Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2004, 20:36   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Hand schudden is teveel gevraagd maar in iemand zijn gat roeren...
Hoe kom jij erbij dat ik DAT wel zou doen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 21:32   #22
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crawlerman
waarschijnlijk dacht ie dat hij door het aanraken!!!!!! van een NIET gesluierde vrouw soa's kon krijgen.

trouwens niet alle imams zijn zulke eikels , paar dagen geleden nog eentje in Terzaken over de dreigbrief die naar mijn mening perfect zijn taak vervult in onze multiculturele maatschappij!!!!!!!!!!!!!
Dus hou buitenlandse (wat zij zijn degenen die fundamentalistisch zijn) buiten en steun onze eigen imams
Was dat niet diezelfde imam die vorige week in 'De Zevende Dag' ontkende dat er in sommige Belgische moskeeën opgeroepen wordt tot geweld tegenover andersdenkenden en die geen enkele imam kent die er een fundamentalistische visie op nahoud? Al even onbetrouwbaar en verwerpelijk als de multiculturele samenleving zelf. Terugsturen die handel samen met de rest van die geitenneukers.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 21:33   #23
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hoe kom jij erbij dat ik DAT wel zou doen?
Stel je voor...
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 22:53   #24
prutske
Burgemeester
 
prutske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Had die domme "kalle" zelf wat respect gekend, dan had ze zich geïnformeerd en op voorhand geweten dat haar "statement" van de uitgestoken hand wat moeilijk zou liggen... Haar gedrag is te vergelijken met het organiseren van een barbecue voor joodse vrienden, met enkel varkensvlees op de rooster of bij de paus op audiëntie gaan met enkel een string tussen de benen en een omgekeerd kruis om de hals.

Respect is bilateraal! Wat deze kakmadam presteerde is op subtiele (?) wijze haar zelfverklaarde superioriteit tentoon te spreiden.

Alsof het hypocriete handjesschudden het hoogste goed in onze maatschappij is.
Ben jij wel van deze wereld? .
__________________
beste groeten en hou het gezellig.
prutske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 22:56   #25
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Had die domme "kalle" zelf wat respect gekend, dan had ze zich geïnformeerd en op voorhand geweten dat haar "statement" van de uitgestoken hand wat moeilijk zou liggen... Haar gedrag is te vergelijken met het organiseren van een barbecue voor joodse vrienden, met enkel varkensvlees op de rooster of bij de paus op audiëntie gaan met enkel een string tussen de benen en een omgekeerd kruis om de hals.

Respect is bilateraal! Wat deze kakmadam presteerde is op subtiele (?) wijze haar zelfverklaarde superioriteit tentoon te spreiden.

Alsof het hypocriete handjesschudden het hoogste goed in onze maatschappij is.
Dit is Nederland. Indo-Germaans, onze zeden en gewoonten. Respect is helemaal niet bilateraal. In onze maatschappij gelden onze regels, niet die uit een andere regio.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 23:19   #26
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prutske
Ben jij wel van deze wereld? .
Gewoon even terzijde:

Met nietszeggende antwoorden die een of ander emoticon nodig hebben om toch maar de schijn van een doordachte redenering op te houden, moet je bij mij niet afkomen.

P.S. Dit is niet persoonlijk bedoeld, het is gewoon een algemene vaststelling (interpretatie?) - en geheel voor eigen rekenenig - omtrent de algemene teneur hier op deze fora.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 23:20   #27
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Dit is Nederland. Indo-Germaans, onze zeden en gewoonten. Respect is helemaal niet bilateraal. In onze maatschappij gelden onze regels, niet die uit een andere regio.
Respect kan je verdienen maar nooit afdwingen.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 23:38   #28
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

hola,we zijn vertrokken
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 23:50   #29
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Ons Rita had natuurlijk vergeten haar kopvod aan te doen, tsss, foei!!!
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 23:57   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Had die domme "kalle" zelf wat respect gekend, dan had ze zich geïnformeerd en op voorhand geweten dat haar "statement" van de uitgestoken hand wat moeilijk zou liggen... Haar gedrag is te vergelijken met het organiseren van een barbecue voor joodse vrienden, met enkel varkensvlees op de rooster of bij de paus op audiëntie gaan met enkel een string tussen de benen en een omgekeerd kruis om de hals.

Respect is bilateraal! Wat deze kakmadam presteerde is op subtiele (?) wijze haar zelfverklaarde superioriteit tentoon te spreiden.

Alsof het hypocriete handjesschudden het hoogste goed in onze maatschappij is.
Ik vraag mij toch af waarom wij ons moeten informeren hoe wij ons moeten gedragen in ons eigen land.
Alsof een hand schudden het afgrijselijkste is wat een mens kan overkomen.
Als ik ergens heen ga informeer ik mij hoe ik mij daar moet gedragen, zij moeten zich helemaal niet informeren hoe zij zich tegenover mij moeten gedragen.

Laatst gewijzigd door Bobke : 21 november 2004 om 23:58.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 23:59   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Respect kan je verdienen maar nooit afdwingen.
Juist.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 00:23   #32
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Ik heb die scène ook gezien (btw, mooie foto bij die eerste post in dit topic, maar dit terzijde). Mijn eerste reactie was er ook ééntje van "goh, zet die imam maar meteen terug op straat... met dat soort van bekrompenheid kunnen we niet verder." Incident gesloten.

Maar is dat wel zo? Is het wel evident dat wij onze informele omgangsvormen zomaar aan jan en alleman moeten opleggen? Moeten we er zo met de botte bijl doorheen gaan?

Terug naar deze situatie dan. Bedoeling was om een constructief gesprek aan te gaan. Een gesprek; dat is iets anders dan een belerende monoloog. Een gesprek is een dialoog waarbij je langs beide zijden openstaat voor de argumentatie van de ander. Een gesprek impliceert ook dat je vertrekt vanuit een zeker respect voor de ander, voor datgene wat je niet kent. Dat je niet vertrekt met bepaalde vooroordelen. Dat je elkaar al niet a priori in de val probeert te lokken; en al helemaal niet wanneer een half dozijn cameralui en fotografen klaarstaan om d�*t gebeuren te registreren. En dan ziet het plaatje er al heel anders uit.

De minister wist dat dit zou gebeuren (of behoorde het te weten, dat hoort immers tot haar functie) en wou dus een door haar op voorhand gekende reactie provoceren. Leuk, vooral met al die camera's in de buurt... De imam in kwestie werd er dus ingeluisd en "te kakken gezet" voor heel Nederland. Fraai uitgangspunt voor een "constructief gesprek". En Verdonk, duidelijk triomferend, nog even natrappen. Eigenlijk onverantwoord voor iemand in haar functie; waar ze had moeten aansturen op het ontmijnen van de spanningen (want dat was de bedoeling), gooide ze nog wat olie op het vuur.

Kijk, ik keur de handelswijze van de imam in kwestie niet goed. Verre van zelfs... d�*t soort van achterlijke manieren kan bij mij ook niet op sympathie rekenen. Maar Verdonk heeft zich op een ondiplomatische en daardoor onkundige, arrogante en neerbuigende manier gedragen in een bijeenkomst die zgn. de bedoeling had om een constructieve dialoog op poten te zetten.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]

Laatst gewijzigd door de Vexille : 22 november 2004 om 00:24.
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 00:55   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Dialoog moet inderdaad van twee kanten komen.
De Imam had moeten weten dat iemand een hand (van de verzoening) weigeren zeer onbeleefd is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 01:13   #34
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Ik heb die scène ook gezien (btw, mooie foto bij die eerste post in dit topic, maar dit terzijde). Mijn eerste reactie was er ook ééntje van "goh, zet die imam maar meteen terug op straat... met dat soort van bekrompenheid kunnen we niet verder." Incident gesloten.

Maar is dat wel zo? Is het wel evident dat wij onze informele omgangsvormen zomaar aan jan en alleman moeten opleggen? Moeten we er zo met de botte bijl doorheen gaan?

Terug naar deze situatie dan. Bedoeling was om een constructief gesprek aan te gaan. Een gesprek; dat is iets anders dan een belerende monoloog. Een gesprek is een dialoog waarbij je langs beide zijden openstaat voor de argumentatie van de ander. Een gesprek impliceert ook dat je vertrekt vanuit een zeker respect voor de ander, voor datgene wat je niet kent. Dat je niet vertrekt met bepaalde vooroordelen. Dat je elkaar al niet a priori in de val probeert te lokken; en al helemaal niet wanneer een half dozijn cameralui en fotografen klaarstaan om d�*t gebeuren te registreren. En dan ziet het plaatje er al heel anders uit.

De minister wist dat dit zou gebeuren (of behoorde het te weten, dat hoort immers tot haar functie) en wou dus een door haar op voorhand gekende reactie provoceren. Leuk, vooral met al die camera's in de buurt... De imam in kwestie werd er dus ingeluisd en "te kakken gezet" voor heel Nederland. Fraai uitgangspunt voor een "constructief gesprek". En Verdonk, duidelijk triomferend, nog even natrappen. Eigenlijk onverantwoord voor iemand in haar functie; waar ze had moeten aansturen op het ontmijnen van de spanningen (want dat was de bedoeling), gooide ze nog wat olie op het vuur.

Kijk, ik keur de handelswijze van de imam in kwestie niet goed. Verre van zelfs... d�*t soort van achterlijke manieren kan bij mij ook niet op sympathie rekenen. Maar Verdonk heeft zich op een ondiplomatische en daardoor onkundige, arrogante en neerbuigende manier gedragen in een bijeenkomst die zgn. de bedoeling had om een constructieve dialoog op poten te zetten.
Larie en apekool ,de Minister kon ook niet weten dat een uitgestoken hand zou geweigerd worden.
Als ik als klant bij u kom,en ik geef u uit beleefdheid een hand en u weigert die,dan zal ik wel bij een andere advocaat gaan.
Ik noem dat gewoon neerkijken op de vrouw en niks anders.
Als u in een land komt leven waar de gebruiken anders zijn dan past ge u daar naar aan.
Hoeveel water gaan wij hier nog in onze wijn moeten doen zeg!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 01:19   #35
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dialoog moet inderdaad van twee kanten komen.
De Imam had moeten weten dat iemand een hand (van de verzoening) weigeren zeer onbeleefd is.
Bravo. Plus: hij had ook wel kunnen weten dat een hand weigeren aan een minister in een westers land als Nederland nogal onbeschoft is. En je suis désolée maar wat betreft de hiërarchie is het nog steeds de Minsister van Integratie die 1) een stap doet naar de Heren Imam en 2) de Imam die een stapje terug mag doen indien hij iets van een ontmoeting de Minister zou willen bereiken. Hij is dus zéker niet degene die de wet uitmaakt.

Dat heeft nix met varkensvlees vreten te maken dus kom me niet met dat soort onzin. Ze douwt de Imam geen varkensvlees in zijn strot en loopt ook niet in string. :rollingeyes:

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 22 november 2004 om 01:22.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 01:25   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Larie en apekool ,de Minister kon ook niet weten dat een uitgestoken hand zou geweigerd worden.
Als ik als klant bij u kom,en ik geef u uit beleefdheid een hand en u weigert die,dan zal ik wel bij een andere advocaat gaan.
Ik noem dat gewoon neerkijken op de vrouw en niks anders.
Als u in een land komt leven waar de gebruiken anders zijn dan past ge u daar naar aan.
Hoeveel water gaan wij hier nog in onze wijn moeten doen zeg!
Geeft hij in zijn post zonder het te beseffen trouwens toe.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
bij de paus op audiëntie gaan met enkel een string tussen de benen en een omgekeerd kruis om de hals.
Als de paus bij mij op audiëntie komt draag ik wat ik wil. 8)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 06:42   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hoe kom jij erbij dat ik DAT wel zou doen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 09:35   #38
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Had die domme "kalle" zelf wat respect gekend, dan had ze zich geïnformeerd en op voorhand geweten dat haar "statement" van de uitgestoken hand wat moeilijk zou liggen... Haar gedrag is te vergelijken met het organiseren van een barbecue voor joodse vrienden, met enkel varkensvlees op de rooster of bij de paus op audiëntie gaan met enkel een string tussen de benen en een omgekeerd kruis om de hals.

Respect is bilateraal! Wat deze kakmadam presteerde is op subtiele (?) wijze haar zelfverklaarde superioriteit tentoon te spreiden.

Alsof het hypocriete handjesschudden het hoogste goed in onze maatschappij is.
Die "kalle" doet wat in onze contreiën als beleefd wordt beschouwd, en die imam moet zich daaraan aanpassen. Ze heeft op geen enkele manier "superieur" gedaan door haar hand uit te steken. Wat had je dan gewild, dat ze de hoofddoek zou dragen omdat die mannen anders beledigd zouden kunnen zijn? Als er 49 imams haar wel de hand hebben geschud, toont dat juist dat die ene klojo zich maar beter had moeten informeren voor hij naar hier kwam.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 09:48   #39
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Wereldvreemde imams ! En deze komen het evangelie verkondigen welke morele normen men hier moet hanteren. Dit is om problemen vragen. Zij die dit oogluikend toestaan hebben totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel. Of is het de bedoeling - van deze linkse progressievelingen - dat er problemen komen zodat ze achteraf kunnen zeggen dat de maatschappij hieraan schuld heeft en zijzelf hun bewijs dan kunnen halen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 09:49   #40
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Wereldvreemde imams ! En deze komen het evangelie verkondigen welke morele normen men hier moet hanteren. Dit is om problemen vragen. Zij die dit oogluikend toestaan hebben totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel. Of is het de bedoeling - van deze linkse progressievelingen - dat er problemen komen zodat ze achteraf kunnen zeggen dat de maatschappij hieraan schuld heeft en zijzelf hun bewijs dan kunnen halen.
Het evangelie? Dat zou de paus niet leuk vinden.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be