Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2020, 16:52   #161
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Niemand spreekt tegen dat hij de MR niet wilde lossen.
Dat was dan ook niet de vraag hee : het gaat er niet over OF ze MR niet wilden lossen, maar wel WAAROM ze dat niet wilden doen.



Citaat:
Ook niet tijdens die mini crisis een week geleden die 100% gelijkaardig was dan toen hetzelfde gebeurde toen N-VA mee aan zet was.
Ik heb je gisteren al mijn mening daarover gegeven, we gaan toch niet alles herhalen ?

Citaat:
Ik denk gewoon dat de PS het spel heel mooi gespeeld heeft.
Volledig akkoord.

Citaat:
Stuur BDW vooruit in een poging MR te lossen,
Dat geloof ik ook, heb dat ad-extenso toegelicht in een laaaange posting naar PatrickVE toe. Ik denk idd dat Bart die 'opdracht' van PM gekregen heeft, maar waar het om gaat is dat hij die opdracht klaarblijkelijk heeft willen aanvaarden.

De voorzitter van een partij die jarenlang liep te beweren dat 'zij de echte liberalen zijn' was bereid andere liberalen te couilloneren omdat hij vreesde naast het pluche van de ministerzetels te vallen als hij dat zoenoffer niet wou brengen.

Citaat:
dan heb je 2 mogelijkheden:
- ofwel lukt het, en dan zijn we van MR verlost. Die Bouchez dat is een dwaas. Die moeten we niet
Totaal onrealistisch, tenzij BDW echt dacht dat zijn collega Lachaert een idioot is die niet beseft dat 12 minder is dan 12 + 16
Die optie van enkel o-vld is gewoon onbestaande, dat leefde enkel in het wensenlijstje van PS en de dwaze dromerij van BDW.
Citaat:
- ofwel lukt het niet, en dan valt deze poging in het water en krijgt BDW de zwarte piet.
Klopt ongetwijfeld als een bus.
PM wist heel goed dat hij en zijn partij hier gewoon niet konden in verliezen.

(Open Vld minions gaan dat wel smaken zo blijkt)

Uiteraard. Nogal logisch, als ze zien dat de Grote Helfie hun zojuist probeerde de arm om te wringen en ze een komkommer op te steken als supositoir.

Citaat:
In feite willen we als we echt eerlijk zijn, geen regering vormen met NVA.
Dat PS veel liever paars-groen wou, zal niemand verbazen, dat is niet meer dan logisch.
Feit is wel onloochenbaar, dat Magnette na heeeeel veel vijven en zessen uiteindelijk heel dicht bij een coalitievoorstel stond.

Tot ze de brandbom bovenhaalden en die naar Lachaert toe smeten.
Citaat:
Magnette dicht ik toe een meester tacticus te zijn. BDW is in de val getrapt.
10/10 en een kus van de juffrouw, en een bank vooruit.

Citaat:
Op het moment van die pers conferentie, gewoon door mee te gaan in het verhaal van Magnette, was de poging mislukt. Het feit dat Bouchez een eikel van jewelste is maakte het uiteindelijk makkelijker voor Magnette om NVA te lossen.
Hoe het mogelijk is dat een tacticus van het niveau van BDW hier zo extreem naïef in kon zijn, blijft stof tot verbazing.

Hij heeft zich stomweg door Magnette in de vuilbak laten smijten, en hielp die laatste dan nog marketingtechnisch door huilie-huilie te gaan doen in de pers dat 'alle fout bij Lachaert lag'.

Citaat:
Redelijk ironisch dat een Vlaamse partij gelost wordt door het getwist tussen 2 Waalse partijen.
En zo zie ik het persoonlijk. Los van partijpolitiek.
Tja, wie een kuil graaft voor een ander...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 september 2020 om 16:55.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:02   #162
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het 200% eens met die analyse. BDW heeft zijn meester gevonden. Hij is niet meer de grote strateeg, maar is er zoals een lomperik ingetuind. Dat het zo lang duurde was gewoon masseren omdat men de N-VA er niet bij wilde, en de CD&V zo lang het been stijf hield. Maar BDW wilde zodanig graag meedoen, dat hij zich heeft laten belachelijk maken door Magnette.
ik was eerlijk gezegd te druk doende met dood te gaan van covid, althans, als ik de fakenewsmedia mocht geloven toch, dus geef me eens een korte inhoud van waar BDW strategisch de mist in ging? Ik bedoel, er zijn dus nu als ik het begrepen heb 7 (!) coalitiepartners (op hoeveel eigenlijk) nodig om de 2 grootste Vlaamse partijen aan de kant te houden. En aangezien er al 500 dagen legislatuur voorbij zijn, kunnen die 7 al heel wat minder verneuken, dus wat had De Wever dan moeten doen?
Hun verkiezingsoverwinning en die van VL Belang zijn nu al verzekerd (of we moesten ook moeten gaan stemmen via de post zoals in de US), want het verraad van de andere Vlaamse partijen is nu voor een blinde zelfs zichtbaar.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:04   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bwa, we weten al 500 dagen dat er een regering komt zonder NVA. Dat BDW de boel zo lang kunnen blokkeren heeft vind ik toch wel sterk eigenlijk. De Vivaldisten hebben er verenigd 500 dagen over gedaan om 1 partij los te rijden. Dan moet je toch van goede huize zijn he
Als je het zo beziet Maar ik heb niet de indruk dat BDW het wilde blokkeren. Ik dacht eerder dat hij er absoluut bij wilde zijn. Het kan inderdaad een strategie geweest zijn om eigenlijk willen te blokkeren, en te doen of men erbij wil zijn, maar dat telkens laten mislukken. Dan ben ik er ook ingetuind

Nee, het punt is dat de PS hem niet wilde, en dat men in Vlaanderen vond dat de PS erbij moest. Alleen vissen veel Vlaamse partijen in dezelfde visvijver als de N-VA en hebben ze ook kiezers die niet zo heel negatief staan ten aanzien van de N-VA. Het was dus geen werk voor Vlaamse partijen om direct in te gaan op de PS eis. Men moest eerst (al dan niet oprecht) proberen van toch eens iets met N-VA te doen. Maar de PS wist wel dat uiteindelijk er nog een nipte meerderheid Vlaamse partijen was die wel "uiteindelijk hun verantwoordelijkheid zouden opnemen / graag postjes pakken", en die moest dus gewoon lang genoeg wachten.

Blijkbaar was de eis van de PS om O-VLD + MR erbij te hebben enkel maar van tel toen de N-VA meedeed, he, nu stoort hen dat niet meer. Dat was gewoon een truuk om de N-VA voor een "eis" te stellen, zorg dat MR niet meedoet. De enige reden waarom BDW daar is mee meegegaan lijkt mij toch dat hij hopeloos zielig absoluut mee wilde doen, nee ? Het ware toch de normaalste zaak van de wereld geweest dat Magnette zijn eigen eisen gaat onderhandelen, en een ander de hete kastanjes niet uit het vuur laat proberen te halen ? Waarom deed BDW dat, behalve als het was om toch te hopen dat het zou lukken ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:05   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
ik was eerlijk gezegd te druk doende met dood te gaan van covid, althans, als ik de fakenewsmedia mocht geloven toch, dus geef me eens een korte inhoud van waar BDW strategisch de mist in ging? Ik bedoel, er zijn dus nu als ik het begrepen heb 7 (!) coalitiepartners (op hoeveel eigenlijk) nodig om de 2 grootste Vlaamse partijen aan de kant te houden. En aangezien er al 500 dagen legislatuur voorbij zijn, kunnen die 7 al heel wat minder verneuken, dus wat had De Wever dan moeten doen?
Niet ten strijde trekken tegen O-VLD om de MR laten te vallen tiens. Waarom liet hij Magnette zelf dat niet uitvogelen ?

Ik geef U gelijk dat hij weer gered is van federale deelname, maar toch niet door eigen werk, he. Denk je van wel ?

En ja, zoals ik elders al stelde, betreur ik dat er toch een regering werd gevormd, ik had het liever niet gezien, maar is alles bij elkaar deze regering misschien nog minder "regering" dan Wilmès, dus valt het misschien nog mee. Niettemin is het geen mooi beeld om toch nog tot een regering te zijn gekomen, en ik denk niet dat BDW (tenzij hij het echt zodanig goed deed dat ik er ook in tuin) echt wilde dat er geen kwam. Ik denk dat hij wilde dat hij erbij was. Wat Magnette, gelukkig voor hem, verhinderd heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 september 2020 om 17:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:07   #165
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Haar Nederlands is dramatisch. Als ze het niet afleest kan ze met moeite 1 coherente zin uitspreken. Pas op, ik neem haar dat niet kwalijk. Ze is immers ook maar een kind van haar opvoeding en die opvoeding bestaat erin om neer te kijken op het Nederlands
Wat een totaal onzin. Geef gewoon toe dat u Franstaligen niet kan verdragen maar dit zal men ook niet kwalijk nemen : u bent Vlaams-Nationalist en het maakt deel van het spel. Zelfs met een perfecte kennis van het Nederlands zou u niet tevreden zijn.

Bovendien, wat zegt u? "Die opvoeding bestaat erin om neer te kijken op het Nederlands"? Hoe legt u dan uit dat ze in Vlaanderen woont, dat ze wel Nederlands kan spreken?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:08   #166
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
12 plus14panda.
Excuseer, je hebt gelijk.
Citaat:
Met de N-VA was het 12 plus 25 geweest.
Dat is geen vergelijking, BDW probeerde de liberalen te jossen en hen in een vazallen positie te duwen. 12+14 + N-VA, dat was een plan dat kon werken.


Citaat:
Gelukkig voor de N-VA is dat feest niet door gegaan.
Nu hoeft ze ook niet verbrand te worden, hé?
Of was dat niet de bedoeling?
Het script van dat débacle van Bart is ongetwijfeld geschreven door PM , en BDW heeft de functie van regisseur willen aanvaarden + de hoofdrol in het shakespeariaanse drama.

Hij leert echt trager van zijn fouten dan ik verwacht had...
-de 'non' tegen EDR
-weglopen uit de eigen regering
-een zelfmoordpoging om de liberalen te couilloneren waardoor zijn eigen kop eraf ging

Drie keer op rij TOTAAL verkeerd aangepakt. Drie keer verloren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:08   #167
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Indien elke Nederlandstalige Belg ofte Vlaming Frans zou praten zoals Wilmes Nederlands spreekt

en

Indien elke Franstalige Belg ofte Waal of Franstalige Brusselaar Nederlands zou spreken zoals Wilmes Nederlands spreekt, dan zijn we op zeer goede weg.
Inderdaad maar dit willen de Vlaams-Nationalisten niet weten.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:09   #168
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat een totaal onzin. Geef gewoon toe dat u Franstaligen niet kan verdragen maar dit zal men ook niet kwalijk nemen : u bent Vlaams-Nationalist en het maakt deel van het spel. Zelfs met een perfecte kennis van het Nederlands zou u niet tevreden zijn.

Bovendien, wat zegt u? "Die opvoeding bestaat erin om neer te kijken op het Nederlands"? Hoe legt u dan uit dat ze in Vlaanderen woont, dat ze wel Nederlands kan spreken?
Spreken ?? Van een briefje aflezen, bedoel je.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:10   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij leert echt trager van zijn fouten dan ik verwacht had...
-de 'non' tegen EDR
-weglopen uit de eigen regering
-een zelfmoordpoging om de liberalen te couilloneren waardoor zijn eigen kop eraf ging

Drie keer op rij TOTAAL verkeerd aangepakt. Drie keer verloren.
Inderdaad, 3 keer had het heel slecht kunnen aflopen, en telkens wordt hij gered door een andere ! Enkel met Michel is hij erin getuind om toch mee te doen en niemand die hem dat belette.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:11   #170
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet elke Belg wordt Premier van het land. Precies of we vragen onmogelijke zaken als het om de kennis van de Nederlandse taal gaat van een minister, dat we al tevreden moeten zijn als een Premier iets verstaanbaar kan uitkramen als ze het afleest van een blad papier
U baseert u enkel en alleen op de persconferenties in verband met de Coronatoestand als ze evenwel in het Frans als in het Nederlands leest.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:11   #171
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Vlaanderen's grootste partij zit in de oppositie, en de tweede achter een cordon én in de oppositie.

Eind goed, al goed.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:13   #172
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U baseert u enkel en alleen op de persconferenties in verband met de Coronatoestand als ze evenwel in het Frans als in het Nederlands leest.
Aflezen, ja. Als ze een losse discussie moet voeren, valt ze door de mand
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 september 2020 om 17:13.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:14   #173
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat een totaal onzin. Geef gewoon toe dat u Franstaligen niet kan verdragen maar dit zal men ook niet kwalijk nemen : u bent Vlaams-Nationalist en het maakt deel van het spel. Zelfs met een perfecte kennis van het Nederlands zou u niet tevreden zijn.

Bovendien, wat zegt u? "Die opvoeding bestaat erin om neer te kijken op het Nederlands"? Hoe legt u dan uit dat ze in Vlaanderen woont, dat ze wel Nederlands kan spreken?
Ze woont in Vlaanderen en kan geen deftig Nederlands. Verder hebben ze in het Franstalig onderwijs Nederlands weggehaald van de verplichte vakken. Dat is neerkijken op het Nederlands mijn beste en dat heeft niets maar dan ook niets met Vlaams nationalisme te maken, maar alles met Waals nationalisme. Enkel het Frans is van belang in de ogen van de beleidsmakers.

Ik heb overigens gezegd dat het Nederlands van Charles Michel wel degelijk aanvaardbaar was. Het "Nederlands" van Di Rupo en Wilmes is dat niet. Het Nederlands van de meeste Waalse partijvoorzitters is overigens onbestaande. Dat zegt ook meer dan genoeg. Hoe moet je daar ooit mee zitten onderhandelen. Die hebben tolken nodig van zodra je 1 woord Nederlands spreekt. Of spreken de Nederlandstalige voorzitters in het Frans tijdens de onderhandelingen, zoals het echte slaafjes betaamd?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:14   #174
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vlaanderen's grootste partij zit in de oppositie, en de tweede achter een cordon én in de oppositie.

Eind goed, al goed.
belgische hoogdagen

morgen feest gans de dag
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:15   #175
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vlaanderen's grootste partij zit in de oppositie, en de tweede achter een cordon én in de oppositie.

Eind goed, al goed.
en het ergste van al is dat die grootste partij ook het leven van die tweede partij zuur maakt
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:19   #176
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als je het zo beziet Maar ik heb niet de indruk dat BDW het wilde blokkeren. Ik dacht eerder dat hij er absoluut bij wilde zijn. Het kan inderdaad een strategie geweest zijn om eigenlijk willen te blokkeren, en te doen of men erbij wil zijn, maar dat telkens laten mislukken. Dan ben ik er ook ingetuind

Nee, het punt is dat de PS hem niet wilde, en dat men in Vlaanderen vond dat de PS erbij moest. Alleen vissen veel Vlaamse partijen in dezelfde visvijver als de N-VA en hebben ze ook kiezers die niet zo heel negatief staan ten aanzien van de N-VA. Het was dus geen werk voor Vlaamse partijen om direct in te gaan op de PS eis. Men moest eerst (al dan niet oprecht) proberen van toch eens iets met N-VA te doen. Maar de PS wist wel dat uiteindelijk er nog een nipte meerderheid Vlaamse partijen was die wel "uiteindelijk hun verantwoordelijkheid zouden opnemen / graag postjes pakken", en die moest dus gewoon lang genoeg wachten.

Blijkbaar was de eis van de PS om O-VLD + MR erbij te hebben enkel maar van tel toen de N-VA meedeed, he, nu stoort hen dat niet meer. Dat was gewoon een truuk om de N-VA voor een "eis" te stellen, zorg dat MR niet meedoet. De enige reden waarom BDW daar is mee meegegaan lijkt mij toch dat hij hopeloos zielig absoluut mee wilde doen, nee ? Het ware toch de normaalste zaak van de wereld geweest dat Magnette zijn eigen eisen gaat onderhandelen, en een ander de hete kastanjes niet uit het vuur laat proberen te halen ? Waarom deed BDW dat, behalve als het was om toch te hopen dat het zou lukken ?

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:19   #177
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

dubbel
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 september 2020 om 17:20.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:20   #178
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vlaanderen's grootste partij zit in de oppositie, en de tweede achter een cordon én in de oppositie.

Eind goed, al goed.
Hehe. De Waalse muur werkt. Dit is een uitputtingsslag, meer niet.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:25   #179
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ze woont in Vlaanderen en kan geen deftig Nederlands. Verder hebben ze in het Franstalig onderwijs Nederlands weggehaald van de verplichte vakken. Dat is neerkijken op het Nederlands mijn beste en dat heeft niets maar dan ook niets met Vlaams nationalisme te maken, maar alles met Waals nationalisme. Enkel het Frans is van belang in de ogen van de beleidsmakers.

Ik heb overigens gezegd dat het Nederlands van Charles Michel wel degelijk aanvaardbaar was. Het "Nederlands" van Di Rupo en Wilmes is dat niet. Het Nederlands van de meeste Waalse partijvoorzitters is overigens onbestaande. Dat zegt ook meer dan genoeg. Hoe moet je daar ooit mee zitten onderhandelen. Die hebben tolken nodig van zodra je 1 woord Nederlands spreekt. Of spreken de Nederlandstalige voorzitters in het Frans tijdens de onderhandelingen, zoals het echte slaafjes betaamd?

Toen BDW indertijd met EDR onderhandelde, moest hij die erop wijzen dat zijn delegatie wel alles in het frans moest verduidelijken, maar hij is er wel in meegestapt. Hij, als Vlaams-nationalist.

Uit de verslagen van Newsmonkey/Newsweek blijkt duidelijk dat het grootste deel van de laatste formatieronde in het nederlands gebeurde, grotendeels op basis van nederlandstalige teksten en dat het Bouchez als enige in moeilijkheden bracht.

Lijkt me geen slechte evolutie te zijn dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:26   #180
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
"Beheerst".....
Ze sprak het eigenlijk niet en heeft het op korte tijd onder de knie gekregen.

Als "de" "het" de manier van oppositie voeren gaat worden van de N-VA...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be