Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2009, 13:03   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Turken en Koerden in één partij, dat gaat vonken geven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 13:14   #42
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
net alsof jij niet polariseert door iedereen die even iets anders durft te denken racist te noemen.
Ik noem lang niet iedereen die het met mij oneens is een racist. maar als je je aangesproken voelt, trek dan maar ook je conclusies.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 13:37   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik noem lang niet iedereen die het met mij oneens is een racist. maar als je je aangesproken voelt, trek dan maar ook je conclusies.
Wie noem je dan wel een rascist ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 13:42   #44
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wie noem je dan wel een rascist ?
de racisten.

Laatst gewijzigd door driewerf : 30 december 2009 om 13:43.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 13:44   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
de racisten.
Ge moet namen noemen he vriend, anders is het laf.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 14:44   #46
yassine
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het gaat niet over een allochtonenpartij maar een moslimpartij en die plannen zijn er al heel lang.
Of je daarvoor proficiat moet zeggen valt nog te betwijfelen, evengoed of dit succesvol wordt, onder moslims bestaat nogal wat onenigheid...de partij zal zich bezighouden met de hoofddoek en rechten voor moslims, dat mag maar of het gunstig is als ontwikkeling betwijfel ik sterk.Voor meer segregatie zeg ik geen proficiat....
Ah, een islamitisch geïnspireerde partij is nog wat anders dan een "allochtonenpartij". Ik geloof dat er inderdaad wel nood is aan een partij die eindelijk eens opkomt voor de belangen van moslims om oppositie te bieden aan al die islambashende politici, hoofddoekverboden, e.d.

Laatst gewijzigd door yassine : 30 december 2009 om 14:45.
yassine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 14:50   #47
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nonsens.
Maar het zal "rechts" wel ten goede komen: de racisten zullen de polarisatie nog wat verder kunnen opdrijven.
De racisten ? Bedoel je nu die mannen die een allochtonen-partij oprichten ? Want in die partij mag jij dus niet binnen , hé. Beetje discriminatie eigenlijk. Vind je niet ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 15:31   #48
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Ah, een islamitisch geïnspireerde partij is nog wat anders dan een "allochtonenpartij". Ik geloof dat er inderdaad wel nood is aan een partij die eindelijk eens opkomt voor de belangen van moslims om oppositie te bieden aan al die islambashende politici, hoofddoekverboden, e.d.
dat meen je toch niet? islam heeft hier geen enkel belang. iedereen is vrij in geloof maar de wetten van dit land moeten gerespecteerd worden. tis al erg genoeg zonder dat een kleine fundamentalistische minderheid zich in de politiek gaat moeien. don't like it? leave
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 16:14   #49
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het gaat niet over een allochtonenpartij maar een moslimpartij en die plannen zijn er al heel lang.
Of je daarvoor proficiat moet zeggen valt nog te betwijfelen, evengoed of dit succesvol wordt, onder moslims bestaat nogal wat onenigheid...de partij zal zich bezighouden met de hoofddoek en rechten voor moslims, dat mag maar of het gunstig is als ontwikkeling betwijfel ik sterk.Voor meer segregatie zeg ik geen proficiat....
Het is ook steeds nuttig de betekenis van smileys te kennen...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 16:22   #50
yassine
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
dat meen je toch niet? islam heeft hier geen enkel belang. iedereen is vrij in geloof maar de wetten van dit land moeten gerespecteerd worden. tis al erg genoeg zonder dat een kleine fundamentalistische minderheid zich in de politiek gaat moeien. don't like it? leave
Het is niet omdat jij iets niet van belang vindt, dat je anderen dat sentiment ook moet gaan opleggen. We leven in een democratie: het volk mag zich dus moeien in de politiek. Don't like? Change. Can't do? Sulk.
yassine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 16:30   #51
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Het is niet omdat jij iets niet van belang vindt, dat je anderen dat sentiment ook moet gaan opleggen. We leven in een democratie: het volk mag zich dus moeien in de politiek. Don't like? Change. Can't do? Sulk.
Dus volgens jou redenering mag het vlaams belang aan de macht komen en al hun punten doorvoeren. We leven immers in een democratie en groot deel van het vlaamse volk kiest hiervoor.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 17:02   #52
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Ah, een islamitisch geïnspireerde partij is nog wat anders dan een "allochtonenpartij". Ik geloof dat er inderdaad wel nood is aan een partij die eindelijk eens opkomt voor de belangen van moslims om oppositie te bieden aan al die islambashende politici, hoofddoekverboden, e.d.
Daar denk ik dus anders over, waar is trouwens dat hoofddoekenverbod??Lopen vrouwen dar niet gewoon mee over straat? Begin niet over scholen en werkgevers, die leggen maatregels op aan alle leerlingen of werkgevers, moslims die daar een probleem mee hebben willen dus algemene regels niet naleven en leggen de samenleving hun regelgeving op waar ik absolute tegenstander van ben.
Kritiek op islam als ideologie heeft niets met bashen te maken of wilt u iedereen het zwijgen opleggen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 17:04   #53
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het is ook steeds nuttig de betekenis van smileys te kennen...
Je kunt ook minder lui zijn en je mening verwoorden inplaats van smiley's,misschien een tip voor uw nieuwjaar!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 21:39   #54
Cut de krap
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 2.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Polarisatie opdrijven dus...
Ge zou u moeten schamen. Het is door extreem linkse wauwelaars van uw soort dat polarisatie mogelijk is. Door jullie falend beleid, door jullie jarenlang gepamper en geknuffel hebben jullie belet dat mensen emanciperen, evolueren en tot de moderniteit toe te treden. Jullie zijn de echte racisten want jullie werken moedwillig mee aan het in stand houden en vergroten van de kloof tussen de Westerling en moslimmigranten net door te zwijgen, net door geen grenzen te trekken, net door niet te zeggen waar het op aan komt, net door nooit op een plichtendiscours te wijzen, net door te weigeren aan moslimmigranten duidellijk te maken dat de enige manier voorwaards in deze maatschappij, het assilimileren van Westerse waarden essentieel i

Wat heeft links bereikt door nu al 10-tallen jaren de begrippen 'racisme' en 'polarisatie' te misbruiken bij gebrek aan een echt gedurfd beleid? Niets, absoluut niets. Enkel enorm tijdsverlies en minstens 2 verloren generaties van migranten. Ze mogen fier zijn ....

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 30 december 2009 om 21:43.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 09:05   #55
Abraxas
Lokaal Raadslid
 
Abraxas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2009
Locatie: Waasland
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Ge zou u moeten schamen. Het is door extreem linkse wauwelaars van uw soort dat polarisatie mogelijk is. Door jullie falend beleid, door jullie jarenlang gepamper en geknuffel hebben jullie belet dat mensen emanciperen, evolueren en tot de moderniteit toe te treden. Jullie zijn de echte racisten want jullie werken moedwillig mee aan het in stand houden en vergroten van de kloof tussen de Westerling en moslimmigranten net door te zwijgen, net door geen grenzen te trekken, net door niet te zeggen waar het op aan komt, net door nooit op een plichtendiscours te wijzen, net door te weigeren aan moslimmigranten duidellijk te maken dat de enige manier voorwaards in deze maatschappij, het assilimileren van Westerse waarden essentieel i

Wat heeft links bereikt door nu al 10-tallen jaren de begrippen 'racisme' en 'polarisatie' te misbruiken bij gebrek aan een echt gedurfd beleid? Niets, absoluut niets. Enkel enorm tijdsverlies en minstens 2 verloren generaties van migranten. Ze mogen fier zijn ....
Wanneer is extreem links nog eens aan de macht geweest?
Of bedoelt u SP.a? Ik zou de paarse regering niet eens links noemen, laat staan extreem links.

OT: Het enige waar dit initiatief goed voor zou kunnen zijn is dat er een aanspreekpunt is. Men zou met deze mensen kunnen discussiëren over zaken als een hoofddoekenverbod en ze zouden dan ook als een politieke partij moeten reageren en hun standpunt duidelijk maken.

Laatst gewijzigd door Abraxas : 31 december 2009 om 09:09.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 14:10   #56
Cut de krap
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 2.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
Wanneer is extreem links nog eens aan de macht geweest?
Of bedoelt u SP.a? Ik zou de paarse regering niet eens links noemen, laat staan extreem links.

OT: Het enige waar dit initiatief goed voor zou kunnen zijn is dat er een aanspreekpunt is. Men zou met deze mensen kunnen discussiëren over zaken als een hoofddoekenverbod en ze zouden dan ook als een politieke partij moeten reageren en hun standpunt duidelijk maken.
Links : van extreemlinks tot kaviaarlinks, groenlinks, tot zelfverklaard progressief (wat migratieproblematiek betreft).Ze hebben de teneur van het debat bepaald, en dat was : zwijgen. Het cordon was zo'n links initatief om onprettige waarheden te muilkorven. Helaas voor hen : al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel. Dat zien we nu met enkele linkse figuren die het lef opbrengen om uit de biecht te klappen. Ik denk aan een janssens en een LVDT. We zien dat links haar oude reflexen niet kwijt raakt : de uit-de-biechtklappers krijgen onmiddellijk een fatwa over zich heen, zo goed heeft links zich al met de islam geassimileerd.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 15:00   #57
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Links : van extreemlinks tot kaviaarlinks, groenlinks, tot zelfverklaard progressief (wat migratieproblematiek betreft).Ze hebben de teneur van het debat bepaald, en dat was : zwijgen. Het cordon was zo'n links initatief om onprettige waarheden te muilkorven. Helaas voor hen : al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel. Dat zien we nu met enkele linkse figuren die het lef opbrengen om uit de biecht te klappen. Ik denk aan een janssens en een LVDT. We zien dat links haar oude reflexen niet kwijt raakt : de uit-de-biechtklappers krijgen onmiddellijk een fatwa over zich heen, zo goed heeft links zich al met de islam geassimileerd.
Ten eerste: links in Vlaanderen bestaat al een hele tijd niet meer. We hebben alleen nog liberale partijen, de ene al wat meer uitgesproken dan de andere. Dus "extreemlinks": laat me niet lachen.

Ten tweede: het cordon sanitair is heeft nooit iets te maken gehad met migranten of met het verdoezelen van feiten. Het was een ingreep om ervoor te zorgen dat het VB met zijn onethische en ondemocratische programmapunten niet aan de macht zou kunnen komen. In dat opzet is het tot nog toe steeds geslaagd.

Het enige waarin je gelijk hebt is dat een goed deel van de politieke partijen de problemen met de integratie van migranten zeer zwaar onderschat hebben, en dat ze daar nu de prijs voor betalen. Men had inderdaad veel vroeger met inburgeringstrajecten en andere initiatieven moeten beginnen. Spijtig genoeg zijn de machtspartijen in Brussel en Wallonië er blijkbaar nog steeds van overtuigd dat het allemaal wel zichzelf zal oplossen, en onder andere daarom zit Brussel nu met een groot probleem.

Waarom je er persé de islam dan weer moet bijsleuren is mij niet duidelijk. Ik ken een heel aantal islamieten die in onze samenleving perfect functioneren, en zich keurig aan de regels houden. Er zijn ook een heleboel niet-islamieten die hun voeten vegen aan de wet en bepaald niet geïntegreerd zijn. Het een heeft dus strikt genomen niets met het andere te maken. Dat bepaalde extremistisch religieuze stromingen niet bevorderlijk zijn voor integratie is duidelijk, maar gelieve niet alle moslims over dezelfde kam te scheren.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 15:22   #58
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ten tweede: het cordon sanitair is heeft nooit iets te maken gehad met migranten of met het verdoezelen van feiten. Het was een ingreep om ervoor te zorgen dat het VB met zijn onethische en ondemocratische programmapunten niet aan de macht zou kunnen komen. In dat opzet is het tot nog toe steeds geslaagd.
wat zijn onethische en ondemocratische programmapunten dan? volgens mij is het onethisch en ondemocratisch om een grote groep kiezers uit te sluiten om eigen belangen veilig te houden.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 16:26   #59
an1958
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 381
Standaard Nieuwe partij?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Ik richt morgen een partij op voor enkel blanke Christelijke werkende hetero's.

Eens zien hoelang ze mag blijven bestaan...


Wie kan dat araabs eens voor mij vertalen,dat daar vanonder staat???Niet allemaal tegelijk,hé...
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 16:29   #60
an1958
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 381
Standaard Wie is racist?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wie noem je dan wel een rascist ?
Iedereen die het ras waartoe ze behoren het énige ras vinden dat goed is.
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be