Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2006, 11:12   #61
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Kritiek geven op posts van believers en aanverwanten heet nu al "venijnig" zijn.
neen, helemaal niet. Natuurlijk moet er kritiek gegeven worden, en terecht ook. De afkomst van een persoon als Hitler is veelbetekenend en moet helemaal uitgespit worden. Hierover mag geen twijfel bestaan. Als er maar 1 bron is die een alternatieve visie naar voren brengt, dan moet terecht gevraagd worden hoe die éne bron tot stand gekomen is. Dan moet er ook onderzoek naar gedaan worden, al was het maar om het te kunnen ontkrachten.

Maar dit is niet zo simpel. Als exodus zegt dat deze informatie afkomstig is van een gestapo-officier, welke waarde heeft deze informatie dan? Natuurlijk moet opgepast worden met informatie afkomstig van inlichtingenoffciers. Dat hun (waan)ideën op niets kunnen steunen, weten we maar al te goed. Voorbeeldje: voor de invasie van Irak wisten de werelds beste inlichtingendiensten dat er WMD is Irak waren. Wat is er van gekomen?


Citaat:
Je hebt helemaal gelijk met je thema. Hitler werd gefinancieerd door rijke mensen, en niet door armoezaaiers. Dat is een spectaculaire revelatie, echt waar. Ik zou daar nooit op zijn gekomen!
Ah, je wist het dus. Waarom trek je dan geen conclusies? Of blijf je geloven dat je in een mooi wereldje leeft waar rechtschapen leiders met hun democratische instituties alles zullen doen om jouw wereldje mooi te houden...

Jij zegt dat het absoluut normaal is dat de NSDAP financieel gesteund werd door de rijken. Ik zeg dat de NSDAP in de schoot van de elite ontstaan. een kemel van een nuance, vind je niet?

Citaat:
Dat Rothschild-spoor is echter zo nep als maar kan, maar daarop valt men hier kennelijk niet op.
Dat weet ik niet. Rothschid als financier is toch wel iets anders dan Rothschild als grootvader. En om iemand te financieren moet je niet per se zijn grootvader zijn, hé.

Citaat:
Roddelomen onder elkaar ...
Ben benieuwd of je dit ook zei over de kliek rond Bush in de voordagen van de Irak-oorlog. Of ging jij mee in die hausse?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:19   #62
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het kan wel uw bedoeling zijn geweest, maar u heeft natuurlijk juist "nougabollen" aangetoond. De economische toplaag zal altijd proberen vriendjes te blijven met het regime, wat ook het regime is.
hier heb ik een andere mening dan de uwe. Jij zegt dat een regime er is en dat iedereen zich ernaar te schikken heeft. Ik zeg dat een regime gecreerd wordt zodat sommigen macht kunnen uitoefenen over anderen.

Maar hoe dan ook blijkt toch wel dat de economische toplaag allemaal amorele ploerten zijn. voor hun geld gaan ze over lijken. Letterlijk.

Citaat:
Economie wilt niets liever dan stabiliteit, en stabiliteit wil zeggen uw activiteiten kunnen uitvoeren zonder dat die om de haverklap door het regime worden geboycot. Economie is dan ook a-moreel wat betreft begrippen als "democratie", behalve dan op het vlak dat democratische systemen ook stabiel zijn en de economie dus geen baat heeft bij de omverwerping van een democratie.
Dit is zever. De economische toplaag heeft geen baat bij democratie. Jij verwart dit met de lagere burgerij en de arbeidersklasse. Zij hebben wel baat bij democratie.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:26   #63
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Er is een wereldwijde samenzwering aan de gang die tot doel heeft de vrijheden van de mensen te beperken en slaafs te maken aan een centrale wereldregering. De U.N is daar een uiting van. Onder het mom van democratie en vrijheid en de strijd tegen het terrorisme.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Satan en de marsmannekes komen!!! Alle hens aan dek! Redde wie zich redden kan!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dat heeft niets met paranoia te maken, maar met de feiten te bekijken.
Het probleem is wel dat uw "feiten" gebaseerd zijn op vermoedens en los van elkaar hangende uitspraken. Een sluitend en gefundeerd bewijs hebt ge tot nu toe nooit kunnen of willen brengen. Die complete NWO - theorie is gebaseerd op flarden zonder enige gefundeerde bron. "Ik heb het van horen zeggen" is niet genoeg om een bewering te staven...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:30   #64
Shadowman
Burger
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Straks komt er hier nog ene vertellen dat eigenlijk de joden het geld aan Hitler gaven om de oorlog te starten...
Eigenlijk is het nogal wiedes dat de NSDAP het geld kreeg van de kapitalisten... wie heeft er anders geld? 'k Kan me moeilijk voorstellen dat het volk toen veel geld had

En dan vooral uit de oorlogsindustrie. Gezien Duitsland voor WOI een enorme oorlogsindustrie had, en ze na WOI de financiële middelen niet had om daar veel aan te veranderen is het niet verwonderlijk dat diezelfde oorlogsindustrie die partij steunde die tot een nieuwe WO (wereldoorlog, en niet wereldorde) zou leiden.

Laatst gewijzigd door Shadowman : 14 juli 2006 om 11:37.
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:32   #65
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Satan en de marsmannekes komen!!! Alle hens aan dek! Redde wie zich redden kan!



Het probleem is wel dat uw "feiten" gebaseerd zijn op vermoedens en los van elkaar hangende uitspraken. Een sluitend en gefundeerd bewijs hebt ge tot nu toe nooit kunnen of willen brengen. Die complete NWO - theorie is gebaseerd op flarden zonder enige gefundeerde bron. "Ik heb het van horen zeggen" is niet genoeg om een bewering te staven...
Iets wat de "tegenstanders" niet kunnen verklaren is waarom dat "samenzwerigstheoretischi" zo'n opmerkelijk vergelijkbare wereldbeelden construeren. Zelfs skeptici die erover geschreven hebben moeten dit toegeven.

Nochtans is de verklaring simpel, het is gebaseerd op vasstaande feiten. Bewijs is hier al honderden malen in verschillendenvorm gebracht, maarja, dat leest men niet omdat men "de tijd niet heeft" of dat het "te lang" is.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:32   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart Bekijk bericht
De prefinanciering van Hitler voor 1930 door internationale banken, en Vrijmetselaarsloges is ook allemaal larie?
Grotendeels wel ja. Voor 1930 kreeg Hitler vooral geld van leden van de NSDAP; gewone burgers, dus.

Citaat:
NAsipartij in Duitsland had het nochtans geregeld over een NWO.
Dan zal het voor u zeker niet moeilijk zijn om een bron te vinden voor die fameuze quote van Hitler, n'est-ce pas?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:40   #67
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
hier heb ik een andere mening dan de uwe.
Dan ben ik benieuwd naar uw onderbouwing

Citaat:
Jij zegt dat een regime er is en dat iedereen zich ernaar te schikken heeft.
Neen

Citaat:
Ik zeg dat een regime gecreerd wordt zodat sommigen macht kunnen uitoefenen over anderen.


Onderbouwing eerste argument: nul. U poneert een stelling die u foutief toeschrijft aan mij, tegenover een andere stelling.

Citaat:
Maar hoe dan ook blijkt toch wel dat de economische toplaag allemaal amorele ploerten zijn. voor hun geld gaan ze over lijken. Letterlijk.
Als het op rijkdom aankomt is iedere burger amoreel en gaat over lijken. Inbrekers worden het liefst doodgeschoten, niet gepardonneerd.

Aangezien het bij de economische toplaag over veel geld gaat, dat dikwijls is geïnvesteerd en dus niet zomaar als liquiditeit versluisbaar, hebben ze zeker baat bij een regime dat hen gunstig gezind is.

Citaat:
Dit is zever. De economische toplaag heeft geen baat bij democratie. Jij verwart dit met de lagere burgerij en de arbeidersklasse. Zij hebben wel baat bij democratie.
Allemaal stellingen zonder onderbouw. Waarde = nul.

De beklemmendheid van uw populistische standpunten valt me anderzijds wel op. Maar wie ben ik om uw "wereldbeeld" aan te vechten?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:42   #68
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Grotendeels wel ja. Voor 1930 kreeg Hitler vooral geld van leden van de NSDAP; gewone burgers, dus.
Eens de NSDAP gelanceerd was, hebben natuurlijk mensen zich aangesloten en natuurlijk hebben ze lidgeld betaald. Maar hoe is de NSDAP gelanceerd? Met welk geld is het prille begin gefinancierd?

Uit de beginpost blijkt ook dat rijken zich aansloten bij de partij van Hitler en als lid zullen ze natuurlijk veel bijgedragen hebben...

Allemaal normaal volgens jou...

Moest nu de elite van vandaag proberen een dictator aan de macht te brengen, dan zou je dat ook normaal vinden zeker.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:42   #69
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

Als het op rijkdom aankomt is iedere burger amoreel en gaat over lijken.


Dit is toch een van de meest dwaze uitspraken die ik de laatste tijd hier gelezen heb ... om dan nog maar te zwijgen over de relavantie als antwoord.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 14 juli 2006 om 11:43.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:47   #70
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
hier heb ik een andere mening dan de uwe. Jij zegt dat een regime er is en dat iedereen zich ernaar te schikken heeft. Ik zeg dat een regime gecreerd wordt zodat sommigen macht kunnen uitoefenen over anderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dan ben ik benieuwd naar uw onderbouwing

Aangezien het bij de economische toplaag over veel geld gaat, dat dikwijls is geïnvesteerd en dus niet zomaar als liquiditeit versluisbaar, hebben ze zeker baat bij een regime dat hen gunstig gezind is.
voila, een korte maar krachtige onderbouwing van mijn mening...met uw woorden.

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:51   #71
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Grotendeels wel ja. Voor 1930 kreeg Hitler vooral geld van leden van de NSDAP; gewone burgers, dus.
hebt u al eens uitgevist hoe hij na 1930 plots 2000 miljard dollar had? De partijleden konden dit onmogelijk ophoesten. Zeker als je weet dat Duitsland (de rest van Europa ook trouwens) in een gigantische recessie zat. Duitsland zat aan de grond! De enige mogelijkheid is geld uit het buitenland!
Deze feiten zijn trouwens zwart op wit bewezen door getuigenissen van kopstukken in de UN en later de NSDAP.

Citaat:
Dan zal het voor u zeker niet moeilijk zijn om een bron te vinden voor die fameuze quote van Hitler, n'est-ce pas?
Komaan man, dit is toch parate kennis ivm het derde rijk?
Lenie Riefenstahl en Alfred Speer hadden de opdracht de ideologie en de gedachte van de NWO te vertalen in het derde rijk. De één in architectuur en de andere in propagandafilms.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:55   #72
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Uit de beginpost blijkt ...
Ik heb de beginpost al afgedaan als ongeloofwaardig en verwezen naar het veel betere boek van H.A.Turner.

Voor een review, klik hier
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 11:57   #73
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
voila, een korte maar krachtige onderbouwing van mijn mening...met uw woorden.
Blijkbaar bent u ook het Nederlands al onmachtig geworden in uw schampere pogingen om al te gemakkelijke stellingen te "beargumenteren". Of ziet u werkelijk het verschil niet tussen "het kapitaal dat zelf een systeem creëert" (uw woorden) en "het kapitaal dat in de gunst wil staan bij een systeem" (mijn woorden). Indien deze nuance u ontgaat, kunnen we misschien best meteen de discussie stopzetten.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 12:00   #74
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart Bekijk bericht
hebt u al eens uitgevist hoe hij na 1930 plots 2000 miljard dollar had? De partijleden konden dit onmogelijk ophoesten. Zeker als je weet dat Duitsland (de rest van Europa ook trouwens) in een gigantische recessie zat. Duitsland zat aan de grond! De enige mogelijkheid is geld uit het buitenland!
Deze feiten zijn trouwens zwart op wit bewezen door getuigenissen van kopstukken in de UN en later de NSDAP.
Ook u verwijs ik door naar het boek van Turner.

Citaat:
Komaan man, dit is toch parate kennis ivm het derde rijk?
Het spijt me, maar mijn onderwijsinstellingen hebben me niet geïndoctrineerd met NWO-gezever. Integendeel zelfs, volgens mijn eminente leerkrachten waren bronnen belangrijker dan schreeuwlelijkerds die als enigste argument konden aanhalen dat dat toch algemeen geweten is.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:13   #75
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Eigenlijk is het nogal wiedes dat de NSDAP het geld kreeg van de kapitalisten... wie heeft er anders geld? 'k Kan me moeilijk voorstellen dat het volk toen veel geld had

En dan vooral uit de oorlogsindustrie. Gezien Duitsland voor WOI een enorme oorlogsindustrie had, en ze na WOI de financiële middelen niet had om daar veel aan te veranderen is het niet verwonderlijk dat diezelfde oorlogsindustrie die partij steunde die tot een nieuwe WO (wereldoorlog, en niet wereldorde) zou leiden.
waarom denk ik hier aan de "Rothschild Continuation Holdings"...Mischien omdat een Rothschild tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog zowel aan de "Yankees" als aan de "Rebs" enorme sommen geld geleend heeft.Geld dat gediend heeft, om wapens te kopen, in wapenfabrieken behorend aan ...Rothschild!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:26   #76
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Wat is eigenlijk de de NWO?
de wereld word geregeerd door GELD.Zoek wie het geld heeft, en je hebt de NWO gevonden.Zowat 90% van alle geld in omloop op de planeet is in handen van een slordige 150 families.Een soort nieuwe aristocratie, die vanachter de schermen aan de touwtjes trekken, en de naties beheren, oorlogen starten en eindigen, regeringen doen vallen en opstaan, kortom de hele wereldekonomie doen draaien.Dat is de Nieuwe Wereld Orde, een consortium van bankiers....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:31   #77
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ook u verwijs ik door naar het boek van Turner.



Het spijt me, maar mijn onderwijsinstellingen hebben me niet geïndoctrineerd met NWO-gezever. Integendeel zelfs, volgens mijn eminente leerkrachten waren bronnen belangrijker dan schreeuwlelijkerds die als enigste argument konden aanhalen dat dat toch algemeen geweten is.
Turner spreekt zichzelf constant tegen!
Uit zijn boek:


Citaat:

It may be true that contributions of various sorts came from big businessmen like Fritz Thyssen, the Berlin manufacturer Ernst von Borsig, and the retired coal executive Emil Kirdorf, but despite statements to the contrary, they were never a critical source of funding. Most of the NSDAP funds were derived from membership dues, interest-free loans, and the gate receipts from the many mass rallies the party held. After the parliamentary breakthrough in September 1930, sales from Mein Kampf skyrocketed, providing Hitler himself with a steady source of income. And during the depression the volunteer labor given by party activists helped ease the effects of the increasingly austere economic conditions.


Interest vrije leningen????? Van wie?
trouwens, hij zegt enkel dat de duitse business sector geen noemenswaardige bron van inkomsten waren. Wel dit kan wel zijn, want de Duitse industrie was één grote puinhoop.
Zij kregen geld van buitenlandse industrie.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:33   #78
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

En nu zal jij eens mij wijsmaken dat Hitler een geoliede oorlogsindustrie opgestart heeft met partijlidgeld en de verkoop van Mein Kampf
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:34   #79
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Behalve als het over moslims gaat, natuurlijk. Dan kan het niet sensationeel genoeg zijn, en wordt geloofwaardigheid irrelevant.
joden en arabieren zijn beiden semieten.De Joden zijn de slimsten, en de arabieren de laatsten van de klas...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:48   #80
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Je gebruikt hier een analogie van iets dat algemeen gebruikt wordt en je stelt het als negatief voor als je het transponeert naar de NWO.

Stel dat die gestappo officier had gezegd, "de holocaust heeft plaatsgevonden, er zijn 6 miljoen joden vermoord", dan ging jij het ook kritiekloos geloven, of tenminste de kans groot gevonden hebben dat hij dat echt gezegd heeft. Waarom? Omdat je weet dat de holocaust heeft plaatsgevonden. Wel , wij weten dat de NWO bestaat omdat we het bestudeert hebben. Wij weten welke rol de rotschilds spelen, en daardoor achter we het niet onmogelijk. Je argument is quatsh.
Het feit dat Hitler joods bloed zou KUNNEN hebben stoort blijkbaar veel volk?!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be