Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2013, 12:28   #21
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De risico's van aandelen zijn door iedereen gekend. Je kan alles verliezen wat je er in steekt. Als je daar niet mee kan leven blijf er dan af. Ik lees vandaag dat de Belgen weer aandelen zouden inkopen. Op naar de volgende crash zou ik zo zeggen...

Wat betreft die schandalig hoge verloningen in de banksector ben ik het natuurlijk met je eens. Als je zo zwaar betaald wordt dan dien je ook verantwoordelijkheid te nemen als het verkeerd afloopt. Idem voor de politiek, is er al ooit één politieker verantwoordelijk gesteld voor een rampzalig beleid?
Ja en wie maakt er weer reclame voor?
Een bedrijf heeft geld nodig, akkoord, vragen ze je aandeelhouder te worden stap je er in of niet. Jouw geld is op dat moment een deeltje van dat bedrijf dat je hen leent met de gedachte ik maak er op lange termijn winst op. Jouw bedrijf draait goed, maakt winst en betaald zijn aandeelhouders dividend. Niets mis mee, als je een gedeelte van die winst gebruikt om te groeien of voor slechtere tijden. Maar het gaat wel mis, als je de winsten jaarlijks gebruikt om exorbitante lonen uit te betalen en een hoog dividend uitkeert en gaat lenen om te groeien.
En zo zijn duizenden miljarden verdwenen en jij mag geloven dat ze verdwenen zijn, iemand heeft ze en dat zijn, wat ik de elite noem.
Het is gewoon een piramide spel geworden, maar dan gelegaliseerd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 16:02   #22
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
D�*t is het ! Een kartel regering/media. Allemaal om ons te kloten... Een samenzwering zeg ik je...
Hoe verklaar jij dat dit nergens in de pers aan bod kwam?
Topfunctie Brussels parket bij wet exclusief voor Franstaligen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be