Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2020, 03:29   #1781
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dit gaat niet over bureaucratisch gezever, het is veel erger dan dat.

Valsheid in geschrifte / vervalsen van PV's / manipuleren van dossiers ...
Het echt bedrog puilt overal uit en dan zwijgen we nog over de smerige trukken die men uithaalt om de burgers om de tuin te leiden en op het verkeerde spoor te zetten.
Uw zaak is 1 van de pareltjes als het ware. Het begon als een bureaucratische blunder, die de belastingsdienst probeerde weg te foefellen. En tja, dan komen ze eens een burger tegen die tegenspartelt.

Maar het is niet de eerste keer dat ik persoonlijk mag meemaken dat een belastingsambtenaar demonsteert dat de Belgische wet niet voor hem/haar geld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 22:20   #1782
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar het is niet de eerste keer dat ik persoonlijk mag meemaken dat een belastingambtenaar demonsteert dat de Belgische wet niet voor hem/haar geld.
Van zeer grove - opstellen van een vals PV - tot milde strafbare feiten - schuldig verzuim - is nu geweten dat de fiscus daar zelf niet wakker van ligt.
De dienst bezwaren van de fiscus en de dienst intern toezicht hebben er zich, ondanks een ingediend lijvig dossier van af gemaakt met een nietszeggend excuus.

Nu, er bestaat nog wel zoiets als het Belgisch parket en het Europees Hof voor de rechten van de mens. We zullen zien wat er gebeurd als iedereen kan nagaan wat ze hebben uitgespookt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2020, 21:48   #1783
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Minister van financiën tijdens de fameuze monsterbelasting ... CD&V
Minister van justitie tijdens de procedure Rechtbank Eerste Aanleg en knoeivonnis ... CD&V
Minister van financiën die het hele afgewerkte dossier/bewijzen in zijn handen kreeg gestopt en handig heeft weggekeken ... CD&V
Voorzitter van de fiscus die het hele afgewerkte dossier/bewijzen in zijn handen kreeg gestopt met een nul resultaat tot gevolg ... CD&V

Ik denk niet dat er onder de huidige minister deze zaak de nodige aandacht zal krijgen ...
Nieuwe minister van financiën ... CD&V
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 23:08   #1784
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard Ik blijf er in geloven dat zo'n dossier echt onmogelijk zou moeten zijn.

Zoals de tittel het zegt, eigenlijk zou dit in een beschaafd land waar elke ambtenaar zou moeten kunnen EN willen lezen onmogelijk moeten zijn.

Als dit boek niet in staat is om dingen te veranderen dan zit er voor de Belgen maar één ding op .............. boeltje pakken en gaan lopen.

Een zware steen op mijn maag is nog steeds het belachelijke antwoord dat vanuit de dienst Intern Toezicht vorig jaar naar mij toe is gezonden.
Wel, ze mogen daar het boek ook eens lezen. Mogelijk opent het ogen.


Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 oktober 2020 om 23:08.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 23:25   #1785
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

De eerste pagina's staan online.

https://www.jodaeseman.be/het-boek/

Op de website kom ik er nog uitvoerig op terug maar ik wil al even kwijt waarom ze bij de fiscus zo'n 15 jaar geleden compleet de pedalen zijn kwijtgeraakt.

Verbruiksgoederen die eigen zijn aan het racen (inschrijfgelden/banden/benzine/opgelopen schade) hebben ze geïnterpreteerd als 'voorraad' , aanwezige stock dus.
Nu,ze zijn duidelijk niet slim genoeg om te beseffen dat de boven vermelde uitgaven gewoon weg zijn.
Die foute redenering en het feit dat ik voor het ontwerpen en bouw van een vliegtuig naar Frankrijk was verhuisd was voldoende om hen doen te geloven dat ze een
gemakkelijk slachtoffer hadden gevonden om zijn geld af te persen. Oeps ...

Pas op, zowat iedereen in mijn omgeving gelooft nog dat ze met wat smerige trukken hun slag kunnen thuishalen.

Citaat van iemand die het kan weten:

"En Johan, je moet inderdaad alles voorbereiden indien het meest onrechtvaardige toch zou gebeuren, nl. dat financiën gelijk zou halen bij Justitie.
Ik durf er niet aan te denken dat zoiets zou kunnen gebeuren in een rechtsstaat, maar je weet nooit.
Maar we moeten en mogen ervan uitgaan dat je nu wel degelijk een goed advocatenkantoor hebt dat er ten volle voor gaat. Heb je hier twijfels over?
En toch moet je rekening houden met het onmogelijke"


Fantastisch land toch ...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 oktober 2020 om 23:26.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 21:01   #1786
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Ga jij het boek lezen?

Zo ja, waarom? Indien niet, waarom niet?

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 10:57   #1787
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Bij aanvang van deze zaak had ik als buitenstaander geen flauw idee van wat ons als gezin overkwam. 12,5 jaar later en een massa aan recentere info geven een andere kijk op wat onze fiscus gedurende al die jaren heeft uitgespookt.
Gezien dit echt alle burgers van dit land aangaat, zijn we ondertussen met mondjesmaat de 'uitgestelde blog' op de website ( https://www.jodaeseman.be ) van het hoofdpersonage aan het invullen.
Zie het als een nieuwe maar ook accurate versie van deze draad aangevuld met documenten in pdf formaat die eenvoudig kunnen worden gedownload.

fragment: (post image lijkt niet te werken - ik probeer vanavond het eens opnieuw. Voorlopig doen ik het zo.

https://ibb.co/6yZDGRF

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 oktober 2020 om 10:59.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 15:00   #1788
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Nu lukt het blijkbaar wel.

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 23:15   #1789
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Onderstaande 'print screen' is veelzeggend. Staat er ooit iemand bij stil wat er eigenlijk bij de fiscus allemaal moet mislopen om 12,5 jaar na een stomme vergissing in de huidige situatie te belanden?

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 12:24   #1790
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Het gaat hard .... zeer hard.
Ik kan alle beoogde doelen nu reeds afvinken - op één na.

Een vertaling van het boek in het Frans voor onze Waalse vrienden.

En zeggen dat het boek nog niet in de winkels ligt. Alleen de bestelde boeken zijn aangeleverd. De echte promotie en de beschikbaarheid in de boekhandels moet nog op gang komen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 oktober 2020 om 12:24.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 10:30   #1791
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Voor de trouwe lezers. Ik heb zelf het artikel nog niet gelezen maar weet wel dat de journalist zeer grondig het verhaal heeft gewikt en gewogen alvorens tot schrijven over te gaan. Het doet me toch steeds ferm vloeken. 15 jaar naar de kloten, niet alleen voor mezelf maar ook voor de rest van het gezin en voor wat? Op basis van wat? En waarom heeft geen enkele verantwoordelijke ingegrepen?
Zijn de advocaten van de fiscus van Namen zo machtig dat ze onaantastbaar zijn?
Is de taalgrens ook een grens waar informatie niet doorheen kan? Rechtvaardigheid wordt afgeblokt?


Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 oktober 2020 om 10:53.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 15:15   #1792
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Ik heb het bewuste artikel binnengekregen.
We zijn nu einde 2020 en je zou na alle correspondentie en commotie toch veronderstellen dat ze bij de fiscus nu toch de belangrijke details zouden moeten weten.

Wel.... aan de telefoon wist de woordvoerder van de FOD financiën aan de reporter van HLN te vertellen dat ....

"Er werden door betrokkene rechtszaken aangespannen die zowel in eerste aanleg als in beroep werden afgewezen."

en nu de realiteit ....

De enige rechtszaak die de FOD financiën tegen ons heeft gewonnen dateert van 2013. Een uitspraak van de rechter in eerste aanleg op basis van de toen gekende 'veronderstellingen'. Van info over de ware toedracht en bewijzen was er nog helemaal geen sprake. Deze info was door onze FOD in de aanloop van die pleitdatum en vonnis netjes achtergehouden. (Vandaag probeert onze FOD financiën aan de rechter nog steeds hetzelfde verhaal te verkopen. Het lijkt alsof het hele onderzoek van Mechelen nog steeds niet bestaat).

Alle tussenkomsten van de Rechter in Beroep waren in ons voordeel.
Onze vraag om uitstel van pleitdatum om ons de kans te geven harde bewijzen te kunnen voorleggen ..... toegestaan.

Eis om terugbetaling van onze centen op basis van verknoeide aanslagen van ambdswege .... toegestaan.

Over de subsidiaire belasting zal in maart worden geoordeeld.

Het antwoord van de persverantwoordelijke van onze FOD is dus zonder meer verkeerd.
Dat sluit wel naadloos aan met wat er al 10 jaar aan de gang is.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 09:41   #1793
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Het artikel zal pas morgen in HLN staan.

Ondertussen zijn de schrijver en ik ontvangen op de virtuele boekenbeurs voor een interview. Ik denk dat dat wel later online zal te herbekijken zijn.
Ik speel met het idee om, voor onze Franstalige vrienden, dit interview te vertalen en vervolgens te delen via de huidige media kanalen.

Het is wel aangenaam om vast te stellen dat men nu echt geloofd wat ik al jaren aan zowat alle lagen van onze fiscus probeer te vertellen. Alleen de fiscus zelf, mogelijk door beroepsmatige verplichting, die lopen nog een 10 tal jaar achter.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 13:06   #1794
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Voor wie het interview eens wil volgen:

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/boekenm...ember-2020a13/

Je moet je wel registreren met een mail adres en paswoord.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 17:10   #1795
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Het artikel staat online. Vandaag toegankelijk voor betalende abonnees, morgen in de papieren versie in de krantenwinkel.

https://www.hln.be/economie/de-belas...lijk~a2348c8e/

Woensdag opnieuw een interview.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 november 2020 om 17:11.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 17:15   #1796
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Besteld!
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 19:54   #1797
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het artikel staat online. Vandaag toegankelijk voor betalende abonnees, morgen in de papieren versie in de krantenwinkel.

https://www.hln.be/economie/de-belas...lijk~a2348c8e/

Woensdag opnieuw een interview.
Kompleet voorpaginanieuws
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 20:56   #1798
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Besteld!
Bereid je voor op het ergste wat je aan knoeiboel kan bedenken.
Dan nog ga je moeite hebben om te geloven wat je leest.

In ieder geval, veel leesgenot.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 21:00   #1799
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Kompleet voorpaginanieuws
Er zijn lezers die het boek in één ruk uitlezen, anderen beperken zich tot 15 pagina's per dag ... kwestie van het te kunnen bevatten en verwerken.

Wat een constante is: ... de reacties op het boek zijn stuk voor stuk vernietigend voor onze fiscus.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2020, 08:01   #1800
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Onderstaande 'print screen' is veelzeggend. Staat er ooit iemand bij stil wat er eigenlijk bij de fiscus allemaal moet mislopen om 12,5 jaar na een stomme vergissing in de huidige situatie te belanden?

Hij(den Bert) heeft het zelfs tweemaal gedeeld. Ik ben getuige.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be