Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2014, 19:56   #21
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik wou eigenlijk meer duidelijk maken dat dit gewoon geen taak is van de overheid. Of de ouders dat vrijwillig wel of niet willen doen staat hierbij niet ter discussie. Het is niet aan de overheid om de opvoeding over te nemen als ouders hun verantwoordelijkheid opnemen.


Sowieso niet, maar dat betekent niet dat we hen gratis cursussen "hoe moet ik een volautomatisch wapen onderhouden" en "hoe kan ik het best mijn tegenstander doden" moeten geven.

Als we nu al eens zouden beginnen met een deftig justitiebeleid en illegale veelplegers of met dubbele nationaliteit zonder pardon het land zouden uitzwieren zou mijns inziens al veel oplossen...
Oh, maar ik plaats met plezier een dikke 2 hierop.
Ik denk ook niet dat het de overheid z'n job is om de kinderen op te voeden, maar ik heb geen alternatief om ouders te leiden in de richting zoals een goede ouder zou moeten doen.
Niet dat ik de waarheid bezit, maar veel ouders trekken zich geen f*ck aan van wat hun kind al dan niet doet, en als er iemand (leerkracht, politie, ...) iets durft te zeggen is het die mensen hun fout.
Er is geen respect meer voor gezag en voor elkaar.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 19 februari 2014 om 19:58.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 00:18   #22
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Oh, maar ik plaats met plezier een dikke 2 hierop.
Ik denk ook niet dat het de overheid z'n job is om de kinderen op te voeden, maar ik heb geen alternatief om ouders te leiden in de richting zoals een goede ouder zou moeten doen.
Niet dat ik de waarheid bezit, maar veel ouders trekken zich geen f*ck aan van wat hun kind al dan niet doet, en als er iemand (leerkracht, politie, ...) iets durft te zeggen is het die mensen hun fout.
Er is geen respect meer voor gezag en voor elkaar.
Dat is inderdaad een negatieve en vrij triestige trend.
Het "mijn kind, schoon kind" primeert op het eerste zicht regelmatig tegenwoordig.

Maar een legerdienst gaat in mijn ogen hierop geen jota helpen vrees ik...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 15:40   #23
Wall
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 februari 2014
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Alsof zinvol geweld bestaat.
Een voorbeeld: als u ziet dat een vrouw mishandeld wordt door een man, en u kunt die man tegenhouden door geweld te gebruiken, is dat toch zinvol?

Of mis ik iets?

Laatst gewijzigd door Wall : 21 februari 2014 om 15:41.
Wall is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 17:29   #24
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Dat is inderdaad een negatieve en vrij triestige trend.
Het "mijn kind, schoon kind" primeert op het eerste zicht regelmatig tegenwoordig.

Maar een legerdienst gaat in mijn ogen hierop geen jota helpen vrees ik...
2! Ouders moeten hun kinderen gewoon goed opvoeden. Anders moeten ze maar geen kinderen kweken. Het probleem is echter dat iedereen het recht heeft om kinderen te krijgen... Dus ook de meest verwerpelijke kwallen die er op deze aardbol rondlopen...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 17:42   #25
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Alsof zinvol geweld bestaat.
Maar ja, onze maatschappij is er op dat vlak zeker op achteruit gegaan.
Mede dankzij de verrijking van verschillende culturen, en volgens mij ook door de afschaffing van de legerdienst.
Niet om daar soldaten van te maken, maar wel omdat je daar leert omgaan met gezag en discipline.
het enige wat tijdens een legerdienst werd geleerd was pinten drinken (voor zover het nog nodig was) en het varken uithangen.
En dat gezag en discipline tijdens een legerdienst, beperkte zich meestal tot "Gij moet niet denken, wij denken in uw plaats".
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 februari 2014 om 17:42.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 18:12   #26
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prins P. Bekijk bericht
Dat is niet wat ik zei. Ik denk dat het niet het enige is waar je het aan kan wijten. Daarnaast is de vraag 'waarom er geweld gepleegd wordt' belangrijker dan 'wie dat doet' in mijn ogen.
"Waarom er geweld gepleegd wordt" is helemaal geen belangrijke vraag gezien de standaardantwoorden die we kennen, ze krijgen geen kansen : ze worden gediscrimineerd, het zijn racismeslachtoffers en andere zever!
Er mag geen geweld gepleegd worden op anderen en dat is alles!
Een belangrijker vraag is: waarom gaat men zo zachtaardig om met bepaalde veelpegers, ook geweldenaars? "Is gekend door het gerecht en al 47 keren opgepakt en veroordeeld" zoiets is gewoon schandalig! Zijn het vreemdelingen of van vreemde afkomst, gooi ze buiten. Zijn het autochtonen, gooi ze de gevangenis in! Stop met gevangenissen bij te bouwen, straatje zonder eind!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 18:14   #27
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De criminaliteit is niet veel hoger of lager dan vroeger, hoor. Er is een andere perceptie, dat is alles.
Geloof je dat zelf? 50 jaar geleden door een stad lopen zoals Gent, Brussel,Antwerpen enz en nu door die stad lopen, geen verschil?

Laatst gewijzigd door andev : 21 februari 2014 om 18:15.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 18:25   #28
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De criminaliteit is niet veel hoger of lager dan vroeger, hoor. Er is een andere perceptie, dat is alles.
daarmee waarschijnlijk dat politiemannen vroeger meer weg hadden van dikbuikige champetters, en er nu soms (noodgedwongen !!) uitzien als futuristische "robocops".
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 19:08   #29
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wall Bekijk bericht
Een voorbeeld: als u ziet dat een vrouw mishandeld wordt door een man, en u kunt die man tegenhouden door geweld te gebruiken, is dat toch zinvol?

Of mis ik iets?
Neen, dat is dat gewettigd, niet echt zinvol. Maar ja, misschien wel
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 10:25   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Een voorbeeld: als u ziet dat een vrouw mishandeld wordt door een man, en u kunt die man tegenhouden door geweld te gebruiken, is dat toch zinvol?

Of mis ik iets?
Denkt u echt dat er nog veel mensen zijn in deze huidige maatschappij die zich gaan ontfermen over de mishandelde vrouw op dat ogenblik?

Eerste waar men aan denkt zal zijn daar u de aanleiding niet kent:

Eerst twee klokken horen luiden ...

En de Gulden Regel is en blijft: Uw eigen veiligheid niet onnodig in gevaar brengen (ok, kortzichtig, alhoewel )

Ooit eens meegemaakt dat er iemand zo 'vriendelijk' was tussenbeide te komen bij een gevecht tussen man en een vrouw, hij kreeg van beiden op zijn 'nek' daarna.

Meeste mensen missen Thuis en Familie als ze na het hulp bieden wat meer tekst en uitleg moeten gaan geven op een Politiekantoor, dus op hulp van anderen zal u tegenwoordig NIET meer moeten rekenen, men gaat wel een straatje om dan ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 februari 2014 om 10:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 11:03   #31
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
'Zinloos geweld' is wat mij betreft een tautologie. Alle geweld is immers 'zinloos' in mijn ogen. Ik krijg dan ook iets van die dubbele term. Geweld moet gewoon zoveel mogelijk vermeden worden.
dat was ook mijn bijgedachte telkens ik die term hoorde.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 11:47   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht

'Zinloos geweld' is wat mij betreft een tautologie. Alle geweld is immers 'zinloos' in mijn ogen. Ik krijg dan ook iets van die dubbele term. Geweld moet gewoon zoveel mogelijk vermeden worden.
Wist ik dat in de opening post al niet een beetje duidelijk te maken met deze regel?

Citaat:
Op zich is het topic al ver gezocht in de zin van dat alle mogelijke vormen van geweld altijd zinloze daden zijn maar toch ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2019, 22:18   #33
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ook in Londen is't weer van da':
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...stand~a149741b
Ziekelijk gewoonweg !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 16:33   #34
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prins P. Bekijk bericht
Dat is niet wat ik zei. Ik denk dat het niet het enige is waar je het aan kan wijten. Daarnaast is de vraag 'waarom er geweld gepleegd wordt' belangrijker dan 'wie dat doet' in mijn ogen.
En is er een oplossing op de vraag "waarom er geweld gepleegd word"?
De conclusie is waarschijnlijk: zet die geweldplegers weer uit onze maatschappij als ze er niet in thuishoren".
Vergelijk het met een bende wilde dieren die uit de zoo ontsnapt zijn en de mensen aanvallen. Met de vraag "waarom ze dat doen" gaan we niet veel oplossen. Gewoon vangen en weer terug in hun kooi!
Als het om mensen gaat, stuur ze terug vanwaar ze komen. We zien maar al te goed wat er gebeurt wanneer men ze hier laat rondlopen...

Laatst gewijzigd door andev : 7 juli 2019 om 16:43.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 08:04   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En is er een oplossing op de vraag "waarom er geweld gepleegd word"?
De conclusie is waarschijnlijk: zet die geweldplegers weer uit onze maatschappij als ze er niet in thuishoren".
Vergelijk het met een bende wilde dieren die uit de zoo ontsnapt zijn en de mensen aanvallen. Met de vraag "waarom ze dat doen" gaan we niet veel oplossen. Gewoon vangen en weer terug in hun kooi!
Als het om mensen gaat, stuur ze terug vanwaar ze komen. We zien maar al te goed wat er gebeurt wanneer men ze hier laat rondlopen...
Dat klopt wat u schreef maar probeer dat maar eens uit te leggen aan diegenen die ze nog altijd maar blijven bepamperen.

En weer haal ik een regel uit de 7 werken van barmhartigheid aan:

De vreemdelingen herbergen.

Ik denk dat er bij zijn die dat echt een beetje te letterlijk genomen hebben tegenwoordig. (wir schaffen das)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 juli 2019 om 08:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 08:17   #36
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Hier, nog kutmaroeffen: https://www.hln.be/nieuws/buitenland...land~a2ceaca5/

Omdat kinderen jonger dan 14 jaar in Duitsland niet strafrechtelijk vervolgd kunnen worden, werden de twee jongste verdachten overgedragen aan hun ouders. De drie van veertien gingen mee naar het politiebureau en brachten een nacht in de cel door. In afwachting van het onderzoek zijn ze voorlopig weer op vrije voeten.

Voila sé, zo gaat da.
En dan verbijsterd staan als mensen op populisten gaan stemmen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2019, 05:00   #37
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat klopt wat u schreef maar probeer dat maar eens uit te leggen aan diegenen die ze nog altijd maar blijven bepamperen.

En weer haal ik een regel uit de 7 werken van barmhartigheid aan:

De vreemdelingen herbergen.

Ik denk dat er bij zijn die dat echt een beetje te letterlijk genomen hebben tegenwoordig. (wir schaffen das)
Alé, we zijn weer vertrokken.
't zijn alleen vreemdelingen die zich daar schuldig aan maken....

Heel onze maatschappij is gewoonweg verzuurd. Vreemdelingen of niet.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 14:10   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op zich is het topic al ver gezocht in de zin van dat alle mogelijke vormen van geweld altijd zinloze daden zijn maar toch ...

Het gaat in stijgende lijn, iedereen weet dat, behalve diegenen waar de mensen van verwachten dat ze het zouden moeten weten en er ook iets aan proberen te doen als dat nog mogelijk is tenminste.
Zo te lezen gaat het zinloos geweld niet in stijgende lijn.

Het lijkt alsof er steeds meer zinloos geweld door jongeren wordt gepleegd, al gaat het volgens Jeugdhulpwoordvoerder Niels Heselmans niet in stijgende lijn. “Inzake zinloos geweld zie je vaak een golfbeweging: het steekt een tijdlang fel de kop op, en gaat dan weer wat meer liggen.”

Bron: HLN

Wat niet belet dat het erg is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be