Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2020, 20:17   #401
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zullen wel achterpoortjes zijn waar men in buitenland mits de nodige betaling zijn vaccinatie kan krijgen. Ik zie niet in dat sommigen die het zich kunnen permitteren nog maanden gaan wachten tot het hun toer is.
Idd, dat is hetzelfde met Covid tests. Je kan die zelf kopen.

En Trump die hebben ze met alle beschikbare experimentele rommel ingespoten.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:23   #402
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Idd, dat is hetzelfde met Covid tests. Je kan die zelf kopen.

En Trump die hebben ze met alle beschikbare experimentele rommel ingespoten.
Neem bijvoorbeeld een top voetbalploeg waar honderden miljoenen aan dure voetballers rond lopen. Die gaan niet wachten en netjes in rij staan om ergens in augustus 2021 hun spuitje te krijgen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:25   #403
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tegen dat het uw beurt is om een vaccin te krijgen zijn we al een jaar verder.
Tijd genoeg om de kat uit de boom te kijken, en te zien of er ondertussen oudjes van het vaccin sneuvelen.
Ik hoop het eigenlijk. Met al de leugens en propaganda van onze media gaan heel veel mensen zingend naar het front gaan. Ze beseffen gewoon niet wat voor risico ze wel lopen.

Laat ons hopen dat we wat aan de late kant komen, zodat als plots toch zou blijken dat de remedie erger is dan de ziekte, we niet al te veel slachtoffers hebben.

Hoewel, ik bedenk mij eigenlijk. Laat het toch maar zo snel mogelijk komen. Zelfs al is het 10 keer dodelijker dan corona zelf, dat is nog altijd beter dan de huidige toestand van waanzin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Incognito Bekijk bericht
Van Damme: "De zwangeren gaan we in het begin niet vaccineren", zegt Van Damme daarover. Waarom niet? "Daar zijn geen gegevens over." Er moeten dus eerst studies komen met zwangere vrouwen, "en die zijn ook gepland".

Zo te zien zijn de voorafgaande studies grondig afgewerkt
5 jaar aan studies en proeven die nu in 3 maanden gedaan zouden zijn.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:32   #404
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
5 jaar aan studies en proeven die nu in 3 maanden gedaan zouden zijn.
In dit geval , TE snel is inderdaad niet 100% zekerheid !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:34   #405
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
5 jaar aan studies en proeven die nu in 3 maanden gedaan zouden zijn.
Ook al gezien dat het vaccin van Pfizer nog niet goedgekeurd is? Dat zal volgens onzen Alexander ten laatste op 28 december gebeuren.
Wat dus betekent dat we vaccinatiecentra aan het opzetten zijn, mensen uitnodigen om op 5 januari daar te zijn, een hele logistieke keten aan het opzetten, de bevolking vertellen dat 'het einde van de ellende in zicht is' ... op hetzelfde moment dat anderen nog aan het bekijken zijn of dat vaccin wel een goedkeuring verdient.

Wie gaat er een goedkeuring durven weigeren indien er toch wat onduidelijkheid is?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:40   #406
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik hoop het eigenlijk. Met al de leugens en propaganda van onze media gaan heel veel mensen zingend naar het front gaan. Ze beseffen gewoon niet wat voor risico ze wel lopen.

Laat ons hopen dat we wat aan de late kant komen, zodat als plots toch zou blijken dat de remedie erger is dan de ziekte, we niet al te veel slachtoffers hebben.

Hoewel, ik bedenk mij eigenlijk. Laat het toch maar zo snel mogelijk komen. Zelfs al is het 10 keer dodelijker dan corona zelf, dat is nog altijd beter dan de huidige toestand van waanzin.


5 jaar aan studies en proeven die nu in 3 maanden gedaan zouden zijn.
Voor veel mensen, waaronder mezelf, is er gewoon geen keuze. Ik moet naar Azië gaan voor professionele redenen. Het kan me weinig schelen dat ik binnen 2 jaar dood ben van de negatieve gevolgen van de vaccinatie. Op deze manier zoals nu ga ik psychisch toch dood. Dan liever gelukkig sterven dan als een gevangene wachten dat hij doodgaat.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:44   #407
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Neem bijvoorbeeld een top voetbalploeg waar honderden miljoenen aan dure voetballers rond lopen. Die gaan niet wachten en netjes in rij staan om ergens in augustus 2021 hun spuitje te krijgen.
Is er van alle topsporters die besmet geweest zijn al ene in het ziekenhuis beland of zelfs maar ziek geworden ?

Waarom daar dan vaccins aan verspillen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:03   #408
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ook al gezien dat het vaccin van Pfizer nog niet goedgekeurd is? Dat zal volgens onzen Alexander ten laatste op 28 december gebeuren.
Wat dus betekent dat we vaccinatiecentra aan het opzetten zijn, mensen uitnodigen om op 5 januari daar te zijn, een hele logistieke keten aan het opzetten, de bevolking vertellen dat 'het einde van de ellende in zicht is' ... op hetzelfde moment dat anderen nog aan het bekijken zijn of dat vaccin wel een goedkeuring verdient.

Wie gaat er een goedkeuring durven weigeren indien er toch wat onduidelijkheid is?
Dit. En de studieresultaten zijn nog altijd niet gepubliceerd, we moeten het dus doen met press releases
En die zijn altijd eerlijk en waarheidsgetrouw natuurlijk
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:06   #409
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ook al gezien dat het vaccin van Pfizer nog niet goedgekeurd is? Dat zal volgens onzen Alexander ten laatste op 28 december gebeuren.
Wat dus betekent dat we vaccinatiecentra aan het opzetten zijn, mensen uitnodigen om op 5 januari daar te zijn, een hele logistieke keten aan het opzetten, de bevolking vertellen dat 'het einde van de ellende in zicht is' ... op hetzelfde moment dat anderen nog aan het bekijken zijn of dat vaccin wel een goedkeuring verdient.

Wie gaat er een goedkeuring durven weigeren indien er toch wat onduidelijkheid is?
En wat zien we? Het is het populistisch rechtse regime van Boris Johnson dat halsoverkop alles goedkeurt.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201202_98017820

Citaat:
De brexiteers spelen het coronavaccin uit om te bewijzen dat de Britten beter af zijn zonder de Europese Unie. ‘We hebben de regels veranderd, zodat we de Europese goedkeuring niet meer nodig hebben.’
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 december 2020 om 21:08.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:07   #410
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Is er van alle topsporters die besmet geweest zijn al ene in het ziekenhuis beland of zelfs maar ziek geworden ?

Waarom daar dan vaccins aan verspillen ?
Omdat men nu het verhaal aan het opzetten is dat de gehele bevolking gevaccineerd moet worden vooraleer er versoepeld kan worden.
Ik begrijp niks van die strategie: het doel moet zijn om de zwaksten te beschermen en uit onze ziekenhuizen te houden.

Laat de rest maar gewoon ziek worden en de ziekte op een natuurlijke manier bestrijden. Wat voor nut heeft het om jongeren die nauwelijks last hebben van dit virus te gaan vaccineren? Dat is inderdaad pure verspilling en bovendien het nemen van totaal overbodige risico's (we kennen de lt effecten van dit nieuwe type vaccin nog niet).
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:11   #411
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Schrijf dat op een briefke, en geef het af aan het onthaal van het ziekenhuis.
Dat is goedkoop en flauw drama gewauwel.
U weet best dat het een heel kleine minderheid is die in het ziekenhuis terecht komt.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:20   #412
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Is er van alle topsporters die besmet geweest zijn al ene in het ziekenhuis beland of zelfs maar ziek geworden ?

Waarom daar dan vaccins aan verspillen ?
Omdat het een paspoort is om zonder problemen hen hun job te laten doen. Net zoals ik naar Azië moet gaan. Of het helpt of niet helpt is niet eens relevant. Het is een attest.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:20   #413
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Omdat men nu het verhaal aan het opzetten is dat de gehele bevolking gevaccineerd moet worden vooraleer er versoepeld kan worden.
Ik begrijp niks van die strategie: het doel moet zijn om de zwaksten te beschermen en uit onze ziekenhuizen te houden.

Laat de rest maar gewoon ziek worden en de ziekte op een natuurlijke manier bestrijden. Wat voor nut heeft het om jongeren die nauwelijks last hebben van dit virus te gaan vaccineren? Dat is inderdaad pure verspilling en bovendien het nemen van totaal overbodige risico's (we kennen de lt effecten van dit nieuwe type vaccin nog niet).
Dit.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:22   #414
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Omdat het een paspoort is om zonder problemen hen hun job te laten doen. Net zoals ik naar Azië moet gaan. Of het helpt of niet helpt is niet eens relevant. Het is een attest.
Zelfs gevaccineerd kan je besmettelijk zijn.

Ze gaan je daar graag zien komen in Pattaya vanuit het mondiale epicentrum
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:25   #415
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Omdat men nu het verhaal aan het opzetten is dat de gehele bevolking gevaccineerd moet worden vooraleer er versoepeld kan worden.
Ik begrijp niks van die strategie: het doel moet zijn om de zwaksten te beschermen en uit onze ziekenhuizen te houden.

Laat de rest maar gewoon ziek worden en de ziekte op een natuurlijke manier bestrijden. Wat voor nut heeft het om jongeren die nauwelijks last hebben van dit virus te gaan vaccineren? Dat is inderdaad pure verspilling en bovendien het nemen van totaal overbodige risico's (we kennen de lt effecten van dit nieuwe type vaccin nog niet).
Ik begrijp er niks van. Je wil dus liever echt besmet worden met alle mogelijke gevolgen dan een vaccin nemen.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:29   #416
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Zelfs gevaccineerd kan je besmettelijk zijn.

Ze gaan je daar graag zien komen in Pattaya vanuit het mondiale epicentrum
Ik heb een permanent Thai resident stempel in mijn paspoort maar Pattaya is mijn bestemming niet. Voor mij is Thailand een professionele bestemming geen hoeren doel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:30   #417
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik begrijp er niks van. Je wil dus liever echt besmet worden met alle mogelijke gevolgen dan een vaccin nemen.
Die gevolgen zijn voor jongeren verwaarloosbaar, dus uiteraard laat ik liever de natuur zijn ding doen dan me te laten vaccineren met een vaccin dat in sneltempo is goedgekeurd.

Lijkt me zeer rationeel, niet? Moest het hier over een virus met de dodelijkheid van ebola gaan dan had ik wel andera gepiept.

Laatst gewijzigd door alpina : 3 december 2020 om 21:31.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:31   #418
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor veel mensen, waaronder mezelf, is er gewoon geen keuze. Ik moet naar Azië gaan voor professionele redenen. Het kan me weinig schelen dat ik binnen 2 jaar dood ben van de negatieve gevolgen van de vaccinatie. Op deze manier zoals nu ga ik psychisch toch dood. Dan liever gelukkig sterven dan als een gevangene wachten dat hij doodgaat.
Welke landen vragen er dat dan wel allemaal?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:32   #419
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Die gevolgen zijn voor jongeren verwaarloosbaar, dus uiteraard laat ik liever de natuur zijn ding doen dan me te laten vaccineren met een vaccin dat in sneltempo is goedgekeurd.

Lijkt me zeer rationeel, niet? Moest het hier over een virus met de dodelijkheid van ebola gaan dan had ik wel andera gepiept.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=256348
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 21:32   #420
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Diegenen die bang zijn of twijfelen aan het vaccin, ik krijg er de sijskes van.

Herinneren jullie zich baby Pia?

Heeft die mama getwijfeld om haar kindje te laten inspuiten met iets dat eigenlijk helemaal niet getest was op mensen?

Jullie bangheid, jullie lafheid doen me denken aan het volgende, al even onmogelijk scenario:
koop zeker geen nieuwe auto, want die zou wel eens onvoldoende getest kunnen zijn en plots niet kunnen remmen of whatever.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er allerhande sociale beperkingen komen voor mensen die niet ingespoten zijn zonder dat daarvoor een medische reden was.
Genre: vliegtuigvakantie, ok, maar inentingsbewijs voorleggen;
sollicitatie voor een nieuwe job, de baas zegt ok, maar inentingsbewijs voorleggen;
wil je naar de sauna? Of naar vankantiecentrum met een subtropisch zwembad Inentingsbewijs.
Levensverzekering voor dekking hypothecaire lening: yep.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be