Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2019, 22:31   #1
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard Hebben jullie persoonlijk ideeën over het nu en het hiernamaals

Daar zijn hier hele discussies gevoerd over wat er wel of niet geschreven werd, wat er wel of niet waar van zou zijn...
Is het mogelijk om al die boeken te laten vallen en ieder voor zich, persoonlijk zijn ideeën, zijn gedachten over een mogelijke God, over een mogelijks hiernamaals, over waar het met de mensheid, de wereld naartoe moet gaan... te geven...
Is het mogelijk dat wij zelfstandig kunnen denken en zelfstandig een weg kunnen afleggen naar meer klaarheid???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 07:41   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Het hiernamaals is tevens een hiernumaals.
Het is je eigen innerlijk in denken en gevoelsleven en voorstelling dat de hemel is.
De hemel is immers eeuwig, dus je was er altijd al, en ook nu en ook in de toekomst zal je er altijd zijn.

Daarmee moet je beginnen: het zelfbewustzijn eeuwig te zijn.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 08:23   #3
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus;9119328[U
]Het hiernamaals is tevens een hiernumaals.[/u]
Het is je eigen innerlijk in denken en gevoelsleven en voorstelling dat de hemel is.
De hemel is immers eeuwig, dus je was er altijd al, en ook nu en ook in de toekomst zal je er altijd zijn.

Daarmee moet je beginnen: het zelfbewustzijn eeuwig te zijn.
En als het zo eenvoudig is... waarom is het dan zo moeilijk voor ons, arme mensen, om dat te weten; dat te beseffen??? Zou het kunnen dat het enkel een evolutieproces is???
Waarom voelen wij ons zo vervreemd van onszelf dat we allerlei fantasieën moeten uitvinden om zogezegd ons zelf terug te vinden??? Waarom moeten wij überhaupt onszelf terugvinden???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 09:15   #4
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Als je in het nu leeft maakt het hiernamaals niet uit.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 09:21   #5
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als je in het nu leeft maakt het hiernamaals niet uit.
Is inderdaad zo, dan omvat het nu het hiernamaals... Zo'n beetje zoals niets alles is en alles dat is toch maar niets is...

Wat is creëren anders dan uit het niets opbouwen... en eens dat het opgebouwd is gaat het gewoon zijn weg tot het zich weeral verliest in het alles en dus opnieuw niets wordt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 10:43   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Over het nu heb ik veel persoonlijke gedachten.
Over het hiernamaals geen enkele.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 11:13   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

‘Twee keer dood verklaard: ik weet hoe het hiernamaals eruit ziet’

Persoonlijk kan ik wel getuigen van dat als je u in een levensgevaarlijke situatie bevindt je uw leven als een filmpje ziet voorbij schuiven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 15:14   #8
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Daar zijn hier hele discussies gevoerd over wat er wel of niet geschreven werd, wat er wel of niet waar van zou zijn...
Is het mogelijk om al die boeken te laten vallen en ieder voor zich, persoonlijk zijn ideeën, zijn gedachten over een mogelijke God, over een mogelijks hiernamaals, over waar het met de mensheid, de wereld naartoe moet gaan... te geven...
Is het mogelijk dat wij zelfstandig kunnen denken en zelfstandig een weg kunnen afleggen naar meer klaarheid???
Wel nee...

God heeft immers steeds geopenbaard over het nu en hiernamaals. Vroeger, in de tijd van Adam enz, werd 'de sharia' gewoon niet opgeschreven (en was daar ook geen reden toe); achteraf wel: de mensheid nam toe en dus ook de nood.

Er is trouwens buiten de georganiseerde religie totaal geen alternatief dat ons bestaan volledig verklaart.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 17:29   #9
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wel nee...

God heeft immers steeds geopenbaard over het nu en hiernamaals. Vroeger, in de tijd van Adam enz, werd 'de sharia' gewoon niet opgeschreven (en was daar ook geen reden toe); achteraf wel: de mensheid nam toe en dus ook de nood.

Er is trouwens buiten de georganiseerde religie totaal geen alternatief dat ons bestaan volledig verklaart.
Guinevere, zelfs jouw boek verklaart niets dan wat leugens waarvan strikt geëist wordt dat jij dat gelooft en dat jij, zonder ook maar een greintje je verstand te gebruiken, daaraan gehoorzaamt...
Bekijk jouw eigen geloofsgenoten en zie hoe ze overal over de wereld oorlog voeren tegen elkaar, terwijl beide partijen bij hoog en bij laag vol houden dat ze gods wil volgen...

En welke god, die het goed voorheeft met de hele mensheid, niet enkel het mannelijke deel, zou 72 maagden beloven aan zij die sneuvelen voor hun geloof... Of wil je zeggen dat de hemel voor die mannenhelden te gelijker tijd de hel is voor dwaze vrouwen???
Alleen dat al is voor mij genoeg om de hele zever te houden voor wat het is, nl. mansdolle zever en achterlijke achterklap... Over het gehalte aan haatprediking zullen we maar zwijgen zeker???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 17:29   #10
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Over het nu heb ik veel persoonlijke gedachten.
Over het hiernamaals geen enkele.
En als er nu geen scheiding is tussen het nu en het hiernamaals???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 18:53   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als onze biologie stopt met werken is het game over.

Leef er naar. Onze "ontsterfelijkheid" ligt hem in ons genetisch materiaal en dus onze kinderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 19:07   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Daar zijn hier hele discussies gevoerd over wat er wel of niet geschreven werd, wat er wel of niet waar van zou zijn...
Is het mogelijk om al die boeken te laten vallen en ieder voor zich, persoonlijk zijn ideeën, zijn gedachten over een mogelijke God, over een mogelijks hiernamaals, over waar het met de mensheid, de wereld naartoe moet gaan... te geven...
Is het mogelijk dat wij zelfstandig kunnen denken en zelfstandig een weg kunnen afleggen naar meer klaarheid???
Ik heb er geen idee van. Niet het minste.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 19:57   #13
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 20:28   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Amai Elio is dat je verwachting?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 21:59   #15
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Guinevere, zelfs jouw boek verklaart niets dan wat leugens waarvan strikt geëist wordt dat jij dat gelooft en dat jij, zonder ook maar een greintje je verstand te gebruiken, daaraan gehoorzaamt...
Bekijk jouw eigen geloofsgenoten en zie hoe ze overal over de wereld oorlog voeren tegen elkaar, terwijl beide partijen bij hoog en bij laag vol houden dat ze gods wil volgen...

En welke god, die het goed voorheeft met de hele mensheid, niet enkel het mannelijke deel, zou 72 maagden beloven aan zij die sneuvelen voor hun geloof... Of wil je zeggen dat de hemel voor die mannenhelden te gelijker tijd de hel is voor dwaze vrouwen???
Alleen dat al is voor mij genoeg om de hele zever te houden voor wat het is, nl. mansdolle zever en achterlijke achterklap... Over het gehalte aan haatprediking zullen we maar zwijgen zeker???
Lees toch maar eens rustig de Koran. Het gaat niet om wat jij wil maar om wat God wil.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 21 september 2019 om 21:59.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 23:50   #16
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Lees toch maar eens rustig de Koran. Het gaat niet om wat jij wil maar om wat God wil.
Ik heb Hem zojuist gevraagd wat Hij wil. Hij zei: "Zeg daar beneden dat ze Mij met rust laten en stoppen met dat gezeur aan Mijn kop."
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 08:38   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En als het zo eenvoudig is... waarom is het dan zo moeilijk voor ons, arme mensen, om dat te weten; dat te beseffen??? Zou het kunnen dat het enkel een evolutieproces is???
Blijkbaar zijn de mensen nog erg dom mijn atoomtheorie niet eens te willen lezen, maar op de lange duur zullen ze het begrijpen.
En dan net als ik beseffen dat het eigenlijk heel eenvoudig is.
De kinderen op de lagere school zullen het al leren.
Citaat:
Waarom voelen wij ons zo vervreemd van onszelf dat we allerlei fantasieën moeten uitvinden om zogezegd ons zelf terug te vinden??? Waarom moeten wij überhaupt onszelf terugvinden???
Omdat ons zelf de waarheid is.
Een met God te zijn.
Maar niet volgens de oude Bijbel, maar de nieuwe van de wedergeboren Christus dus.
Hoeveel keren moet ik dat nu nog zeggen voor er iemand wakker wordt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 09:12   #18
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Er is een hiervoormaals, een hiernumaals en een hiernamaals.
Deze zijn de heilige drie-eenheid van de eeuwigheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 09:48   #19
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
‘Twee keer dood verklaard: ik weet hoe het hiernamaals eruit ziet’

Persoonlijk kan ik wel getuigen van dat als je u in een levensgevaarlijke situatie bevindt je uw leven als een filmpje ziet voorbij schuiven.
Ik heb eens een snel-doods-ervaring gehad... een grote hond die mij naar de keel sprong (dacht ik)... De ervaring die ik toen heb gehad... Een grote liefde die alles doordrong, zelfs mij en de hond...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 09:52   #20
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als onze biologie stopt met werken is het game over.

Leef er naar. Onze "ontsterfelijkheid" ligt hem in ons genetisch materiaal en dus onze kinderen.
Zelfs bij leven; leef jij het leven van je kinderen??? Zelfs bij leven is er al een onoverbrugbare scheiding... en blijft jij gewoon verder leven... Dus waarom zou dat veranderen na de dood...
Dat er verandering is... Ik zie het eerder als het wegvallen van de vele grenzen die een biologisch bestaan ons oplegt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be