Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 21 januari 2007, 23:02   #41
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scofield Bekijk bericht
Deze redenering kan je niet beginnen maken indien je een gezonde dosis verstand hebt, als je enkel iets verandert als X aantal landen dit ook gedaan hebben.
Als iedereen zo begint, verandert er nooit meer iets.

Maar dat is natuurlijk makkelijker te schrijven dan een goed onderbouwde gedachte...
neen dat is maar om te zeggen dat ze helemaal geen stemrecht zouden moeten krijgen, waarom al die positieve discriminatie als ze zelfs weigeren zich aan te passen???
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 21 januari 2007, 23:20   #42
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scofield Bekijk bericht
Deze redenering kan je niet beginnen maken indien je een gezonde dosis verstand hebt, als je enkel iets verandert als X aantal landen dit ook gedaan hebben.
Als iedereen zo begint, verandert er nooit meer iets.

Maar dat is natuurlijk makkelijker te schrijven dan een goed onderbouwde gedachte...
Vindt u dan dat het stemrecht afhankelijk moet gemaakt worden van het feit of men al dan niet belastingen betaalt?

En wat doe je dan met een gezin met zes kinderen? Die betalen geen belastingen. Zelfs politiekers zij vrij van belastingen...

Ik vind uw redenering ook geen goed onderbouwde gedachte. Stemrecht koppelen aan belastingen? Dat slaat nergens op!

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=28

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2007, 12:31   #43
Scofield
Burger
 
Scofield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vindt u dan dat het stemrecht afhankelijk moet gemaakt worden van het feit of men al dan niet belastingen betaalt?

En wat doe je dan met een gezin met zes kinderen? Die betalen geen belastingen. Zelfs politiekers zij vrij van belastingen...

Ik vind uw redenering ook geen goed onderbouwde gedachte. Stemrecht koppelen aan belastingen? Dat slaat nergens op!

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=28

Paulus.
Ik was niet van mening dat die redenering klopt, maar zei enkel dat de logica van discussie waarop ik reageerde totaal belachelijk was.

Voor de rest ben ik van mening dat wie betaald mag stemmen
Scofield is offline  
Oud 22 januari 2007, 14:52   #44
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scofield Bekijk bericht
Ik was niet van mening dat die redenering klopt, maar zei enkel dat de logica van discussie waarop ik reageerde totaal belachelijk was.

Voor de rest ben ik van mening dat wie betaald mag stemmen
Ik ben daaemme niet akkoord. Stemrecht moet vrij zijn van het feit of je al dan niet centen hebt en betaalt. Stemrecht is niet te koop.

Bovendien zou volgens jou redenering geen enkele poloitici mogen stemmen, want zij betalen geen belastingen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2007, 16:54   #45
Scofield
Burger
 
Scofield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ben daaemme niet akkoord. Stemrecht moet vrij zijn van het feit of je al dan niet centen hebt en betaalt. Stemrecht is niet te koop.

Bovendien zou volgens jou redenering geen enkele poloitici mogen stemmen, want zij betalen geen belastingen.

Paulus.
Maar zou iemand die dan hier niks betaald dan evenveel mogen zeggen als iemand die hier wel belastingen betaald?

En tja, politici, dat blijven gevallen apart natuurlijk..
Scofield is offline  
Oud 22 januari 2007, 16:59   #46
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scofield Bekijk bericht
Maar zou iemand die dan hier niks betaald dan evenveel mogen zeggen als iemand die hier wel belastingen betaald?

En tja, politici, dat blijven gevallen apart natuurlijk..
Natuurlijk, wat is het probleem eigenlijk? Enig idee hoeveel belastingen en accijnzen door buitenlanders worden betaald aan België? En gezinnen met veel kinderen betalen ook geen belastingen hoor.

Wat is er eigenlijk mis met het systeem, dat men eerst Belg zou moeten worden? We gaan ons land toch niet laten besturen door buitnelanders zeker?

Waarom wilt u eigenlijk dat niet-Belgen stemrecht zouden hebben. Ze willen het zelf niet eens.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 22 januari 2007 om 17:00.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2007, 17:03   #47
Scofield
Burger
 
Scofield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Natuurlijk, wat is het probleem eigenlijk? Enig idee hoeveel belastingen en accijnzen door buitenlanders worden betaald aan België? En gezinnen met veel kinderen betalen ook geen belastingen hoor.

Wat is er eigenlijk mis met het systeem, dat men eerst Belg zou moeten worden? We gaan ons land toch niet laten besturen door buitnelanders zeker?

Waarom wilt u eigenlijk dat niet-Belgen stemrecht zouden hebben. Ze willen het zelf niet eens.

Paulus.
Als ze het niet willen dan is er zeker geen probleem...
Scofield is offline  
Oud 23 januari 2007, 15:39   #48
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Zeg straffe, denkt gij dat ik van maandagochtend tot zondagavond op mijn laptop zit te tokkelen?
aah als slachtoffer van het cordon dacht ik dat u toch niks anders had te doen dan slapend rijk worden
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 23 januari 2007, 17:18   #49
Scofield
Burger
 
Scofield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
aah als slachtoffer van het cordon dacht ik dat u toch niks anders had te doen dan slapend rijk worden
zeker nu ze zelfs van de partij niks morgen zeggen...
Scofield is offline  
Oud 25 januari 2007, 22:06   #50
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Allochtonen hebben zich niet te moeien met de manier waarop wij onze samenleving organiseren.
Anderen hebben zich niet te moeien met de manier waarop ik mijn leven organiseer, wat vind je daar van?
Heftruck is offline  
Oud 25 januari 2007, 22:21   #51
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Anderen hebben zich niet te moeien met de manier waarop ik mijn leven organiseer, wat vind je daar van?
Dat het één het andere niet tegenspreekt.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 25 januari 2007, 22:44   #52
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat het één het andere niet tegenspreekt.

Paulus.
Wel als anderen met de samenleving organiseren bedoelen dat zij direct ingrijpen in mijn leven.
Heftruck is offline  
Oud 25 januari 2007, 22:54   #53
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wel als anderen met de samenleving organiseren bedoelen dat zij direct ingrijpen in mijn leven.
Als u geen allochtoon bent, hoef je niks te vrezen. Indien wel, gedraag je dan in het huis van je gastheer en begin daar geen wetten te stellen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 25 januari 2007, 23:07   #54
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als u geen allochtoon bent, hoef je niks te vrezen. Indien wel, gedraag je dan in het huis van je gastheer en begin daar geen wetten te stellen.

Paulus.
Kan je mij nu uitleggen, wat is het verschil tussen geweldpleging jegens mijn persoon door een autochtoon of door een allochtoon?

Het resultaat blijft hetzelfde.
Heftruck is offline  
Oud 25 januari 2007, 23:22   #55
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Kan je mij nu uitleggen, wat is het verschil tussen geweldpleging jegens mijn persoon door een autochtoon of door een allochtoon?

Het resultaat blijft hetzelfde.
De beginzin was dat :
Allochtonen zich niet te moeien hebben met de manier waarop wij onze samenleving organiseren
Volgens mij bent u van het onderwerp afgedwaald, want ik zie het verband niet meer

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 25 januari 2007, 23:23   #56
Scofield
Burger
 
Scofield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als u geen allochtoon bent, hoef je niks te vrezen. Indien wel, gedraag je dan in het huis van je gastheer en begin daar geen wetten te stellen.

Paulus.
En de Belgen die zich niet gedragen?
__________________
Een voetbalwedstrijd duurt 90 minuten, en op het einde winnen de Duitsers...
Scofield is offline  
Oud 25 januari 2007, 23:26   #57
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De beginzin was dat :
Allochtonen zich niet te moeien hebben met de manier waarop wij onze samenleving organiseren
Volgens mij bent u van het onderwerp afgedwaald, want ik zie het verband niet meer

Paulus.
Zes postings en de draad al kwijt. Arme Paulus. Lees nog maar eens. Het is duidelijk genoeg.
Heftruck is offline  
Oud 25 januari 2007, 23:34   #58
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee meneer, wij zijn niet tegen gelijke rechten voor iedereen.

Wat u promoot is pure discriminatie. Allochtonen wonen hier evenzeer, betalen hier ook belastingen,...

Toch stelt u dat zij zich niet met "onze" samenleving moeten moeien.
Terwijl uw partij pleit voor integratie wilt u hen niet dezelfde rechten toekennen.


Het laatse laagje is inderdaad gevallen.
Onafhankelijk van wat de politieker hier wil vertellen:
Als allochtone allochtonen willen blijven, betalen zij belastingen omdat ze hier leven, werken en gebruik maken van allerhande faciliteiten.

Stemmen kunnen zij perfect doen, nadat ze lid zijn geworden van het land waar ze wonen. Dat belziek het iets te makkelijk maakt om jan en alleman lid te laten worden, staat volledig buiten mijn standpunt.

En eens bels, vind ik dat je het recht hebt om te gaan stemmen. Zoals je het recht hebt om je mening te uiten, het recht om met een auto te rijden, zoveel rechten, maar geen plicht om je mening te uiten en ook geen plicht om auto te rijden.

Je hebt wel de plicht om belastingen te betalen, maar ook het recht om te eisen dat je weet wat er met je belastingen wordt gedaan.
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline  
Oud 26 januari 2007, 00:16   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Bij mijn weten zijn zelfs niet alle Belgen verplicht te gaan stemmen.
Sommige mogen zelf kiezen of ze gaan stemmen of niet.
Daar kot bij dat geen enkel buitenlander stemrecht heeft bij de federale verkiezingen.
Dus welke allochtoon mag er in Belgie zijn stem uitbrengen voor de federale verkiezingen.
Of is men enkel Belg als men Blank is, blond haar heeft en alle zondagen in de kerk naar meneer pastoor luisterd.

Men zou eindelijk is moeten ophouden met de onzin over autochtone en allochtone. Veel van de zogezegde allochtonen wonen hier al langer dan sommige Belgen die zijn gaan lopen in Afrika.
Dat sommige mensen zich niet naar onze levenswijze aanpassen en dat er zoveel probleen zijn met de stadjongeren zijn, ligt meer aan onze politici die niet met werkbare oplossigen komen, dan aan de probleem mensen zelf.
Jantje is offline  
Oud 26 januari 2007, 00:32   #60
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Zes postings en de draad al kwijt. Arme Paulus. Lees nog maar eens. Het is duidelijk genoeg.
Mij nazeggen is vrij goedkoop. Het is inderdaad duidelijk genoeg.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2007 om 00:57.
Paulus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be