Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2019, 22:02   #1141
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
(...)
Het begint duidelijker en duidelijker te worden dat het in scene gezet is geweest door Groen héél dat klimaatgedoe.
(...)
Denk ik niet, maar volgens mij heeft Groen wel gedacht hier de golf gevonden te hebben waarop gratis kon worden meegesurft.
En dat is niet helemaal gegaan zoals verwacht.

Dat verwondert mij niet want verder dan een reeks belastingen is Groen niet geraakt. Geen spoor van een degelijk onderbouwde lange termijnvisie omtrent energievoorziening in hun programma te vinden.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 10:03   #1142
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Denk ik niet, maar volgens mij heeft Groen wel gedacht hier de golf gevonden te hebben waarop gratis kon worden meegesurft.
En dat is niet helemaal gegaan zoals verwacht.

Dat verwondert mij niet want verder dan een reeks belastingen is Groen niet geraakt. Geen spoor van een degelijk onderbouwde lange termijnvisie omtrent energievoorziening in hun programma te vinden.
Groen is inderdaad ook mee op die 'golf' gesprongen om zich wat meer in de kijker te werken.

Toch blijf ik denken dat ze er ook wel de hand in gehad hebben in de klimaathysterie.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 10:06   #1143
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Greta Thunberg gaat jaar niet naar school.


Citaat:
De Zweedse klimaatactiviste Greta Thunberg gaat na deze zomer een jaar lang niet naar school.
Dank u mama & papa dat ik verder uit de korf zonder zorg mag leven om mijn gelijk proberen te halen bij mijn strijd voor het klimaat?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 10:16   #1144
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Greta Thunberg gaat jaar niet naar school.




Dank u mama & papa dat ik verder uit de korf zonder zorg mag leven om mijn gelijk proberen te halen bij mijn strijd voor het klimaat?

Dat is toch goed?

Dan blijft ze alvast een jaar lang weg van de poco multiculti cultuur-marxistische hersenspoeling daar op die school.

En haar medeleerlingen hoeven een jaar lang niet élke schooldag wéér met haar intens-droevige blik geconfronteerd te worden.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 10:32   #1145
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat is toch goed?

Dan blijft ze alvast een jaar lang weg van de poco multiculti cultuur-marxistische hersenspoeling daar op die school.

En haar medeleerlingen hoeven een jaar lang niet élke schooldag wéér met haar intens-droevige blik geconfronteerd te worden.

Zo had ik het nog niet bekeken maar dat klopt wel wat u schreef.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 20:02   #1146
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Denk ik niet, maar volgens mij heeft Groen wel gedacht hier de golf gevonden te hebben waarop gratis kon worden meegesurft.
En dat is niet helemaal gegaan zoals verwacht.
Kunt gij vertellen waarom dat dan stopt den dag van de verkiezingen ?

Als het een meme was waar de politiek "gratis op mee surfte" dan is er toch geen reden dat die golf plots plat komt te liggen de week na de Europese (en Belgische) verkiezingen ? Memes stoppen toch niet omdat de aanhangwagen nadien geen nut meer eruit kan halen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 20:03   #1147
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo had ik het nog niet bekeken maar dat klopt wel wat u schreef.
Bovendien is het een gehandicapt meiske he, met een berg aan psychiatrische problemen waaronder depressie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 20:06   #1148
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bovendien is het een gehandicapt meiske he, met een berg aan psychiatrische problemen waaronder depressie.
Ze geeft 'asperger' dat wist ik.

Maar of dat een manier is om schoolverzuim in te roepen, geen idee van.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 10:03   #1149
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ze heeft 'asperger' dat wist ik.

Maar of dat een manier is om schoolverzuim in te roepen, geen idee van.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2019, 21:51   #1150
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kunt gij vertellen waarom dat dan stopt den dag van de verkiezingen?

Als het een meme was waar de politiek "gratis op mee surfte" dan is er toch geen reden dat die golf plots plat komt te liggen de week na de Europese (en Belgische) verkiezingen? Memes stoppen toch niet omdat de aanhangwagen nadien geen nut meer eruit kan halen?
Ik weet niet goed waar je naartoe wil.

Het punt is dat Groen ervan overtuigd was dat het klimaatthema zeer sterk leefde onder de bevolking en dat zij de logische keuze waren voor die mensen. Maar zij hebben dat niet georganiseerd.

Groen heeft dat effect zwaar overschat. De verkiezingen leerden dat het thema misschien wel leeft en vrij luidruchtig in de media komt maar slechts bij een beperkt deel van de samenleving leidt tot steun aan Groen, wellicht het deel dat sowieso al Groen stemt, terwijl dat thema bij een veel grotere groep alleen maar het doembeeld oproept van een overheid die weer een nieuw thema zoekt om weer een volgende trein extra belastingen te heffen. En met de communicatie van Groen tijdens de verkiezingstijd kan ik hen daar geen ongelijk in geven.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2019, 19:38   #1151
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Is de tegeltjes'wijsheid' correct of volledig uit de lucht gegrepen?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2019, 23:58   #1152
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Tiens in Zweden is het aantal puur electrische wagens met 277% gestegen.
waar er een vervuiler bij zat of plugin hybride zijn gedaald met 17%

Was dat geen Zweeds meisje?



Citaat:
https://insideevs.com/news/341882/in...were-plug-ins/


2018 was the last year of PHEV dominance in Sweden?

While the overall car market in Sweden decreases, plug-in electric cars continue with expansion. In December, some 2,695 new plug-ins were registered, which is 21% more than a year ago at a decent 11% market share.

All-electric cars became more popular in recent months, while the plug-in hybrids note decline:

BEVs - 1,090 (up 277%)
PHEVs - 1,605 (down 17%)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 17:11   #1153
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tiens in Zweden is het aantal puur electrische wagens met 277% gestegen.
waar er een vervuiler bij zat of plugin hybride zijn gedaald met 17%

Was dat geen Zweeds meisje?

Eerder ging Noorwegen ook al de elektrische toer op.

Olieland Noorwegen gaat elektrisch: 'Je bent gek als je hier nog op benzine rijdt'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2019 om 17:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 07:18   #1154
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Eerder ging Noorwegen ook al de elektrische toer op.

Olieland Noorwegen gaat elektrisch: 'Je bent gek als je hier nog op benzine rijdt'
toch is niet iedereen content.

Citaat:
De Groenen in Oslo zijn zelfs al tégen de elektrische auto vanwege de batterijen enzo,’’ lacht hij. ,,We moeten gaan fietsen
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 07:42   #1155
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
toch is niet iedereen content.
Dat kan ik mij best voorstellen dat niet iedereen de mening (Olieland Noorwegen gaat elektrisch: 'Je bent gek als je hier nog op benzine rijdt') deelt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 16:04   #1156
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Uit overtuiging vliegt Thunberg niet. Daarom is haar familie met alternatieven bezig om de oceaan over te steken. Wellicht gebeurt dat per schip.
Wellicht met de roeiboot. Of misschien fourageert de bergbewoner van El Hierro genoeg rotte groenten, zodat ze per scheet de oceaan kan oversteken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 6 juni 2019 om 16:04.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 17:09   #1157
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Een Romeins galei op de kop zien te tikken, dan moet een overtocht best lukken.

De roeiers van dienst, dan heeft ze de keuze: staatsslaven (servi publici) of servi privati (privéslaven)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juni 2019 om 17:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 18:40   #1158
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Bedrijven die te weinig of te laat geloofden in de hernieuwbare evolutie hebben zware koersverliezen, vraag maar eens aan General Electric (van reus naar reusje...)

Dat zou GE ~ $200 miljard gekost hebben, dat blijven vasthouden aan fossiel...

Citaat:
GE bet on fossil fuels, lost nearly $200B in misjudging renewable energy transition, study says
Phil Dzikiy

- Jun. 6th 2019

General Electric’s profitability collapse over the past few years can be largely attributed to the company’s inability to judge the accelerating pace of the global energy transition away from fossil fuels and toward renewables, a new study claims.

The analysis comes from the Institute for Energy Economics and Financial Analysis (IEEFA), which says that “GE made a massive bet on the future of natural gas and thermal coal, and lost,” concluding:

GE destroyed an almost unprecedented US$193 billion (bn)1 or 74% of its market capitalization over 2016-2018.

IEEFA acknowledges a number of “other management missteps,” but claims that “this value destruction was driven in large measure by the collapse of the new thermal power construction market globally—a collapse which caught GE entirely by surprise.”

GE’s investors have lost billions as well, as the formerly most valuable company in the world now has a current market capitalization of $87 billion. IEEFA hits another few key points early in its study:

GE has lost more than a half-trillion dollars in market value since its all-time high of $600bn, back in 2000.

Much of GE’s precipitous drop came in 2016-2018, when it badly misjudged the acceleration of the energy transition post-Paris Agreement.

GE assumed wrongly that demand for natural gas and coal would continue to track global economic growth.

The full report delves into the timeline of how GE’s Power division doubled down on natural gas and coal, and how quickly it fell apart within the past three years, before concluding that global investments must be rapidly and dramatically aligned to match the goals of the Paris Agreement.

While renewable energy costs hit new lows in 2018, the International Energy Agency found that installations stalled worldwide, adding about the same capacity as in 2017.

https://electrek.co/2019/06/06/ge-re...gy-transition/
Koersverloop 2016 - november 2018:

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2019 om 18:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 22:50   #1159
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Volgende is best leuk, om er even op nagelezen, te mogen worden.

De Domme Belg 22 : Mijnheer Calvo, durft u écht Groen te gaan met Nucleaire Energie?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 16:20   #1160
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bedrijven die te weinig of te laat geloofden in de hernieuwbare evolutie hebben zware koersverliezen, vraag maar eens aan General Electric (van reus naar reusje...)

Dat zou GE ~ $200 miljard gekost hebben, dat blijven vasthouden aan fossiel...



Koersverloop 2016 - november 2018:
Anderzijds: er staan "bossen" windmolens aan de rand van Arizona, gefabriceerd door ...?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be