Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit.

 
 
Discussietools
Oud 12 februari 2007, 15:58   #1
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard Partijvoorzitter in bestuur Vlaams & Neutraal Ziekenfonds

Beste Geert,

ik ben aangesloten bij het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, omdat het Vlaams is, en neutraal.

Nu lees ik dat u, voorzitter van een politieke partij, in het bestuur van dit ziekenfonds zetelt.

Is het ziekenfonds dan nog wel neutraal?
John Stufflebeam is offline  
Oud 12 februari 2007, 18:33   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.131
Standaard

Er zijn twee afdelingen van het VLaams Neutraal Ziekenfonds. Een met zetel in Gent en een in Mechelen. Deze van Mechelen steunt de VVB en ijvert voor de splitsing van de sociale zekerheid. De VNZ met zetel in Gent wil daar niet van weten.
Ik ben lid van het VNZ Mechelen en kan me niet voorstellen dat Geert Lambert in de raad bestuursraad zit.

Dit is het VNZ waar ikzelf lid van ben.

NIEUWE NAAM VANAF 2006:


Vlaams & Neutraal Ziekenfonds

NUMMER 203 (i.p.v. 236)

Vlaams

Het Vlaams Neutraal Ziekenfonds - Vlaanderen (236) is een onderdeel van de Landsbond van de Neutrale Ziekenfondsen.
Het ziekenfonds ontstond in 1990 uit de vroegere Vlaamse primaire kassen Ic Dien (Mechelen-Leuven), Vlamat (Antwerpen), Eén (Overijse), Ic Dien (Mol), West-Flandria (Kortrijk), Sint-Cecilia (Sint-Genesius-Rode) en Brabant (Gooik).
Als stichtingsdatum wordt echter de oprichting van Ic Dien in Mechelen beschouwd op 11 juli 1977.
Het Vlaams Neutraal Ziekenfonds is niet het grootste ziekenfonds, maar telt toch 35.000 rechthebbende leden, 40 personeelsleden, 30 vrijwillige medewerkers, 50 geïnformatiseerde kantoren en 35 contactpunten over het ganse Vlaamse land.

Het Vlaams Neutraal Ziekenfonds is voorstander van de splitsing van de volledige sociale zekerheid en een onafhankelijk Vlaanderen.
Vlaanderen heeft immers nood aan een eigen Vlaamse sociale zekerheid, en wel om volgende redenen:
eigen klemtonen: de huidige impasse inzake de structurele hervorming van de sociale zekerheid is te wijten aan het totaal verschillend maatschappijmodel van Vlamingen en Walen.
efficiëntie van het bestuur: de verschillende beleidsniveaus maken goed bestuur onmogelijk en werken vaak contraproductief.
eigen verantwoordelijkheid: de loodzware staatschuld en de bestaande misbruiken binnen de federale sociale zekerheid laten onvoldoende ruimte om de nieuwe noden te lenigen.

Vlaanderen betaalt immers 65 % van de bijdragen voor de sociale zekerheid (NAR, 1995). Langs de uitgavenzijde zorgt Wallonië daarentegen voor een ‘onverklaarbare’ meerconsumptie.

Het Vlaams Neutraal Ziekenfonds ondersteunt- hetzij logistiek, hetzij via sponsoring - bepaalde niet-partijpolitieke initiatieven van de Vlaamse beweging, zoals o.m. het Overlegcentrum van Vlaamse Verenigingen, de IJzerbedevaart, het Zangfeest, de Vlaamse Volksbeweging, ’t Pallieterke, de Federatie van Vlaamse Vrouwengroepen, het Vlaams Nationaal Jeugdverbond, het Aktiekomitee Vlaamse Sociale Zekerheid, jaarlijks voor 40.000 euro!

Neutraal

Het Vlaams Neutraal Ziekenfonds is niet schatplichtig aan één of andere zuil of politieke partij en dat willen wij zo houden. Vandaar geen reclame voor of structurele band met een politieke partij.
Neutraal betekent een strikte scheiding tussen zorgverstrekker en verzekeraar, alsook respect voor de therapeutische vrijheid van arts en patiënt.

Niet alleen onze positie als Vlaams én Neutraal ziekenfonds maakt ons uniek, maar ook enkele opvallende initiatieven stralen onze dynamiek en eigentijdse karakter uit.

Een buitenbeentje

Een overzicht …

Laatste ziekenfonds dat als verbond erkend werd. Thans zijn er nog 65 ziekenfondsen, verspreid over 5 koepels.
1995 1ste ziekenfonds op het Internet.
1ste ziekenfonds dat voor iedereen brilglazen gedeeltelijk terugbetaalt. Initiatief werd in 2001 overgenomen door alle Neutrale ziekenfondsen.
Sterkste aanvullend pakket voor alternatieve geneesmiddelen, zowel raadplegingen als homeopathische en fytotherapeutische geneesmiddelen.
2001 1ste Stedelijke Prijs van de stad Mechelen voor mooiste
gevelrenovatie.
2002 Lancering van luchtballon met speciale mand voor rolstoelgebruikers.
Sponsoring Internationaal Cartoonfestival van Knokke-Heist (thema: gezondheid).
Opstarten fusieproject met het Neutraal Ziekenfonds uit Lier
Introductie sterke nieuwe voordelen, waaronder lidgeld sportclub
Rel met de Controledienst voor de Ziekenfondsen betreffende standpunt voor de volledige splitsing van de sociale zekerheid
2006 Fusie tot "Vlaams & Neutraal Ziekenfonds - Vlaanderen" (203)

Waarom overschakelen naar het
Vlaams ziekenfonds?

Om hun taak naar behoren te kunnen vervullen, beschikken de ziekenfondsen over (aanzienlijke) werkingsmiddelen uit de federale schatkist. Gelden die door u, hetzij via sociale bijdragen, hetzij via algemene belastingen, worden betaald.

Omzeggens alle betrokken instellingen zijn verankerd met verzuilde, politieke en unitaire structuren.

Bijgevolg betalen vele Vlaams-nationalisten onrechtstreeks mee voor de ondersteuning van politieke ideeën die regelrecht indruisen tegen de eigen (Vlaamse) visie.

Daarom is er een Vlaams ziekenfonds!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 februari 2007 om 18:38.
Knuppel is offline  
Oud 12 februari 2007, 20:05   #3
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

Ik ben lid van het VNZ Aalst. Dit is een engagement van voor ik partijvoorzitter was en is zelfs nog iets wat eerder familiaal verbonden is (wijlen mijn vader, een huisdokter, was er destijds ook bestuurder). Ook andere politieke gezindheden zijn er in aanwezig en net dat maakt het neutraal.

Neutraal betekent niet dat de mensen die er deel van uitmaken politiek asexueel moeten zijn, wel dat ze hun politiek engagement daar niet in opdringen. Zo zul je nooit affiches van Geert LAMBERT of van spirit zien hangen in de lokalen van het VNZ.

En wat de defederalisering van volksgezondheid betreft: wees gerust: ik ben daar echt nog steeds een voorstander van!


Geert
Geert Lambert is offline  
Oud 14 februari 2007, 12:36   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.131
Standaard

Citaat:
En wat de defederalisering van volksgezondheid betreft: wees gerust: ik ben daar echt nog steeds een voorstander van!
De afdeling waar je voorzitter van bent is dat echter niet.
Zij weigerde juist daarom zelf een fusie met de collega's van de Mechelse afdeling. Dit in tegenstelling tot het Neutraal ziekenfonds uit Lier.

Je weet hier dus niets van?
Citaat:
Rel met de Controledienst voor de Ziekenfondsen betreffende standpunt voor de volledige splitsing van de sociale zekerheid?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 februari 2007, 12:48   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.131
Standaard

Voor wie het weten wil: de afdeling Aalst wil enkel fuseren met het VNZ-Mechelen indien dit de Vlaamse strijd voor de splitsing van de sociale zekerheid laat vallen. Deze eis vermindert immers aanzienlijk de kans op klantenwerving bij Belgisch gezinden....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 februari 2007, 13:00   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert
Neutraal
betekent niet dat de mensen die er deel van uitmaken politiek asexueel moeten zijn, wel dat ze hun politiek engagement daar niet in opdringen. Zo zul je nooit affiches van Geert LAMBERT of van spirit zien hangen in de lokalen van het VNZ.


Op de forumsessie van een politiek forum afficheert Geert Lambert zich echter ongegeneerd zowel als kopstuk van een politieke partij als lid van de raad bestuur van een 'neutraal' ziekenfonds...


Citaat:
Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter.
Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit.
Citaat:

Neutraal
Het Vlaams Neutraal Ziekenfonds is niet schatplichtig aan één of andere zuil of politieke partij en dat willen wij zo houden. Vandaar geen reclame voor of structurele band met een politieke partij.
Neutraal betekent een strikte scheiding tussen zorgverstrekker en verzekeraar, alsook respect voor de therapeutische vrijheid van arts en patiënt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 februari 2007 om 13:03.
Knuppel is offline  
Oud 14 februari 2007, 18:03   #7
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

Mag ik er op wijzen dat ik mij nergens zo afficheer. Ik ben er lid van de Raad van Bestuur en openheid wil zeggen dat iedereen dit mag weten, zodat men mij hierover kan aanvallen of wat dan ook. De verwijzing bovenaan dit forum is blijkbaar de tekst die uit wikipedia komt, ik ben daar niet verantwoordelijk voor.


Geert
Geert Lambert is offline  
Oud 15 februari 2007, 07:36   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.131
Standaard

Om eerlijk te zijn ben ik al blij dat jij in de raad van bestuur van het VNZ-Aalst zit en niet in die van Mechelen. Daar zou een kopstuk van een partijtje dat zich verbonden heeft met de SP.a, een belgicistische partij die niets van de splitsing van de sociale zekerheid wil weten, (evenmin het VNZ-Aalst trouwens) niet in thuishoren. Men zou geen betere manier kunnen bedenken om mij als lid van het VNZ-Mechelen weg te jagen dan een kopstuk van SPA-Spirit in de raad van bestuur op te nemen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 februari 2007, 03:21   #9
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

Wel wel wel


P.S. (post scriptum hé...) ik ben er ook geen voorzitter hoor!!!
Geert Lambert is offline  
Oud 17 februari 2007, 03:25   #10
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Wel wel wel


P.S. (post scriptum hé...) ik ben er ook geen voorzitter hoor!!!
Bedoel je dat voorzitters mensen zijn die er voor moeten zorgen dat iedereen naar hun pijpen danst?
Rare opmerking, als je me toestaat van dit op te merken!
ericferemans is offline  
Oud 17 februari 2007, 03:33   #11
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

Neen, dat bedoel ik niet. Ik reageer even op hetgeen een stuk hierboven staat: nl. dat ik er voorzitter van ben, wat dus niet het geval is.

OK?
Geert Lambert is offline  
Oud 17 februari 2007, 03:35   #12
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Neen, dat bedoel ik niet. Ik reageer even op hetgeen een stuk hierboven staat: nl. dat ik er voorzitter van ben, wat dus niet het geval is.

OK?
Het was heus ironisch bedoeld. Je moet je daar niet te druk in maken.
ericferemans is offline  
Oud 17 februari 2007, 03:41   #13
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

doe ik al lang niet meer
Geert Lambert is offline  
Oud 17 februari 2007, 15:16   #14
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
doe ik al lang niet meer

Veel bijgeleerd deze week?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 18 februari 2007, 23:44   #15
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

bijzonder veel over de menselijke psyché
Geert Lambert is offline  
Oud 9 maart 2007, 16:27   #16
Doc2
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 februari 2007
Berichten: 13
Standaard

Als CM-lid dacht ik mij ook te gaan aansluiten bij het Vlaams Ziekenfonds
als reactie op de uitsluiting van VB-mensen door het ACV.
Maar nu ik hier lees dat Geert Lambert zetelt in het bestuur van dit 'neutrale' ziekenfonds moet ik daar toch nog eens over nadenken.
Dat Geert Lambert LID zou zijn van dit 'neutraal' ziekenfonds zou ik uiteraard aanvaarden (elk lid heeft wel zijn eigen politieke ingesteldheid), maar dat een kopstuk van een politieke partij er in HET BESTUUR zou zetelen vind ik totaal onaanvaardbaar. Geert Lambert zou zo 'correct' moeten zijn om te kiezen tussen zijn bestuursfunctie bij het VNZ en die van zijn partij. Door zijn gekendheid als leidend links politicus KLEURT hij namelijk ook het bestuur van het VNZ.
Doc2 is offline  
Oud 13 maart 2007, 21:54   #17
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Als dat walgelijk(hij vervolgt samen met de ps de grootste partij van valaanderen) sujet lid is van de raad van bestuur van het VNZ dan zal ik er nooit lid van worden. Ik ben nu bij het OZ.
ilfalco is offline  
Oud 14 maart 2007, 15:57   #18
Doc2
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 februari 2007
Berichten: 13
Standaard

Ik vind ook dat Geert Lambert met zijn aanwezigheid in het bestuur van het VNZ de N van Neutraliteit schendt.
Maar zoals hierboven al werd uiteengedaan door knuppel zijn er bij het VNZ blijkbaar twee strekkingen !!

Geert lambert is ook alles behalve mijn beste vriend omwille van zijn absurde SPIRITstandpunt in de wapenproblematiek en zijn onwrikbare houding tegenover de legale wapenbezitter.

Knuppel, bent u tevreden over de Mechelse afdeling van het VNZ ?
en ilfalco, bent U dat ook bij het OZ ?

Vriendelijke groeten, Doc2.
Doc2 is offline  
Oud 14 maart 2007, 17:03   #19
Patrik
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 27 januari 2007
Berichten: 366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doc2 Bekijk bericht
Ik vind ook dat Geert Lambert met zijn aanwezigheid in het bestuur van het VNZ de N van Neutraliteit schendt.
Maar zoals hierboven al werd uiteengedaan door knuppel zijn er bij het VNZ blijkbaar twee strekkingen !!

Geert lambert is ook alles behalve mijn beste vriend omwille van zijn absurde SPIRITstandpunt in de wapenproblematiek en zijn onwrikbare houding tegenover de legale wapenbezitter.

Knuppel, bent u tevreden over de Mechelse afdeling van het VNZ ?
en ilfalco, bent U dat ook bij het OZ ?

Vriendelijke groeten, Doc2.
Ik dacht dat Geert Lambert van Oostende was.

Betalen die van Aalst misschien meer?
Patrik is offline  
Oud 14 maart 2007, 18:47   #20
Doc2
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 februari 2007
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Ik dacht dat Geert Lambert van Oostende was.

Betalen die van Aalst misschien meer?
Heb mij dat ook al afgevraagd wat Geert Lambert in Aalst komt doen !!
Doc2 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be