Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2002, 11:30   #21
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Het is toch niet typisch voor moslims dat ze terugvechten als ze op geweldadige wijze bezet worden, als er door de bezetter massaal oorlogsmisdaden worden gepleegd, als hun voruwen verkracht worden. Wat heeft dat met geloof te maken hé? Is er een geloof dat zegt: laat de vrouwen maar verkracht worden?

Lees eens het opiniestukje over de oorlog in De Standaard vandaag, misschien bent U dan iets beter op de hoogte.

http://www.standaard.be/Standpunt/Commentaar/
Ik heb dat stukje gelezen en ik ontdek hierin niets nieuws, het is enkel een andere formulering van wat ik de voorbije dagen in de GVA gelezen heb of via tv vernomen heb (en waar ik me ook kan achterscharen).

Met één punt ben ik het echter niet met je eens: de manier waarop moslims 'terugvechten' is wel typisch.

Zichzelf opblazen temidden van onschuldigen blijkt over gans de wereld hun tactiek te zijn (kom nu niet af met de Japanse kamikazepiloten).
Maar hoe kan het ook anders? Welk ander boek dan de Koran geeft jou de garantie om in het paradijs te komen wanneer je jezelf in Allahs naam opoffert om ongelovige honden te doden?
Wie belooft Serviërs het paradijs als ze onschuldige moslims vermoorden? Noord-Ierland? Wie belooft Noord-Ieren het paradijs als ze onschuldige mensen opblazen??? En let op, de bezetting in Noord-Ierland is bij-lange niet te vergelijken met die van Tsjetsjenië. Volgens mij kan U zich absoluut niet inbeelden hoe het leven daar is. Wie bent U om te zeggen dat mensen wiens familieleden zijn gedood, gemarteld, verkracht,... dat die mensen enkel de Koran als leiddraad hebben. Misschien, misschien is er een hele kleine kans dat ze gewoon de totale wanhoop nabij zijn, na 8 jaar oorlog. Heeft U de beelden van Grozny al gezien?

Trouwens, het waren allemaal Tsjetsjenen hé. Totaal anders als de Twin Towers.

Voor de rest; ik kan alleen maar verwijzen naar een expert van de Tsjetsjeense situatie op CNN die zei dat met of zonder moslimextremisme 'the situation would be pretty much the same'.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 11:51   #22
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

S. Schreef

Wie bent U om te zeggen dat mensen wiens familieleden zijn gedood, gemarteld, verkracht,... dat die mensen enkel de Koran als leiddraad hebben. Misschien, misschien is er een hele kleine kans dat ze gewoon de totale wanhoop nabij zijn, na 8 jaar oorlog. Heeft U de beelden van Grozny al gezien? .[/quote]

Inderdaad, niet enkel de Koran, maar ook wanhoop. En zulke mix leidt tot de gruwelijkste misdaden, en in letterlijke betekenis tot een explosief mengsel. Martelaars gaan immers toch met zijn allen naar het paradijs.

Voor wie of wat je ook strijdt, nooit kan het opblazen van onschuldige vrouwen en kinderen te verantwoorden zijn. En... wat heeft het allemaal gebaat? Diegenen die nu verontwaardigd wakker zijn geworden, zullen ook zeer vlug terug indommelen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 16:20   #23
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
S. Schreef

Wie bent U om te zeggen dat mensen wiens familieleden zijn gedood, gemarteld, verkracht,... dat die mensen enkel de Koran als leiddraad hebben. Misschien, misschien is er een hele kleine kans dat ze gewoon de totale wanhoop nabij zijn, na 8 jaar oorlog. Heeft U de beelden van Grozny al gezien? .
Inderdaad, niet enkel de Koran, maar ook wanhoop. En zulke mix leidt tot de gruwelijkste misdaden, en in letterlijke betekenis tot een explosief mengsel. Martelaars gaan immers toch met zijn allen naar het paradijs.

[/quote]

Voorwaar ik zeg u, neem de wanhoop weg en de Koran zal u niet gevaarlijk meer blijken.
Ge kunt natuurlijk ook de Koran wegnemen, en de wanhoop laten. Het is maar waar uw prioriteiten liggen natuurlijk he...
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:15   #24
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

In veel Arabische staten is er weinig wanhoop, maar wel veel Koran.
Het leven van velen die aldaar gevangen zitten om niets, verkeert echter in groot gevaar.
De democratie echter niet, die is al lang vermoord of heeft nooit bestaan.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:20   #25
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Weinig wanhoop als in "alle Arabieren zijn gelukkig met het regime dat hen leidt"?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:24   #26
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Wel inderdaad, waar Koran is, is er wanhoop, bij de bevolking dan toch.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:35   #27
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Als we er nu eens "waar misbruik van de Koran is, is er wanhoop". Of nog beter: waar misbruik van gelijk welk geloofsboek is, is er wanhoop. Omdat ik in een goede bui ben, wil ik er zelfs gewoon van maken: waar misbruik is, is wanhoop. Klinkt dat niet mooi? En volgens mij klopt het nog ook!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 18:19   #28
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Neen, dan dwalen we af.
De Koran spoort haar volgelingen aan tot zaken die haar tegenstanders tot wanhoop brengen, en dat kan niet van elk geloofsboek gezegd worden.

Dat elk geloofsboek misbruikt kan worden is inderdaad een andere zaak.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 18:21   #29
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Maar moet elke moslim dan niet met een wapen op weg zijn naar een ongelovige? En vergis ik mij, of gebeurt dat niet?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 18:32   #30
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Maar moet elke moslim dan niet met een wapen op weg zijn naar een ongelovige? En vergis ik mij, of gebeurt dat niet?
Maar allé, diegenen die het niet doen, zijn zich gewoon aan het voorbereiden op de Grote Invasie waardoor de westerse cultuur zal worden weggevaagd en vervangen worden door het Rijk Van De Grote Allah!
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 18:34   #31
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Maar moet elke moslim dan niet met een wapen op weg zijn naar een ongelovige? En vergis ik mij, of gebeurt dat niet?
b ) Oproepen tot bestrijden, afpersen of doden van andersdenkenden

[9.5] Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, *doodt* dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

==> In dit vers wordt opgeroepen om de afgodendienaren te doden, tenzij ze zich onderwerpen en betalen.

------------------
[9.29] *Bestrijdt* diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

==> In dit vers wordt opgeroepen om de ‘mensen van het Boek’ (Joden en Christenen) te bestrijden tot ze betalen en onderdanig zijn.


[9.123] O, gij die gelooft, *bestrijdt* de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

==> Dit vers roept op om de ongelovigen in de buurt te bestrijden.

Ik krijg juist bericht dat ze onder weg zijn.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 18:47   #32
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Ik krijg juist bericht dat ze onder weg zijn.
Ok. Ik heb mijn knoflook al klaar!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 11:22   #33
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Quote van Islamdeskundige Bernard Lewis uit Knack van 23 oktober:

"Als de Islam een obstakel is voor vrijheid, wetenschap en economische ontwikkeling, hoe kan het dan dat de moslimsamenleving in het verleden pionier is geweest op alle drie deze gebieden?'

En nog een leuke quote:

'Het christendom en de Islam hebben veel gemeen. De strijd tussen de 2 is zo fel omdat ze zo op elkaar lijken. Ze hebben beide universele aspiraties: de heidenen moeten eigenlijk worden bekeerd. Beide menen dat hun ene God het laatste woord heeft, en dat zij de gelukkige hoeders van dat woord zijn. De twee zijn theologisch vergelijkbaar, geografisch aanpalend, en historisch opeenvolgend in hun heerschappij.'

Allé Moi en Duym, laat de kritiek maar los.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 15:46   #34
Fonz
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 44
Standaard

quote="VL"]Poetin had er alle belang bij om deze opperatie met zo weinig mogelijk doden onder de gegijzelden te laten aflopen, daar twijfelt niemand aan.
Bijgevolg, had er een beter manier geweest, dan had hij ze aangewend.
[/quote]

men kan dat ook anders interpreteren.

De boodschap van Poetin kan ook zijn:
Doen jullie maar wat je wil, ik laat zien dat ik ook met het russische volk niets in zit.
Fonz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 15:56   #35
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Quote van Islamdeskundige Bernard Lewis uit Knack van 23 oktober:

"Als de Islam een obstakel is voor vrijheid, wetenschap en economische ontwikkeling, hoe kan het dan dat de moslimsamenleving in het verleden pionier is geweest op alle drie deze gebieden?'

En nog een leuke quote:

'Het christendom en de Islam hebben veel gemeen. De strijd tussen de 2 is zo fel omdat ze zo op elkaar lijken. Ze hebben beide universele aspiraties: de heidenen moeten eigenlijk worden bekeerd. Beide menen dat hun ene God het laatste woord heeft, en dat zij de gelukkige hoeders van dat woord zijn. De twee zijn theologisch vergelijkbaar, geografisch aanpalend, en historisch opeenvolgend in hun heerschappij.'

Allé Moi en Duym, laat de kritiek maar los.
Het christendom is ondertussen verslagen door het atheïsme en de Verlichting en gemarginaliseerd tot een geloof om te geloven zonder geografische ambities. Nu dienen we de islam te verslaan!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 16:04   #36
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Uiteraard weten we nog allemaal van de massale demonstraties van atheïsten over gans de christelijke wereld! Maar voorwaar, wat zie ik daar in ons dorp? Is het, is het een kerk???

Kijk eens naar de VS, om een duidelijk voorbeeld te pakken. Vindt U dat daar het christendom verslagen is door het atheïsme?

Leuke anekdote in dit verband. Een paar jaar terug heeft een atheïstische studente geweigerd van 'one nation under God' uit te spreken in de Pledge of Alliance, die alle scholieren voor het begin van de les moeten aframmelen. Ze heeft het ganse land over haar gekregen en werd uitgelachen door haar medestudenten...
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 16:09   #37
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Het christendom is GEMARHINALISEERD en VERSLAGEN niet uigeroeid! Wij leven is een seculiere staat, de VS zijn een seculiere staat! Natuurlijk mag het christendom nog beoefend worden, maar niet zoals 300 jaar geleden! Dat doet de islam wel.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 16:23   #38
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Wilt U mij uitleggen in welke zin Arafat en Ecevit en nog andere politieke leiders van moslimlanden, ook de religieuze leiders van die landen zijn. Niet dus. U verwart causaal verband met correlatie. Om van het eerste te kunnen spreken mogen er geen uitzonderingen zijn. En het toeval wil dat die er zijn...
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 16:28   #39
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Ecevit niet, maar Arafat wel.
Anders pakt ie z'n levende bommen wel op
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 16:50   #40
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Quote van Islamdeskundige Bernard Lewis uit Knack van 23 oktober:

"Als de Islam een obstakel is voor vrijheid, wetenschap en economische ontwikkeling, hoe kan het dan dat de moslimsamenleving in het verleden pionier is geweest op alle drie deze gebieden?'

En nog een leuke quote:

'Het christendom en de Islam hebben veel gemeen. De strijd tussen de 2 is zo fel omdat ze zo op elkaar lijken. Ze hebben beide universele aspiraties: de heidenen moeten eigenlijk worden bekeerd. Beide menen dat hun ene God het laatste woord heeft, en dat zij de gelukkige hoeders van dat woord zijn. De twee zijn theologisch vergelijkbaar, geografisch aanpalend, en historisch opeenvolgend in hun heerschappij.'

Allé Moi en Duym, laat de kritiek maar los.

Dat [size=6]S[/size] in het verleden leeft is duidelijk. Hallo, we zijn in de 21 ste eeuw beland.

Ik denk dat jij toch eens dringend moet lezen wat ik op dit forum geschreven heb, dan zou je weten dat ik over het Christendom niets goed te vertellen heb. Ik hou van Jezus woorden, en Zij staan lijnrecht tegenover die misdadige boodschap uit de Koran.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be