Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2020, 18:49   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom is dat mijn fout? Ik heb ze niet naar hier gehaald. Is het een wedstrijd om ter meest kweken misschien?
Als ge als volk geen kinderen meer maakt is het vroeger of later een vaststaand feit dat ge zult worden overrompeld door vreemden hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:01   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge als volk geen kinderen meer maakt is het vroeger of later een vaststaand feit dat ge zult worden overrompeld door vreemden hoor.
Ik heb niet de indruk dat de Chinezen uitgestorven zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:22   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb niet de indruk dat de Chinezen uitgestorven zijn.
Omdat ze kinderen maakten. Denk je dat die 1-kinds regel vlot werd nageleefd, zeker op het platteland ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:27   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge als volk geen kinderen meer maakt is het vroeger of later een vaststaand feit dat ge zult worden overrompeld door vreemden hoor.
Wat een gezever. Ik heb tenminste mijn verantwoordelijkheid genomen om het aantal mensen op deze planeet te helpen beperken. Hou dat vreemd gespuis hier buiten en er komt weer de hoogst noodzakelijke plaats voor de natuur in deze betonnen woestenij dat dit land is geworden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:35   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge als volk geen kinderen meer maakt is het vroeger of later een vaststaand feit dat ge zult worden overrompeld door vreemden hoor.
De ongebreidelde immigratie heeft geen verband met het feit dat er minder kinderen per Vlaamse vrouw geboren worden. Maar dan ook geen kloten.

Die meest problematische immigratie, dus deze vanaf ongeveer 1980 hebben wij enkel te danken aan sossen, groensels en co. (en in die co zitten ook een aantal elementen van de oude machtspartijen)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:37   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat een gezever. Ik heb tenminste mijn verantwoordelijkheid genomen om het aantal mensen op deze planeet te helpen beperken. Hou dat vreemd gespuis hier buiten en er komt weer de hoogst noodzakelijke plaats voor de natuur in deze betonnen woestenij dat dit land is geworden.
Klopt.
Er zijn nu iets meer dan 6 mio mensen die in Vlaanderen wonen.
Dat moet terug tot net op de 4 mio. Wegens ecologische redenen. De steden moeten dunner bevolkt worden: mensen die moeten leven lijk mieren, worden zo zot als een deur.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:38   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge als volk geen kinderen meer maakt is het vroeger of later een vaststaand feit dat ge zult worden overrompeld door vreemden hoor.
Niet als je een inlandse politiek van een evenwichtige bevolkingsmix houd.

Het huidige pamper en verdoezelbeleid helpt niet bepaald een gezonde bevolkingsmix te houden.

En als we moeder natuur moeten geloven, is een "bevolkingspyramide" breed aan de basis met veel jonge mensen, en een piepklein topje met hoogbejaarden.

Ook momenteel geen haalbare kaart, tenzij we een supercovidje niet op tijd bespeuren. Nu hadden we een waterkansje die pyramide eens aan te scherpen zonder met vingers te moeten wijzen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:44   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt.
Er zijn nu iets meer dan 6 mio mensen die in Vlaanderen wonen.
Dat moet terug tot net op de 4 mio. Wegens ecologische redenen. De steden moeten dunner bevolkt worden: mensen die moeten leven lijk mieren, worden zo zot als een deur.
Sorry Schoof, het is een pak minder.

Wil je perfect ecologisch leven in Vlaanderen kunnen we ons de ongelofelijke bevolkingsdichtheid van pak'mbeet 75 mensen per km² veroorloven, en dat alleen maar omdat Vlaanderen quasie perfecte leefomstandigheden bied.
Maar helaas bitter weinig aan hi-tech nuttige grondstoffen.
Dan heeft iedereen een vlakje van 140m in't vierkant). Da's dus net een miljoen.
En dat kan dus omdat we dan een hele hoop zeik en schijt in de rivieren en de zee kunnen dumpen, en een ander deel kunnen gebruiken om de grond te bemesten.
Ergo, we komen terug op het Vlaanderen van 1830. Boeren en wat ambachtslieden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:45   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het huis waarin u bent opgegroeid, en talloze herinneringen aan hebt.
Als uw ouders het zouden verkopen, zou u zich daar slecht bij voelen of is dat gewoon een bladzijde die vrolijk wordt omgekeerd?
Dat van mijn grootouders werd na hun dood al verkocht, en ook daar heb ik veel herinneringen aan. Inmiddels staat het gras er een meter hoog en is het volledig verlaten. Zelfs als kleinkind voel ik me daar niet oké bij. Alsof er een stukje van je geschiedenis, die toch ook je identiteit bepaalt, wordt gewist.

Ik hoor verschillende reacties. "Als ze maar genoeg betalen vind ik het oké".. "stop nu eens met in het verleden te leven, en denk aan de toekomst".."Het leven gaat door"

Ik denk dat ik een ander beestje ben
Mijn zoon woont in mijn ouderlijk huis.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 21:54   #30
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan heeft iedereen een vlakje van 140m in't vierkant.
Zeker? Oppervlakte België = 30689 km²
In m² is dat dus x 1.000.000
of 30.689.000.000 m²

Met hoeveel zijn we? 11.500.000 tweevoeters dacht ik

30.689.000.000 / 11.500.000 = 2669 m²

Hoe kom je aan 140 m² per Belg?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 21:56   #31
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mijn zoon woont in mijn ouderlijk huis.

Sparen en als het kantelmoment gekomen is, naar betere oorden.
Slimme kerel dus.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 21:57   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat ze kinderen maakten. Denk je dat die 1-kinds regel vlot werd nageleefd, zeker op het platteland ?
Denkt ge dat de Vlaming geen kinderen meer maken?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 22:02   #33
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Ons ouderlijk huis hebben we verkocht na het overlijden van mijn moeder. Zonder dat ik daar ook maar één gevoel bij had.

In dat huis ben ik geboren. In datzelfde huis was mijn grootmoeder geboren. Dat huis was van mijn overgrootouders, en misschien wel van hun ouders. En mogelijks van hun overgrootouders enz..
Maar uiteindelijk blijft het een hoop stenen. De mensen die er in leefden waren van tel.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 22:13   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ons ouderlijk huis hebben we verkocht na het overlijden van mijn moeder. Zonder dat ik daar ook maar één gevoel bij had.

In dat huis ben ik geboren. In datzelfde huis was mijn grootmoeder geboren. Dat huis was van mijn overgrootouders, en misschien wel van hun ouders. En mogelijks van hun overgrootouders enz..
Maar uiteindelijk blijft het een hoop stenen. De mensen die er in leefden waren van tel.
En die mensen die erin woonden drukten er hun stempel op denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 22:25   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het huis waarin u bent opgegroeid, en talloze herinneringen aan hebt.
Als uw ouders het zouden verkopen, zou u zich daar slecht bij voelen of is dat gewoon een bladzijde die vrolijk wordt omgekeerd?
Dat van mijn grootouders werd na hun dood al verkocht, en ook daar heb ik veel herinneringen aan. Inmiddels staat het gras er een meter hoog en is het volledig verlaten. Zelfs als kleinkind voel ik me daar niet oké bij. Alsof er een stukje van je geschiedenis, die toch ook je identiteit bepaalt, wordt gewist.

Ik hoor verschillende reacties. "Als ze maar genoeg betalen vind ik het oké".. "stop nu eens met in het verleden te leven, en denk aan de toekomst".."Het leven gaat door"

Ik denk dat ik een ander beestje ben
Het ouderlijk huis waar je bent opgegroeid.
Nostalgie kan parten spelen.
Mijn ouders 80+ wonen nog steeds in hetzelfde ouderlijk huis. Hopelijk mag dit zo nog wat blijven duren.
Als het huis later wordt verkocht, en de opbrengst wordt verdeeld, dan is dat maar zo.
Ik vind de locatie, de biotoop, de omgeving belangrijker dan het huis op zich.
Ik begrijp ook wel dat het pijnlijk kan zijn als het huis wordt afgebroken, en de locatie is overgeleverd aan een projectontwikkelaar.
Ik zal er mij bij neerleggen. Van moeten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 06:06   #36
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, zelfs het land niet. Het is trouwens "ons" land niet meer. Eigenlijk zeg ik, sedert Dutroux, in het buitenland liever niet dat ik van België ben. Dit land heeft een kwalijke reputatie in het buitenland. Het Albanië/Marokko aan de Noordzee.
Lol. Zie mijn onderschrift.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 06:11   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Lol. Zie mijn onderschrift.
't Is niet gezeverd. Het jaar na Dutroux was ik in Oostenrijk op verlof. Als ze wisten dat je van België was bekeken ze u alsof we hier allemaal pedofielen waren.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 06:32   #38
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als het hier Belgistan wordt zoals het in grote steden stilaan het geval is, ga ik alles in BE verkopen. Als je tegenwoordig naar de populatie in lagere scholen kijkt wordt het inderdaad alarmerend.
Een ander idee is dat ik het ouderlijke huis in de familie houd zo lang mijn ouders nog leven. Of mijn kinderen in BE naar de kleuterschool en het lager onderwijs laat gaan, maar de grote overstap maak als ze naar het middelbaar gaan.
De sociale zekerheid is een pronkstuk van ons land. Maar als we te veel parasieten binnenhalen vraag ik me af hoe lang nog
De olie afgelaten, de opgeplooide fant naar de kringwinkel gebracht, mezelf officieel uitgeschreven als rijksinwoner en verkast BUITEN Euroland.
Het motto indachtig: 'put my feet where my mouth was'.
Maar voor een hoop gegadigden is het water dan opeens veel te koud of te diep of beide?

Net zoals de Vlomse onafhankelijkheid, neen?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 21:50   #39
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ons ouderlijk huis hebben we verkocht na het overlijden van mijn moeder. Zonder dat ik daar ook maar één gevoel bij had.

In dat huis ben ik geboren. In datzelfde huis was mijn grootmoeder geboren. Dat huis was van mijn overgrootouders, en misschien wel van hun ouders. En mogelijks van hun overgrootouders enz..
Maar uiteindelijk blijft het een hoop stenen. De mensen die er in leefden waren van tel.
Het idee dat het huis waarin ik mijn hele leven gewoond heb, ineens wordt bewoond door andere mensen, doet mijn maag omdraaien. Mijn vader en moeder hebben de eerste stenen gelegd toen ik in de wieg lag. De duizenden ervaringen die me maken tot wie ik vandaag ben, spelen zich af in dat huis. Diezelfde ervaringen wil ik delen met mijn kinderen, op diezelfde plek.

Voor de ene is het een hoop stenen. Voor de andere is het een familiebezit met een belangrijke plek in het hart. Je hebt rationele mensen en emotionele mensen..

Ik denk dat ik het wel - met pijn in het hart - zou kunnen verkopen als mijn ouders er niet meer zijn. Omdat de mensen die het speciaal maakten en die er deel van uitmaakten, er dan niet meer zijn. Voor het zo ver is wil ik het kopen en hen hun oude dag in een serviceflat laten slijten. Ze zijn dan uiteraard wekelijks welkom in het ouderlijke huis voor soep en patatten.

Een paar kilometer verderop was er trouwens een sportclub waar ik mijn hele jeugd bij aangesloten was. 4x trainen per week en mijn sociale vorming speelde zich daar af. Op mijn 18de ging een andere club in de buurt failliet, kwam er een fusie met mijn club om te blijven bestaan, en uiteindelijk werd mijn club mee in de afgrond getrokken. De sportvelden moesten daardoor ruimte maken voor een industrieterrein en mijn volledige jeugd werd uit de geschiedenis gewist.

Ik kan nu 2 decennia later nog steeds moeilijk leven met die gedachte en ik wandel er met tegenzin voorbij
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 7 mei 2020 om 21:56.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 21:55   #40
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
't Is niet gezeverd. Het jaar na Dutroux was ik in Oostenrijk op verlof. Als ze wisten dat je van België was bekeken ze u alsof we hier allemaal pedofielen waren.
Als je weet hoe ons establishment die zaak op volledige illegale wijze in de doofpot heeft gestoken, zware kindermisbruikers heeft beschermd die vandaag de dag nog vrij rondlopen, zou je inderdaad denken dat ons land volledig pedofiel is.

Ik geloof in ieder geval dat er in onze elite een verborgen kring van kindermisbruikers is die elkaar beschermen. Maar da's een ander topic
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be