Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 november 2008, 20:32   #41
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Klopt dit niet volgens jou? Moet de mensheid in mijnen delven naar geld, MIS? Nee toch? Waar zie jij dan een probleem om geld te maken?
Ik zie nergens dat probleem, waarom denk je dat mensen er dan wel zo een probleem van maken ? Maar misschien kan je me een andere term voor ‘absurd’ aanreiken, iets dat intellectueel staat liefst, dan lijkt het alsof erover nagedacht is. Het klopt wel wat je zegt maar wellicht wordt een dergelijke eenvoud niet begrepen, het lijkt er sterk op. Is de overheid nu onwetend of zoiets ?
Citaat:
De crisis op de geldmarkt is er één van teveel geld uitgegeven en te weinig prestatie teruggeleverd (geld lenen, onvoldoende prestatie, geld kan niet worden terugbetaald). Wat gebeurde dan: de overheden 'redden' hun vrindjes de banken door hen massa's nieuw geld toe te stoppen, met het 'bevel' om nog maar eens massaal uit te lenen. Dat is precies zoals een frietenliefhebber bevelen om frieten te eten. Geld is op zich niks waard. Zonder prestaties die de dingetjes met echte intrinsieke waarde leveren, kan je zelfs met hele winkelkarren vol geld evenveel doen als met één biljet van 10 euro: NIKS.
Je hebt het wellicht steeds over de overheid ? Volgende week gaan we nog eens saneren in het bedrijf, mits de invoering van wat technologie kunnen we 20 % schrappen. Nu, we hebben geluk, wij weten tenminste al dat er geld kan bijgemaakt worden door de overheid. We hebben in het bedrijf dan ook beslist dat we allemaal 4/5 gaan werken, niemand wordt ontslagen en de productie stijgt zelfs, iedereen blij door zelfs minder te werken. Creativiteit in dienst stellen van ons allen heeft positieve gevolgen, gelukkig maar. Het doel is onszelf te vervangen door machines, dan kunnen we genieten van het leven. Al dat geldgedoe is toch maar ‘jouw nieuwe woord’, zie je stelling hierboven. Volledig mee eens dus.
Citaat:
Dat is nog steeds geen echte crisis. Want ze heeft de geldmarkt nog niet verlaten. Dat gebeurt wanneer de economie nauwelijks nog in staat is om een prijs te plakken en/of niet in staat is om de productie van al de dingetjes evenredig omhoog te schroeven (door gebrek aan grondstoffen, werknemers, energie, etc). Dan treedt de echte crisis op de voorgrond: economische recessie. Dan gebeurt net het omgekeerde van wat nodig is: minder dingetjes produceren. Die spiraal loopt dan verder tot schaarste, wachtrijen en rantsoenen. Dankoewel, overheid.
Dat weet ondertussen iedereen wel, schaarste in het denken over economie creëert schaarste in grondstoffen. Lang leve de overconsumptie natuurlijk, serieuze crisis van het denken.
Citaat:
Ik leg dit overigens NIET voor jou uit, MIS. Want jij hebt dat al allemaal 50 keer naast je neergelegd.Dit is puur voor de mee-lezer. Geen dank!
Oprecht dank, ik wacht enkel tot je voorbij je frustratie geraakt om het dan een keertje positief aan te pakken, dat is alles. We hebben geduld maar je kiest er blijkbaar liever voor om je te laten meeslepen in gedachtestromen waar je nu net van wil ontvluchten, volhouden is de boodschap. Je voelt wellicht de innerlijke strijd wel, is normaal hoor. Niks van aantrekken.
Citaat:
Wat ik denk over jouw manier van denken over economie? Dat je best beschaamd mag zijn! Economie ontstaat uit mensen die vrijwillig dingetjes met elkaar ruilen, MIS! Economie ontstaat NIET uit dieven die de dingetjes stelen van anderen, MIS!
Dat zou verkeerd zijn inderdaad. Gewoon simpel houden, al die troelala zoals bvb Adrian hier steeds tracht te verdedigen hebben mensen niet nodig. Jammer toch dat een dergelijke verstarring in deze tijden nog steeds bestaat, vind je niet ? Hij zegt nu zelfs openlijk dat hij negeert wat hij zelf niet begrijpt, hoe dat hij zichzelf zo te kijk kan zetten, wonderbaarlijk. We hopen oprecht dat het nog goed komt, iedereen is gelijk.

Laatst gewijzigd door MIS : 14 november 2008 om 20:33.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 20:36   #42
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Waarom blijf jij als een idioot dezelfde vraag stellen na antwoord?
Sorry, misschien gemist. Wat is jouw definitie van welvaart ? Hoe kunnen we nu verder als je geen mening meer hebt ? Argumenten kan je overschrijven uit een boek of had je een eigen mening, ontdaan van z'n inscripties.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 08:42   #43
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ik zie nergens dat probleem, waarom denk je dat mensen er dan wel zo een probleem van maken ? Maar misschien kan je me een andere term voor ‘absurd’ aanreiken, iets dat intellectueel staat liefst, dan lijkt het alsof erover nagedacht is. Het klopt wel wat je zegt maar wellicht wordt een dergelijke eenvoud niet begrepen, het lijkt er sterk op. Is de overheid nu onwetend of zoiets ?
Alweer geen antwoord.

Ik zei:

Enkel overheden en banken kunnen legaal 'geld' creëren.En geld creëren vereist helemaal geen hard werken. Gewoon 1000 intypen in plaats van 1 op de printer of computer.

Klopt dit of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Je hebt het wellicht steeds over de overheid ? Volgende week gaan we nog eens saneren in het bedrijf, mits de invoering van wat technologie kunnen we 20 % schrappen. Nu, we hebben geluk, wij weten tenminste al dat er geld kan bijgemaakt worden door de overheid. We hebben in het bedrijf dan ook beslist dat we allemaal 4/5 gaan werken, niemand wordt ontslagen en de productie stijgt zelfs, iedereen blij door zelfs minder te werken. Creativiteit in dienst stellen van ons allen heeft positieve gevolgen, gelukkig maar. Het doel is onszelf te vervangen door machines, dan kunnen we genieten van het leven. Al dat geldgedoe is toch maar ‘jouw nieuwe woord’, zie je stelling hierboven. Volledig mee eens dus.
Ik heb het over overheid, banken en geldcreatie zonder evenredig meer prestatiecreatie.
Dus alweer een quote zonder reactie op wat ik zei.
DIT zei ik:
De crisis op de geldmarkt is er één van teveel geld uitgegeven en te weinig prestatie teruggeleverd (geld lenen, onvoldoende prestatie, geld kan niet worden terugbetaald). Wat gebeurde dan: de overheden 'redden' hun vrindjes de banken door hen massa's nieuw geld toe te stoppen, met het 'bevel' om nog maar eens massaal uit te lenen. Dat is precies zoals een frietenliefhebber bevelen om frieten te eten. Geld is op zich niks waard. Zonder prestaties die de dingetjes met echte intrinsieke waarde leveren, kan je zelfs met hele winkelkarren vol geld evenveel doen als met één biljet van 10 euro: NIKS.

Akkoord met mijn situatie-beschrijving?
Ja?
Vind je het kunnen dat de overheden dit doen?
Waarom?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Dat weet ondertussen iedereen wel, schaarste in het denken over economie creëert schaarste in grondstoffen. Lang leve de overconsumptie natuurlijk, serieuze crisis van het denken.
Als je consequent ben, waarom heb jij dan een computer?
En een internetaansluting?
Da's allemaal toch overconsumptie volgens jou?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
.
Oprecht dank, ik wacht enkel tot je voorbij je frustratie geraakt om het dan een keertje positief aan te pakken, dat is alles. We hebben geduld maar je kiest er blijkbaar liever voor om je te laten meeslepen in gedachtestromen waar je nu net van wil ontvluchten, volhouden is de boodschap. Je voelt wellicht de innerlijke strijd wel, is normaal hoor. Niks van aantrekken.
0 argumenten en 5 lijnen op-de-man-gespeel.
Interessant?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
.
Dat zou verkeerd zijn inderdaad. Gewoon simpel houden, al die troelala zoals bvb Adrian hier steeds tracht te verdedigen hebben mensen niet nodig. Jammer toch dat een dergelijke verstarring in deze tijden nog steeds bestaat, vind je niet ? Hij zegt nu zelfs openlijk dat hij negeert wat hij zelf niet begrijpt, hoe dat hij zichzelf zo te kijk kan zetten, wonderbaarlijk. We hopen oprecht dat het nog goed komt, iedereen is gelijk.
Overheden zijn legale dieven.
Dieven hebben die troelala uiteraard niet nodig.
Meer zelfs.
Ze kunnen het MISsen als de pest.
Want dan verdwijnt hun dwangmiddel.
Dat kan ik begrijpen.
Voor wat staat je forumnick eigenlijk?
Mag Ik Stelen?
Het antwoord van de politieke kaste: JA!
MIS: dankoewel ik ga zeker voor jullie stemmen op de volgende bollekeskermis.

Ik ga es in jouw forumtrol-stijl gaan:
Voel je je nu geviseerd?
Dat komt door je frustraties en achterhaalde denkpatronen die je innerlijke strijd laten verzanden in verstarring!

__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 11:01   #44
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Enkel overheden en banken kunnen legaal 'geld' creëren.En geld creëren vereist helemaal geen hard werken. Gewoon 1000 intypen in plaats van 1 op de printer of computer. Klopt dit of niet?
‘Het klopt wel maar wellicht wordt een dergelijke eenvoud niet begrepen’ …dat was vanuit mijn perceptie m’n bevestigende antwoord. Indien niet duidelijk, tracht ik het wat te omkaderen.
Citaat:
Ik heb het over overheid, banken en geldcreatie zonder evenredig meer prestatiecreatie
Heb eerder gesteld dat we allen ons steentje dienen bij te dragen tot de economie, geen probleem daarmee. Ik denk echter dat dat steentje inmiddels een rotsblok geworden is, wanneer we deze rotsblok als een steentje willen blijven zien, dan zal dit op het maatschappelijke welzijn gaan wegen. Een gevoel van onvrijheid en de daarbij horende depressiviteit is dan ook een normale en logische reactie hierop. Zoals je terecht stelt, is er op zich geen financieel tekort, dit is slechts wat mensen wordt wijsgemaakt. Een onderlinge strijd om het geld wordt dan ook kunstmatig gecreëerd binnen de relativiteit van dit monetaire geldspel. Een wonderbaarlijk en creatief spel maar de gezonde concurrentie die het beoogt laat duidelijk z’n ziektepatronen zien door de excessen die eruit voortvloeien.
Citaat:
De crisis op de geldmarkt is er één van teveel geld uitgegeven en te weinig prestatie teruggeleverd (geld lenen, onvoldoende prestatie, geld kan niet worden terugbetaald). Wat gebeurde dan: de overheden 'redden' hun vrindjes de banken door hen massa's nieuw geld toe te stoppen, met het 'bevel' om nog maar eens massaal uit te lenen. Dat is precies zoals een frietenliefhebber bevelen om frieten te eten. Geld is op zich niks waard. Zonder prestaties die de dingetjes met echte intrinsieke waarde leveren, kan je zelfs met hele winkelkarren vol geld evenveel doen als met één biljet van 10 euro: NIKS.Akkoord met mijn situatie-beschrijving? Ja? Vind je het kunnen dat de overheden dit doen? Waarom?
Je situatiebeschrijving kan ik bijtreden wanneer ik dat vanuit dezelfde perceptie bekijk, geen probleem daarmee. Je verwijst mooi naar de relativiteit van geld, zowel als leidend als lijdend principe. Volgens het huidige paradigma betekent het wel dat mensen veel meer moeten presteren dan noodzakelijk, kan leiden tot burnout en er helemaal niets meer wordt gedaan, uitgeperst door het systeem waarbinnen mensen dus letterlijk zichzelf uitschakelen door de uit z’n verband gerukte prestatiedrang die je aanhaalt. Ik vind het inderdaad niet kunnen dat overheden dit alles negeren, genoeg studiewerk voorhanden.
Citaat:
Als je consequent ben, waarom heb jij dan een computer? En een internetaansluting? Da's allemaal toch overconsumptie volgens jou?
Een computer is een uiting van creativiteit die onze fysieke arbeid vervangt. Het laat toe om kennis te delen, wanneer we echter de gerealiseerde vrije tijd terug in het arbeidsproces brengen, dan ontstaat overconsumptie. Deze overconsumptie gaat dan op zich voorbij aan wat de creativiteit tot doel heeft en derhalve tegennatuurlijk aan het evolutionaire proces dat onderliggend werkzaam is. Traditiegetrouw heeft het menselijke denken steeds wat tijd nodig om zich aan te passen aan deze evolutionaire stromingen, verzet tegen het verlies van oude denkpatronen is ook normaal binnen dit proces. Aangezien er geen precedent bestaat voor de situatie waarin we nu zitten, kan de angst en onzekerheid bijzonder destructief worden, zoals nu ook blijkt.
Citaat:
0 argumenten en 5 lijnen op-de-man-gespeel. Interessant?
Jij bent niet de frustratie, dat is wat je ervaart. Je kan je ermee vereenzelvigen waardoor je denkt dat ik op de man speel. Hierdoor vertaal je de argumenten op een verkeerde manier, gebeurt wel vaker en begrijpelijk.
Citaat:
Overheden zijn legale dieven. Dieven hebben die troelala uiteraard niet nodig. Meer zelfs.Ze kunnen het MISsen als de pest. Want dan verdwijnt hun dwangmiddel. Dat kan ik begrijpen. Voor wat staat je forumnick eigenlijk? Mag Ik Stelen? Het antwoord van de politieke kaste: JA! MIS: dankoewel ik ga zeker voor jullie stemmen op de volgende bollekeskermis.
Grappig, ‘Mag Ik Stelen’, zo had ik het nog niet bekeken, al komt de eigen invulling dicht in de buurt. Dat het MIS gaat is je al opgevallen, voorts is het een verwijzing naar ‘Mensen Integraal Samen’, maar zeer zeker ook naar ‘Money Illusion Syndrome’. Uit dit laatste komt wellicht je gevatte term ‘Mag Ik Stelen’. Het systeem laat inderdaad toe legaal te stelen, zolang we dat systeem in stand houden hoeven we dan ook niet te klagen. The Money Illusion Syndrome is dan weer een verwijzing naar die ‘auto immuun ziekte’ die je eerder op ‘hoera’ hebt onthaald. We maken progressie, leuk dus.
Citaat:
Ik ga es in jouw forumtrol-stijl gaan: Voel je je nu geviseerd? Dat komt door je frustraties en achterhaalde denkpatronen die je innerlijke strijd laten verzanden in verstarring!
Hoe kan vrijheid zich geviseerd voelen, gevoelens zijn er uitingen van om je de vrijheid te laten herinneren. Moeten we het dan eerst over vrijheid hebben vooraleer gehechtheid te begrijpen misschien?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 01:10   #45
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
‘Het klopt wel maar wellicht wordt een dergelijke eenvoud niet begrepen’ …dat was vanuit mijn perceptie m’n bevestigende antwoord. Indien niet duidelijk, tracht ik het wat te omkaderen.

Heb eerder gesteld dat we allen ons steentje dienen bij te dragen tot de economie, geen probleem daarmee. Ik denk echter dat dat steentje inmiddels een rotsblok geworden is, wanneer we deze rotsblok als een steentje willen blijven zien, dan zal dit op het maatschappelijke welzijn gaan wegen. Een gevoel van onvrijheid en de daarbij horende depressiviteit is dan ook een normale en logische reactie hierop. Zoals je terecht stelt, is er op zich geen financieel tekort, dit is slechts wat mensen wordt wijsgemaakt. Een onderlinge strijd om het geld wordt dan ook kunstmatig gecreëerd binnen de relativiteit van dit monetaire geldspel. Een wonderbaarlijk en creatief spel maar de gezonde concurrentie die het beoogt laat duidelijk z’n ziektepatronen zien door de excessen die eruit voortvloeien.
Wie controleert de geldmarkt: de overheid en de middels haar dwangmiddel bevoordeelde belangengroepen.
Niemand anders mag legaal geld bijmaken.
Niemand anders mag rente bepalen.

Netjes in het vetjes, MIS.
Wat een idiote leugenaar ben jij toch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Je situatiebeschrijving kan ik bijtreden wanneer ik dat vanuit dezelfde perceptie bekijk, geen probleem daarmee. Je verwijst mooi naar de relativiteit van geld, zowel als leidend als lijdend principe. Volgens het huidige paradigma betekent het wel dat mensen veel meer moeten presteren dan noodzakelijk, kan leiden tot burnout en er helemaal niets meer wordt gedaan, uitgeperst door het systeem waarbinnen mensen dus letterlijk zichzelf uitschakelen door de uit z’n verband gerukte prestatiedrang die je aanhaalt. Ik vind het inderdaad niet kunnen dat overheden dit alles negeren, genoeg studiewerk voorhanden.
Jouw 'leidend principe' is eerder een verfoeilijke leugendrang, MIS.
Merk het vetgequote.
Overheid - politici en hun belangengroepen zijn legale dieven.
Die kunnen ongestraft stelen.
Zoals die gemakkelijke geldcreatie. Die ontwaardt het bestaande geld.
En wat zeg jij hier: dieven negeren hun eigen diefstal.
Alweer de leugen van je.
Als een wanhopige blijf je insinueren dat de overheid een 'derde' is die toekijkt op de diefstal.
Terwijl het de dief zelf is.
Je liegen heeft een motief.
Lees de laatste alinea van deze post nog eens.
Raak hé, MIS?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Een computer is een uiting van creativiteit die onze fysieke arbeid vervangt. Het laat toe om kennis te delen, wanneer we echter de gerealiseerde vrije tijd terug in het arbeidsproces brengen, dan ontstaat overconsumptie. Deze overconsumptie gaat dan op zich voorbij aan wat de creativiteit tot doel heeft en derhalve tegennatuurlijk aan het evolutionaire proces dat onderliggend werkzaam is. Traditiegetrouw heeft het menselijke denken steeds wat tijd nodig om zich aan te passen aan deze evolutionaire stromingen, verzet tegen het verlies van oude denkpatronen is ook normaal binnen dit proces. Aangezien er geen precedent bestaat voor de situatie waarin we nu zitten, kan de angst en onzekerheid bijzonder destructief worden, zoals nu ook blijkt.
Wat een bende woorden om toe te geven dat je inderdaad niet consequent bent, een door Jan Modaal betaalbare computer, resultaat van prestaties, van massaproductie, van hebzucht en winsthonger. Al die dingen die jij FOEIlelijk noemt maar waar je wel van zit te genieten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Jij bent niet de frustratie, dat is wat je ervaart. Je kan je ermee vereenzelvigen waardoor je denkt dat ik op de man speel. Hierdoor vertaal je de argumenten op een verkeerde manier, gebeurt wel vaker en begrijpelijk.
Je... wat?
Je... argumenten??
BULDERLACH!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Grappig, ‘Mag Ik Stelen’, zo had ik het nog niet bekeken, al komt de eigen invulling dicht in de buurt. Dat het MIS gaat is je al opgevallen, voorts is het een verwijzing naar ‘Mensen Integraal Samen’, maar zeer zeker ook naar ‘Money Illusion Syndrome’. Uit dit laatste komt wellicht je gevatte term ‘Mag Ik Stelen’. Het systeem laat inderdaad toe legaal te stelen, zolang we dat systeem in stand houden hoeven we dan ook niet te klagen. The Money Illusion Syndrome is dan weer een verwijzing naar die ‘auto immuun ziekte’ die je eerder op ‘hoera’ hebt onthaald. We maken progressie, leuk dus.
Pffft, alweer 8 lijnen prul.
Tracht eens te discussiëren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Hoe kan vrijheid zich geviseerd voelen, gevoelens zijn er uitingen van om je de vrijheid te laten herinneren. Moeten we het dan eerst over vrijheid hebben vooraleer gehechtheid te begrijpen misschien?
En weer prul.
DIT zei ik:

Enkel overheden en banken kunnen legaal 'geld' creëren.En geld creëren vereist helemaal geen hard werken. Gewoon 1000 intypen in plaats van 1 op de printer of computer. Klopt dit of niet?

De crisis op de geldmarkt is er één van teveel geld uitgegeven en te weinig prestatie teruggeleverd (geld lenen, onvoldoende prestatie, geld kan niet worden terugbetaald). Wat gebeurde dan: de overheden 'redden' hun vrindjes de banken door hen massa's nieuw geld toe te stoppen, met het 'bevel' om nog maar eens massaal uit te lenen. Dat is precies zoals een frietenliefhebber bevelen om frieten te eten. Geld is op zich niks waard. Zonder prestaties die de dingetjes met echte intrinsieke waarde leveren, kan je zelfs met hele winkelkarren vol geld evenveel doen als met één biljet van 10 euro: NIKS.Akkoord met mijn situatie-beschrijving? Ja? Vind je het kunnen dat de overheden dit doen? Waarom?

Overheden zijn legale dieven. Dieven hebben die troelala uiteraard niet nodig. Meer zelfs.Ze kunnen het MISsen als de pest. Want dan verdwijnt hun dwangmiddel. Dat kan ik begrijpen. Voor wat staat je forumnick eigenlijk? Mag Ik Stelen? Het antwoord van de politieke kaste: JA! MIS: dankoewel ik ga zeker voor jullie stemmen op de volgende bollekeskermis.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 08:04   #46
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Wie controleert de geldmarkt: de overheid en de middels haar dwangmiddel bevoordeelde belangengroepen. Niemand anders mag legaal geld bijmaken. Niemand anders mag rente bepalen. Netjes in het vetjes, MIS. Wat een idiote leugenaar ben jij toch.
Erwtje, je hoeft je frustratie niet op iedereen te projecteren, sommige mensen begrijpen maar al te goed wat je schrijft en het is inderdaad waanzinnig te noemen. Een zeer kleine minderheid bepaalt de ellende van miljarden anderen, het is wat natuurlijk. Daarom m’n voorstel om deze minderheid nog rijker te maken, empirisch en objectief rekenkundig is dat zelfs heel eenvoudig. Het voordeel is dat tegelijkertijd ook de armen rijker worden wat je misschien vreemd zal vinden, dat is nu eenmaal wat relativiteit wil zeggen in een subjectieve waarderingswereld. Nog vreemder is dat net politiek dit helemaal niet schijnt te begrijpen, jammer dus. Het gevolg is dan je herhaalde verwijzing naar dwangmiddelen, begrijpelijk.
Citaat:
Jouw 'leidend principe' is eerder een verfoeilijke leugendrang, MIS. Merk het vetgequote. Overheid - politici en hun belangengroepen zijn legale dieven.Die kunnen ongestraft stelen. Zoals die gemakkelijke geldcreatie. Die ontwaardt het bestaande geld. En wat zeg jij hier: dieven negeren hun eigen diefstal. Alweer de leugen van je. Als een wanhopige blijf je insinueren dat de overheid een 'derde' is die toekijkt op de diefstal. Terwijl het de dief zelf is. Je liegen heeft een motief. Lees de laatste alinea van deze post nog eens. Raak hé, MIS?
Die dieven waar je het over hebt, negeren hun eigen diefstal niet, ze weten niet eens dat ze dieven zijn, het is eerder zelfbedrog. Als het monopoly is, is de doelstelling zoveel mogelijk kapitaal te verwerven. Wanneer deze kapitalisatie wordt aanzien als de essentie van economie, gaat het voorbij aan wat er met kapitalisatie wordt bedoeld, diefstal van andermans vrijheid en leven een normaliteit binnen de misvatting die we niet in vraag stellen. Ben dus al blij dat je dat ook ziet, er stond ook ‘lijdend’ principe.
Citaat:
Wat een bende woorden om toe te geven dat je inderdaad niet consequent bent, een door Jan Modaal betaalbare computer, resultaat van prestaties, van massaproductie, van hebzucht en winsthonger. Al die dingen die jij FOEIlelijk noemt maar waar je wel van zit te genieten
Krijg de indruk dat je de accumulatieperiode wisselt met de periode van verzadiging. Misschien zit je op de grens waardoor je twijfel en verwarring begrijpelijk is. Het is mooi om je zo bezig te zien maar misschien ben je op weg om extremist te worden, zou jammer zijn. Figuurtjes zoals Adrian zijn ook blijven steken in hun ontwikkeling, tragisch om zien.
Citaat:
Je... wat? Je... argumenten?? BULDERLACH!!!!
Begrijpelijke reactie, gebeurt wel vaker. Zie boven.
Citaat:
Enkel overheden en banken kunnen legaal 'geld' creëren.En geld creëren vereist helemaal geen hard werken. Gewoon 1000 intypen in plaats van 1 op de printer of computer. Klopt dit of niet?
Klopt, hoe wil je nu verder ? Kunnen dit toch moeilijk 1000 keer herhalen, je zou op een politieker gaan lijken. Doe eens een voorstel om het voor alle partijen te verbeteren. Desnoods dat je politiek inschrijft voor groepstherapie, ik zeg maar wat.
Citaat:
Pffft, alweer 8 lijnen prul.Tracht eens te discussiëren
Ik antwoordde enkel op je vraag, soms volstaat dat. Waarom wil je steeds de dissociatie in stand houden? Heb je angst om geen houvast meer te hebben misschien?

Laatst gewijzigd door MIS : 16 november 2008 om 08:21.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 09:57   #47
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Erwtje, je hoeft je frustratie niet op iedereen te projecteren
Wat een argumentloos op-de-man-gespeel alweer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
, sommige mensen begrijpen maar al te goed wat je schrijft en het is inderdaad waanzinnig te noemen. Een zeer kleine minderheid bepaalt de ellende van miljarden anderen, het is wat natuurlijk. Daarom m’n voorstel om deze minderheid nog rijker te maken, empirisch en objectief rekenkundig is dat zelfs heel eenvoudig. Het voordeel is dat tegelijkertijd ook de armen rijker worden wat je misschien vreemd zal vinden, dat is nu eenmaal wat relativiteit wil zeggen in een subjectieve waarderingswereld. Nog vreemder is dat net politiek dit helemaal niet schijnt te begrijpen, jammer dus. Het gevolg is dan je herhaalde verwijzing naar dwangmiddelen, begrijpelijk.
Al wat jij vruchteloos poogt te doen is het etiket 'dief' op de overheid los te weken en het elders te plakken.
Zo zonder argumenten lukt dat niet best hé, leugenaar MIS?
Enkel degenen die wetten maken kunnen diefstal door zichzelf of geselecteerde anderen (hun belangengroepen) 'legaal' maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Die dieven waar je het over hebt, negeren hun eigen diefstal niet, ze weten niet eens dat ze dieven zijn, het is eerder zelfbedrog.
Allez, wat een onzin, dieven die niet weten dat ze op gewiekste achterbakse manier stelen (inflatie). Overheden maken geld bij, economie slaagt er niet in om evenredig meer te produceren (onvoldoende tijd, menselijke, technische, etc grenzen), gevolg stijgende prijzen, te laag gehouden rente door alweer diezelfde overheden, resultaat: koopkracht van de mensen hun spaargeld daalt en ook dat van hun loon, want niet iedereen krijgt gelijktijdige aanpassing (typerend genoeg de minst bijdragenden aan de welvaartscreatie - de ambtenaren éérst - en volautomatisch) en het index systeem is vals want houdt geen rekening met zware factoren als brandstofprijzen enz.

En van al deze achterbaks doordachte manieren beweer jij hier dat ze onopzettelijk zijn (want dat impliceert je 'onwetendheid' en 'zelfbedrog'.
Jij bent alleszins wèl dommer, MIS, dat je denkt dat iemand in deze bullshit van jou zal happen. Ik alleszins niet!
Het is geen zelf-bedrog. Het is gewoon... bedrog. Verdoken belasting. Koopkracht afgepakt op slinkse wijzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Als het monopoly is, is de doelstelling zoveel mogelijk kapitaal te verwerven. Wanneer deze kapitalisatie wordt aanzien als de essentie van economie, gaat het voorbij aan wat er met kapitalisatie wordt bedoeld, diefstal van andermans vrijheid en leven een normaliteit binnen de misvatting die we niet in vraag stellen. Ben dus al blij dat je dat ook ziet, er stond ook ‘lijdend’ principe.
En die geeuw-stromansredeneringen van jou weer.
Erw: X
MIS: Ik ben blij dat je ook ziet dat het Y is.
Leugenaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Krijg de indruk dat je de accumulatieperiode wisselt met de periode van verzadiging. Misschien zit je op de grens waardoor je twijfel en verwarring begrijpelijk is. Het is mooi om je zo bezig te zien maar misschien ben je op weg om extremist te worden, zou jammer zijn. Figuurtjes zoals Adrian zijn ook blijven steken in hun ontwikkeling, tragisch om zien.
Begrijpelijke reactie, gebeurt wel vaker. Zie boven.
Klopt, hoe wil je nu verder ? Kunnen dit toch moeilijk 1000 keer herhalen, je zou op een politieker gaan lijken. Doe eens een voorstel om het voor alle partijen te verbeteren. Desnoods dat je politiek inschrijft voor groepstherapie, ik zeg maar wat.
Ik antwoordde enkel op je vraag, soms volstaat dat. Waarom wil je steeds de dissociatie in stand houden? Heb je angst om geen houvast meer te hebben misschien?
Wacht!
Effe tellen...
0 argumenten.
Just?

Ofwacht!
Politiek inschrijven voor groepstherapie?
Haha!
Nee.
Uitschrijven van macht om geld af te pakken!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 11:59   #48
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Al wat jij vruchteloos poogt te doen is het etiket 'dief' op de overheid los te weken en het elders te plakken. Zo zonder argumenten lukt dat niet best hé, leugenaar MIS? Enkel degenen die wetten maken kunnen diefstal door zichzelf of geselecteerde anderen (hun belangengroepen) 'legaal' maken.
Waarom richt je zelf geen politieke partij op ?
Citaat:
Allez, wat een onzin, dieven die niet weten dat ze op gewiekste achterbakse manier stelen (inflatie). Overheden maken geld bij, economie slaagt er niet in om evenredig meer te produceren (onvoldoende tijd, menselijke, technische, etc grenzen), gevolg stijgende prijzen, te laag gehouden rente door alweer diezelfde overheden, resultaat: koopkracht van de mensen hun spaargeld daalt en ook dat van hun loon, want niet iedereen krijgt gelijktijdige aanpassing (typerend genoeg de minst bijdragenden aan de welvaartscreatie - de ambtenaren éérst - en volautomatisch) en het index systeem is vals want houdt geen rekening met zware factoren als brandstofprijzen enz.
Inderdaad, geld kan bijgedrukt worden. In een stabiele economie is dit zelfs niet nodig, misschien heeft het iets met kapitalisatie te maken. Weet nog steeds niet wat je hier zelf mee bedoelt, als je dat even zou willen delen.
Citaat:
En van al deze achterbaks doordachte manieren beweer jij hier dat ze onopzettelijk zijn (want dat impliceert je 'onwetendheid' en 'zelfbedrog'. Jij bent alleszins wèl dommer, MIS, dat je denkt dat iemand in deze bullshit van jou zal happen. Ik alleszins niet! Het is geen zelf-bedrog. Het is gewoon... bedrog. Verdoken belasting. Koopkracht afgepakt op slinkse wijzen.
Welk bedrog het ook zij, geef dan gerust je alternatief. Wil je dit nog voor de revolutie geven of pas nadien ? Mensen weten graag waar ze voor ijveren, zonder richting is het wat doelloos, zo lijkt me.
Citaat:
Politiek inschrijven voor groepstherapie? Haha! Nee. Uitschrijven van macht om geld af te pakken!
Ik dacht je even gunstig te stemmen maar ook dat is geen optie, zo blijkt. Wat is je alternatief dan en hoe zie je dat gerealiseerd ? Ik ga er vanuit dat je toch een plan hebt om één en ander transformeren, niet dan?

Laatst gewijzigd door MIS : 16 november 2008 om 11:59.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 12:28   #49
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Waarom richt je zelf geen politieke partij op ?
Ik zei:
Al wat jij vruchteloos poogt te doen is het etiket 'dief' op de overheid los te weken en het elders te plakken. Zo zonder argumenten lukt dat niet best hé, leugenaar MIS? Enkel degenen die wetten maken kunnen diefstal door zichzelf of geselecteerde anderen (hun belangengroepen) 'legaal' maken.

Waarom zou ik een politieke partij oprichten?
Ik doe werk in de privé sector waar mensen me vrijwillig voor betalen.
Ik wens datzelfde voor de overheid (inclusief de politieke partijen erin).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Inderdaad, geld kan bijgedrukt worden. In een stabiele economie is dit zelfs niet nodig, misschien heeft het iets met kapitalisatie te maken. Weet nog steeds niet wat je hier zelf mee bedoelt, als je dat even zou willen delen.
Oh, ik heb er geen probleem mee om iets 5 keer uit te leggen. Of 10 keer. Ik doe het allang niet meer voor jou hoor, leugenaar MIS. Maar voor de meelezer.
Ik interpreteer 'stabiele economie' als een economie die groeit noch krimpt.
Opgelegde welvaart.
Mensen zeggen: je MOET zoveel kopen.
Mensen zeggen: je MOET zoveel werken.
Ik pas daarvoor.
Ik wens die mensen zèlf de keuze te laten maken.
Wil iemand kiezen voor meer prestatie en dus meer welvaart?
No problem!
Wil iemand kiezen voor meer vrije tijd en dus minder welvaart?
No problem!
Vrije markt!
Kies het zelf!
Nee dank u aan overheidsdwang.
Want die dwingeland kan enkel de boel belazeren door haar dwangmiddel te gebruiken om meer welvaart te hebben voor dezelfde of minder prestatie, voor de politiekcorrectemeelopendevrindjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Welk bedrog het ook zij, geef dan gerust je alternatief. Wil je dit nog voor de revolutie geven of pas nadien ? Mensen weten graag waar ze voor ijveren, zonder richting is het wat doelloos, zo lijkt me.
Ik dacht je even gunstig te stemmen maar ook dat is geen optie, zo blijkt. Wat is je alternatief dan en hoe zie je dat gerealiseerd ? Ik ga er vanuit dat je toch een plan hebt om één en ander transformeren, niet dan?
'MIJN' alternatief?
De hoeveelste keer poog je hier mij te krijgen richting wat je zelf bent?
Ik laat de mensen zèlf de keuzes maken! Vrije markt!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 12:48   #50
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Waarom zou ik een politieke partij oprichten?
Erw, als je denkt het beter te kunnen, moet je dat gewoon doen. Wie houdt je tegen dan? Nadien kan je dan je eigen partij ontbinden aangezien er geen overheden noodzakelijk zijn volgens je plan. Je kan toch niet blijven roepen zonder actie of denk je van wel?
Citaat:
Ik doe werk in de privé sector waar mensen me vrijwillig voor betalen. Ik wens datzelfde voor de overheid (inclusief de politieke partijen erin).
Wat voor werk doe je ?
Citaat:
Ik interpreteer 'stabiele economie' als een economie die groeit noch krimpt
Een kwestie van interpretatie wellicht. Een groeiende economie wordt voor mij bepaalt door het welzijn van mensen die eraan deelnemen. Deze welzijnservaring hangt niet enkel af van materieel bezit maar van de vrijheid waarin het zich afspeelt. Maar dat weet je ook. In deze vrijheid kan creativiteit zich uiten in functie van de totale wereldbevolking, zinvolle en duurzame productie op basis van gezond verstand is dan een automatisme, een modus vivandi waarvan de noodzaak niet in vraag gesteld wordt.
Citaat:
'MIJN' alternatief? De hoeveelste keer poog je hier mij te krijgen richting wat je zelf bent? Ik laat de mensen zèlf de keuzes maken! Vrije markt!
Hoe worden natuurlijke rijkdommen dan verdeeld ? Krijgt iedereen een evenredig deel of zo? Of mag omwille van die vrije keuze iedereen pakken wat hij pakken kan, hoe zie je dat in feite ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 13:18   #51
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Erw, als je denkt het beter te kunnen, moet je dat gewoon doen. Wie houdt je tegen dan? Nadien kan je dan je eigen partij ontbinden aangezien er geen overheden noodzakelijk zijn volgens je plan. Je kan toch niet blijven roepen zonder actie of denk je van wel?
Wat voor werk doe je ?
Ik zei:
Ik doe werk in de privé sector waar mensen me vrijwillig voor betalen.
Ik wens datzelfde voor de overheid (inclusief de politieke partijen erin).

Hoezo ik politieke partij oprichten?
Wat bazel je toch?
Ik ben geen 'dwangmatige oen' zoals jij hoor!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Een kwestie van interpretatie wellicht. Een groeiende economie wordt voor mij bepaalt door het welzijn van mensen die eraan deelnemen. Deze welzijnservaring hangt niet enkel af van materieel bezit maar van de vrijheid waarin het zich afspeelt. Maar dat weet je ook. In deze vrijheid kan creativiteit zich uiten in functie van de totale wereldbevolking, zinvolle en duurzame productie op basis van gezond verstand is dan een automatisme, een modus vivandi waarvan de noodzaak niet in vraag gesteld wordt.
Koper en verkoper kunnen in een vrije markt toch ongehinderd door overheden hun gezond verstand gebruiken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Hoe worden natuurlijke rijkdommen dan verdeeld ? Krijgt iedereen een evenredig deel of zo? Of mag omwille van die vrije keuze iedereen pakken wat hij pakken kan, hoe zie je dat in feite ?
Waarom blijf je als een idiote papegaai dezelfde vragen stellen en dus dezelfde antwoorden krijgen?
Geen probleem hoor!
Degene die tarwe zaait heeft het recht die tarwe te oogsten.
Niemand anders.
Nogal wiedes!
Tenzij je een diefachtige mentaliteit hebt, MIS?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 13:33   #52
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik doe werk in de privé sector waar mensen me vrijwillig voor betalen. Ik wens datzelfde voor de overheid (inclusief de politieke partijen erin).
Ik heb dat gelezen, ik vroeg enkel wat voor werk je dan doet, gewoon uit interesse. Je moet niet altijd zo achterdochtig zijn.
Citaat:
Hoezo ik politieke partij oprichten? Wat bazel je toch? Ik ben geen 'dwangmatige oen' zoals jij hoor!
Ga je dan een briefje schrijven aan de overheid met de beleefde vraag zich te ontbinden en ons met rust te laten? Ik vind je idee wel super maar hoe realiseren, dat is m’n vraag.
Citaat:
Koper en verkoper kunnen in een vrije markt toch ongehinderd door overheden hun gezond verstand gebruiken?
Kan je deze zin iets nader toelichten, begrijp niet goed waar je op zinspeelt met ‘door overheden’.
Citaat:
Waarom blijf je als een idiote papegaai dezelfde vragen stellen en dus dezelfde antwoorden krijgen? Geen probleem hoor! Degene die tarwe zaait heeft het recht die tarwe te oogsten. Niemand anders. Nogal wiedes! Tenzij je een diefachtige mentaliteit hebt, MIS?
Ik vroeg enkel of die vrije keuze ook impliceert dat er een vrije keuze bestaat om zelf overheden op te richten en op die manier mensen te bedriegen? Een ja of neen is dan genoeg als antwoord, alvast dank.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 14:18   #53
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ik heb dat gelezen, ik vroeg enkel wat voor werk je dan doet, gewoon uit interesse. Je moet niet altijd zo achterdochtig zijn.
Ik zei:
Ik doe werk in de privé sector waar mensen me vrijwillig voor betalen. Ik wens datzelfde voor de overheid (inclusief de politieke partijen erin).

Achterdochtig?

Op welke manier is wat ik persoonlijk precies doe in die ongesubsidieerde private sector relevant in deze discussie?

Ga in Koetjes en Kalfjes leuteren, MIS!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ga je dan een briefje schrijven aan de overheid met de beleefde vraag zich te ontbinden en ons met rust te laten? Ik vind je idee wel super maar hoe realiseren, dat is m’n vraag.
Voila!
MIS die zelf impliciet toegeeft dat de overheid middels dwang haar zin doordrijft tegen de belastingsbetalers in.

Maar inzake hoe realiseren:
Boontje komt om zijn loontje is de rode draad doorheen de geschiedenis.
Overheden die de boel verzieken voor de meeste mensen (en dat kan niet anders, want de mate van parasiteren is altijd recht evenredig met het aantal op wiens rug dit gebeurt), worden altijd afgestraft. Bevolkingen blijven niet eeuwig smeerlapperij pikken. Zelfs niet in een dictatuur. Dat is hoe we gekomen zijn waar we nu staan.
De eerste stap is juiste informatie.
Zoals jouw leugen weerleggen dat er nu vrije markt zou zijn.
Ik ben ook niet geboren met wat ik weet.
Ik heb het ook geleerd / beseft.
Dat is het cruciale verschil tussen mij en jou, MIS.
Ik verkondig hier gewoon mijn mening.
Immers, hoe kan iemand die mensen maximale keuzevrijheid wil geven - vrije markt, een duister motief hebben?
Jij daarentegen poogt hier uit parasitair eigenbelang en Stalin-machtszucht de gevolgen van Overheidsmisdaden in de schoenen te schuiven van vrije markt, om zo de grote massa Jan Modaals te weerhouden van de politieke kaste buiten te sjotten en er geen meer te dulden die deze smeerlapperij in de toekomst nog eens uitvreet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Kan je deze zin iets nader toelichten, begrijp niet goed waar je op zinspeelt met ‘door overheden’.
Oléé de MIS is niet méé!

MIS:
In deze vrijheid kan creativiteit zich uiten in functie van de totale wereldbevolking, zinvolle en duurzame productie op basis van gezond verstand is dan een automatisme, een modus vivandi waarvan de noodzaak niet in vraag gesteld wordt.

Erw:
Koper en verkoper kunnen in een vrije markt toch ongehinderd door overheden hun gezond verstand gebruiken?

Hebben overheden de unieke eigenschap 'gezond verstand'?
NEE.
Overheden hebben vooral de eigenschap 'dievenmentaliteit'.
Ik noem het verstand van een dief niet bepaald 'gezond'.

Jij?
Volstaat deze toelichting?
Nee?
Zet eens je Eigenbelang-bril af, en lees nog eens?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ik vroeg enkel of die vrije keuze ook impliceert dat er een vrije keuze bestaat om zelf overheden op te richten en op die manier mensen te bedriegen? Een ja of neen is dan genoeg als antwoord, alvast dank.
Hier zie, opnieuw:

Oh, ik heb er geen probleem mee om iets 5 keer uit te leggen. Of 10 keer. Ik doe het allang niet meer voor jou hoor, leugenaar MIS. Maar voor de meelezer.
Ik interpreteer 'stabiele economie' als een economie die groeit noch krimpt.
Opgelegde welvaart.
Mensen zeggen: je MOET zoveel kopen.
Mensen zeggen: je MOET zoveel werken.
Ik pas daarvoor.

Ik wens die mensen zèlf de keuze te laten maken.
Wil iemand kiezen voor meer prestatie en dus meer welvaart?
No problem!
Wil iemand kiezen voor meer vrije tijd en dus minder welvaart?
No problem!
Vrije markt!
Kies het zelf!
Nee dank u aan overheidsdwang.

Want die dwingeland kan enkel de boel belazeren door haar dwangmiddel te gebruiken om meer welvaart te hebben voor dezelfde of minder prestatie, voor de politiekcorrectemeelopendevrindjes.

Ik heb de belangrijkste zinnen vetjes gezet.
Vrije keuze over eigen situatie.
En nu kom jij af met zoiets als 'vrije keuze om een overheid op te richten'.
Geen probleem hoor!
Van mij mag iemand gerust een bedrijf genaamd 'Overheid' oprichten hoor!
Zolang het maar geen mensen dwingt te kopen wat ze maken aan de prijs die ze opgeven!
No Problemo, MIS!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 15:06   #54
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Op welke manier is wat ik persoonlijk precies doe in die ongesubsidieerde private sector relevant in deze discussie?
Dat weet je nooit maar laat het maar zo, geen probleem. Misschien ben je wel een concurrent of net andersom.
Citaat:
MIS die zelf impliciet toegeeft dat de overheid middels dwang haar zin doordrijft tegen de belastingsbetalers in
Had ik al niet gezegd dat ze hulp nodig hebben? Dat ze de bevolking negeert kan je denkelijk op verschillende manieren interpreteren.
Citaat:
Boontje komt om zijn loontje is de rode draad doorheen de geschiedenis. Overheden die de boel verzieken voor de meeste mensen (en dat kan niet anders, want de mate van parasiteren is altijd recht evenredig met het aantal op wiens rug dit gebeurt), worden altijd afgestraft. Bevolkingen blijven niet eeuwig smeerlapperij pikken. Zelfs niet in een dictatuur. Dat is hoe we gekomen zijn waar we nu staan.
Als dit vervolgens leidt tot ongeveer hetzelfde binnen hetzelfde paradigma, zal dat inderdaad eeuwig zo blijven duren, ben ik het mee eens.
Citaat:
De eerste stap is juiste informatie.
Mee eens, die is er in overvloed.
Citaat:
Zoals jouw leugen weerleggen dat er nu vrije markt zou zijn. Ik ben ook niet geboren met wat ik weet. Ik heb het ook geleerd / beseft. Dat is het cruciale verschil tussen mij en jou, MIS.
In relatieve zin kan je inderdaad veel verschillen maken, tot daar heb je die vrije keuze. Wat heb je dan beseft uiteindelijk ?
Citaat:
Ik verkondig hier gewoon mijn mening. Immers, hoe kan iemand die mensen maximale keuzevrijheid wil geven - vrije markt, een duister motief hebben?
Associatie met het verleden en vooral met de mislukkingen maakt mensen wantrouwig, elk nobel idee wordt dan al snel vanuit deze negatieve invalshoek benadert. Mensen denken dan al snel dat iedereen z’n vijand is, men noemt iedereen dan leugenaars en zo. Men lijkt hierdoor het nobele plan zelf in een negatief daglicht te plaatsen waardoor men zichzelf stagneert in de positieve evolutie die men ambieert. Gebeurt wel vaker natuurlijk, kan je ook mooi zien in die geschiedenis waar je terecht naar verwijst. Een ideologie kent steeds z’n literalisten die het gedachtegoed op zich niet ten volle begrepen hebben, en dat met het risico extremisme te laten ontkiemen.
Citaat:
Jij daarentegen poogt hier uit parasitair eigenbelang en Stalin-machtszucht de gevolgen van Overheidsmisdaden in de schoenen te schuiven van vrije markt, om zo de grote massa Jan Modaals te weerhouden van de politieke kaste buiten te sjotten en er geen meer te dulden die deze smeerlapperij in de toekomst nog eens uitvreet.
Dat is wat ik hierboven trachtte toe te lichten, het is altijd leuk om er onmiddellijk een voorbeeld van te kunnen geven, anders blijft het maar theorie natuurlijk, dank.
Citaat:
Hebben overheden de unieke eigenschap 'gezond verstand'?
Duidelijk, dank voor toelichting. Had de zin anders gelezen, mijn fout.
Citaat:
Zet eens je Eigenbelang-bril af, en lees nog eens?
Soms nog een beetje last van dat web, sorry. Maar we gaan erop vooruit, ik weet alvast dat ik een leugenaar ben, bedankt.
Citaat:
Ik heb de belangrijkste zinnen vetjes gezet. Vrije keuze over eigen situatie. En nu kom jij af met zoiets als 'vrije keuze om een overheid op te richten'. Geen probleem hoor! Van mij mag iemand gerust een bedrijf genaamd 'Overheid' oprichten hoor! Zolang het maar geen mensen dwingt te kopen wat ze maken aan de prijs die ze opgeven! No Problemo, MIS!
Thanks, ik begrijp dat een coördinerende bevoegdheid ten goede van het geheel nog steeds een mogelijkheid is. Uiteraard niet voorgezeten door het soort dat jij dieven wil noemen, daar heeft niemand iets aan. Kan je aversie wel begrijpen, geen probleem daarmee.

Laatst gewijzigd door MIS : 16 november 2008 om 15:07.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 19:14   #55
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Dat weet je nooit maar laat het maar zo, geen probleem. Misschien ben je wel een concurrent of net andersom.

Had ik al niet gezegd dat ze hulp nodig hebben? Dat ze de bevolking negeert kan je denkelijk op verschillende manieren interpreteren.

Als dit vervolgens leidt tot ongeveer hetzelfde binnen hetzelfde paradigma, zal dat inderdaad eeuwig zo blijven duren, ben ik het mee eens.

Mee eens, die is er in overvloed.

In relatieve zin kan je inderdaad veel verschillen maken, tot daar heb je die vrije keuze. Wat heb je dan beseft uiteindelijk ?

Associatie met het verleden en vooral met de mislukkingen maakt mensen wantrouwig, elk nobel idee wordt dan al snel vanuit deze negatieve invalshoek benadert. Mensen denken dan al snel dat iedereen z’n vijand is, men noemt iedereen dan leugenaars en zo. Men lijkt hierdoor het nobele plan zelf in een negatief daglicht te plaatsen waardoor men zichzelf stagneert in de positieve evolutie die men ambieert. Gebeurt wel vaker natuurlijk, kan je ook mooi zien in die geschiedenis waar je terecht naar verwijst. Een ideologie kent steeds z’n literalisten die het gedachtegoed op zich niet ten volle begrepen hebben, en dat met het risico extremisme te laten ontkiemen.

Dat is wat ik hierboven trachtte toe te lichten, het is altijd leuk om er onmiddellijk een voorbeeld van te kunnen geven, anders blijft het maar theorie natuurlijk, dank.

Duidelijk, dank voor toelichting. Had de zin anders gelezen, mijn fout.

Soms nog een beetje last van dat web, sorry. Maar we gaan erop vooruit, ik weet alvast dat ik een leugenaar ben, bedankt.

Thanks, ik begrijp dat een coördinerende bevoegdheid ten goede van het geheel nog steeds een mogelijkheid is. Uiteraard niet voorgezeten door het soort dat jij dieven wil noemen, daar heeft niemand iets aan. Kan je aversie wel begrijpen, geen probleem daarmee.
Daarzie, je politiek-correcte bril.

Ik quote het in vet en je laat het weg uit je quotes en reageert er alweer niet op.
Geen probleem hoor.
Hier nog eens:

Ik interpreteer 'stabiele economie' als een economie die groeit noch krimpt.
Opgelegde welvaart.
Mensen zeggen: je MOET zoveel kopen.
Mensen zeggen: je MOET zoveel werken.
Ik pas daarvoor.

Ik wens die mensen zèlf de keuze te laten maken.
Wil iemand kiezen voor meer prestatie en dus meer welvaart?
No problem!
Wil iemand kiezen voor meer vrije tijd en dus minder welvaart?
No problem!
Vrije markt!
Kies het zelf!
Nee dank u aan overheidsdwang.
Want die dwingeland kan enkel de boel belazeren door haar dwangmiddel te gebruiken om meer welvaart te hebben voor dezelfde of minder prestatie, voor de politiekcorrectemeelopendevrindje

Ietx op tegen?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 23:04   #56
•Ø•
Burger
 
•Ø•'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2008
Berichten: 136
Standaard

Deze videoblog sluit aan bij mijn openingsbericht.

http://www.youtube.com/watch?v=5PHSSSekCf4
•Ø• is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 18:49   #57
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik interpreteer 'stabiele economie' als een economie die groeit noch krimpt. Opgelegde welvaart. Mensen zeggen: je MOET zoveel kopen. Mensen zeggen: je MOET zoveel werken. Ik pas daarvoor. Ik wens die mensen zèlf de keuze te laten maken. Wil iemand kiezen voor meer prestatie en dus meer welvaart? No problem! Wil iemand kiezen voor meer vrije tijd en dus minder welvaart? No problem! Vrije markt! Kies het zelf! Nee dank u aan overheidsdwang. Want die dwingeland kan enkel de boel belazeren door haar dwangmiddel te gebruiken om meer welvaart te hebben voor dezelfde of minder prestatie, voor de politiekcorrectemeelopendevrindje Iets op tegen?
Waarom zou meer vrije tijd minder welvaart betekenen ? Ben je daar echt zo zeker van of heeft dit te maken met een gebrek aan visie ? Kan je dat nog eens toelichten ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 19:58   #58
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Waarom zou meer vrije tijd minder welvaart betekenen ? Ben je daar echt zo zeker van of heeft dit te maken met een gebrek aan visie ? Kan je dat nog eens toelichten ?
Welvaart komt niet uit de grond floepen.
Parasitaire leeghangers zoals jij vergeten dat inderdaad te vaak.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 20:02   #59
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Welvaart komt niet uit de grond floepen. Parasitaire leeghangers zoals jij vergeten dat inderdaad te vaak
Uit wat komt overconsumptie dan ‘gefloept’, kan me moeilijk inbeelden dat het iets met gezond verstand te maken heeft. Wanneer ga je je plan nu verder uitwerken ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 16:21   #60
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Uit wat komt overconsumptie dan ‘gefloept’, kan me moeilijk inbeelden dat het iets met gezond verstand te maken heeft.
Welvaart komt nergens vandaan 'gefloept'.
Dat geldt voor elke 'hoeveelheid' welvaart.
Tenzij gij natuurlijk een rotsblok ziet als welvaart.
Maar dan moet je ook consequent zijn, en je pc weggeven in ruil voor het rotsblok.
Maar jij bent niet consequent hé?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Wanneer ga je je plan nu verder uitwerken ?
Ik heb geen plan.
Ik heb geen motief.
Ik ben geen leugenaar.
Ik ben niet MIS.

En dat zei ik nu al voldoende keren, dus waarom blijf je het vragen, forumtrol?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be