Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2024, 09:25   #1
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.676
Standaard Politie : rekening bij voetbal en wielrennen.

Verleden zondag, voor en na de match tussen Antwerp en Union heb ik wel grote ogen getrokken.
Flikken, flikken en nog eens flikken. In Wijnegem stonden een dertigtal motards de bussen van Union op te wachten om ze te begeleiden naar Den Antwaarp. Na de match met motards terug naar de autosnelweg.
De straten rond het stadion waren één groot flikken kot. Ne hoop combi's en gevechtswagens. Het verbaasde me dat de bearcat er niet bijstond.

De vraag, wat kost dat allemaal? De zondag dubbele pré, de logistiek enz. Wie betaalt dit feestje?


Wielrennen: nu zondag, Gent Wevelgem. Hoeveel flikken en signaalgevers er daar bij betrokken zijn weet ik niet. Het zal ook een pak kosten, gedragen door verschillende korpsen.

Voetballers en wielrenners de sportgoden in België. Niet?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 16:05   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

(voorafgaande noot: een signaalgever wordt betaald door de organisatie, meestal via een zakje met twee pistolets, een coca en misschien een bonnetje voor een pintje in een café van een sponsor).

Maar kosten van voetbalhooliganisme, laat me niet lachen.

Ook Vivaldi heeft het niet verwezenlijkt dat er een einde zou komen aan het feit dat de poetsvrouw van een profvoetballer meer sociale lasten betaald op haar inkomen, dan die miljonair van een werkgever van haar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 22:43   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Voor Union? Dat zijn zowat de braafste supporters die er zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 07:11   #4
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.676
Standaard

Een helicopter die een uur voor de wedstrijd rondjes aan het vliegen is, of boven de deur blijft hangen.
Na de wedstrijd draait hij weinig toertjes, dan hangt hij boven de brandhaarden.
Kostelijke grap, voetbalhooligan is de sport bij uitstek.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 10:04   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Er worden veel economische impactstudies gedaan bij de organisatie van grote evenementen. De kostprijs van politie is slechts 1 elementje in de totale kosten batenanalyse. Het is dan ook compleet onzinnig om u enkel te focussen op de politie aanwezigheid.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 10:16   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Verleden zondag, voor en na de match tussen Antwerp en Union heb ik wel grote ogen getrokken.
Flikken, flikken en nog eens flikken. In Wijnegem stonden een dertigtal motards de bussen van Union op te wachten om ze te begeleiden naar Den Antwaarp. Na de match met motards terug naar de autosnelweg.
De straten rond het stadion waren één groot flikken kot. Ne hoop combi's en gevechtswagens. Het verbaasde me dat de bearcat er niet bijstond.

De vraag, wat kost dat allemaal? De zondag dubbele pré, de logistiek enz. Wie betaalt dit feestje?


Wielrennen: nu zondag, Gent Wevelgem. Hoeveel flikken en signaalgevers er daar bij betrokken zijn weet ik niet. Het zal ook een pak kosten, gedragen door verschillende korpsen.

Voetballers en wielrenners de sportgoden in België. Niet?
Tja, zolang er voldoende Neanderthalers voetbal willen zien...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 11:44   #7
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, zolang er voldoende Neanderthalers voetbal willen zien...
Die dan nog geld overhebben om die kloefkappers bezig te zien.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 15:17   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Laffe politici durven de voetbalbond niets in de weg te leggen, uit schrik dat deze wat rumoer maken, waardoor de politici stemmen dreigen te verliezen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 17:26   #9
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laffe politici durven de voetbalbond niets in de weg te leggen, uit schrik dat deze wat rumoer maken, waardoor de politici stemmen dreigen te verliezen.
Het zijn niet enkel de politici maar ook de voetbalclubs, kassa kassa, dat u en ik daarvoor moeten opdraaien interesseert hun geen bal.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 15:09   #10
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Het zijn niet enkel de politici maar ook de voetbalclubs, kassa kassa, dat u en ik daarvoor moeten opdraaien interesseert hun geen bal.
Nogmaals. Graag een volledige kosten baten analyse per sportsector. U beweert dat u daarvoor opdraait. Graag het bewijs daarvoor
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be