Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2012, 18:26   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Heer verlos ons van de Paus

Die man houd er middeleeuwse denkbeelden op na.

http://www.nujij.nl/algemeen/paus-wi...20637884.lynkx
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 18:30   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Hij mag bundelen wat hij wil, hij zal er toch nooit in slagen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 18:32   #3
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

De Katholieke Kerk alleen is te zwak, dus moet hij het van de moslim hebben wat Europa betreft. Waarom bekeert hij niet meteen? Wellicht is hij zijn Heilige Stoel nog niet beu.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 december 2012 om 18:33.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 18:40   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hij mag bundelen wat hij wil, hij zal er toch nooit in slagen.

Alleen het idee al.
Ze zouden hem moeten arresteren en berechten.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 19:16   #5
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Die man houd er middeleeuwse denkbeelden op na.

http://www.nujij.nl/algemeen/paus-wi...20637884.lynkx
Het homohuwelijk moet nog geregeld worden in Frankrijk en eveneens ouderschap van gehuwde homo's. En nu is bezwaar daartegen middeleeuws? Dan leven we volgens u dus nog in de middeleeuwen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 19:23   #6
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Die man houd er middeleeuwse denkbeelden op na.

http://www.nujij.nl/algemeen/paus-wi...20637884.lynkx
De leider van een erkende geloofsgemeenschap verdedigt op een eerlijke en open manier zijn standpunten en dat kan niet voor jou op straffe van...?
Derk is dus tegen godsdienstvrijheid...
Althans voor de katholieken, tegen de islamieten is hij een ietsje verdraagzamer over het algemeen.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 20:50   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het homohuwelijk moet nog geregeld worden in Frankrijk en eveneens ouderschap van gehuwde homo's. En nu is bezwaar daartegen middeleeuws? Dan leven we volgens u dus nog in de middeleeuwen.
Hij wil weer een middeleeuwse heksenjacht opnenen op homoseksuelen en dat is tegen de grondwet van Nederland en wellicht ook België.
Hij is echt niet goed snik.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 20:54   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De leider van een erkende geloofsgemeenschap verdedigt op een eerlijke en open manier zijn standpunten en dat kan niet voor jou op straffe van...?
Derk is dus tegen godsdienstvrijheid...
Althans voor de katholieken, tegen de islamieten is hij een ietsje verdraagzamer over het algemeen.
Ik ben niet tegen religie maar wel die religie misbruiken. De Paus misbruikt zijn machtspositie als hoofd van een religie zoals ook tal van anderen dat doen. Het maakt het katholisme net zo achterlijk als sommige relieuze fanatici binnen de Islam.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 22:15   #9
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Wie neemt geloofsgeloof , instituut & hun boekskes + hun leiders nog serieus ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 23:02   #10
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik ben niet tegen religie maar wel die religie misbruiken. De Paus misbruikt zijn machtspositie als hoofd van een religie zoals ook tal van anderen dat doen. Het maakt het katholisme net zo achterlijk als sommige relieuze fanatici binnen de Islam.
Ik denk dat je veel banger moet zijn van mensen die achter gesloten garagepoorten geweld prediken dan wel van een religieuze leider die openlijk de normen verdedigt zoals die in zijn bijbel staan... zonder daarbij aan te zetten tot het vermoorden van homofielen, in tegenstelling tot de garagepredikers.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 23:19   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik denk dat je veel banger moet zijn van mensen die achter gesloten garagepoorten geweld prediken dan wel van een religieuze leider die openlijk de normen verdedigt zoals die in zijn bijbel staan... zonder daarbij aan te zetten tot het vermoorden van homofielen, in tegenstelling tot de garagepredikers.
Zijn woorden roepen ook niet direct op om homoseksuelen te vermoorden, zijn woorden zetten wel aan tot haat en die haat. We weten allemaal waar haat kan toe leiden (en lijden).
Het wordt tijd voor een donkere lesbische pausin ipv van een hoogbejaarde verwarde man.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 23:24   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Kan iemand mij uitleggen hoe het homohuwelijk het "traditionele huwelijk tussen man en vrouw" (sic) kan bedreigen? Kan iemand mij uitleggen hoe veel ellende op aarde aan homo's zou kunnen te wijten zijn?

Wat voor een achterlijke primaat is die kerel?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 23:25   #13
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zijn woorden roepen ook niet direct op om homoseksuelen te vermoorden, zijn woorden zetten wel aan tot haat en die haat. We weten allemaal waar haat kan toe leiden (en lijden).
Het wordt tijd voor een donkere lesbische pausin ipv van een hoogbejaarde verwarde man.
Ik vrees dat dit binnen de katholieke kerk niet toegestaan is en zie ook het voordeel daarvan niet.
Een groepering (de holebis) die naar buiten toe steeds meer kenmerken van een sekte vertoont (incluis dogmas en excommunicatie uit de gemeenschap voor diegenen die zich niet aan de verering van de sekte onderwerpen) en die in het streven naar hun rechten bereid zijn met de allerzwaksten in onze samenleving (kinderen) onnodige gezondheidsrisico's te nemen...
Niet direct een verbetering denk ik.

Gelukkig zijn er nog redelijk wat holebis en christenen die jou rabiate haat ten overstaan van hen niet nodig hebben om zonder al te grote waanzin hun eigenheid te beleven, binnen de normen van het aanvaardbare...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 23:53   #14
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat voor een achterlijke primaat is die kerel?
Bedoel je:
http://www.simpsoncrazy.com/content/...-evolution.jpg
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 05:45   #15
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Die man houd er middeleeuwse denkbeelden op na.

http://www.nujij.nl/algemeen/paus-wi...20637884.lynkx
De website "nujij" ken ik niet maar het is mij wel opgevallen dat de tekst op die website toch verschillend is van de tekst weergegeven in de oorspronkelijke bron (Algemeen Dagblad).

Persoonlijk vind ik de paus een ongelofelijke oelewapper doch ik geloof voor geen seconde dat hij daadwerkelijk heeft opgeroepen tot "vernietiging van de homosexuelen". Zo dom is hij nu ook weer niet.

Kritiek op religies valt alleen maar toe te juichen, maar doe het dan wel met gedegen bronnen aub.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 december 2012 om 05:46.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 10:54   #16
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik de paus een ongelofelijke oelewapper doch ik geloof voor geen seconde dat hij daadwerkelijk heeft opgeroepen tot "vernietiging van de homosexuelen". Zo dom is hij nu ook weer niet.
Uiteraard. De katechismus omschrijft de de homoseksuelen 'slechts' als een groep die 'bijzondere aandacht' en 'veel gebed' nodig heeft. De huidige Paus is een stuk homofober dan de drie voorgaande, maar het zou echt out of character zijn om überhaupt de vernietiging van eenderwelk levend wezen te preken.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 11:34   #17
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Los van de inhoud, hoeveel mensen zouden eigenlijk gelezen hebben wat de paus echt gezegd heeft? 1%? 0,5%?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 11:55   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Zolang hij niet oproept tot geweld mag Benny tegen zijn achterban van mij zeggen wat hij wil. Inclusief dat homo's en lesbiennes niet in zijn clubje thuishoren. Moest ik holebi zijn, zou ik me sowieso niet kunnen aansluiten bij een ideologisch clubje dat dit niet accepteert.

Als islamitische of katholieke of joodse holebi zou ik daarom massaal oproepen om die clubjes te verlaten (beetje sneu voor de islamitische holebis wegens beetje gevaarlijk voor de halswervels).

Maar Benny moet zich wel mijlenver houden van de hier democratisch gestemde wetten; Mijnheer Benny is niet democratisch verkozen, heeft zijn eigen staatje en kan zich bijgevolg niet moeien met de Franse wetten op huwelijk.

Wat gebeurt er trouwens met gehuwde holebis als ze in een land verblijven waar dat huwelijk nog niet is toegestaan? Mogen ze met twee in één hotelkamer? of moeten ze twee singles nemen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 13:05   #19
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Kan iemand mij zeggen hoeveel verschillende goden we met zijn allen vereren. De paus is er toch maar één van. We zouden beter af zijn zonder al die afgoderij, maar dat zal helaas nog niet voor morgen zijn. Zelf weten we nog niets of heel weinig, maar volgens mij is dat al ruim voldoende om onze samenleving beter mee te organiseren. Alleen moeten we het willen en daarvoor evolueren naar verlichte overheden. Individueel kunnen we dat niet bereiken, maar waarom zouden overheden niet meer in die richting kunnen opschuiven ipv. te blijven hangen in dat menselijk ego gedrag. De bevolking zou moeten willen bestuurd worden door verlichte overheden. Wij, ook onze politici, mogen dus blijven wat we zijn, sjoemelaars, ego's, maar de overheden moeten dringend evolueren. Of is dit ook niet mogelijk?
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 13:11   #20
Graham C.
Provinciaal Statenlid
 
Graham C.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2010
Berichten: 666
Standaard

http://www.nujij.nl/algemeen/paus-wi...20637884.lynkx

Citaat:
De Paus wijdt de vele ellende op aarde direct aan de invloed van homoseksuelen.
En dat van de leider van de organisatie die ons onder meer de kruistochten, de inquisitie, de heksenverbrandingen en meer recent nog ontelbare pedofilieschandalen bracht...

Ik vraag me af of zelfs doorwinterde katholieken die man nog ernstig nemen...
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be