Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2020, 20:20   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

ik stel voor aangezien iedereen zo'n fantastische vakantie in eigen land heeft gehad, geen kosten, goed kunnen sparen heeft etc

Dat we nu iedereen aansporen om geen vakantie te nemen en dit jaar door te werken... een kwestie van al die verloren tijd terug in te halen en zo onze bedrijven te ondersteune
als dan op het einde blijkt dat iedereen toch niet minder verdiend heeft; kunnen we een begroting in evenwicht afsluiteN

brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 20:33   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit is inderdaad de volgende stap.
Hopelijk schept de overheid snel een kader,want,geven we het maar toe,het is de overheid die (begrijpelijk hoor!) een loden hand op de economie gelegd heeft.

Het zal nu de overheid moeten zijn die die loden hand weer weg moet nemen.Anders zullen ganse sectoren,uit vrees onmiddelijk in stakingen of gerechtelijke procedures verzeild te raken,lam blijven liggen of er gewoon maar bij gaan liggen...


Het snel beschikbaar komen van goedkope,snelle tests kan een aanzet zijn.Ja,mogelijk moeten bedrijven voorlopige "corona-positieve" en "corana-negatieve" teams maken als tijdelijke maatregel voor 2020....

Maar het laat zich aanzien dat "Covids-<nummer>" nu,net als "griep" een permanent gegeven zal blijven.Hopelijk net als "griep",middels inentingscampagnes,enigszins beheersbaar....

Langdurige (zeg 3 maanden)100% Technische werkloosheid voor al het personeel is ongeloofwaardig,men kan zich vragen stellen bij het nut van dat bedrijf in dat geval....
Hangt ervan af. Ik zou nu ook niet graag onbekende dienstenchequewerkers in huis krijgen.

Men kan ze misschien inzetten voor de fruitpluk. Naar het schijnt durven de Oost Europeanen niet meer naar hier komen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 20:38   #23
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik stel voor aangezien iedereen zo'n fantastische vakantie in eigen land heeft gehad, geen kosten, goed kunnen sparen heeft etc

Dat we nu iedereen aansporen om geen vakantie te nemen en dit jaar door te werken... een kwestie van al die verloren tijd terug in te halen en zo onze bedrijven te ondersteune
als dan op het einde blijkt dat iedereen toch niet minder verdiend heeft; kunnen we een begroting in evenwicht afsluiteN

strak plan

euhmzz behalve onze politici dan hé ...die hebben serieus zwaar werk verricht tegen dan
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 21:58   #24
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Doet hij nu een Trumpke? Slecht idee volgens mij.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200325_04902172



Edit: Zeker dienstenchequebedrijven. Dat zijn mensen die bij wildvreemden klusjes gaan opknappen.
Citaat:
Vakbonden winnen zieltjes
De plotse en massale tijdelijke werkloosheid levert de vakbonden heel wat nieuwe leden op.
Die krijgen vanaf nu ook allemaal pamfletjes in de bus van wat de nva hen allemaal kost
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 23:16   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
inderdaad. Tijd om te besparen, we gaan dat geld nog nodig hebben. Er is nog vet op de soep van de sociale zekerheid en de gezondheidszorg
Start toch gewoon de geldpersen en inflateer die schuld weg
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 05:06   #26
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Start toch gewoon de geldpersen en inflateer die schuld weg
Laat alle banken failliet gaan. Doe een grote reset van alle schulden en begin weer van voor af aan.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 26 maart 2020 om 05:06.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 05:36   #27
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Laat alle banken failliet gaan. Doe een grote reset van alle schulden en begin weer van voor af aan.
je begrijpt dat de ene zijn schuld de andere zijn spaargeld is?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 08:23   #28
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een paar dagen geleden waren er hier klachten dat het veel te weinig was.

In ieder geval merk ik wel dat ‘de bouw’ een beetje stilligt. Wat ik nog wel zie zijn mensen in camionetjes op hun eentje bezig.
Zelfstandigen kunnen geen beroep doen op technische werkloosheid. Je kan een premie van 1200€ per maand (omzet, geen loon) krijgen. Dat gaat naar 1600€ als je kinderen ten laste hebt. Maar zeg nu zelf, dan werk jij toch ook verder?
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 08:25   #29
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Start toch gewoon de geldpersen en inflateer die schuld weg
dat dat voor u en uw lening goed uitkomt
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 08:26   #30
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Zelfstandigen kunnen geen beroep doen op technische werkloosheid. Je kan een premie van 1200€ per maand (omzet, geen loon) krijgen. Dat gaat naar 1600€ als je kinderen ten laste hebt. Maar zeg nu zelf, dan werk jij toch ook verder?
't kan zelfs int wit: wat grotere factuur in maart en wat grotere factuur in mei, in april trek je uw premie en hoppa!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 08:27   #31
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hangt ervan af. Ik zou nu ook niet graag onbekende dienstenchequewerkers in huis krijgen.

Men kan ze misschien inzetten voor de fruitpluk. Naar het schijnt durven de Oost Europeanen niet meer naar hier komen.
Dat zag ik gisteren ook op Karrewiet
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 08:28   #32
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik stel voor aangezien iedereen zo'n fantastische vakantie in eigen land heeft gehad, geen kosten, goed kunnen sparen heeft etc

Dat we nu iedereen aansporen om geen vakantie te nemen en dit jaar door te werken... een kwestie van al die verloren tijd terug in te halen en zo onze bedrijven te ondersteune
als dan op het einde blijkt dat iedereen toch niet minder verdiend heeft; kunnen we een begroting in evenwicht afsluiteN

Dit is echt geen vakantie hoor. Van thuis werken en ondertussen de kleine nuttig zien bezig te houden...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 08:48   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Doet hij nu een Trumpke? Slecht idee volgens mij.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200325_04902172



Edit: Zeker dienstenchequebedrijven. Dat zijn mensen die bij wildvreemden klusjes gaan opknappen.
Wat Jambon doet kan je bezwaarlijk werken noemen.
Hij blaast de ene dag koud en de andere warm.

Maggie zei : BLIJF IN UW KOT !

Dus mensen mogen alleen hun kot uit om gaan te werken en risico te lopen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 08:54   #34
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Economische schade is een non-issue. Geld is een fictief gegeven. Grondstoffen, menselijk vernuft en menselijke arbeid zijn echt. We kunnen deze wereld perfect laten draaien met een minimum aan verantwoordelijkheidszin en burgerzin. De landbouwer levert het graan, de molenaar verwerkt het tot meel, de bakker bakt er brood mee. Ze doen dat allemaal voor niets. Ik haal dan mijn brood bij de bakker voor niets. Ik krijg dat brood voor niets omdat ik mijn eigen werk ook voor niets doe. Als iedereen zijn deel voor niets doet, draait de samenleving evengoed.
Dit is wel problematisch voor de 'arbeid' in de financiële en criminele sectoren want hun bestaan wordt zinloos. Maar geen ramp, die kunnen perfect omgeschoold worden tot straatvegers.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 09:02   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Zelfstandigen kunnen geen beroep doen op technische werkloosheid. Je kan een premie van 1200€ per maand (omzet, geen loon) krijgen. Dat gaat naar 1600€ als je kinderen ten laste hebt. Maar zeg nu zelf, dan werk jij toch ook verder?
Maar Jambon mikt op’de bouw’ en de ‘dienstenchequesector’. Dat zijn geen zelfstandigen. Die mogen zelf beslissen of het veilig is.

En op je eentje elektriciteit gaan leggen of plamuren in een nieuwbouw dat vind ik niet risicovol. Mensen doen dat nog.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 09:04   #36
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Economische schade is een non-issue. Geld is een fictief gegeven. Grondstoffen, menselijk vernuft en menselijke arbeid zijn echt. We kunnen deze wereld perfect laten draaien met een minimum aan verantwoordelijkheidszin en burgerzin. De landbouwer levert het graan, de molenaar verwerkt het tot meel, de bakker bakt er brood mee. Ze doen dat allemaal voor niets. Ik haal dan mijn brood bij de bakker voor niets. Ik krijg dat brood voor niets omdat ik mijn eigen werk ook voor niets doe. Als iedereen zijn deel voor niets doet, draait de samenleving evengoed.
Dit is wel problematisch voor de 'arbeid' in de financiële en criminele sectoren want hun bestaan wordt zinloos. Maar geen ramp, die kunnen perfect omgeschoold worden tot straatvegers.
Probleem is dat mensen zo nu eenmaal niet in mekaar zitten. Mensen willen het net beter hebben dan hun buurman. Wij zijn nu eenmaal zo evolutionair geprogrammeerd. Dat maakt dat we zo goed zijn in overleven, maar dat maakt dus ook dat wij egoïstisch ingesteld zijn.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 09:11   #37
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Probleem is dat mensen zo nu eenmaal niet in mekaar zitten. Mensen willen het net beter hebben dan hun buurman. Wij zijn nu eenmaal zo evolutionair geprogrammeerd. Dat maakt dat we zo goed zijn in overleven, maar dat maakt dus ook dat wij egoïstisch ingesteld zijn.
Dat is ook maar een theorie. Door het kapitalisme zijn we inderdaad dusdanig geconditioneerd. Maar geen nood, binnen enkele generaties kan dat eruit worden gedrild.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 10:30   #38
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
je begrijpt dat de ene zijn schuld de andere zijn spaargeld is?
Ter overweging, wat is beter? Een schuldenvrije samenleving of een spaargeldvrije samenleving?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 10:35   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Probleem is dat mensen zo nu eenmaal niet in mekaar zitten. Mensen willen het net beter hebben dan hun buurman. Wij zijn nu eenmaal zo evolutionair geprogrammeerd. Dat maakt dat we zo goed zijn in overleven, maar dat maakt dus ook dat wij egoïstisch ingesteld zijn.
Ge moet wel voor uzelf proberen te spreken. Niet alle mensen zijn zo ingesteld. Die andere mensen worden soms linkiewinkies, pocos, Gutmenschen en zo genoemd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 10:42   #40
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ge moet wel voor uzelf proberen te spreken. Niet alle mensen zijn zo ingesteld. Die andere mensen worden soms linkiewinkies, pocos, Gutmenschen en zo genoemd.
Dat is maar een attitude om the moral highground te kunnen claimen. Om zichzelf beter te voelen dan de rest. In wezen zijn die niet anders hoor... Die denken dat alleen maar.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be