Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2019, 15:12   #21
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zal je nog wat meer zeggen: eens er kleinkinderen zijn, dan tellen die kinderen nog amper mee.
Maar allé was dat voor onzin? Het is niet omdat er in jouw familie iets mis loopt dat dit de norm is he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:20   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De linkse partijen en het zogenaamde middenveld hebben nu wat ze wilden: mannen zijn voor het grootste deel labekakken, bange wezels en pantoffelhelden geworden. Er zijn allerlei instanties opgericht die er op toezien dat mensen van allochtone origine met geen haar gekrenkt worden, ze mogen niks miszegd worden en ze mogen zelfs niet scheef aangekeken worden...

Dan krijg je de toestanden die we nu meer en meer zien: sommige allochtonen gedragen zich alsof ze ongenaakbaar zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 17:39   #23
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Je mag bepaalde zaken nu eenmaal niet benoemen. Breng je die wel te berde dan ben je ofwel racist ofwel overdrijf je ofwel zijn er andere, meer dringende problemen.

Het alternatief is dus de bestaande problemen doodzwijgen en de boel langzaam maar zeker laten verrotten. Die ontkenningsfase verloopt zeer eigenaardig. Een soort collectief "battered wife" syndroom waarbij het slachtoffer zichzelf als de schuldige gaat zien voor de agressie. Of dit gaat beschouwen als een normaal iets.

En als je het dan toch te berde brengt dreigt het ondergesneeuwd te geraken onder volstrekt zinloze opmerkingen zoals "huilie huilie doen". Vertaald dit ongenoegen zich dan tijdens verkiezingen dan heet het dat de massa dom is en dat de kiezer ongelijk heeft. Totdat we allemaal uit onze comfortzone worden gehaald. Maar dan baat het niet meer.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 18:26   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjers Bekijk bericht
Tja, waarom noem je mij nu een egoïst? Omdat ik vroeger geen politieke interesse had?
Ik was ook jonger... jongeren hebben naar mijn mening nu eenmaal minder interesse in politiek. Tenzij ze kunnen spijbelen... En sinds ik vader ben geworden denk ik meer aan de wereld die onze huidige generatie zal achterlaten.
Is toch normaal, vroeger duwde ik de gaspedaal van mijn auto ook onverantwoord diep in. Nu besef ik hoe dwaas dit wel was en hou ik mij netjes aan de snelheid. Mensen evolueren nu eenmaal... gelukkig maar...


Maar goed, het gaat hier uiteraard niet over mij, maar over de problematiek aan sich, alvast bedankt voor je bijdrage.
Dus zolang het over het lot en de toekomst ging van anderen interesseerde het U allemaal niet.
Ik hoef geen vader te zijn om te weten dat rijden als een gek gevaarlijk is. Ik hoef geen kinderen om te weten dat politiek belangrijk kan zijn.
Voor mij zijn alle mensen belangrijk ook de kinderen van anderen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 18:34   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zal je nog wat meer zeggen: eens er kleinkinderen zijn, dan tellen die kinderen nog amper mee.
Zou kunnen Schoof maar ik haat mensen die me zeggen dat zij sinds ze zelf kinderen hebben ook rekening zij gaan houden met dit of dat.
Ik herinner me de witte marsen waar ik mensen hoorde zeggen voor de camera ....ik ben hier want ook ik heb kinderen What the fuck precies of Dutroux liet mensen zonder kinderen koud terwijl potverdomme zowat alle kindermoordenaars zelf ouders zijn incluis Dutroux en zijn vrouw.
Ik was op die mars om de vermoorde kinderen te herdenken en of ik nu al dan niet zelf kinderen had deed er niet toe.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be