Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2012, 15:46   #1
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard realiteit

“De realiteit is dat in betere tijden het grootste deel van de winsten werd geprivatiseerd, terwijl het merendeel van de verliezen nu genationaliseerd wordt."
Nouriel Roubini

Als je ziet dat Ijsland wel zijn bevolking geraadpleegd heeft en het gezond verstand heeft laten primeren. Waarom is dat hier niet gebeurd?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 15:55   #2
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
“De realiteit is dat in betere tijden het grootste deel van de winsten werd geprivatiseerd, terwijl het merendeel van de verliezen nu genationaliseerd wordt."
Nouriel Roubini

Als je ziet dat Ijsland wel zijn bevolking geraadpleegd heeft en het gezond verstand heeft laten primeren. Waarom is dat hier niet gebeurd?
De bankensector hoort volgens mij niet 100% in privé-handen. (Wat niet betekent dat er geen privé-banken naast overheidsbanken mogen bestaan.)

En wat exact heeft IJsland gedaan?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 16:02   #3
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

http://www.express.be/business/nl/ec...won/164207.htm
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 16:05   #4
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Dus de bevolking zei "Ik moet mijn geld niet meer hebben"?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 16:09   #5
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

lol,
als een bank hetgeen doet waarvoor ik betaal (en dat is voor mijn geld zorgen) kunnen die onmogelijk in de problemen geraken. Criminelen worden bestraft, niet beloond.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 16:17   #6
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
lol,
als een bank hetgeen doet waarvoor ik betaal (en dat is voor mijn geld zorgen) kunnen die onmogelijk in de problemen geraken. Criminelen worden bestraft, niet beloond.
Uiteraard hebben banken te veel risico's genomen met het geld van spaarders, spaarders voor wie er geen minder risicovol alternatief was.

Maar daarmee is mijn vraag niet beantwoord.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 16:21   #7
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

de mijne ook niet.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 16:27   #8
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
de mijne ook niet.
Ik moet eerst weten wat er in IJsland net gebeurd is vooraleer ik kan antwoorden op de vraag waarom dat hier niet gebeurd is. Dat lijkt me nogal logisch.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 16:37   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik moet eerst weten wat er in IJsland net gebeurd is vooraleer ik kan antwoorden op de vraag waarom dat hier niet gebeurd is. Dat lijkt me nogal logisch.
In de mate dat ik het begrijp is er het volgende gebeurd in IJsland:

Ijslandse banken hadden, net zoals in vele andere landen, een "staatsgarantie" op hun spaarrekeningen. Dwz, dat als de bank failliet gaat, de spaarders hun geld van de staat krijgen. Op zich is zo een garantie totaal ridikuul, want een vrijgeleide om zotte risico's te nemen, maar bon. Vele landen hebben zo een garantie, incluis Belgie.

Bleek dat Ijslandse banken nu vooral rekeningen hadden van Britten en Nederlanders, en door de subprime krisis eigenlijk failliet waren. Normaal gezien zou de Ijslandse staat dus oftewel die banken moeten redden, oftewel al die gegarandeerde rekeningen betalen.

Welnu, Ijsland heeft "foert" gezegd. Ze hebben voor rekeningen van buitenlanders (Nederlanders en Britten) gezegd dat ze de pot op konden met hun staatsgarantie, en enkel maar een staatsgarantie voor IJslanders gegeven en voor de rest die banken laten failliet gaan.

Dat heeft de Britse en de Nederlandse regering kwaad gemaakt, maar de Ijslanders hebben toch foert gezegd, wij houden onze engagementen niet.
De Britse regering heeft dan beslist dat ZIJ de garantie voor gedupeerde Britten die in Ijslandse banken een spaarrekening hadden, zou overnemen.

Moraal van het verhaal: als ge er mee weg kunt om uw verplichtingen niet na te komen, zijt ge achteraf altijd veel beter af.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 16:40   #10
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In de mate dat ik het begrijp is er het volgende gebeurd in IJsland:

Ijslandse banken hadden, net zoals in vele andere landen, een "staatsgarantie" op hun spaarrekeningen. Dwz, dat als de bank failliet gaat, de spaarders hun geld van de staat krijgen. Op zich is zo een garantie totaal ridikuul, want een vrijgeleide om zotte risico's te nemen, maar bon. Vele landen hebben zo een garantie, incluis Belgie.

Bleek dat Ijslandse banken nu vooral rekeningen hadden van Britten en Nederlanders, en door de subprime krisis eigenlijk failliet waren. Normaal gezien zou de Ijslandse staat dus oftewel die banken moeten redden, oftewel al die gegarandeerde rekeningen betalen.

Welnu, Ijsland heeft "foert" gezegd. Ze hebben voor rekeningen van buitenlanders (Nederlanders en Britten) gezegd dat ze de pot op konden met hun staatsgarantie, en enkel maar een staatsgarantie voor IJslanders gegeven en voor de rest die banken laten failliet gaan.

Dat heeft de Britse en de Nederlandse regering kwaad gemaakt, maar de Ijslanders hebben toch foert gezegd, wij houden onze engagementen niet.
De Britse regering heeft dan beslist dat ZIJ de garantie voor gedupeerde Britten die in Ijslandse banken een spaarrekening hadden, zou overnemen.

Moraal van het verhaal: als ge er mee weg kunt om uw verplichtingen niet na te komen, zijt ge achteraf altijd veel beter af.
Zelfs wij betalen mee aan die rekening.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 16:41   #11
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In de mate dat ik het begrijp is er het volgende gebeurd in IJsland:

Ijslandse banken hadden, net zoals in vele andere landen, een "staatsgarantie" op hun spaarrekeningen. Dwz, dat als de bank failliet gaat, de spaarders hun geld van de staat krijgen. Op zich is zo een garantie totaal ridikuul, want een vrijgeleide om zotte risico's te nemen, maar bon. Vele landen hebben zo een garantie, incluis Belgie. Bleek dat Ijslandse banken nu vooral rekeningen hadden van Britten en Nederlanders, en door de subprime krisis eigenlijk failliet waren. Normaal gezien zou de Ijslandse staat dus oftewel die banken moeten redden, oftewel al die gegarandeerde rekeningen betalen. Welnu, Ijsland heeft "foert" gezegd. Ze hebben voor rekeningen van buitenlanders (Nederlanders en Britten) gezegd dat ze de pot op konden met hun staatsgarantie, en enkel maar een staatsgarantie voor IJslanders gegeven en voor de rest die banken laten failliet gaan. Dat heeft de Britse en de Nederlandse regering kwaad gemaakt, maar de Ijslanders hebben toch foert gezegd, wij houden onze engagementen niet.
De Britse regering heeft dan beslist dat ZIJ de garantie voor gedupeerde Britten die in Ijslandse banken een spaarrekening hadden, zou overnemen. Moraal van het verhaal: als ge er mee weg kunt om uw verplichtingen niet na te komen, zijt ge achteraf altijd veel beter af.
Interessant, ik stel me nog steeds de vraag of banken expliciet de goedkeuring hebben van hun klanten om dat geld aan te wenden voor dergelijke speculaties?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 16:47   #12
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
“De realiteit is dat in betere tijden het grootste deel van de winsten werd geprivatiseerd, terwijl het merendeel van de verliezen nu genationaliseerd wordt."
Nouriel Roubini
Interessante vaststelling, lijkt wel te kloppen op eerste zicht.

Laatst gewijzigd door MIS : 18 maart 2012 om 16:47.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 01:38   #13
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Interessant, ik stel me nog steeds de vraag of banken expliciet de goedkeuring hebben van hun klanten om dat geld aan te wenden voor dergelijke speculaties?
Exact. Er moeten minder risicovolle alternatieven zijn vooraleer het iemand verweten kan worden risico's genomen te hebben die niet tot de gewenste resultaten hebben geleid. Welke genomen risico's? Een spaarboekje bij een privé-bank was de minst risicovolle investering!

Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid opnemen, maar ze moeten wel eerst de kans krijgen verantwoordelijk te kunnen zijn. En het mag dan een vies woord zijn, maar 'overheidsbedrijf' is wat dan bij me opkomt; het enige soort bedrijf dat democratisch bestuurd kan worden en niet weggeconcurreerd kan worden, of, juister, niet door concurrentie richting faillissement kan gaan. Als we beslissen dat een staatsbank anders dan anderen zal zijn, dan zal het zo zijn: weinig risico's (steeds kleiner dan de paar miljarden die je bespaard op de obligatiemarkt), geen potentiële schulden.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 02:07   #14
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
“De realiteit is dat in betere tijden het grootste deel van de winsten werd geprivatiseerd, terwijl het merendeel van de verliezen nu genationaliseerd wordt."
Nouriel Roubini

Als je ziet dat Ijsland wel zijn bevolking geraadpleegd heeft en het gezond verstand heeft laten primeren. Waarom is dat hier niet gebeurd?
In IJsland worden verantwoordelijken tenminste berecht. Dat kan je in dit apenland niet zeggen. Bij hoog en laag werd er ons voorgelogen dat er niets mis was met vb. Dexia, Fortis. Er wordt dan een onderzoekscommissie in het leven geroepen waarvan je al op voorhand weet dat die niets zal opleveren en nu stilaan dood aan het bloeien is. De doorsnee Belg keek er naar en kijkt dan vervolgens verder naar televisie! De financiële instellingen zijn zo doorweven met politici en lobbyisten maar diezelfde dikbetaalde politici moeten geen verantwoording afleggen. Het is een schande dat er nu voor onze neus een gevecht plaatsvindt voor welke kleur er nu aan de top komt bij dexia.

Ex-premier IJsland voor rechter over crisis

http://www.beursduivel.be/nieuws/113...er-crisis.html

http://kanaalz.knack.be/z-nieuws-ite...or-rechtbank-1
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 05:13   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
In IJsland worden verantwoordelijken tenminste berecht. Dat kan je in dit apenland niet zeggen. Bij hoog en laag werd er ons voorgelogen dat er niets mis was met vb. Dexia, Fortis. Er wordt dan een onderzoekscommissie in het leven geroepen waarvan je al op voorhand weet dat die niets zal opleveren en nu stilaan dood aan het bloeien is. De doorsnee Belg keek er naar en kijkt dan vervolgens verder naar televisie! De financiële instellingen zijn zo doorweven met politici en lobbyisten maar diezelfde dikbetaalde politici moeten geen verantwoording afleggen. Het is een schande dat er nu voor onze neus een gevecht plaatsvindt voor welke kleur er nu aan de top komt bij dexia.

Ex-premier IJsland voor rechter over crisis

http://www.beursduivel.be/nieuws/113...er-crisis.html

http://kanaalz.knack.be/z-nieuws-ite...or-rechtbank-1

Ik weet niet of je je eigen link hebt gelezen, maar de premier die nu net precies die banken heeft laten failliet gaan, en dus de staat NIET in de patatten heeft geholpen, wordt nu berecht precies hiervoor he.

Door, hoe kan het anders, groen links.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 05:30   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Interessant, ik stel me nog steeds de vraag of banken expliciet de goedkeuring hebben van hun klanten om dat geld aan te wenden voor dergelijke speculaties?
Wel, de klant moest zich daar geen vragen bij stellen, want er was een staatsgarantie op. Nu stellen we vast, maar we hadden dat gemakkelijk kunnen uitrekenen op voorhand, dat de staat hier "verzekeringsmaatschappij" gespeeld heeft zonder de nodige fondsen.

Een beetje zoals een autoverzekering die wel een fiets kan terugbetalen, maar geen auto. Alsof ik persoonlijk autoverzekeringen zou uitschrijven aan mensen met Ferrari's of zo.

Als je bij een bank ging om een spaarboekje te openen, ging je je dus geen vragen stellen over de veiligheid, want ze was overal dezelfde: de staat.

Het is ongelofelijk oliekoekendom om een risico te verzekeren dat je zelf niet beheerst, en nog veel dommer om risico's te dekken waarvoor je niet genoeg fondsen hebt, niewaar ? En wie heeft dat gedaan peisde ?

Maar bovendien moedig je de banken op die manier aan om de zot gaan uit te hangen, aangezien ze toch garanties hebben van de staat. De concurrentie speelt dus niet meer op het vlak van risico, maar wel op het vlak van opbrengst.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 05:34   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Exact. Er moeten minder risicovolle alternatieven zijn vooraleer het iemand verweten kan worden risico's genomen te hebben die niet tot de gewenste resultaten hebben geleid. Welke genomen risico's? Een spaarboekje bij een privé-bank was de minst risicovolle investering!

Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid opnemen, maar ze moeten wel eerst de kans krijgen verantwoordelijk te kunnen zijn. En het mag dan een vies woord zijn, maar 'overheidsbedrijf' is wat dan bij me opkomt; het enige soort bedrijf dat democratisch bestuurd kan worden en niet weggeconcurreerd kan worden, of, juister, niet door concurrentie richting faillissement kan gaan. Als we beslissen dat een staatsbank anders dan anderen zal zijn, dan zal het zo zijn: weinig risico's (steeds kleiner dan de paar miljarden die je bespaard op de obligatiemarkt), geen potentiële schulden.
Het probleem is: wat zijn veilige beleggingen ? Gesofistikeerde produkten op, zeg maar oogsten en zo ? Of futures op bedrijfsresultaten ?.... Of eerder: staatsbons en leningen voor mensen om huizen te kopen ?

Wees eens eerlijk met Uzelf. En besef dan dat de twee categorieen die de financiele problemen veroorzaakt hebben, precies die laatste zijn: leningen voor immobilien bij bescheiden prive personen, en staatsbons.
Denk je echt dat een staatsbank daar NIET zou in belegd hebben ? Denk je dat men dat "democratisch" zou tegengehouden hebben dat mensen bij de staatsbank "sociale leningen" konden krijgen om zich een huis te kopen, of dat men democratisch zou tegenhouden om staatsbons van het buurland te kopen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 07:43   #18
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Exact. Er moeten minder risicovolle alternatieven zijn vooraleer het iemand verweten kan worden risico's genomen te hebben die niet tot de gewenste resultaten hebben geleid. Welke genomen risico's? Een spaarboekje bij een privé-bank was de minst risicovolle investering! Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid opnemen, maar ze moeten wel eerst de kans krijgen verantwoordelijk te kunnen zijn. En het mag dan een vies woord zijn, maar 'overheidsbedrijf' is wat dan bij me opkomt; het enige soort bedrijf dat democratisch bestuurd kan worden en niet weggeconcurreerd kan worden, of, juister, niet door concurrentie richting faillissement kan gaan. Als we beslissen dat een staatsbank anders dan anderen zal zijn, dan zal het zo zijn: weinig risico's (steeds kleiner dan de paar miljarden die je bespaard op de obligatiemarkt), geen potentiële schulden.
Het woord 'risico' laat vermoeden dat we onze creativiteit aan banden leggen, het betekent dat we denken dat er ergens vijanden zijn die progressie willen kapen voor het eigen belang, en louter en alleen voor dat. Zoals we kunnen waarnemen lijkt dit een cultureel erfgoed te zijn waar onze maatschappij nu een immense strijd mee levert. Onze tijd wordt volledig geconsumeerd door het zoeken naar geld om nog meer armoede te voorkomen, en dat legt een zware hypotheek op mens en maatschappij. Het lijkt er stilaan op dat we tegen een spook aan het vechten zijn waarbij we vergeten het spook zelf te onderzoeken. In deze context is er inderdaad een verzaking aan onze verantwoordelijkheid te noteren, in onze democratische maatschappij zouden we mogen verwachten dat politiek hier het voortouw zou in nemen maar zo het blijkt laten ze zich ook misleiden door dat spook. Nu, dat 'spook' is natuurlijk geen echt 'spook', het is gewoon het logische gevolg van het vasthouden aan een systeem dat evolutionair achterhaald is en tot z'n verzadigingspunt is gekomen.

Laatst gewijzigd door MIS : 19 maart 2012 om 07:48.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 07:45   #19
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, de klant moest zich daar geen vragen bij stellen, want er was een staatsgarantie op. Nu stellen we vast, maar we hadden dat gemakkelijk kunnen uitrekenen op voorhand, dat de staat hier "verzekeringsmaatschappij" gespeeld heeft zonder de nodige fondsen. Een beetje zoals een autoverzekering die wel een fiets kan terugbetalen, maar geen auto. Alsof ik persoonlijk autoverzekeringen zou uitschrijven aan mensen met Ferrari's of zo. Als je bij een bank ging om een spaarboekje te openen, ging je je dus geen vragen stellen over de veiligheid, want ze was overal dezelfde: de staat. Het is ongelofelijk oliekoekendom om een risico te verzekeren dat je zelf niet beheerst, en nog veel dommer om risico's te dekken waarvoor je niet genoeg fondsen hebt, niewaar ? En wie heeft dat gedaan peisde ? Maar bovendien moedig je de banken op die manier aan om de zot gaan uit te hangen, aangezien ze toch garanties hebben van de staat. De concurrentie speelt dus niet meer op het vlak van risico, maar wel op het vlak van opbrengst.
Mee eens, we hebben teveel vertrouwen gehad in de goedheid van de bank, die ook vertrouwd werd door de overheid middels de staatsgaranties. Zoiets ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 07:52   #20
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet of je je eigen link hebt gelezen, maar de premier die nu net precies die banken heeft laten failliet gaan, en dus de staat NIET in de patatten heeft geholpen, wordt nu berecht precies hiervoor he. Door, hoe kan het anders, groen links.
Gaat groen links al dergelijke mensen voor de rechter dagen? Men heeft nu al geen tijd.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be