Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2020, 09:12   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard Samenwerking VW en Tesla een zeer interessant idee.

Zegt de nieuwe CEO van VW, Ralf Brandstätter

Beide hebben nu als enige massaproductie van EVs, VW ook in de compacte klasse en kleine wagens. Tesla vanaf middenklasse.

VW is met de ID.3 goed op weg het Tesla model 3 in verkoopsaantallen bij te benen, zeker in Europa. Cijfers van september zijn hier al gepost.

Beide hebben cash, wat VW wel weinig of minder goed heeft over EV-techniek en software, heeft Tesla dan weer wel. En omgekeerd heeft VW de veel betere knowhow hoe men een auto afwerkt.

Tesla bouwt nu overal nieuwe fabrieken puur afgestemd op EV en batterijproductie. VW moet daarvoor zijn oude fabrieken aanpassen, beide kost veel geld. Maar blijken zeer goede investeringen te zijn, zie ook marktwaarde Tesla.
De Europese "CO2-regels" zullen alle constructeurs dwingen minstens 50% van hun nieuw voertuigenpark full-electrisch te maken.

Diess, de CEO van de VW Gp, en Elon Musk weten zich te waarderen, en zijn beste maatjes gebleken.

Citaat:
17 september 2020

ZEG NOOIT NOOIT

VOLKSWAGEN: TESLA ALS KLANT 'INTERESSANT'

De kersverse CEO van Volkswagen doet een opvallende uitspraak over een mogelijke samenwerking tussen Volkswagen en Tesla.

Onlangs dook een opmerkelijke video op, waarin niemand minder dan Tesla-CEO Elon Musk samen met Volkswagen Group-CEO Herbert Diess in een Volkswagen ID3 was te zien. Reden genoeg om bij Volkswagen even te peilen of er een mogelijke samenwerking tussen Volkswagen en Tesla in het vat zit.

Volkswagen gaf vorig jaar aan het speciaal voor elektrische auto's ontwikkelde modulaire MEB-platform ook voor derden beschikbaar te stellen. Het platform, dat onder meer onder door de ID3 en de ID4 gebruikt gaat worden, zal vanaf 2023 ook onder elektrische auto's van Ford een plek krijgen. Ook weten we dat Tesla achter de schermen werkt aan een model dat een stapje onder de Model 3 komt te staan. Tijdens een digitale conference call over e-mobility had AutoWeek de kans aan niemand minder dan de kersverse Volkswagen-CEO Ralf Brandstätter te vragen of er momenteel gesprekken gaande zijn tussen Volkswagen en Tesla. Tesla zou het kant-en-klare modulaire MEB-platform immers mogelijk goed kunnen gebruiken voor zijn toekomstige model.

Volgens Brandstätter is er tot op heden niet tussen Volkswagen en Tesla gesproken over een samenwerking, maar Brandstätter zegt ook zeker niet dat een samenwerking uit den boze is. "Tot op heden zijn er geen gesprekken over gevoerd, maar ik vind het zéker een interessant idee", zo zegt Brandstätter tegen AutoWeek. Dat betekent dus niet dat je direct moet inzetten op de komst van een compacte Tesla op MEB-basis, maar als het aan Volkswagen ligt, lijkt de deur in ieder geval wagenwijd open te staan voor een toekomstig partnerschap.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...t-interessant/
Wat denken jullie? (na dieper nadenken )

Laatst gewijzigd door Micele : 20 september 2020 om 09:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 14:22   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zegt de nieuwe CEO van VW, Ralf Brandstätter

Beide hebben nu als enige massaproductie van EVs, VW ook in de compacte klasse en kleine wagens. Tesla vanaf middenklasse.

VW is met de ID.3 goed op weg het Tesla model 3 in verkoopsaantallen bij te benen, zeker in Europa. Cijfers van september zijn hier al gepost.

Beide hebben cash, wat VW wel weinig of minder goed heeft over EV-techniek en software, heeft Tesla dan weer wel. En omgekeerd heeft VW de veel betere knowhow hoe men een auto afwerkt.

Tesla bouwt nu overal nieuwe fabrieken puur afgestemd op EV en batterijproductie. VW moet daarvoor zijn oude fabrieken aanpassen, beide kost veel geld. Maar blijken zeer goede investeringen te zijn, zie ook marktwaarde Tesla.
De Europese "CO2-regels" zullen alle constructeurs dwingen minstens 50% van hun nieuw voertuigenpark full-electrisch te maken.

Diess, de CEO van de VW Gp, en Elon Musk weten zich te waarderen, en zijn beste maatjes gebleken.



Wat denken jullie? (na dieper nadenken )
Of dat een goed plan is daar heb ik géén idee van maar persoonlijk zou ik dat 'huwelijk' niet aangaan mocht ik een vinger in de pap hebben.

VOLKSWAGEN: TESLA ALS KLANT 'INTERESSANT'

Misschien zou het wel een 'vals huwelijk' kunnen zijn om een ander bedrijf uit te schakelen of ten gronde te richten????

p.s.

Zoals ik laatst al eens schreef, je ziet ze al véél minder op de baan de Tesla's.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 september 2020 om 14:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 14:31   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

p.s.

Zoals ik laatst al eens schreef, je ziet ze al véél minder op de baan de Tesla's.
p.s.

Er zal nu wel iets aan je ogen schelen, want je zin wilt ook zeggen dat je ze in het verleden veel meer zag. Of besef je dat niet? Lol.

21% van al de in 2019 verkochte stekkerwagens in België was nochtans een Tesla.

1. Ik tel ze even tesamen de Tesla's, enkel van leveringsjaar 2019 met Be-nummerplaat: 3.698



2. Nu de Teslas enkel van leveringsjaar 2018: 879



enz... enkel leveringsjaar 2017 was 1.107, enkel 2016 was 859, enkel 2015 was 820, enkel 2014 was 521, enkel 2013 was 148, enkel 2012 was 0 want nog niet ingevoerd.

Ik schreef nog in de startpost dat men eerst dieper moest nadenken.

p.s

in k&k hoef je minder na te denken over wat je schrijft.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2020 om 14:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 14:47   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
p.s.

Er zal nu wel iets aan je ogen schelen, want je zin wilt ook zeggen dat je ze in het verleden veel meer zag. Of besef je dat niet? Lol.

21% van al de in 2019 verkochte stekkerwagens in België was nochtans een Tesla.

1. Ik tel ze even tesamen de Tesla's, enkel van leveringsjaar 2019 met Be-nummerplaat: 3.698



2. Nu de Teslas enkel van leveringsjaar 2018: 879
enz...



Ik schreef nog in de startpost dat men eerst dieper moest nadenken.

p.s

in k&k hoef je minder na te denken over wat je schrijft.
Wel, ik doe met de regelmaat van de klok het traject Antwerpen/kust en terug en vroeger (iets geleden) vielen ze mij toch meer op.

De enige die ik laatst gezien heb was er ééntje die op de pechstrook stond.

Ik weet dat u Tesla fan bent van het eerste uur maar toch ...

Staan die hun aandelen goed misschien want dan moet ik de site BeursDuivel eens raadplegen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 september 2020 om 14:50.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 14:56   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik weet dat u Tesla fan bent van het eerste uur maar toch ...
En ik weet dat je graag trolt op een forum met inhoudsloze zinnen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 15:07   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En ik weet dat je graag trolt op een forum met inhoudsloze zinnen.
Oops, dat valt dus toch op in bepaalde gevallen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 15:55   #7
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals ik laatst al eens schreef, je ziet ze al véél minder op de baan de Tesla's.
Is dat zo?

Misschien een effect van covid: meer telewerk, minder gependel met de bedrijfswagen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 19:23   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En ik weet dat je graag trolt op een forum met inhoudsloze zinnen.
Er moet toch iemand de rol van forumtrol willen spelen hé.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 19:24   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Is dat zo?

Misschien een effect van covid: meer telewerk, minder gependel met de bedrijfswagen.
Dat zou natuurlijk ook kunnen zijn, minder bedrijfswagens op de baan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be