Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2006, 21:49   #41
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht
Valt het niet op dat er de laatste honderd jaar (en zelfs de laatste decennia) een gigantische toename is van aandoeningen zoals kanker, astma, allergie, CVS, ADHD? Ik groepeer deze aandoeningen onder de noemer FYSIOLOGISCHE DECADENTIE.

Volgens mij is dit een symptoom van de toenemende verzwakking van de soort.

De toegenomen wetenschappelijke kennis (die enkel OP HET EERSTE GEZICHT louter voordelen biedt) houdt echter steeds meer zwakkeren in leven en zorgt ervoor dat deze zich kunnen voortplanten. Op deze manier floreren de slechte genen en verzwakt de soort. Hoeveel Spartanen of Hellenen denkt u dat er leden aan astma, CVS of ADHD?

Normaal is het de natuur zelf die de natuurlijke selectie doet: de zwakken vallen er vanzelf vantussen. De sterken blijven in leven.

Dat is het echte principe van de natuurlijke selectie. Heeft de natuur ooit ongelijk? De natuur is de beste raadgever.

Wetenschap is noch anarchistisch, noch aristocratisch van aard. Bij aristocraten is ze zelfs misplaatst. Wetenschap hoort bij het midden.
En zoals u weet, het midden heerst!
Er is inderdaad veel te weinig natuurlijke selectie. Enkel genetisch sterke en esthetisch verantwoorde voortplanting is wenselijk. Kwaliteit is immers belangrijker dan kwantiteit. Een tijdje geleden heb ik daarover eens een peiling gelanceerd, waarbij ik door het linkse 'weldenkende' gedeelte van de forumgangers verketterd werd. Verder zou de legalisatie van een zelfmoordpil de nuttelozen in onze maatschappij de kans geven zichzelf op een humanitaire wijze te bevrijden uit hun levensonwaardig, ellendig leven.

Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:32.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:50   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik heb dat ook al zitten, die fysiologische decadentie. 8)
Ik ook.
Wij zijn hip.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:00   #43
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht
Daar heb je gelijk. Maar is ook dit wel een goede evolutie? Denk eens na: de soort wordt ouder. In plaats van een jong, energiek ras zitten we in toenemende mate met ouderen. Combineer dit nog eens met de afnemende geboortecijfers en de verzwakking van het ras en je weet hoe laat het is. Hoe lang denk jij dat men dit nog gaat volhouden? Honderd jaar? Ik hoop het. En wat is de oplossing van democraten? Steeds minder jonge mensen moeten steeds langer werken om dit te blijven betalen (mooi voorbeeld van een democratische kortetermijnoplossing, trouwens). En zelfs al vindt men een oplossing om dit betaalbaar te houden, waar is dan het voordeel voor de soort?

Een verouderende en verzwakkende soort! Waar vind je dit in de natuur?

Zeg het mij! WAAR VIND JE DIT IN DE NATUUR?????

Hoongelach!

Voorwaar, IK zeg u: de natuur is de beste raadgever.
Als ik van u was ging ik voetballen met zo een achternaam en liet ik me op mijn 50 een spuitje zetten.
Voordeel;weet ene minder,geen pensioen,en 1 werkplaats meer
Allee zijn er nog kandidaten??
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer

Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:33.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:02   #44
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Die afwijkingen verzwakken trouwens de soort, ni noodzakelijk diegenen die ze hebben.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:25   #45
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Ik vind het erg dat jongeren denken dat ouderen als ze 80 zijn geen levensbehoefte meer hebben,ik heb mijn moeder zien aftakelen aan kanker en heb nog nooit zoveel levenswil gezien.
Mijn overgrootmoeder is 90 geworden,mijn grootmoeders 87 en 85 en mijn grootvader 80 jaar,als je het tijdelijke moet wissellen tegen het eeuwige dan vecht je voor je leven,dus stel hier geen tegenstellingen voor die langs de ene kant de economie moeten draaiend houden en ouderen die hun plicht gedaan hebben.
Mijn grootouders waren zelfstandigen (boeren,en bakkers) en zij hebben gewerkt tot hun 75,dus veralgemeen niet aub.
Ik krijg hier de indruk dat men voor zijn eigen latere profijt zou willen dat men de ouderen nu uit de maatschappij moet verwijderen,omdat ze te oud en verzwakt worden.
Zullen we dan ineens ook maar de mindervaliden een spuitje geven??
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:34   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Als je hierover in het extreme gaat doordenken, dan zou je eigenlijk de sociale zekerheid moeten afschaffen omdat die ook de natuurlijke selectie tegengaat

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 februari 2006 om 23:00.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:50   #47
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Morgen Beter:
Donderdag 9 februari 2006
Als het leven lang genoeg heeft geduurd

Een huisarts uit Gent heeft een oude dame -die aan het begin van dementie stond- geholpen bij haar zelfdoding. Het was de uitdrukkelijke wens van zijn patiënte om te sterven van zodra dementie zich van haar meester zou maken.

Ze wilde niet als een plant verder leven. Andere bejaarden -en het zijn er veel- maken zonder de hulp van een dokter een eind aan hun leven. Ze vinden dat het lang genoeg heeft geduurd, ze vinden het niet meer de moeite waard, ze willen niet verder leven als een hulpeloze, immer hulpbehoevende lastpost.

Maar de wet, die loopt -zoals zo vaak- een beetje achter. En beperkt het recht op euthanasie tot mensen die onnoemelijk pijn lijden. Fysieke pijn. Maar de pijn van het zijn, die erkent de wet nog niet.

We vragen raad aan Paula Semer, televisiecoryfee en voorvechtster van de bejaardenrechten.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:52   #48
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

We hebben huisdieren,die ademen ook lucht in en om hun in leven te houden gaan we naar de dierenarts zo dikwijls als het nodig is kortom we zien op gene frank om ook die wezentjes te redden.
Langs de andere kant zijn er nog nooit zoveel mensen gestorven bij conflicten,oorlogen,rampen,ziekten met misterieuze oorsprong en misdaad en ongevallen doen ook hun duit in het zakje.
Ik kan me verdomd druk maken als men dan afkomt met klassegeneeskunde,waar alleen geld bepaald of je langer mag leven of niet.
Iedereen heeft nu de keuze als men een aftakelende ziekte heeft om zich te laten inslapen of niet.
Oordeel niet en ge zult niet beoordeeld worden
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 00:48   #49
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zou er niet een verband kunnen zijn met de explosieve groei van de zware en de chemische industrie de laatste honderd jaar ?

Zou het kunnen dat de 'natuur' (waar de mens zelf ook een deel van is) niet goed weet hoe ze de al bij al vrij plotse verschijning van talrijke bijzonder complexe molecuulstructuren moet verwerken ??

Zou het kunnen dat de 'overprikkeling' waardoor de moderne beschaving gekenmerkt wordt een 'psychosomatisch' effect heeft ???
vanzelfsprekend is deze verzwakking het gevolg van vervuiling, pesticides en meer moois
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 00:55   #50
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Mja, je hebt wel gelijk eigenlijk, alhoewel ik toch al gelukkige mensen van die leeftijd heb gekend, of dat was toch mijn indruk van die mensen, ik weet ook uit ervaring dat oudere mensen zichzelf heel sterk kunnen houden als ze vinden dat het nodig is. En dan zie je reportages over sociale organisaties die anderen op pad sturen om de ouderen nog wat contact te geven maar die enkele uurtjes op een week... wat doet het hem, ik weet niet. Meer en meer ouderen stappen er zelf uit, zelfmoord onder hoogbejaarden (vnl. mannen) is geen onbekend gegeven.
het probleem is niet dat er teveel oude mensen zijn, maar wel dat er de laatste 60 jaar door de Europeanen veel te weinig kinderen gemaakt zijn.De Pil en abortus zijn hier gepasseerd!Ik ben géén katoliek, maar één ding staat vast:een soort die zich niet voortplant , sterft uit.En als ze allemaal dood zijn, word hun plaats ingepakt door een ander soort.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 01:10   #51
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Tja, of dat zo erg is natuurlijk

Ik heb er helemaal geen probleem mee dat de mensenpopulatie hier afneemt, de overbevolking zorgt toch enkel maar voor problemen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 06:19   #52
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het probleem is niet dat er teveel oude mensen zijn, maar wel dat er de laatste 60 jaar door de Europeanen veel te weinig kinderen gemaakt zijn.De Pil en abortus zijn hier gepasseerd!Ik ben géén katoliek, maar één ding staat vast:een soort die zich niet voortplant , sterft uit.En als ze allemaal dood zijn, word hun plaats ingepakt door een ander soort.
Wa wilde nu? Dat er een rezjiem komt die zwangerschappen verplicht en ze spartaans opvoed om zich te verdedigen tegen de vijand.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be