Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete

 
 
Discussietools
Oud 16 februari 2004, 14:53   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Integratie en assimilatie worden te pas en te onpas door elkaar gehaald en ook sommige woordvoerders van Uw partij bezondigen zich daar regelmatig aan, en dat gebeurt ook in Uw propaganda.

Voor nieuwkomers is de slogan "Aanpassen of Opkrassen" dan ook niet geheel duidelijk daarom deze vraag om verduidelijking.

Wanneer Uw voorzitter spreekt over 'Als Vlaming onder de Vlamingen leven', impliceert dit een volledige assimilatie. Dat wil zeggen, het achterlaten en afwijzen van de eigen cultuur, tradities, taal, religie, folklore, keuken, klederdracht, gedrag en dagelijkse omgang enz.... en het zich onvoorwaardelijk eigen maken van al wat U typisch 'Vlaamse Cultuur' pleegt te noemen.

In mijn opinie zou enkel integratie voldoende moeten zijn, en assimilatie een (vrijwillige) optie. Daarmee bedoel ik dat integratie in feite betekent dat de nieuwkomer over een voldoende kennis van de streektaal moet beschikken en zich houden aan de rechten en de plichten van het land zoals die beschreven zijn in de Grondwet.

Mijn vraag is kort:
Wat wordt het nu voor het Vlaams Blok: integratie (taal spreken en recht&plicht en alleen dat) of assimilatie (de harddisc wissen en met een nieuw geheugen beginnen)
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 16 februari 2004, 15:02   #2
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Fatima heeft gisteren in zwart of wit, duidelijk gemaakt wat assimilatie betekent.
Vicky is offline  
Oud 16 februari 2004, 15:30   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Fatima heeft gisteren in zwart of wit, duidelijk gemaakt wat assimilatie betekent.
Sorry, maar ik heb het niet gezien/gehoord en ik kan me daar geen oordeel over vormen. Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat die 'Fatima' de gerechtigde woordvoerdster is/was voor de 1,5 miljoen burgers van vreemde origine en diverse religies die in ons land verblijven.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 16 februari 2004, 15:34   #4
Dina
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Fatima heeft gisteren in zwart of wit, duidelijk gemaakt wat assimilatie betekent.
Sorry, maar ik heb het niet gezien/gehoord en ik kan me daar geen oordeel over vormen. Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat die 'Fatima' de gerechtigde woordvoerdster is/was voor de 1,5 miljoen burgers van vreemde origine en diverse religies die in ons land verblijven.
Ik heb de uitzending ook niet gehoord of gezien, maar volgens wat ik vernomen heb, is die Fatima HET voorbeeld van integratie/assimilatie.

Laat de anderen dus maar eens een voorbeeld aan haar nemen.
Dina is offline  
Oud 16 februari 2004, 15:52   #5
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Sorry, maar ik heb het niet gezien/gehoord en ik kan me daar geen oordeel over vormen. Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat die 'Fatima' de gerechtigde woordvoerdster is/was voor de 1,5 miljoen burgers van vreemde origine en diverse religies die in ons land verblijven.
Ik heb de uitzending ook niet gehoord of gezien, maar volgens wat ik vernomen heb, is die Fatima HET voorbeeld van integratie/assimilatie.
Van horen zeggen hoor je ook veel liegen.

Citaat:
Laat de anderen dus maar eens een voorbeeld aan haar nemen.
Is dat een antwoord op mijn vraag in de topic? Je hebt zelf ook op de kieslijst gestaan in je arrondissement met de parlementsverkiezingen van 18 mei jongsleden (waarbij ik opzettelijk je identiteit verzwijg alsook de streek waarvoor je opkwam). Mag ik dit als een officieël standpunt van het Vlaams Blok beschouwen of liever niet, en moet ik dat maar beschouwen als typische Vlaams Blokse humor?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 16 februari 2004, 16:30   #6
Dina
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 312
Standaard

Bij mijn weten ben ik geen woordvoerster van FDW, noch van het Vlaams Blok en heb ik mij als dusdanig nooit geprofileerd. Al zou jij dat natuurlijk dolgraag anders zien....

Je "mag" al mijn berichten dan ook beschouwen als zijnde mijn "persoonlijke mening". Ja Piano.... zelfs een Vlaams Blokker heeft daar recht op.
Dina is offline  
Oud 16 februari 2004, 16:37   #7
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Je "mag" al mijn berichten dan ook beschouwen als zijnde mijn "persoonlijke mening".
Ok bedankt Dina, dat is tenminste eerlijk geantwoord en voldoende duidelijk: geen Vlaams Blok standpunt dus.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 16 februari 2004, 20:34   #8
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Sorry, maar ik heb het niet gezien/gehoord en ik kan me daar geen oordeel over vormen. Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat die 'Fatima' de gerechtigde woordvoerdster is/was voor de 1,5 miljoen burgers van vreemde origine en diverse religies die in ons land verblijven.
Ik heb de uitzending ook niet gehoord of gezien, maar volgens wat ik vernomen heb, is die Fatima HET voorbeeld van integratie/assimilatie.

Laat de anderen dus maar eens een voorbeeld aan haar nemen.
Vermits Filip Dewinter zijn antwoord nog steeds in beraad houd, en jij blijkbaar wel goed het verschil kent tussen assimileren of integreren, kan je mij dat dan iets uitgebreider toelichten dan door enkel TV-programma's te citeren zonder het item zelf toe te lichten waarover het dan wel handelde?

Kort gezegd: Fatima is het voorbeeld van integratie/assimilatie. De twee kan niet dus Dina, wat wordt het en waarom?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be