst van een dienstenchequebedrijf (met alle sociale kosten en andere kosten zoals verzekeringspolissen inbegrepen)? Hoeveel werknemers/huishoudhulpen heb je nodig om jezelf een aanneembaar loon te kunnen uitkeren? ...

Door de gewijzigde wetgeving is het niet meer gemakkelijk om een dienstenchequebedrijf te starten. Ook hoor je hier en daar dat dienstenchequebedrijven over te nemen staan. Toch geloof ik in een toekomst voor dit soort onderneming als je een degelijke organisatie en een supergoeie dienstverlening kan bieden.
Wat denken jullie?
Ook andere randinformatie over dienstencheques is welkom.
Wat zijn dat nu voor vragen?
Je kan evengoed vragen hoeveel een fabriek kost voor bvb groentenconserven, met verzekering en machinerie inbegrepen. Precies of dat is standaard, dat kan je zo off the shelf gaan kopen in de groentenconservenfabriek-winkel.

Je zegt geen woord over schaal, locatie, financiering, operationele kennis, reeds aanwezige assets, business intenties, competitiviteit, reeds aanwezige spelers...

Verwacht je hier een generieke kant en klare business case met SWOT analyse en financieel vijfjarenplan of zo? Je vraag is dusdanig vaag dat het 1) onmogenlijk is een deftig antwoord te geven buiten wat anekdotiek en 2) je er duidelijk niet de moeite gedaan hebt er zelf over na gedacht te hebben.

"Hoeveel winst ga ik maken?" Komaan zeg.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:15   #6
Spook
Vreemdeling
 
Spook's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Wat zijn dat nu voor vragen?
Je kan evengoed vragen hoeveel een fabriek kost voor bvb groentenconserven, met verzekering en machinerie inbegrepen. Precies of dat is standaard, dat kan je zo off the shelf gaan kopen in de groentenconservenfabriek-winkel.

Je zegt geen woord over schaal, locatie, financiering, operationele kennis, reeds aanwezige assets, business intenties, competitiviteit, reeds aanwezige spelers...

Verwacht je hier een generieke kant en klare business case met SWOT analyse en financieel vijfjarenplan of zo? Je vraag is dusdanig vaag dat het 1) onmogenlijk is een deftig antwoord te geven buiten wat anekdotiek en 2) je er duidelijk niet de moeite gedaan hebt er zelf over na gedacht te hebben.

"Hoeveel winst ga ik maken?" Komaan zeg.
Ik zeg hier idd geen woord over omdat je zo'n zaken pas kunt opstellen, als je eenmaal over de nodige juiste gegevens en cijfers beschikt. Of moet ik dit uit mijn duim gaan zuigen ofzo?
Spook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 17:50   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spook Bekijk bericht
Ik zeg hier idd geen woord over omdat je zo'n zaken pas kunt opstellen, als je eenmaal over de nodige juiste gegevens en cijfers beschikt. Of moet ik dit uit mijn duim gaan zuigen ofzo?
Dit verhaal heeft een theoretische en een praktische kant.
Theoretisch zal een dienstencheque bedrijf zich richten op personeel welke langdurig werkloos zijn en waarvoor je kortingen op de rsz bijdragen voor kan krijgen. Naar dit model is dienstencheque opgericht!
In de praktijk komen die niet of nauwelijks opdagen. Je moet er op rekenen dat het meestal huismoeders zijn die liever doppen dan werken. En dus enkel met een verplichting van de rva zich komen aanbieden om het liefst van al zo snel mogelijk terug afgedankt te worden. Tussendoor zullen ze zo vaak mogelijk de ziekenkas frequenteren en mag jij als baas "altijd" zorgen voor vervanging. Nu dat kost u dus in minstens 30% van uw personeelsbestand een dubbel van de inkomsten.
Wat ook de praktijk is dat u zich zal moeten richten op personeel welke niet werkloos was, dus van de concurentie of zo moet weglokken en dat kan alleen door een beetje hoger loon en volle pot op rsz bijdragen te betalen. Uw winstmarge is in dit geval zo goed als onbestaande.

Je kan misschien eens beginnen door wat cijfers op te vragen van bestaande bedrijven die al een tijdje hierin bezig zijn.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 juli 2012 om 17:52.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 12:35   #8
Spook
Vreemdeling
 
Spook's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 6
Standaard

Bedankt voor je uitleg, Mambo.

Ik dacht hier ook bedrijven te kunnen aantreffen. Zij mogen mij steeds een pb sturen, indien ze dit niet openbaar willen toelichten.
Spook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 16:07   #9
KAHRAMAN Yücel
Schepen
 
Geregistreerd: 23 oktober 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 436
Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Als je een remedie tegen ziekteverzuim hebt is er winst uit te halen.
__________________
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 16:50   #10
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spook Bekijk bericht
Via google zal je niet verder komen dan de officiële site van de rva rond dienstencheques. Daarom mijn vraag om professionals, gebruikers of dienstenchequewerknemers te bereiken die hiermee in aanraking komen...
kom kom, nog eens goed rondkijken en dan vind je wel wat informatie.
Is het vet van de soep?

Opvallend is hier dat men spreekt van een 'retentiepolitiek' van de goede werkneemsters, maar de doelstelling van het programma is nu net die te laten doorstromen naar de reguliere economie.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 19:07   #11
Spook
Vreemdeling
 
Spook's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
kom kom, nog eens goed rondkijken en dan vind je wel wat informatie.
Is het vet van de soep?

Opvallend is hier dat men spreekt van een 'retentiepolitiek' van de goede werkneemsters, maar de doelstelling van het programma is nu net die te laten doorstromen naar de reguliere economie.
Thx, fonne.

Ik denk wel niet dat dit de doelstelling was? Was het niet deels het doel om gewoon extra inkomsten te halen door zwartwerk wit te wassen?, helaas voor de overheid een beetje boven hun petje gegroeid...

Laatst gewijzigd door Spook : 3 augustus 2012 om 19:10.
Spook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 16:35   #12
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spook Bekijk bericht
Thx, fonne.

Ik denk wel niet dat dit de doelstelling was? Was het niet deels het doel om gewoon extra inkomsten te halen door zwartwerk wit te wassen?, helaas voor de overheid een beetje boven hun petje gegroeid...
Ik denk dat u beter uw plannen laat varen, want u heeft duidelijk niet eens een idee wat een dienstenchequebedrijf is, wat het doet, wie er werkt, aan welke voorwaarden je moet voldoen, enz...
Ik vind niet dat je hier op het forum kunt verwachten dat u een kant en klare aanpak krijgt om een bedrijf op te starten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 18:37   #13
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Eigenlijk is de hele draad misplaatst op dit forum, maar ik doe een poging dat een beetje recht te trekken met het volgende advies:

in een crisisperiode zou ik geen beroep willen hebben waarvoor overheidsingrijpen een noodzakelijke voorwaarde vormt, en in deze crisis, vanwege de systeemrisico's ook niet beroepshalve een soort parallelle valuta in omloop willen brengen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 09:19   #14
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Ik ken iemand die zo een bedrijfje heeft opgericht, maar na enkele jaren heeft ze het nu doorverkocht. Lage tot onbestaande rendabiliteit is de belangrijkste reden, naast een onophoudelijke stroom van absenteisme wegens ziekte bij een deel van het personeel. En de eindklant pikt het nu eenmaal niet dat de poetsdame niet komt opdagen...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 11:53   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik ken iemand die zo een bedrijfje heeft opgericht, maar na enkele jaren heeft ze het nu doorverkocht. Lage tot onbestaande rendabiliteit is de belangrijkste reden, naast een onophoudelijke stroom van absenteisme wegens ziekte bij een deel van het personeel. En de eindklant pikt het nu eenmaal niet dat de poetsdame niet komt opdagen...
Ik heb er ook al verschillende geweten met dergelijke bedrijven. Zelfde probleem.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be