Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2002, 11:08   #1
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Tenzij U net terugkomt van een reis naar Mars, weet U ongetwijfeld van de gijzelingsactie door Tsjetsjenen in theater in Moskou. Wat vindt U ervan? Vindt U deze actie een daad van terreur? Gaat de vergelijking op met de Twin Towers? Wat moet de Russische regering doen? Hoe moeten andere landen reageren?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 16:20   #2
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Ik vind het maar niets. Indien men op deze manier iets denkt te bereiken dan weet men wel waar het begint maar het einde zal men niet meer meemaken. Het zal slecht aflopen.
mvg. Rogier 8)
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 20:42   #3
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Wel, wat de Russen in Tsjetsjenië uitspoken... Wat daar nu in dat theater gebeurt is hoofdpunt en ze tonen nu dagelijks een uitgebreid verslag. We krijgen alle details. Allez, dat gevoel heb ik toch. Maar wanneer er in Tsjetsjenië onschuldige burgerslachtoffers vallen, is het hooguit een kort verslagje halfweg het nieuws. Dat is daar nu al jaren bezig en het wordt eigenlijk nauwelijks vermeld in 't nieuws. Hoedanook, de Russen gaan niet helemaal vrijuit, zoveel is duidelijk.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 12:21   #4
Forza Europa
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Groot-Germanië
Berichten: 325
Standaard

De gijzeling is afgelopen, opgeruimd staat netjes.
Forza Europa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 17:08   #5
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forza Europa
De gijzeling is afgelopen, opgeruimd staat netjes.
Inderdaad, dat staat heel netjes!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 17:42   #6
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Wel, wat de Russen in Tsjetsjenië uitspoken... Wat daar nu in dat theater gebeurt is hoofdpunt en ze tonen nu dagelijks een uitgebreid verslag. We krijgen alle details. Allez, dat gevoel heb ik toch. Maar wanneer er in Tsjetsjenië onschuldige burgerslachtoffers vallen, is het hooguit een kort verslagje halfweg het nieuws. Dat is daar nu al jaren bezig en het wordt eigenlijk nauwelijks vermeld in 't nieuws. Hoedanook, de Russen gaan niet helemaal vrijuit, zoveel is duidelijk.
Jep, 80000 Tsjetsjeense slachtoffers, maar we horen der zo goed als niks van. Niet moeilijk ook; met de persvrijheid in Rusland is het allesbehalve goed gesteld en ook het buitenland knijpt een oogje dicht voor Russische deelname aan de oorlog tegen het terrorisme. Wat doe je dan als Tsjetsjeen? Ik keur de actie niet goed, maar ik kan ze héél goed begrijpen.

Wie denkt dat alles hiermee 'opgeruimd' is, zit er ver naast. Tsjetsjenië is nog steeds bezet vanwege zijn strategische ligging en een cynisch machtsspel dat zich in 1999 heeft afgespeeld. Een politieke oplossing is ook nu niet voorhanden. En Rusland zal het nog makkelijker hebben de rechtvaardige Tsjetsjeense eisen als 'terrorisme' af te doen.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 18:35   #7
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Het is de Russische domino strategie .
Ik weet niet precies hoeveel bevolkingsminderheden er in Rusland wonen.
(deelrepublieken en regio's) Maar als ze Tsjetsjenië laten gaan, hoeveel zullen er dan volgen ??
De internationale politiek weet dat ook en wil geen instabiliteit.
De Tsjetsjenen zitten in het zelfde schuitje als de Koerden.
Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 15:55   #8
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
En Rusland zal het nog makkelijker hebben de rechtvaardige Tsjetsjeense eisen als 'terrorisme' af te doen.
Eerste voorbeeld: Op de Hollandse teletekst (pagina 122) dreigt Poetin een bezoek aan EU-voorzitter Denemarken af te zeggen als het in Kopenhagen Tsjetsjeense congres doorgaat.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 19:19   #9
hilke
Vreemdeling
 
hilke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: leuven
Berichten: 18
Standaard

ja proficiat aan degenen die de gijzeling beëindigd hebben

gewwon een schande!!!

met zo'n acties en doofpotmentaliteit hoop ik dat Rusland NOOIT bij de EU komt

ik hoop dat ik dat nt meer moet meemaken

mr ik vrees het ik ben nl nog maar 20
hilke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 19:58   #10
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Rusland bij de EU? Hoe komt U daarbij?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 20:22   #11
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Opgeruimd staat netjes... Maar er zijn wel (volgens de laatste cijfers) 117 doden bij de gijzelaars, en er liggen nog zo'n 600 mensen in het ziekenhuis. Onschuldigen. Hun toestand wordt angstvallig gehiemgehouden. Familieleden mogen er niet bij. Het gebruikte gas, daar zegt Poetin niets over. Tja, opgeruimd staat netjes?
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2002, 21:26   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Omdat de media zegt dat het een schande is, geloven jullie het direct.
Stemmingsmakerij, gezever, humbug.

Ik vind de manier waarop ze de gijzeling hebben proberen te beëindigen vrij proper gedaan.
Helaas is het gebruik van Knock Out gas een beetje overdreven,doordat geen van de ingezette troepen er genoeg kennis van had.

Voor hetzelfde geld en moeite hadden ze nu de rokende puinhopen mogen uitgraven en hopen dat ze een overlevende vonden.
Ik vind het spijtig voor de 116 doden onder de gegijzelden en de rest die "gewond" is.

Als je weet dat de normale Russische methode van het doorbreken van een gijzelingsimpasse een almgemeen wegbombarderen van het betreffende stuk aarde is.

Wat betreft het zoeken van familieleden, ik denk dat de Russen wel meer gewoon zijn over zulke dingen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 08:26   #13
Fonz
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik vind de manier waarop ze de gijzeling hebben proberen te beëindigen vrij proper gedaan.
Helaas is het gebruik van Knock Out gas een beetje overdreven,doordat geen van de ingezette troepen er genoeg kennis van had.
Wat weeral verzwegen wordt is dat al diegenen die door het gas bevangen werden er de rest van hun leven zullen last van hebben, lichte tot zware handicaps, werkonbekwaamheid, invaliditeit, een leven lang met een zuurstoffles rondsjouwen,....
Fonz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 09:22   #14
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Zeg mannen vergeet in heel deze discussie niet wie aan de basis ligt van dit afschuwelijk drama. Opnieuw zijn het moslimterroristen die van Allah de verzekering hebben gekregen om recht naar het paradijs te gaan wanneer ze hun leven opofferen om ongelovige honden de dood in te jagen.
Dat moslimvrouwen en hun kinderen de zaal onmiddellijk mochten verlaten heeft men in de media blijkbaar maar éénmaal mogen zeggen.

Het beestachtig optreden van de Russen in Tsjetsjenië is geen reden om onschuldigen met de dood te bedreigen.

Dat de Paus van het correcte denken, Ive Desmet, in zijn opruiënd krantje opnieuw zijn hypocriet en hatelijk gevoeg moest doen tegenover iedereen behalve tegen de terroristen, was weer typisch.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 10:34   #15
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Zeg mannen vergeet in heel deze discussie niet wie aan de basis ligt van dit afschuwelijk drama. Opnieuw zijn het moslimterroristen die van Allah de verzekering hebben gekregen om recht naar het paradijs te gaan wanneer ze hun leven opofferen om ongelovige honden de dood in te jagen.
Dat moslimvrouwen en hun kinderen de zaal onmiddellijk mochten verlaten heeft men in de media blijkbaar maar éénmaal mogen zeggen.

Het beestachtig optreden van de Russen in Tsjetsjenië is geen reden om onschuldigen met de dood te bedreigen.

Dat de Paus van het correcte denken, Ive Desmet, in zijn opruiënd krantje opnieuw zijn hypocriet en hatelijk gevoeg moest doen tegenover iedereen behalve tegen de terroristen, was weer typisch.
Het is ongetwijfeld zo dat er een groep moslimfundamentalisten in Tsjetsjenië actief is. Ook buitenlandse, al is dat een zeer kleine minderheid. Maar experten zijn het erover eens dat ook zonder het moslimfundamentalisme de situatie ongeveer hetzelfde zou zijn. Het is toch niet typisch voor moslims dat ze terugvechten als ze op geweldadige wijze bezet worden, als er door de bezetter massaal oorlogsmisdaden worden gepleegd, als hun voruwen verkracht worden. Wat heeft dat met geloof te maken hé? Is er een geloof dat zegt: laat de vrouwen maar verkracht worden?

Lees eens het opiniestukje over de oorlog in De Standaard vandaag, misschien bent U dan iets beter op de hoogte.

http://www.standaard.be/Standpunt/Commentaar/
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 11:11   #16
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Het is toch niet typisch voor moslims dat ze terugvechten als ze op geweldadige wijze bezet worden, als er door de bezetter massaal oorlogsmisdaden worden gepleegd, als hun voruwen verkracht worden. Wat heeft dat met geloof te maken hé? Is er een geloof dat zegt: laat de vrouwen maar verkracht worden?

Lees eens het opiniestukje over de oorlog in De Standaard vandaag, misschien bent U dan iets beter op de hoogte.

http://www.standaard.be/Standpunt/Commentaar/
Ik heb dat stukje gelezen en ik ontdek hierin niets nieuws, het is enkel een andere formulering van wat ik de voorbije dagen in de GVA gelezen heb of via tv vernomen heb (en waar ik me ook kan achterscharen).

Met één punt ben ik het echter niet met je eens: de manier waarop moslims 'terugvechten' is wel typisch.

Zichzelf opblazen temidden van onschuldigen blijkt over gans de wereld hun tactiek te zijn (kom nu niet af met de Japanse kamikazepiloten).
Maar hoe kan het ook anders? Welk ander boek dan de Koran geeft jou de garantie om in het paradijs te komen wanneer je jezelf in Allahs naam opoffert om ongelovige honden te doden?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 12:41   #17
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

117 doden onder de gijzelaars (voorlopig). Eén van hen door kogels, de rest door het gas? Konden ze dan echt niet iets anders gebruiken? Ook al zijn die terroristen het ergste wat er is (zoals enkelen hier zeggen). Onschuldige slachtoffers zijn er gevallen...
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 12:49   #18
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
117 doden onder de gijzelaars (voorlopig). Eén van hen door kogels, de rest door het gas? Konden ze dan echt niet iets anders gebruiken? Ook al zijn die terroristen het ergste wat er is (zoals enkelen hier zeggen). Onschuldige slachtoffers zijn er gevallen...
Poetin had er alle belang bij om deze opperatie met zo weinig mogelijk doden onder de gegijzelden te laten aflopen, daar twijfelt niemand aan.
Bijgevolg, had er een beter manier geweest, dan had hij ze aangewend.

Dat de Russen nog harder durven liegen dan onze Guy is echter een feit.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 12:52   #19
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

De gijzelnemers waren weeral eens moslims.
We kunnen Al Qaeda niet langer meer bestempelen als een internationale terreurorganisatie die alles gedaan heeft. Ik denk dat we nu die terreurorganisatie wel bij haar echte naam kunnen noemen, namelijk de islam.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 12:54   #20
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
VL schreef:
117 doden onder de gijzelaars (voorlopig). Eén van hen door kogels, de rest door het gas? Konden ze dan echt niet iets anders gebruiken? Ook al zijn die terroristen het ergste wat er is (zoals enkelen hier zeggen). Onschuldige slachtoffers zijn er gevallen...


Poetin had er alle belang bij om deze opperatie met zo weinig mogelijk doden onder de gegijzelden te laten aflopen, daar twijfelt niemand aan.
Bijgevolg, had er een beter manier geweest, dan had hij ze aangewend.

Dat de Russen nog harder durven liegen dan onze Guy is echter een feit.


Maar had Poetin ingecalculeerd dat dat gas zoveel doden ging maken?
VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be