Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2012, 09:09   #1
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard Tweede industriële revolutie

3D printing

Een jaar of vijf terug heette dat nog anders en hadden we het er hier op politics al over maar ik vind er niets van terug. Maar nu begint het stilletjes aan ook echt op te komen. Wat denken jullie, wat staat er ons te wachten ? Kopen we binnenkort enkel nog één grote 3d printer en wat grondstoffen ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 09:37   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
3D printing

Een jaar of vijf terug heette dat nog anders en hadden we het er hier op politics al over maar ik vind er niets van terug. Maar nu begint het stilletjes aan ook echt op te komen. Wat denken jullie, wat staat er ons te wachten ? Kopen we binnenkort enkel nog één grote 3d printer en wat grondstoffen ?
Verschrikkelijk knappe meid achter de ontwerpers.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 04:18   #3
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Vlaanderen aan de top (volgens de vrt toch)

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 20 april 2012 om 04:46.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 13:03   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
3D printing

Een jaar of vijf terug heette dat nog anders en hadden we het er hier op politics al over maar ik vind er niets van terug. Maar nu begint het stilletjes aan ook echt op te komen. Wat denken jullie, wat staat er ons te wachten ? Kopen we binnenkort enkel nog één grote 3d printer en wat grondstoffen ?
Ahja, en de machines en de grondstoffen zullen ook wel vanzelf tevoorschijn floepen op de plaats waar we ze nodig hebben zeker?
't Is daarmee dat de hura scifi roepers nu (nou.. vroeger ook al) zitten te sukkelen om hun facturen te betalen, zo erg dat ze enkel nog één grote euro printer en wat katoen en inkt als 'oplossing' willen zien, haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 13:14   #5
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
3D printing

Een jaar of vijf terug heette dat nog anders en hadden we het er hier op politics al over maar ik vind er niets van terug. Maar nu begint het stilletjes aan ook echt op te komen. Wat denken jullie, wat staat er ons te wachten ? Kopen we binnenkort enkel nog één grote 3d printer en wat grondstoffen ?
Vraag me af hoeveel werkloosheid deze nieuwe technologie zal creëren.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 01:09   #6
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Vraag me af hoeveel werkloosheid deze nieuwe technologie zal creëren.
Aan grondstoffen geraken en transport is dan nog het enige waar arbeid voor nodig is, in combinatie met de 3D-scanner. Voor de rest kan je je aan het vervolg van wat er met de muziekindustrie gebeurde verwachten, met het verschil dat de meeste sectoren geen optredens geven. Oude voorwerpen en nieuwe ontwerpen van creatieve hobbyisten zullen online beschikbaar zijn.

We zullen moeten nadenken over nieuwe economische systemen, waarbij de grondstoffen niet in handen vallen van enkelingen die niets of niemand nodig hebben, zodat de meerderheid van de bevolking niet 'economisch nutteloos' wordt, van steun afhankelijk wordt en daar onmogelijk nog uit geraakt.

Het is een volgende stap in de volledige automatisatie van de arbeid, een ontwikkeling die mooi kan zijn, maar dan wel met juiste keuzes van de politiek en dat internationaal.

Ik zeg constant dat we naar zo'n situatie evolueren, maar als ik die mensen moet geloven is het korter bij dan ikzelf dacht.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 17:44   #7
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

http://www.wimp.com/printingchange/
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be