Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2020, 06:43   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard pijnlijk lesje....

Ondergetekende zit noodgedwongen 3 op 5 werkdagen thuis (ik werk aan zware vuile dingen,dat kan niet thuis..)en had gedacht om nu eindelijk wat klussen te doen aan het sanitair....

Maar ,natuurlijk,zijn de DHZ-winkels gesloten...

Aha,dankzij deze moderne tijden kan men bestellen bij webshops natuurlijk....

Wel ja,bestellen kan,maar in al 2 gevallen volgde een vriendelijke mail dat levering niet voor afzienbare tijd kan zijn wegens......magazijnen niet meer bemand...


En dan bestel je eens NIET bij "Amazon" maar bij Belgische webshops.

Het geeft een mooie indruk hoe precair onze logistieke ketting eigenlijk wel is wegens zo een virusje...."Lockdown",zelfs de Belgische soft-versie betekent in veel gevallen inderdaad "lockdown"....

Laatst gewijzigd door kelt : 7 april 2020 om 06:47.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 06:55   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Om de haverklap hoor je smeekbedes om Belgisch te kopen om zo de Belgische economie en ondernemingen te steunen. Ik hoorde al verschillende mensen de volgende reactie hierop geven: producten uit België zijn zo en zoveel duurder, ben je gek dat ik zoveel meer zal uitgeven als het soms tot 70% goedkoper kan in het buitenland?

Deze crisis zal niet veel veranderen op dat vlak, waarom zou het.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 06:59   #3
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Om de haverklap hoor je smeekbedes om Belgisch te kopen om zo de Belgische economie en ondernemingen te steunen. Ik hoorde al verschillende mensen de volgende reactie hierop geven: producten uit België zijn zo en zoveel duurder, ben je gek dat ik zoveel meer zal uitgeven als het soms tot 70% goedkoper kan in het buitenland?

Deze crisis zal niet veel veranderen op dat vlak, waarom zou het.
Het enige nadeel is dat onze lieverdjes van de douane, al vanaf €30 (of €40?) taksen gaan heffen. Gelukkig weten heel wat buitenlandse webwinkels dat intussen ook; en gaan ze daar bij momenten creatief mee om.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 07:09   #4
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Om de haverklap hoor je smeekbedes om Belgisch te kopen om zo de Belgische economie en ondernemingen te steunen. Ik hoorde al verschillende mensen de volgende reactie hierop geven: producten uit België zijn zo en zoveel duurder, ben je gek dat ik zoveel meer zal uitgeven als het soms tot 70% goedkoper kan in het buitenland?

Deze crisis zal niet veel veranderen op dat vlak, waarom zou het.
veel van die Belgische winkels vatten het gewoon nog altijd niet dat je wel iets moet doen om de klant binnen te halen en te houden.

Kijk, als je nu een paar schoenen wil en je kan kiezen tussen:

- kopen bij zalando voor 100 euro, 100 dagen kostenloos zonder gezever mogen terugsturen en ze zetten dat af aan uw voordeur
- kopen bij een lokale winkel voor 130 euro, altijd miserie als je wil ruilen, je moet nog naar de stad of het winkelcentrum, parking betalen, tussen horden andere mensen lopen etc etc


Wie kan dan een goed argument verzinnen waarom je als consument voor optie B zou gaan?
Niemand.
Dat is er niet.

En dat vatten veel Belgische winkels niet. Je moet zorgen voor een unique selling point. Waar maak je het verschil met die internetgiganten uit het buitenland? Prijs zal het niet zijn, wel doe het dan ergens anders. Service, klantvriendelijkheid, flexibiliteit, kwaliteit, ...

Geef je als schoenenverkoper iedereen een kop koffie en pak je voor elke klant een half uur de tijd om ze te adviseren , wel dan zal er een publiek zijn om 30% meer te betalen voor dezelfde schoenen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 07:09   #5
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Het enige nadeel is dat onze lieverdjes van de douane, al vanaf €30 (of €40?) taksen gaan heffen. Gelukkig weten heel wat buitenlandse webwinkels dat intussen ook; en gaan ze daar bij momenten creatief mee om.
niet binnen de EU
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 07:14   #6
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
niet binnen de EU
Juist. Had ik moeten verduidelijken. Via Ali Express bijvoorbeeld wel.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 07:22   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
veel van die Belgische winkels vatten het gewoon nog altijd niet dat je wel iets moet doen om de klant binnen te halen en te houden.

Kijk, als je nu een paar schoenen wil en je kan kiezen tussen:

- kopen bij zalando voor 100 euro, 100 dagen kostenloos zonder gezever mogen terugsturen en ze zetten dat af aan uw voordeur
- kopen bij een lokale winkel voor 130 euro, altijd miserie als je wil ruilen, je moet nog naar de stad of het winkelcentrum, parking betalen, tussen horden andere mensen lopen etc etc


Wie kan dan een goed argument verzinnen waarom je als consument voor optie B zou gaan?
Niemand.
Dat is er niet.

En dat vatten veel Belgische winkels niet. Je moet zorgen voor een unique selling point. Waar maak je het verschil met die internetgiganten uit het buitenland? Prijs zal het niet zijn, wel doe het dan ergens anders. Service, klantvriendelijkheid, flexibiliteit, kwaliteit, ...

Geef je als schoenenverkoper iedereen een kop koffie en pak je voor elke klant een half uur de tijd om ze te adviseren , wel dan zal er een publiek zijn om 30% meer te betalen voor dezelfde schoenen.

En dan zijn er veel winkels die klagen dat mensen iets komen passen of bekijken en het vervolgens online bestellen omdat ze het daar mogen terugsturen maar in een fysieke winkel kan zoiets niet... Wij doen dat eerlijk gezegd ook hoor. Ik heb het zelfs ooit eens gezegd aan een verkoper in een elektro winkel: als ik het hier koop dan kan ik het niet kosteloos teruggeven maar als ik het online, 30% goedkoper bestel dan kan ik het zomaar kosteloos binnen een bepaalde termijn terugsturen... Waarom zou ik het dan hier kopen?

Feit is ook dat het beleid in dit land gewoon hopeloos achter loopt. Loonkosten kunnen niet naar beneden want anders stuikt Belgique binnen de kortste keren in elkaar. Nachtwerk in de haven mag niet want vakbonden liggen dwars maar je kan geen broodnodige ultrasnelle verzending van online verkochte goederen garanderen zonder dit nachtwerk.

Ik begrijp trouwens niet goed hoe het kan dat magazijnen niet werken want in de meeste magazijnen kan men toch makkelijk afstanden bewaren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 07:33   #8
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
.

Ik begrijp trouwens niet goed hoe het kan dat magazijnen niet werken want in de meeste magazijnen kan men toch makkelijk afstanden bewaren.
het zou me niet verbazen dat op veel plaatsen de vakbond veel trammelant heeft gemaakt om de operatie verplicht stil te leggen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 07:33   #9
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Het enige nadeel is dat onze lieverdjes van de douane, al vanaf €30 (of €40?) taksen gaan heffen. Gelukkig weten heel wat buitenlandse webwinkels dat intussen ook; en gaan ze daar bij momenten creatief mee om.
Op bestellingen uit andere Europese landen betaal je niks extra.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 07:35   #10
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
niet binnen de EU
Juist en heel veel China Export waren hebben tegenwoordig een magazijn in Duitsland.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 07:38   #11
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondergetekende zit noodgedwongen 3 op 5 werkdagen thuis (ik werk aan zware vuile dingen,dat kan niet thuis..)en had gedacht om nu eindelijk wat klussen te doen aan het sanitair....

Maar ,natuurlijk,zijn de DHZ-winkels gesloten...

Aha,dankzij deze moderne tijden kan men bestellen bij webshops natuurlijk....

Wel ja,bestellen kan,maar in al 2 gevallen volgde een vriendelijke mail dat levering niet voor afzienbare tijd kan zijn wegens......magazijnen niet meer bemand...


En dan bestel je eens NIET bij "Amazon" maar bij Belgische webshops.

Het geeft een mooie indruk hoe precair onze logistieke ketting eigenlijk wel is wegens zo een virusje...."Lockdown",zelfs de Belgische soft-versie betekent in veel gevallen inderdaad "lockdown"....
Dat die doe het zelf zaken gesloten zijn is ook onzin, je kan daar dezelfde regels toepassen als elders, minimum in de winkel, winkelkar gebruiken ook voor een pakje schroeven, zoals ze dat in Duitsland doen. Link heb ik al elders gegeven.

Die handelaars hebben gewoon gezien alles stil ligt iedereen in technische werkloosheid gezet omdat de grootste omzet niet door particulieren gehaald word maar de professionele sector.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 07:40   #12
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Juist en heel veel China Export waren hebben tegenwoordig een magazijn in Duitsland.
Klopt. Dat is één van die creatieve oplossingen. De andere oplossing is ethisch minder mooi, maar wordt wel gehanteerd...
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 10:32   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Op de voorpagina v De Standaard:
Betalingsuitstel wegens corona kost (veel) geld.
Uiteindelijk tot duizenden €'s extra !!!
De bankrovers hebben geen hart maar er zit een oeroude Belgische kassei op die plaats.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 17:28   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Ondertussen ook een positieve ervaring gehad met een "Belgische webshop".Blijkbaar toch al een firma die beseft dat je op bepaalde posities JUIST NIET moet "stilliggen".Mijn vinger was bij wijze van spreken nog maar net van de "bestellen" knop of het pakje was al gedumpt in een e-parcel shop....

Overigens zou momenteel inderdaad de internethandel heel druk zijn en is dit DE gelegenheid voor de "lokale webshop" want de "grote jongens "(a la Amazon) die hun goederen over minstens 1 landsgrens in de EU moeten zien te krijgen hebben soms aanzienlijke problemen.(!!)

Laatst gewijzigd door kelt : 13 april 2020 om 17:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 17:59   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Het schijnt dat het virus een burn-out zou hebben.
Corona is zo vals & sluw als een slang.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 18:25   #16
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
En dat vatten veel Belgische winkels niet. Je moet zorgen voor een unique selling point. Waar maak je het verschil met die internetgiganten uit het buitenland? Prijs zal het niet zijn, wel doe het dan ergens anders. Service, klantvriendelijkheid, flexibiliteit, kwaliteit, ...
Ik ga met m'n madam een paar keer per jaar 'n dagje winkelen in Middelburg, Breda, Tilburg ea Nederlandse steden in de buurt van de grens.
Opvallend daar is de vriendelijkheid en dienstverlening van het winkelpersoneel, die geven je nog het gevoel dat je als klant gewaardeerd wordt, idem in een horecazaak.
Het contrast met veel Vlaamse zaken is duidelijk.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 18:31   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het schijnt dat het virus een burn-out zou hebben.
Corona is zo vals & sluw als een slang.
Wat als...het virus gesyndiceerd was en bij zijn afgevaardigde gaat klagen dat het in België zoveel werk heeft?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 16:57   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En dan zijn er veel winkels die klagen dat mensen iets komen passen of bekijken en het vervolgens online bestellen omdat ze het daar mogen terugsturen maar in een fysieke winkel kan zoiets niet... Wij doen dat eerlijk gezegd ook hoor. Ik heb het zelfs ooit eens gezegd aan een verkoper in een elektro winkel: als ik het hier koop dan kan ik het niet kosteloos teruggeven maar als ik het online, 30% goedkoper bestel dan kan ik het zomaar kosteloos binnen een bepaalde termijn terugsturen... Waarom zou ik het dan hier kopen?

Feit is ook dat het beleid in dit land gewoon hopeloos achter loopt. Loonkosten kunnen niet naar beneden want anders stuikt Belgique binnen de kortste keren in elkaar. Nachtwerk in de haven mag niet want vakbonden liggen dwars maar je kan geen broodnodige ultrasnelle verzending van online verkochte goederen garanderen zonder dit nachtwerk.

Ik begrijp trouwens niet goed hoe het kan dat magazijnen niet werken want in de meeste magazijnen kan men toch makkelijk afstanden bewaren.
In de haven, mag niet ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 20:03   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Het pakje waarmee ik dit draadje begon is uiteindelijk zowat EEN MAAND onderweg geweest over iets van 45 km...Ik vermoed dat zelfs iemand op klompen met een kruiwagen het sneller zou kunnen gebracht hebben....


Er is nog een weg te gaan alvorens te beweren dat men "e-commerce" is...

Laatst gewijzigd door kelt : 11 juni 2020 om 20:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 12:18   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb ook weet van mensen die blurays, games, boeken, enz...online bestellen, en die er heel lang op hebben moeten wachten.

Koop die dingen digitaal, en klaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be