Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2009, 08:22   #1
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard Vlaanderen verdient een hereniging met Nederland niet

Rond 1600 zijn er vele duizenden vluchtelingen van uit Belgie ,veel Vlamingen en gedeeltelijk Walen naar Holland gevlucht.(waaronder ook mijn voorouders)
De Vlaamse steden stonden half leeg en de Hollandse steden groeiden in een ras tempo.
Deze Vlamingen voeren op de Hollandse schepen naar de Oost en naar de West.Zij hebben mee de Republiek en de Gouden Eeuw opgebouwd.
Eeuwen hebben de Belgen en de Vlamingen dit verdonkeremaand en ze hebben zich afgezet tegen Holland,het land van hun gevluchte familie en landgenoten.
Na eeuwen van verraad en later collaboratie met de Fransen ,beginnen ze nu te roepen, omdat er iets te vieren valt.
"Wij waren het die naar Amerika gingen .Wij waren het die Holland hebben groot gemaakt." En ondertusen gaan vele Vlamingen gewoon door met hun Hollanderhaat en het afzetten tegen Holland.
Niet in Limburg of Brabant ,niet in Friesland of Groningen. Juist in Holland gingen de Vlamingen van die tijd wonen .Juist Holland is het meest Vlaamse deel van Nederland.Juist de Hollandse arrogantie komt van Antwerpen .Juist Antwerpen lijkt het meest op Amsterdam.
En toch blijven vele Vlamingen beweren ,dat zij en ander volk zijn, dan de Hollanders.
Dus het is zo klaar als een klontje.
Vlaanderen verdient geen hereniging met Nederland

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 4 juli 2009 om 08:27.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 08:30   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam
Rond 1600 zijn er vele duizenden vluchtelingen van uit Belgie ,veel Vlamingen en gedeeltelijk Walen naar Holland gevlucht.(waaronder ook mijn voorouders)
De Vlaamse steden stonden half leeg en de Hollandse steden groeiden in een ras tempo.
Deze Vlamingen voeren op de Hollandse schepen naar de Oost en naar de West.Zij hebben mee de Republiek en de Gouden Eeuw opgebouwd.
Eeuwen hebben de Belgen en de Vlamingen dit verdonkeremaand en ze hebben zich afgezet tegen Holland,het land van hun gevluchte familie en landgenoten.
Na eeuwen van verraad en later collaboratie met de Fransen beginnen ze nu te roepen, omdat er iets te vieren valt.
"Wij waren het die naar Amerika gingen .Wij waren het die Holland hebben groot gemaakt." En ondertusen gaan vele Vlamingen gewoon door met hun Hollanderhaat en het afzetten tegen Holland.
Niet in Limburg of Brabant ,niet in Friesland of Groningen. Juist in Holland gingen de Vlamingen van die tijd wonen .Juist Holland is het meest Vlaamse deel van Nederland.Juist de Hollandse arrogantie komt van Antwerpen .Juist Antwerpen lijkt het meest op Amsterdam.
En toch blijven vele Vlamingen beweren ,dat zij en ander volk zijn, dan de Hollanders.
Dus het is zo klaar als een klontje.
Vlaanderen verdient geen hereniging met Nederland
Uw verhaal is waar, maar de conclusie laat ik liever voor uw rekening. Het is steeds zo geweest: de felste discussies vind je terug onder familieleden. En dat zijn we, zoals uw betoog duidelijk aantoont. Het zijn evenwel niet de Vlamingen die de historische werkelijkheid hebben verdonkeremaand, wél de Belgicisten. En die zijn nog steeds aan het wroeten, zoals we regelmatig op deze site kunnen vaststellen.

Laatst gewijzigd door quercus : 4 juli 2009 om 08:30.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:21   #3
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Toch vind ik dat de Vlaamse bijdragen aan de Gouden Eeuw vaak worden overdreven. Ze waren voornamelijk financieel van aard. Je hoeft bijvoorbeeld geen kunsthistoricus te zijn om te zien dat Rembrandt en Vermeer in een compleet andere stijl schilderden dan zuiderlingen zoals Rubens. Verder geldt eigenlijk voor vrijwel alle groten uit die tijd dat het niet-Vlamingen waren. Van Leeuwenhoek, Huygens, De Groot, Beeckman, etc - allemaal niet-Vlamingen. Alleen Stevin is een uitzondering. Maar veel Vlamingen doen maar al te graag alsof ze ons de beschaving zijn komen brengen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:25   #4
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

ik vraag me af wanneer dit niet gebeurd was of Amsterdam nog een vissersdorp zou zijn
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:33   #5
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik vraag me af wanneer dit niet gebeurd was of Amsterdam nog een vissersdorp zou zijn
Dat zullen we nooit weten. Maar er kwamen ook veel kapitaalkrachtige nieuwkomers uit andere streken naar Amsterda. Franse hugenoten, Portugese joden(de ouders van mijn held Spinoza), 'Duitsers', etc.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:40   #6
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
En toch blijven vele Vlamingen beweren ,dat zij en ander volk zijn, dan de Hollanders.
Het zou u veel politiek inzicht verschaffen als u zou kunnen begrijpen van waar dit fenomeen komt, welke Vlamingen het zijn die zich militant afzetten tegen Nederland, en waarom ze dit (blijven) doen.

Wij zitten met een belangrijke vijfde kolonne in ons midden, die in de loop der eeuwen gegroeid is onder invloed van de niet aflatende Franse aanvallen en bezettingen. Zij hebben hun identiteit opgegeven tvv van een zgn. Belgische, nep-Franse identiteit. De laatste resten daarvan vertonen zich vandaag als Belgicisten.

Vele Vlamingen dragen daar vandaag nog de sporen van, al weten ze niet van waar het komt, hoe het werkt en wie er de aanstoker van is.

Uw min of meer lange verblijf op dit forum had u op dit punt al een en ander kunnen leren.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:41   #7
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Toch vind ik dat de Vlaamse bijdragen aan de Gouden Eeuw vaak worden overdreven. Ze waren voornamelijk financieel van aard. Je hoeft bijvoorbeeld geen kunsthistoricus te zijn om te zien dat Rembrandt en Vermeer in een compleet andere stijl schilderden dan zuiderlingen zoals Rubens. Verder geldt eigenlijk voor vrijwel alle groten uit die tijd dat het niet-Vlamingen waren. Van Leeuwenhoek, Huygens, De Groot, Beeckman, etc - allemaal niet-Vlamingen. Alleen Stevin is een uitzondering. Maar veel Vlamingen doen maar al te graag alsof ze ons de beschaving zijn komen brengen.
Zij kwamen met veel geld en met veel mensen.
Gecombineerd met de Hollandse scheepsbouwkunst en handelsgeest werd Nederland een wereldmacht in die tijd.
Later is dat overgegaan naar Engeland ,o.a door Willem III ,die koning van Engeland werd en de Hollandse cultuur en macht daarheen haalde.
Ondanks de laatste oorlog tegen Engeland !780-1784, die de Republiek tot de afgrond bracht,zijn de relaties van Nederland met Engeland en de VS steeds intensief gebleven.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 4 juli 2009 om 09:46.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:44   #8
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Onderzoek in de genenpoel van het menselijk ras heeft bewezen dat Vlamingen veel meer met Walen gemeen hebben dan met Nederlanders.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:48   #9
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Onderzoek in de genenpoel van het menselijk ras heeft bewezen dat Vlamingen veel meer met Walen gemeen hebben dan met Nederlanders.
Weer zo'n voorbeeld ,zoals I amsterdam bedoelde.
Belgicisten die er alles aan om aan te tonen dat ze meer Frans zijn dan Nederlands.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:50   #10
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het zou u veel politiek inzicht verschaffen als u zou kunnen begrijpen van waar dit fenomeen komt, welke Vlamingen het zijn die zich militant afzetten tegen Nederland, en waarom ze dit (blijven) doen.

Wij zitten met een belangrijke vijfde kolonne in ons midden, die in de loop der eeuwen gegroeid is onder invloed van de niet aflatende Franse aanvallen en bezettingen. Zij hebben hun identiteit opgegeven tvv van een zgn. Belgische, nep-Franse identiteit. De laatste resten daarvan vertonen zich vandaag als Belgicisten.

Vele Vlamingen dragen daar vandaag nog de sporen van, al weten ze niet van waar het komt, hoe het werkt en wie er de aanstoker van is.

Uw min of meer lange verblijf op dit forum had u op dit punt al een en ander kunnen leren.
I amsterdam zal zijn kritiek wel richten op deze Belgicisten ,die je overal en ook hier tegenkom.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:51   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Onderzoek in de genenpoel van het menselijk ras heeft bewezen dat Vlamingen veel meer met Walen gemeen hebben dan met Nederlanders.
Heb je daar een wetenschappelijke bron voor ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 09:53   #12
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
I amsterdam zal zijn kritiek wel richten op deze Belgicisten ,die je overal en ook hier tegenkom.
Nee, hij zicht ze op "vele Vlamingen", zoals duidelijk in zijn post staat.

Wie dat doet kan maar één doel hebben, en dat is de hereniging te verhinderen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 10:12   #13
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Onderzoek in de genenpoel van het menselijk ras heeft bewezen dat Vlamingen veel meer met Walen gemeen hebben dan met Nederlanders.
Dat zou me verbazen. Als ik alleen al naar mijn stamboom kijk, dan zie je dat de Belgische grens dwars door mijn familie is getrokken.

Familie aan vaderskant:



Voor mijn familie aan moederskant geldt dat zelfs nog meer. En dan is het nog niet eens duidelijk te zien aan mijn achternaam. Je moest eens weten hoeveel er Van Gent, Van Antwerpen, Van Vlaanderen, etc heten in Nederland.

Volgens mij is het zelfs tot op de dag van vandaag zo dat er meer Vlamingen met Nederlanders trouwen, dan met Walen.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 4 juli 2009 om 10:13.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 10:37   #14
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het zou u veel politiek inzicht verschaffen als u zou kunnen begrijpen van waar dit fenomeen komt, welke Vlamingen het zijn die zich militant afzetten tegen Nederland, en waarom ze dit (blijven) doen.

Wij zitten met een belangrijke vijfde kolonne in ons midden, die in de loop der eeuwen gegroeid is onder invloed van de niet aflatende Franse aanvallen en bezettingen. Zij hebben hun identiteit opgegeven tvv van een zgn. Belgische, nep-Franse identiteit. De laatste resten daarvan vertonen zich vandaag als Belgicisten.

Vele Vlamingen dragen daar vandaag nog de sporen van, al weten ze niet van waar het komt, hoe het werkt en wie er de aanstoker van is.

Uw min of meer lange verblijf op dit forum had u op dit punt al een en ander kunnen leren.
Het is wel uw premier en uw regering, die Belgicistisch is .Verraad en collaboratie is meestal niet van de gewone mensen.
Hoe meer ik me in Belgie verdiep, des te meer kom ik tot hierboven beschreven conclusie.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 4 juli 2009 om 10:42.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 10:40   #15
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Onderzoek in de genenpoel van het menselijk ras heeft bewezen dat Vlamingen veel meer met Walen gemeen hebben dan met Nederlanders.
Nederlanders ,stammen af van de Friezen, Franken en Saksen.
Ze zijn nu een mengsel daarvan.
Misschien is dat in Belgie meervan de Franken?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 10:41   #16
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nee, hij zicht ze op "vele Vlamingen", zoals duidelijk in zijn post staat.

Wie dat doet kan maar één doel hebben, en dat is de hereniging te verhinderen.
Ik heb duidelijk gezegd dat ze het niet verdienen.
Persoonlijk ben ik een groot voorstander.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 10:44   #17
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het is wel uw premier en uw regering, die Belgicistisch is .Verraad en collaboratie is meestal niet van de gewone mensen.
Hoe meer ik me in Belgie verdiep, des te meer kom ik tot hierboven beschreven conclusie.
Precies, men komt met allerlei smoesjes als bijvoorbeeld een De Gucht zich minachtend utilaat over Nederland(ers). Maar ze vergeten kennelijk dat De Gucht met een groot aantal voorkeursstemmen is gekozen. Daarmee zijn veel Vlamingen direct verantwoordelijk.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:03   #18
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nee, hij zicht ze op "vele Vlamingen", zoals duidelijk in zijn post staat.

Wie dat doet kan maar één doel hebben, en dat is de hereniging te verhinderen.
Beslist heb ik geen hekel aan Vlamingen ,want vaak ben ik daar geweest
Beslist heb ik geen hekel aan Fransen ,want vaak heb ik mijn vakantie in Frankrijk doorgebracht.Daarom ook houd ik van dit lied.(zie onder)
Alleen nu is het wel eens tijd, dat de Vlamingen aan Nederland hun excuses aanbieden voor hun jarenlange geschiedvervalsing en kweken van Hollanderhaat.

http://www.youtube.com/watch?v=Ih5i8lEpaH0
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:12   #19
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het is wel uw premier en uw regering, die Belgicistisch is .Verraad en collaboratie is meestal niet van de gewone mensen.
Maar in België wel.

Ik ga daar hier geen boom over opzetten, maar ons verleden heeft ons geboetseerd tot wat we zijn. Collaboratie was pure noodzaak en is zowat met de volksaard versmolten geraakt.

Dat jullie in het Noorden een compleet andere weg kunnen opgaan zijn, en een normale gezonde natiegeest konden opbouwen, hoeft u niet blind te maken voor de situatie van een ander (uw "broers", zal ik maar zeggen).

Noord-Nederlanders die echt een hereniging willen, zullen een maximum aan empathie moeten kunnen opbrengen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:23   #20
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Alleen nu is het wel eens tijd, dat de Vlamingen aan Nederland hun excuses aanbieden voor hun jarenlange geschiedvervalsing en kweken van Hollanderhaat.
Dat wij/jullie denken is precies wat de Belgicisten willen, en het komt overigens van hen. Ik begrijp niet waarom Nederlanders dat overnemen, enkel de Belgicisten hebben er baat bij.

Wie een hereniging wil zal samen met de Nederlandse Vlamingen het anti-ollandisme in Vlaanderen moeten bestrijden.

Uw uitspraak dat we "het niet verdienen" is kleinerend en nutteloos. Het dient de belangen van de Belgicisten.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 juli 2009 om 11:24.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be