Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2009, 12:41   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Krijgen de Vlaamse ambtenaren ooit nog een pensioen?

Zij die de politici hebben gesteund tussen dik en dun...

Als men weet hoeveel geld men daar achtereen voor nodig zal hebben kan men zich de vraag stilaan beginnen stellen?

Krijgen zij nog een pensioen of niet?

Hoeveel werklozen gaan er tegen de vergrijzing bijkomen is ook de vraag?

In hoeverre gaat te Staat saneren met al zijn postjes?

Gaat Vlaanderen rijk blijven na het verlies van textiel en autoassemblage?

Wat gaat er nog kapot?


Gaan wij Vlamingen op gelijke hoogte komen van onze arme zuiderburen – les Wallons?


Gaat het blijven toepassen van de “liberalisering” en zijn gevolgen zorgen voor een populaire opstand?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 12:42   #2
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

En nog geen klein pensioen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 12:46   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Eén ding is in ieder geval zeker: �*ls er nog een pensioen is voor de Vlamingen, zal het niet door Wallonië betaald worden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 12:58   #4
kanselier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2006
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Zij die de politici hebben gesteund tussen dik en dun...

Als men weet hoeveel geld men daar achtereen voor nodig zal hebben kan men zich de vraag stilaan beginnen stellen?

Krijgen zij nog een pensioen of niet?

Hoeveel werklozen gaan er tegen de vergrijzing bijkomen is ook de vraag?

In hoeverre gaat te Staat saneren met al zijn postjes?

Gaat Vlaanderen rijk blijven na het verlies van textiel en autoassemblage?

Wat gaat er nog kapot?


Gaan wij Vlamingen op gelijke hoogte komen van onze arme zuiderburen – les Wallons?


Gaat het blijven toepassen van de “liberalisering” en zijn gevolgen zorgen voor een populaire opstand?
Volgens de krant "Le Soir" gaan ze...lopen met de: citaat:
" Le trésor de guerre de "La Poste" - bon pour 1 milliard d'euros"

Dat geld zal heel waarschijnlijk ook al weg zijn tegen dat de pensioenen van de ambtenaren eraan komen.

En toch worden zij niet wakker, zij blijven dromen...
kanselier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 14:17   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kanselier Bekijk bericht
Volgens de krant "Le Soir" gaan ze...lopen met de: citaat:
" Le trésor de guerre de "La Poste" - bon pour 1 milliard d'euros"

Dat geld zal heel waarschijnlijk ook al weg zijn tegen dat de pensioenen van de ambtenaren eraan komen.

En toch worden zij niet wakker, zij blijven dromen...
iedereen weet toch altijd de vetpotjes zitten hé, maar niemand die daar zinnige investeringen mee kan doen die er binnen de 3 jaar dubbel uitkomen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 15:16   #6
Fabke
Partijlid
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 205
Standaard

moesten ze iedereen hetzelfde pensioen geven, dan zouden ze midder problemen hebben om al het pensioen te geven.


de ambtenaren hebben een veel te hoog pensioen.
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 15:27   #7
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Ambtenaren krijgen nooit een pensioen, maar een uitgesteld loon!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 15:49   #8
kanselier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2006
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ambtenaren krijgen nooit een pensioen, maar een uitgesteld loon!!
Diegene die dat hebben uitgevonden kunnen wij vandaag ook al bedanken!!
Weeral iets dat naar de volgende generaties gaat! Subliem!
Een loon kan toch niet meer zijn dan een tijdelijk loon. En een pensioen een iets dat men krijgt als men op pensioen gaat. Wie kan hier meer uitleg over geven?
Hoe is dat er gekomen?
kanselier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 16:40   #9
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ambtenaren krijgen nooit een pensioen, maar een uitgesteld loon!!
Leuk. Het schijnt dat er zelfs ambtenaren zijn, die op hun honderste nog een "ter beschikking houden" vergoeding krijgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 16:44   #10
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kanselier Bekijk bericht
Diegene die dat hebben uitgevonden kunnen wij vandaag ook al bedanken!!
Weeral iets dat naar de volgende generaties gaat! Subliem!
Een loon kan toch niet meer zijn dan een tijdelijk loon. En een pensioen een iets dat men krijgt als men op pensioen gaat. Wie kan hier meer uitleg over geven?
Hoe is dat er gekomen?
Wel simpel. Ambtenaren zijn gewoon om loon te krijgen, zonder ervoor te moeten werken. Waarom zouden ze hun pensioen dan geen (uitgesteld) loon noemen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 17:00   #11
Eschaton ß
Partijlid
 
Eschaton ß's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Berichten: 295
Standaard

Allemaal wreed wel bedankt...
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 17:57   #12
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

jammer voor de ambtenaren, maar chance voor de anderen, ze zullen niet krijgen waar ze op hoopten......

maar zeg nu zelf een hogere officier van t'belgisch leger die niet op pensioen gaat, maar op rust ! en zijn dikke vette wedde blijft voorttrekken ????

logisch is anders en probeer dat maar eens uit te leggen aan een arbeider die van zijn 16 jaar aan den band in een fabriek of in den bouw serieus zijn klossen mogen afdraaien heeft en fysiek min of meer "versleten" is tegen de dag dat hij zijn "mager" pensioentje gaat krijgen !
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 17:58   #13
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

hebben mensen die op pensioen zijn niet dezelfde noden ?

waarom moet iemand die véél verdiend heeft méér pensioen krijgen ??

om samen gratis op dezelfde bus van de lijn te zitten ??
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 10 maart 2009 om 18:06.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 16:24   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
iedereen weet toch altijd de vetpotjes zitten hé, maar niemand die daar zinnige investeringen mee kan doen die er binnen de 3 jaar dubbel uitkomen...
Zet ze niet op ideeën he. Daar heeft er dat al is ene gedaan en alles was kwijt. Zelf voor je pensioen zorgen, dat is de bootschap. Ik heb eerst er voor gezorgd dat ik mijn schaapjes op het droge had in plaats van drie keer per jaar op verlof te gaan naar de wintersporten en de Caraïben.

Velen lachte met mij toen ze op wandel trokken terwijl ik mijn botte stond af te draaien. Nu lach ik om dat ze niet weten van welk hout pijlen maken.

Voor wie niet weet waarvan deze gezegde afkomstig is; Ten tijde dat men ten strijde trok met boog en pijl werden deze verwaardigt van Buxus hout. Wij kennen deze soort nog maar alleen als heesters maar vroeger bestonden er ook Buxus bomen die de eigenschap hadden van zeeeeeer traaaaag te groeien. Men gebruikte voor hun oorlogsvoering onbeperkt het hout zonder voor later te zorgen en er op tijd bij te planten, en op is nu eenmaal op.

Dat was toen zo en dat is ook nog altijd vandaag zo.

Ik ken heel wat mensen die in de horeca werkte en relatief veel geld verdiend hebben maar er nog meer konden doorjagen en die zitten nu te jammeren.

Eigen schuld dikke bult.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2009 om 16:29.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 16:57   #15
Ta'azir
Burger
 
Geregistreerd: 7 november 2003
Locatie: Ergens in Vlaanderen
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Ik ken heel wat mensen die in de horeca werkte en relatief veel geld verdiend hebben maar er nog meer konden doorjagen en die zitten nu te jammeren.

Eigen schuld dikke bult.

Ik heb jaren (10 jaar) in de horeca gewerkt en zéér goed mijnen boterham verdiend............. en niks doorgejaagd.......... want ik WERKTE in de horeca, k'ken wel medewerkers die in den tijd ook véél verdienden, maar het zich niet konden laten om na het werk nog eens op bezoek te gaan bij andere etablissementen en daar dan rondjes champagne te betalen....... resultaat, niks véél verdiend maar véél opgedaan en die hebben nu nog gééne rotten euro op hun rekening staan....... dus daar moete géén compassie mee hebben ! zoals ge zegt eigen schuld !
__________________
AN EYE FOR AN EYE-THOUSANDFOLD
Ta'azir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 18:14   #16
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir Bekijk bericht
Ik heb jaren (10 jaar) in de horeca gewerkt en zéér goed mijnen boterham verdiend............. en niks doorgejaagd.......... want ik WERKTE in de horeca, k'ken wel medewerkers die in den tijd ook véél verdienden, maar het zich niet konden laten om na het werk nog eens op bezoek te gaan bij andere etablissementen en daar dan rondjes champagne te betalen....... resultaat, niks véél verdiend maar véél opgedaan en die hebben nu nog gééne rotten euro op hun rekening staan....... dus daar moete géén compassie mee hebben ! zoals ge zegt eigen schuld !
Het ergste vind ik dan nog dat die mensen meestal veel zwart op streken, dikwijls niente afdroegen aan pensioenkas en nu als eerste in de rij staan voor een overlevingspensioen te trekken en wie wat gespaard heeft die zitten ze langs alle kanten aan zijn vel. Daar zouden ze nog vermogensbelasting willen op vorderen en betalen moet hij aangezien hij er warmpjes in zit, betaald hij niet dan komen ze het wel met een deurwaarder halen. Bij die verkwisters valt er niets met een deurwaarder te halen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 18:28   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het ergste vind ik dan nog dat die mensen meestal veel zwart op streken, dikwijls niente afdroegen aan pensioenkas en nu als eerste in de rij staan voor een overlevingspensioen te trekken en wie wat gespaard heeft die zitten ze langs alle kanten aan zijn vel. Daar zouden ze nog vermogensbelasting willen op vorderen en betalen moet hij aangezien hij er warmpjes in zit, betaald hij niet dan komen ze het wel met een deurwaarder halen. Bij die verkwisters valt er niets met een deurwaarder te halen.
En als de spadromen waarheid worden, bij hun erfgenamen ook niet.
Maar het ligt allemaal niet zo eenvoudig. Zou degenen de kost niet willen geven, die overgeinvesteerd waren in bankaandelen, en zo praktisch al hun geld in rook zagen opgaan. Ook zij hebben gespaard voor hun pensioen, doch zullen het met hun (te klein) staatspensioen moeten stellen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 18:39   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En als de spadromen waarheid worden, bij hun erfgenamen ook niet.
Maar het ligt allemaal niet zo eenvoudig. Zou degenen de kost niet willen geven, die overgeinvesteerd waren in bankaandelen, en zo praktisch al hun geld in rook zagen opgaan. Ook zij hebben gespaard voor hun pensioen, doch zullen het met hun (te klein) staatspensioen moeten stellen.
Sorry man, wat je zegt is waar maar dat is het risico van aandelen he. In periodes dat ze maal twee of zelfs soms maal drie gaan dan hoor je geen van hen klagen maar stort de boel in elkaar dan moet de staat toeschieten met gemeenschapsgeld.

Als je wil parachute springen moet ge zien dat ge een reserve bij hebt he voor het geval de andere niet opengaat. Doet ge dat niet moet ge ook niet klagen als ge met uw smoel tegen de grond plakt.

Aandelen is kortgewin en je moet niet rekenen van,” waauw ik heb deze maand ferm verdient ", maar zien wat je van je 18 tot je 60 verdient hebt en dan de rekening maken. Alles kwijt is alles kwijt eender hoe of aan wat net zoals ik al zei, “op is op”.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2009 om 18:41.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 19:08   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sorry man, wat je zegt is waar maar dat is het risico van aandelen he. In periodes dat ze maal twee of zelfs soms maal drie gaan dan hoor je geen van hen klagen maar stort de boel in elkaar dan moet de staat toeschieten met gemeenschapsgeld.

Als je wil parachute springen moet ge zien dat ge een reserve bij hebt he voor het geval de andere niet opengaat. Doet ge dat niet moet ge ook niet klagen als ge met uw smoel tegen de grond plakt.

Aandelen is kortgewin en je moet niet rekenen van,” waauw ik heb deze maand ferm verdient ", maar zien wat je van je 18 tot je 60 verdient hebt en dan de rekening maken. Alles kwijt is alles kwijt eender hoe of aan wat net zoals ik al zei, “op is op”.
Maar wat is het verschil nu tussen iemand die alles "opzuipt" en iemand die al zijn geld "verspeelt" op de beurs ? Uiteindelijk eindigen ze beide met niets.
Alhoewel de tweede er wel voor gewerkt heeft, en (verkeerd) gespaard heeft.
Beide zullen het met een te laag staatspensioen moeten doen, en de staat zal daar waar het nodig is, moeten bijspringen.
Het was deze boodschap die ik wou brengen.
BTW wat gaat "het systeem" doen als niemand meer risico wil nemen, en wil beleggen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 20:47   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar wat is het verschil nu tussen iemand die alles "opzuipt" en iemand die al zijn geld "verspeelt" op de beurs ? Uiteindelijk eindigen ze beide met niets.
Alhoewel de tweede er wel voor gewerkt heeft, en (verkeerd) gespaard heeft.
Beide zullen het met een te laag staatspensioen moeten doen, en de staat zal daar waar het nodig is, moeten bijspringen.
Het was deze boodschap die ik wou brengen.
BTW wat gaat "het systeem" doen als niemand meer risico wil nemen, en wil beleggen ?
Het leven zit vol risico’s, maar ge hebt ook zoiets zoals een berekend risico en zo iets als een risico spreiding. Ge kunt ook al uw geld op de lotto zetten met de zelfde cijfers he, maar of dat dat nog slim te noemen is zou ik niet zo durven zeggen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be