Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2007, 14:58   #121
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Het is toch knap van Firestone dat ze zo opkomt voor haar voorouders.
Uitleg?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 02:17   #122
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar u hebt hier niet de minste informatie over. U moet dus zwijgen op dit punt en de afkomst van Hitler in het midden laten. En daar hebt u het eerder moeilijk mee.
Is dit 'Systems'' voor: ''We hebben inderdaad geen enkele betrouwbare informatie over de afkomst van Hitler en elke speculatie over een Joodse voorouder is dus volledig uit de lucht gegrepen''?

U begrijpt wel erg weinig van deze discussie, hé? Firestone is hier zowat de enige die niets beweert.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 03:30   #123
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Is dit 'Systems'' voor: ''We hebben inderdaad geen enkele betrouwbare informatie over de afkomst van Hitler en elke speculatie over een Joodse voorouder is dus volledig uit de lucht gegrepen''?

U begrijpt wel erg weinig van deze discussie, hé? Firestone is hier zowat de enige die niets beweert.
Juist
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 08:23   #124
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Is dit 'Systems'' voor: ''We hebben inderdaad geen enkele betrouwbare informatie over de afkomst van Hitler en elke speculatie over een Joodse voorouder is dus volledig uit de lucht gegrepen''?

U begrijpt wel erg weinig van deze discussie, hé? Firestone is hier zowat de enige die niets beweert.
Het enige dat ik zeg is dat de grootmoeder van Hitler een kind verwachtte dat verwekt was buiten het huwelijk. Dat we dus de vader van Hitlers vader niet kennen. En dat we dus niet mogen uitsluiten dat Hitler een joodse vader heeft vermits we de verwekker van het kind niet kennen. Ik stel ook dat er geen bewijzen zijn dat Hitler een kwart-jood zou zijn. Ik preciseer alleen dat men het geen enkele hypothese apriori mag uitsluiten, vermits we niets over de afstamming van dit buitenechtelijk kind weten. Dat is alles wat ik zeg.

Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 08:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 09:54   #125
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Men kan echter wel de meest waarschijnlijke hypyhese kiezen.

Alois Schicklgruber werd geboren in de ochtend van 17 juni 1837. In het geboorteregister staat er "katholiek, Mannelijk, Onwettig,.. .

Dat Alois Schicklgruber onwettig was, was in die tijd niet abnormaal in Waldviertel. Het was daar gewoon en er werd er geen problemen over gemaakt.

De eerste 5 jaar woonde Alois bij zin moeder In Strones. Na het huwelijk van zijn moeder met georg Hiedler werd Alois opgenomen in het gezin van Johann Nepomuk Hütller in Spital.

Later heeft Alois zijn familienaam veranderd in Hitler. En wer de register van kerk ook veranderd. Georg Hiedler werd de officiële vader van Alois hitler.

De waarschijnlijkheid is dat één van deze 2 broers de vader van Alois hiler was.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 10:14   #126
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Men kan echter wel de meest waarschijnlijke hypyhese kiezen.

Alois Schicklgruber werd geboren in de ochtend van 17 juni 1837. In het geboorteregister staat er "katholiek, Mannelijk, Onwettig,.. .

Dat Alois Schicklgruber onwettig was, was in die tijd niet abnormaal in Waldviertel. Het was daar gewoon en er werd er geen problemen over gemaakt.

De eerste 5 jaar woonde Alois bij zin moeder In Strones. Na het huwelijk van zijn moeder met georg Hiedler werd Alois opgenomen in het gezin van Johann Nepomuk Hütller in Spital.

Later heeft Alois zijn familienaam veranderd in Hitler. En wer de register van kerk ook veranderd. Georg Hiedler werd de officiële vader van Alois hitler.

De waarschijnlijkheid is dat één van deze 2 broers de vader van Alois hiler was.
Ja, dat is misschien zo, maar het blijft steeds een hypothese.
Dat geboorteregister bijvoorbeeld is een officieel dokument, dat gewoon registreert, maar het zegt ons niets over de werkelijke vader.

Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 10:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 10:29   #127
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Is dit 'Systems'' voor: ''We hebben inderdaad geen enkele betrouwbare informatie over de afkomst van Hitler en elke speculatie over een Joodse voorouder is dus volledig uit de lucht gegrepen''?

U begrijpt wel erg weinig van deze discussie, hé? Firestone is hier zowat de enige die niets beweert.
system is niet de enige die deze evidentie niet begrijpt.

Deze thread illustreert perfect de uitspraak van Carl Sagan die nu in mijn handtekening staat: "The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with it's skeptical protocols is the pathway to a dark age."

Omdat ze het niet begrijpen vervallen ze in ad hominem argumenten (mijn voorouders ), stromansargumenten (bijvoorbeeld "U zegt dat Hitler niet van joodse afkomst is." van system), het aanhalen van reeds lang geleden ontkrachte verhalen (Graz-Frankenberger-verhaal).

D�*t ze het niet begrijpen is niet echt verwonderlijk. Wie het door heeft laat zich immers niet vangen door de pseudowetenschappelijke en pseudohistorische onzin die hier en elders op dit forum tentoon wordt gespreid.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 12 november 2007 om 10:43.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 10:39   #128
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
system is niet de enige die deze evidentie niet begrijpt.

Deze thread illustreert perfect de uitspraak van Carl Sagan die nu in mijn handtekening staat: "The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with it's skeptical protocols is the pathway to a dark age."

Omdat ze het niet begrijpen vervallen ze in ad hominem argumenten (mijn voorouders ), stromansargumenten (bijvoorbeeld "U zegt dat Hitler niet van joodse afkomst is." van system), het aanhalen van reeds lang geleden ontkrachte verhalen (Graz-Frankenberger-verhaal).

D�*t ze het niet begrijpen is niet echt verwonderlijk. Wie het door heeft laat zich immers niet vangen door de pseudowetenschappelijke en pseudohistorische onzin die hier en elders op dit forum tentoon wordt gespreid.
Dat is nu al 127 berichten lang dat u zich achter een "wetenschappelijk onbewezen "-schild verstopt en beschermd. Nog steeds geeft u niet toe, dat Hitler deels joods bloed zou KUNNEN hebben, en eveneens ken ik nog steeds uw eigen afkomst niet ? U hebt mij zelfs niet geantwoord, zelfs niet gezegd "dat gaat u niet aan, dat is persoonlijk" , of iets dergelijks. Gewoon naast de kwestie antwoorden, dat hebt u gedaan, en niks anders...Doet u mischien aan politiek? Die zijn daar ook sterk in...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 11:24   #129
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 746
Standaard

Bedankt voor die link Firestone. Ik had nog nooit van een reductio ad Hitlerum gehoord.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

even terzijde:
Weet iemand toevallig over welke 'movement' de grondlegger van de neo-conservatieve beweging in de VS (Leo Strauss) het hier heeft?
Citaat:
The phrase reductio ad Hitlerum is first known to have appeared in University of Chicago professor Leo Strauss's 1950 book, Natural Right and History, Chapter II:
Citaat:
In following this movement towards its end we shall inevitably reach a point beyond which the scene is darkened by the shadow of Hitler. Unfortunately, it does not go without saying that in our examination we must avoid the fallacy that in the last decades has frequently been used as a substitute for the reductio ad absurdum: the reductio ad Hitlerum. A view is not refuted by the fact that it happens to have been shared by Hitler.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:03   #130
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Nog steeds geeft u niet toe, dat Hitler deels joods bloed zou KUNNEN hebben,
Ik zou me eens kunnen vergissen enzo maar dat is volgens mij nooit aan de orde geweest...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
en eveneens ken ik nog steeds uw eigen afkomst niet ?
Wat heeft dat in godsnaam ergens mee te doen?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 13:34   #131
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
system is niet de enige die deze evidentie niet begrijpt.

Deze thread illustreert perfect de uitspraak van Carl Sagan die nu in mijn handtekening staat: "The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with it's skeptical protocols is the pathway to a dark age."

Omdat ze het niet begrijpen vervallen ze in ad hominem argumenten (mijn voorouders ), stromansargumenten (bijvoorbeeld "U zegt dat Hitler niet van joodse afkomst is." van system), het aanhalen van reeds lang geleden ontkrachte verhalen (Graz-Frankenberger-verhaal).

D�*t ze het niet begrijpen is niet echt verwonderlijk. Wie het door heeft laat zich immers niet vangen door de pseudowetenschappelijke en pseudohistorische onzin die hier en elders op dit forum tentoon wordt gespreid.
Dat heeft niets te maken met argumenten ad hominem of niet, maar met een poging tot objectiviteit.

Hoe kunt u nu staande houden dat Hitler niet van joodse afkomst is wanneer u weet dat zijn grootmoeder zwanger was van een voor ons onbekende vader.

U kunt hoogstens zeggen: ik weet niet of Hitler een kwart-jood is, ik persoonlijk, voor mijn part 'geloof ik ' van niet, maar echt weten doe ik het niet. Dat zou pas een verantwoorde uitspraak zijn. En niet uw gemekker over 'argumenten ad hominem', die naast de kwestie zijn.

Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 13:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 13:40   #132
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
en eveneens ken ik nog steeds uw eigen afkomst niet ?
Vermits je 't op de vrouw wil spelen:
Ben jij écht zo zeker van jouw afkomst?
En van de afkomst van je kinderen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 november 2007 om 13:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 14:53   #133
badkarmazen
Burger
 
badkarmazen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: derde planeet links van de zon
Berichten: 171
Standaard

Hitler was voor de volle 100% een jood.

Hier het bewijs.
De Joodse God (oude testament) creëerde Adam en Eva. Dat zijn dus twee Joden.
Aangezien alle geboortes via de vrouw lopen is er een ononderbroken bloedlijn van Eva naar Hitler. Voila Bewijs geleverd.

Nu ik er aan denk: Dan ben ik ook nen Jood
__________________
Dolende kiezer op zoek naar een partij
badkarmazen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 15:01   #134
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met argumenten ad hominem of niet, maar met een poging tot objectiviteit.

Hoe kunt u nu staande houden dat Hitler niet van joodse afkomst is wanneer u weet dat zijn grootmoeder zwanger was van een voor ons onbekende vader.

Wat een argument!
Dus alle onbekende vaders zijn Joden?

Doet me denken aan de man die elk jaar een krans gaat leggen op het graf van de onbekende soldaat, omdat dat zijn vader is.

Deze draad wordt steeds absurdistischer. En nog steeds niemand met bewijs.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 15:27   #135
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik zou me eens kunnen vergissen enzo maar dat is volgens mij nooit aan de orde geweest...



Wat heeft dat in godsnaam ergens mee te doen?
Voor mij is dat aan de orde, omdat ik de vraag gesteld heb. En het heeft er mee te maken dat indien Firestone zélf joodse is, dat zou kunnen betekenen dat zij dus veel te emotioneel betrokken is om nog langer geloofwaardig te zijn.
Het moet inderdaad een harde brok zijn voor een jood om te vernemen dat de grootste beul van zijn volk, Adolf Hitler, eveneens van dat zelfde volk deel uitmaakte, in ieder geval gedeeltelijk !
Maar dit alles is natuurlijk een volstrekt persoonlijke mening, die ik niet voor "wetenschappelijk bewezen" probeer te verkopen Enkel een theorie, een uitgangspunt om vanop te werken.
Zo het blijkt dat ik ongelijk heb, zal ik aan een nieuwe theorie beginnen. Daarvoor moet ze mij natuurlijk eerst antwoord geven. Maar in feite is een hardnekkige weigering om te antwoorden reeds een soort van antwoord...
@ Firestone:Kijk, ik zal het voorbeeld geven: zelf ben ik geboren in Antwerpen, en mijn familie is afkomstig uit de buurt van Aalst, sinds op z'n minst de jaren 1600. Of er joden tussenzitten weet ik niet. Ziet u, Firestone, niet moeilijk hé? Nu aan u...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 15:42   #136
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Voor mij is dat aan de orde, omdat ik de vraag gesteld heb. En het heeft er mee te maken dat indien Firestone zélf joodse is, dat zou kunnen betekenen dat zij dus veel te emotioneel betrokken is om nog langer geloofwaardig te zijn.
Het moet inderdaad een harde brok zijn voor een jood om te vernemen dat de grootste beul van zijn volk, Adolf Hitler, eveneens van dat zelfde volk deel uitmaakte, in ieder geval gedeeltelijk !
Maar dit alles is natuurlijk een volstrekt persoonlijke mening, die ik niet voor "wetenschappelijk bewezen" probeer te verkopen Enkel een theorie, een uitgangspunt om vanop te werken.
Zo het blijkt dat ik ongelijk heb, zal ik aan een nieuwe theorie beginnen. Daarvoor moet ze mij natuurlijk eerst antwoord geven. Maar in feite is een hardnekkige weigering om te antwoorden reeds een soort van antwoord...
@ Firestone:Kijk, ik zal het voorbeeld geven: zelf ben ik geboren in Antwerpen, en mijn familie is afkomstig uit de buurt van Aalst, sinds op z'n minst de jaren 1600. Of er joden tussenzitten weet ik niet. Ziet u, Firestone, niet moeilijk hé? Nu aan u...
Dit bericht is echt te zielig voor woorden.

Er worden drie, ongeloofwaardige, tegenstrijdige verhalen geplaatst en degene die vraagt om bewijs kan 'te emotioneel betrokken zijn om nog langer geloofwaardig te zijn'? Over ad hominem gesproken...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 15:47   #137
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dit bericht is echt te zielig voor woorden.

Er worden drie, ongeloofwaardige, tegenstrijdige verhalen geplaatst en degene die vraagt om bewijs kan 'te emotioneel betrokken zijn om nog langer geloofwaardig te zijn'? Over ad hominem gesproken...

largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 15:53   #138
badkarmazen
Burger
 
badkarmazen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: derde planeet links van de zon
Berichten: 171
Standaard

Had ik zojuist niet bewezen dat Hitler een jood was?
__________________
Dolende kiezer op zoek naar een partij
badkarmazen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 15:57   #139
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Wat een argument!
Dus alle onbekende vaders zijn Joden?

Doet me denken aan de man die elk jaar een krans gaat leggen op het graf van de onbekende soldaat, omdat dat zijn vader is.

Deze draad wordt steeds absurdistischer. En nog steeds niemand met bewijs.
Inhoudelijk lezen is blijkbaar uw sterkste kant niet. En vlug van begrip bent u nog minder zo te zien. Ik heb niet gezegd dat alle onbekende vaders joden zijn. Ik zeg alleen dat we nooit mogen uitsluiten dat het zo kan zijn voor wat Hilters' afstamming betreft. En dit wegens het feit dat we niet weten wie de grootvader van Hitler aan moederszijde is.

Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 16:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 15:58   #140
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badkarmazen Bekijk bericht
Had ik zojuist niet bewezen dat Hitler een jood was?
Juist ja sorry...
Maar zijdal geweest voor te laten...

bij jou ondertussen?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be