Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2019, 14:13   #61
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er zit hier veel waarheid in.
Uittrekken van wilde klaver ? OK maar je moet ook het allerkleinste worteltjre meehebben.
Daarom: Round up !
Of javel met zout...

U bent een Roundup-man zo te zien. Maak maar dat uw grondwater geen verkapte Roundup wordt. Ze zeggen wel dat het volledig afgebroken wordt die Roundup, maar ik geloof geen sikkepit van.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 augustus 2019 om 14:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 14:21   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent een Roundup-man zo te zien. Maak maar dat uw grondwater geen verkapte Roundup wordt. Ze zeggen wel dat het volledig afgebroken wordt die Roundup, maar ik geloof geen sikkepit van.
Toch wel, maar het is wel volkomen hypocriet dat boeren en tuinmannen het nog wel mogen gebruiken.

Overigens net wandeling gemaakt door het dorp. Meer en meer zouthopen te zien. Binnenkort is onze grond verzilt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 14:30   #63
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toch wel, maar het is wel volkomen hypocriet dat boeren en tuinmannen het nog wel mogen gebruiken.

Overigens net wandeling gemaakt door het dorp. Meer en meer zouthopen te zien. Binnenkort is onze grond verzilt.

"Glysofaat wordt slecht afgebroken en hoopt zich op in de bodem en oppervlakte water.

Wereldwijd is Glysofaat het meest gebruikte middel om akkers 'schoon' te houden van onkruid. De werkzame stof in roundup is Glysofaat,
"

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 augustus 2019 om 14:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 14:34   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De helft. Door die droogte. Maar dan zaai ik in een vochtige periode met vaste regelmaat gras bij. Gras zaaien kan men zo goed als gans het jaar door. Beter dat dan dit vergif van Roundup en dergelijke.

Zelfs indien er wat onkruid tussen zit, is dit niet zo erg. Wanneer de oprit en de stoepen gemaaid zijn, bemerkt men dit niet meer en ziet er alles aangenaam groen uit. En natuurvriendelijk. De insecten kunnen er maar wel bij varen. Ik had dit véél eerder moeten doen.

Vergeet bovendien nooit: 'onkruid' bestaat niet. Er bestaan alleen maar 'kruiden'.
Roundup en gras is niet compatibel. Roundup is enkel geschikt om paden of opritten enz onkruidvrij te houden : het is een niet selectief product. Voor je gras onkruidvrij te houden bestaat er bij mijn weten niks beter dan Bofix. Het gras heeft daar geen last van, en 90% v/h onkruid gaat kapot. Wilde klaver, paardebloemen enz. Uitzonderingen die blijven 'aandringen' zijn bv heermoes (de ergste pest die er bestaat). Dat duurt een drietal seizoenen voor die definitief kapot zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 14:38   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
"Glysofaat wordt slecht afgebroken en hoopt zich op in de bodem en oppervlakte water.

Wereldwijd is Glysofaat het meest gebruikte middel om akkers 'schoon' te houden van onkruid. De werkzame stof in roundup is Glysofaat,
"
Het is een punt van discussie. Wat ik vooral wil zeggen: als het zo schadelijk is waarom mogen boeren en tuinmannen het nog gebruiken? Dat is compleet absurd.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 augustus 2019 om 14:38.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 14:43   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Roundup en gras is niet compatibel. Roundup is enkel geschikt om paden of opritten enz onkruidvrij te houden : het is een niet selectief product. Voor je gras onkruidvrij te houden bestaat er bij mijn weten niks beter dan Bofix. Het gras heeft daar geen last van, en 90% v/h onkruid gaat kapot. Wilde klaver, paardebloemen enz. Uitzonderingen die blijven 'aandringen' zijn bv heermoes (de ergste pest die er bestaat). Dat duurt een drietal seizoenen voor die definitief kapot zijn.
Voor uw gras misschien, maar niet voor uw gezondheid. Bofix? Nog een even grote en wellicht grotere smeelapperij als Roundup.



"Onkruidbestrijder Bofix moet, net zoals die andere bestrijder Roundup, uit de rekken gehaald worden. Vanaf 31 december mag het gevaarlijke goedje niet meer verkocht worden, omdat het schadelijk is voor onze gezondheid. Maar wat zijn dan de alternatieven voor ons terras en gazon?

Doeltreffend zijn ze zeker: geen takje onkruid blijft overeind als je Roundup of Bofix gebruikt. Maar enkele maanden geleden werd de verkoop en het gebruik van Roundup al aan banden gelegd en op 31 december volgt er ook een verbod op het gebruik van Bofix. De verdelgers blijken kankerverwekkend te zijn."

(VRT)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 augustus 2019 om 14:45.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 14:47   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik heb nog nooit strooizout nodig gehad.
En nog nooit pesticiden of herbiciden gebruikt.

Ik zou niet weten waarom ik die moet gebruiken. Omdat dit wordt aangeprezen door de reclame of TV?
Van zodra de industrie mij een product kan aanbieden dat even efficiënt is als strooizout en herbiciden en milieuvriendelijk is, stap ik per direct over.
Maar tot zolang, doe ik gewoon voort.

Citaat:
Beiden zijn schadelijke voor fauna, flora en mens en het is dus dom om deze te gebruiken.
Dat Hoeba-Hoeba-Hop ecologisme is belachelijk : de hoeveelheid strooizout die prive gebruikers per jaar strooien is geen 5% van wat onze overheid op het wegennet strooit. En alle landbouwers mogen net als vroeger blijven de producten gebruiken die men de gewone burger ontzegt.
Dat is omdat de overheid heel goed weet dat zonder strooizout en zonder herbiciden alle transport tijdens de winter stilvalt en dat de landbouw in totale crisis zou raken.

En paradoxaal genoeg is er weinig druk om nieuwe en ecologischere producten te ontwikkelen : Roundup is zeker van zijn afzetmarkt in de landbouw. De privé markt is toch maar een fractie daarvan.

Citaat:
Helaas zijn de meeste mensen bijzonder dom, getuige daarvan ook de algemene toestand van onze bol. Wat is er trouwens mis met het uittrekken van onkruid? Dat is nog steeds de meest efficiënte manier om onkruid tye bestrijden en heeft niets met bompa te maken. Al hadden de bompa's vroeger wel veel meer gezond verstand dat de huidige generaties zombies die hele dagen op hun smartphone zitten tokkelen ...
Als jij graag zoals bompapa op je knieën zit onkruid uit te trekken, by all means : doe maar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 15:00   #68
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van zodra de industrie mij een product kan aanbieden dat even efficiënt is als strooizout en herbiciden en milieuvriendelijk is, stap ik per direct over.
Maar tot zolang, doe ik gewoon voort.



Dat Hoeba-Hoeba-Hop ecologisme is belachelijk : de hoeveelheid strooizout die prive gebruikers per jaar strooien is geen 5% van wat onze overheid op het wegennet strooit. En alle landbouwers mogen net als vroeger blijven de producten gebruiken die men de gewone burger ontzegt.
Dat is omdat de overheid heel goed weet dat zonder strooizout en zonder herbiciden alle transport tijdens de winter stilvalt en dat de landbouw in totale crisis zou raken.

En paradoxaal genoeg is er weinig druk om nieuwe en ecologischere producten te ontwikkelen : Roundup is zeker van zijn afzetmarkt in de landbouw. De privé markt is toch maar een fractie daarvan.



Als jij graag zoals bompapa op je knieën zit onkruid uit te trekken, by all means : doe maar.
Dat is juist. Maar het is niet omdat de overheid onbekwaam is om er iets aan te doen of omdat de wetenschap misschien niet echt zoekt om er iets aan te doen (lobby Montsanto & Co houden het liever zoals het nu is) dat heel die troep minder schadelijk wordt voor de natuur en voor de mens. Heel de planeet wordt gewoon vergiftigd. Te beginnen met uw tuin.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 augustus 2019 om 15:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 15:06   #69
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind het er totaal over.
Wij betalen genoeg aan de roverheid.

En wat met gehandicapten of bejaarden?
Wat staat daar eigenlijk in het politiereglement? Waar wij vroeger woonden moest de gemeente trottoir en fietspaden onkruidvrij houden. De bewoners moesten wel aangrenzende bermen proper houden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 15:13   #70
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
bach...
Duidelijk een fan van "Life after people".
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 15:18   #71
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Pelous-net was heel goed voor onkruid tussen het gras, ook klaver. Is nu ook verboden.
En dat zie je, alle gras staat vol met onkruid.
Ik heb onlangs het gras bemest met een combi gazonmest-selectieve onkruidverdelger. Eerder onkruidmest-gazonverdelger...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 15:30   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb onlangs het gras bemest met een combi gazonmest-selectieve onkruidverdelger. Eerder onkruidmest-gazonverdelger...
Selektieve onkruidverdelgers mogen niet meer verkocht worden, wel nog gebruikt tot eind van dit jaar.

Er zijn wel wat alternatieven, maar die werken niet zo goed en niet tegen alles.

Maar binnenkort zullen klavergazons populair worden denk ik.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 15:43   #73
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Dat pleintje waar de burgemeester van Mesen voorstond. Daar staat geen huis, dus de gemeente moet dat onderhouden denk ik.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 15:47   #74
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat pleintje waar de burgemeester van Mesen voorstond. Daar staat geen huis, dus de gemeente moet dat onderhouden denk ik.

Wij zijn ons zo ver gaan verwijderen van de natuur, dat we de scheuten 'on'kruid zoals ze hier op de foto staan afgebeeld, zijn gaan verfoeien. Waarom? Is steriele kiezel dan beter?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 15:57   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
"Glysofaat wordt slecht afgebroken en hoopt zich op in de bodem en oppervlakte water.

Wereldwijd is Glysofaat het meest gebruikte middel om akkers 'schoon' te houden van onkruid. De werkzame stof in roundup is Glysofaat,
"
Hoort deze tekst, als belangrijkste onderdeel van het programma van Groen, niet thuis in een ander soepforum?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 15:59   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Wat zitten wij hier van ons gat te maken over die verre boerengemeente?

Op de volgende gemeenteraadsverkiezingen zullen de enige die kritiek mogen hebben in deze, hun juiste bollekens wel kleuren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 16:17   #77
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Selektieve onkruidverdelgers mogen niet meer verkocht worden, wel nog gebruikt tot eind van dit jaar.

Er zijn wel wat alternatieven, maar die werken niet zo goed en niet tegen alles.

Maar binnenkort zullen klavergazons populair worden denk ik.
En hoe moet ik dan een kleine hectare vrij van netels, bramen en distels houden? Maaien zeker?

'k Heb nog 5 liter selectieve (Dinet) en 5 liter allesvernietiger op stock. Tegen dat dat op is spreek ik wel eens een of andere bevriende boer aan.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 augustus 2019 om 16:18.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 16:19   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voor uw gras misschien, maar niet voor uw gezondheid. Bofix? Nog een even grote en wellicht grotere smeelapperij als Roundup.



"Onkruidbestrijder Bofix moet, net zoals die andere bestrijder Roundup, uit de rekken gehaald worden. Vanaf 31 december mag het gevaarlijke goedje niet meer verkocht worden, omdat het schadelijk is voor onze gezondheid. Maar wat zijn dan de alternatieven voor ons terras en gazon?

Doeltreffend zijn ze zeker: geen takje onkruid blijft overeind als je Roundup of Bofix gebruikt. Maar enkele maanden geleden werd de verkoop en het gebruik van Roundup al aan banden gelegd en op 31 december volgt er ook een verbod op het gebruik van Bofix. De verdelgers blijken kankerverwekkend te zijn."

(VRT)
Geen enkel probleem : mijn voorraad is goed voor vele jaren, en ik weet hoe ik eraan kan geraken moest die toch op raken.

Maar : van zodra er een alternatief is, schakel ik daarop over.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 16:21   #79
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En hoe moet ik dan een kleine hectare vrij van netels, bramen en distels houden? Maaien zeker?

'k Heb nog 5 liter selectieve (Dinet) en 5 liter allesvernietiger op stock. Tegen dat dat op is spreek ik wel eens een of andere bevriende boer aan.
Als het geen gazon is, dan is het eigenlijk het best om het gras niet te maaien (behalve voor hooi). Onkruid krijgt dan minder kans.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 16:21   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is juist. Maar het is niet omdat de overheid onbekwaam is om er iets aan te doen of omdat de wetenschap misschien niet echt zoekt om er iets aan te doen (lobby Montsanto & Co houden het liever zoals het nu is) dat heel die troep minder schadelijk wordt voor de natuur en voor de mens. Heel de planeet wordt gewoon vergiftigd. Te beginnen met uw tuin.
I know.
Ik hoop oprecht dat er snel een alternatief komt. Want stoppen met herbicide gebruiken is a big no no voor mij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be