Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2019, 09:06   #101
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Met een wagen die wordt gekocht in België mag je ook in het buitenland (Duitsland) rijden hoor.
U bedoelt "laten we vooral niet het goede voorbeeld geven"?

Men zou beter eens berekenen wat die autolobby met hun promotie van snelle wagens ons aan levens kost. En de politici identificeren die ze 'in the pocket' hebben.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 augustus 2019 om 09:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 09:15   #102
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard



"Rooien" zegt de snelheids maniak. "Leer fantsoenlijk rijden" zou het passend antwoord zijn op zo iemand.

Als je van een blank sheet kan vertrekken kan je natuurlijk mooie auto pistes met struikgewas en daarachter niets bedenken. Dat is gemakkelijk.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 09:31   #103
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht


Beter dan dit te kappen....leg een fietspad er achter.
Over die beschermde toeristische wegen gaat het al helemaal niet.

Deze in Duitsland is bvb 2900 km.
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Deutsc...eenstra%C3%9Fe



Die Deutsche Alleenstraße ist eine durch ganz Deutschland – von der Ostsee bis zum Bodensee – führende, rund 2.900 km[1] lange Ferienstraße, die überwiegend über Alleen verläuft. Sie ist damit Deutschlands längste Ferienstraße und nahm 1993 in Abschnitten ihren Anfang. Getragen wird das Vorhaben vom Verein Arbeitsgemeinschaft Deutsche Alleenstraße e. V., der sich aus ADAC, dem Deutschen Tourismusverband und der Schutzgemeinschaft Deutscher Wald sowie weiteren Institutionen zusammensetzt.[2]

Maak je dus maar geen zorgen, die wegen zijn beschermde cultuur(erfgoed), deze zorgen er wel voor: http://www.alleenstrasse.com/archiv.php
En de Duitse verkeersminister ook:
http://www.alleenstrasse.com/archiv_details.php?id=45


https://en.wikipedia.org/wiki/German_Avenue_Road

https://de.wikipedia.org/wiki/Ferienstra%C3%9Fe

of de hele lijst op de wereld:
https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_...enstra%C3%9Fen

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2019 om 09:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 10:04   #104
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U bedoelt "laten we vooral niet het goede voorbeeld geven"?

Men zou beter eens berekenen wat die autolobby met hun promotie van snelle wagens ons aan levens kost. En de politici identificeren die ze 'in the pocket' hebben.
Neen, dat is niet wat ik bedoel.

Indien ik u goed begrijp stelt u dat een auto niet sneller zou mogen kunnen rijden dan de maximaal toegelaten snelheid. Ik maak mezelf dan de bedenking welke maximaal toegelaten snelheid men neemt. Er is immers geen enkele reden om bij het bepalen van de 'maximaal toegelaten snelheid' louter te kijken naar het grondgebied België. Zeker niet binnen Europese context, waar men zich vrij kan verplaatsen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 10:12   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Grappig de zoveelste Porsche of whatever vliegt met wslk +200 kmh tegen een boom, en de mobiliteitsschepen heeft de oplossing: verlaag de limiet van 90 kmh naar 70kmh.


Bij de volgende 2 ongevallen aan +180 kmh gaat de limiet naar 50 kmh, en dan opnieuw weer naar 30 kmh, de laatste limiet wordt dan weg afsluiten. looool

Maar goed dat een gemeente geen bal te zeggen heeft over een Gewestweg.
En dan verwondert zijn dat men zich niet aan de snelheidsbeperking houdt wegens onrealistisch.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 19:32   #106
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een onnozele titel is dat nu, bij een ongeval met een dode en een zwaar gekwetste?

Zum kotsen.

Naast de drugsoorlog zou er beter ook een oorlog tegen snelheidsmaniakken geopend moeten worden.
Een oorlog op meerdere fronten dan alleen maar flitsen.


titel: Broers crashen met Porsche: “Hij reed graag snel, maar kende zijn auto door en door”
https://www.hln.be/in-de-buurt/wijne...6e3ca692d12d59
In A’pen zijn ze nu al Uberfordert.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 06:22   #107
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.440
Standaard

Na de bomen, alle verlichtingspalen aan de rand van de weg verwijderen?

https://www.hln.be/in-de-buurt/brugg...ugge~a5052e0b/
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 07:11   #108
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp zijn die mensen die wagens kopen (<-leasen) met meer dan, laat ik het beleefd houden 300 pk, van plan om die eens even open te trekken op de baan al was het maar om even stoer te doen of andere weggebruikers eens even te 'overdonderen?'

Misschien mompelen die achter het stuur dan wel zo van: "Kijk eens wat mijn wagen kan!!!!"
Nee hoor, enfin ik weet niet hoe het nu zit, maar vroeger toen den Hoomer zelf fan was van die karretjes, stonden wij zondagmorgen heel vroeg op, en nee niet op pistoletjes te gaan halen, maar dan reden wij tegen 05.00 uur naar de autostrade Mechelen - Antwerpen, verkeer was daar toen op dat tijdstip zo goed als nul, trajectcontrole bestond nog niet. Knallen maar zo goed met de moto als met de wagen, zalig was dat.
Door de week tuften wij zoals iedereen ons min of meer houdende aan de snelheidsregels over de Vlaamse wegen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 07:19   #109
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn nog talrijke andere manieren de controle over het stuur te verliezen, ook waar je niets aan kunt doen.
Een hoop pk's uit de bocht komen en te vroeg op het gas gaan is een veel begane fout, die den Hoomer door schade en schande geleerd heeft, gelukkig alleen met blikschade.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 07:22   #110
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp zijn die mensen die wagens kopen (<-leasen) met meer dan, laat ik het beleefd houden 300 pk, van plan om die eens even open te trekken op de baan al was het maar om even stoer te doen of andere weggebruikers eens even te 'overdonderen?'

Misschien mompelen die achter het stuur dan wel zo van: "Kijk eens wat mijn wagen kan!!!!"
Sommigen zullen misschien om die redenen dergelijke auto's kopen maar de meesten hebben zo'n auto's omdat ze liefhebber zijn van dergelijke auto's en soms omdat ze van sportief rijden houden. Dat dat sportief rijden op de openbare weg bijna nooit verantwoord is daar ben ik het 100% mee eens maar sommige mensen gebruiken dat als uitlaatklep voor opgekropte frustraties en dergelijke meer.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 07:34   #111
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als ze van België een nog kaler, milieuonvriendelijker land willen maken dat ze maar doen. De Belg verdient dan niet beter denk ik dan met pijn in het hart. Dan zal ik wel naar Frankrijk gaan met zijn platanen langs de wegen en net als in Nederland veel minder verkeersdoden dan in de Belgische beton en vangrail woestijn waar auto koning is.

Ik zou ook eerder aan fietsers en voetgangers denken dan aan het beschermen van snelheidsduivels. En wanneer is de laatste keer dat iemand in vlaanderen/België omkwam door overstekend wild? Is dat echt voldoende reden om een aanslag op milieu en levenskwaliteit te plegen door het omhakken van bomen. Nu al is er een ware aanslag op het openbaar groen aan de gang. Blijkbaar nog niet genoeg volgens sommigen.

Wat gevaarlijk is in België is het schrijnende gebrek aan veilige manieren voor zwakkere weggebruikers om zich op de openbare weg te begeven. Ik deed onlangs een fietsroute langs dat knooppunt netwerk in oost Vlaanderen. Zelfs dan dien je regelmatig tussen auto's te manoeuvreren. En op een punt was de weg gewoon afgesloten met een hek en een gebouw. Dat wil zeggen dat die routes al in geen jaren waren aangepast op de internetkaart en qua bewegwijzering. Alzo liggen de 'prioriteiten' in dit land. Fietsers zijn een after thought in de meeste gevallen.

Het aantal verkeersdoden in dit land verwonderd me niet. En bomen spelen daar geen al te grote rol in ben ik van overtuigd. Micele, hoeveel van de jaarlijkse verkeersdoden zijn 'veroorzaakt' door bomen? Of nee. Dat is er geen enkele waarschijnlijk tenzij een boom net zou omvallen op een auto tijdens een storm. Beter, hoeveel van de verkeersdoden zouden het overleefd hebben zonder boom langs de weg? Want je hebt natuurlijk ook nog huizen en grachten en vooral fietspaden. Als fietser heb je graag wat bescherming van bomen tussen de weg en het fietspad.

En in de schaduw van een boom is het heerlijk toeven. Maar een detail voor sommigen. Maar dan gaan ze wel twee keer per jaar op vakantie 'naar de natuur' want thuis zijn ze niet in staat die natuur te bewaren. In het beste geval dient de natuur geconfined te worden tot wat 'reservaten'. Dat is nu eenmaal de kortzichtigheid van de gemiddelde Vlaming. Jammer.
Dus zoals hieronder de bomen laten staan en de moordstrookjes waarop uw geliefde fietsers zich moeten voortbewegen eveneens laten, Bomen ruilen voor degelijk fietspad is dus geen optie voor u. Rare jongens die groene rakkers.

Naam: moordstrookjes.jpg
Bekeken: 111
Grootte: 249,2 KB

PS. Langs deze baan zijn ook al heel wat bomen ontschorst door autootjes hoor.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 augustus 2019 om 07:36.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:01   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Na de bomen, alle verlichtingspalen aan de rand van de weg verwijderen?

https://www.hln.be/in-de-buurt/brugg...ugge~a5052e0b/
En alle duikers.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:13   #113
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dus zoals hieronder de bomen laten staan en de moordstrookjes waarop uw geliefde fietsers zich moeten voortbewegen eveneens laten, Bomen ruilen voor degelijk fietspad is dus geen optie voor u. Rare jongens die groene rakkers.

Bijlage 111207

PS. Langs deze baan zijn ook al heel wat bomen ontschorst door autootjes hoor.
Probleem is dat Vlaanderen al één van de meest bosarme regio's is van heel Europa. De Vlaming wil immers geen bomen in zijn tuin om hele dagen het zonnetje in iedere hoek op zijn grond te kunnen hebben, de boer wil geen bomen op zijn velden want dat zorgt voor een lagere opbrengst, de automobilist wil geen bomen langs de weg want als hij er tegen zou rijden zou hij zwaar gewond kunnen worden en AWV wil ook geen bomen langs de wegen op grotere afstand want ze zouden wel eens kunnen omvallen. Zo heeft iedere vakidioot wel zijn eigen mening om bomen weg te doen.
Los daarvan heeft Vlaanderen de hoogste wegendichtheid van héél Europa gecombineerd met hoge bevolkingsdichtheid en een versnipperde ruimtelijke ordening en heeft men net alle bossen laten verkavelen. Kortom, laat die bomen maar voor wat ze zijn en beschouw het als een vorm van Darwin.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 21 augustus 2019 om 08:18.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:20   #114
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En alle duikers.
Das voor de wielrenners.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:20   #115
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Ook maar alle huizen afbreken langs de wegen?

https://www.hln.be/in-de-buurt/leuve...V36JQhTClDJMy6

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190512_04394942

https://www.gva.be/cnt/blbpr_0417892...jdt-in-op-huis

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...-je-woonkamer/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190706_04498254

...
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:24   #116
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Na de bomen, alle verlichtingspalen aan de rand van de weg verwijderen?

https://www.hln.be/in-de-buurt/brugg...ugge~a5052e0b/
Kreukelpalen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:26   #117
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Staat dat in de handleiding obstakelvrije zone?
https://www.wegenwiki.nl/Obstakelvrije_zone
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:30   #118
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Sommigen zullen misschien om die redenen dergelijke auto's kopen maar de meesten hebben zo'n auto's omdat ze liefhebber zijn van dergelijke auto's en soms omdat ze van sportief rijden houden. Dat dat sportief rijden op de openbare weg bijna nooit verantwoord is daar ben ik het 100% mee eens maar sommige mensen gebruiken dat als uitlaatklep voor opgekropte frustraties en dergelijke meer.
De auto's die mij voorbijsteken op een gewone baan zijn meestal oude wagentjes met beginnende chauffeurs in, ook veel jonde vrouwtjes die denken hun oud wrak met versleten schokdempers onder controle te hebben gaan op de gas staan, sms-en, telefoneren achter het stuur van de tien auto's die passeren als ik fiets zie ik er 4 met hun dumbphone bezig.
De meeste mensen die ik ken met pk wagens zijn ouderen 50 plusser die eerder bezadigd rijden met die dingen, jullie weten dat er verschillende standen zijn en geloof me de sport of de sport plus stand wordt heel weinig gebruikt om dat die wagens dan op gewone wegen onhandelbaar worden.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 augustus 2019 om 08:39.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 19:19   #119
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Sommigen zullen misschien om die redenen dergelijke auto's kopen maar de meesten hebben zo'n auto's omdat ze liefhebber zijn van dergelijke auto's en soms omdat ze van sportief rijden houden. Dat dat sportief rijden op de openbare weg bijna nooit verantwoord is daar ben ik het 100% mee eens maar sommige mensen gebruiken dat als uitlaatklep voor opgekropte frustraties en dergelijke meer.
Dat klopt maar zouden zij hun frustraties niet beter op een andere manier proberen weg te werken?

Tweede inzittende van gecrashte Porsche in Wijnegem nu ook overleden.

Who cares?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 20:24   #120
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Naast de drugsoorlog zou er beter ook een oorlog tegen snelheidsmaniakken geopend moeten worden.
Een oorlog op meerdere fronten dan alleen maar flitsen.

Troost U veel oude mannen hebben naar het schijnt heimwee naar hun legerdienst. Ik denk dat de kans dat ge nog past in uw Battle Dress zeer klein is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2019 om 20:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be