Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2018, 16:56   #1
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard Moeder verkracht dochter - vader mag het niet weten

Citaat:
Hilde M. uit Dendermonde verscheen in de correctionele rechtbank in Dendermonde nadat ze haar eigen dochter twee jaar lang verkrachtte. De zitting verliep achter gesloten deuren op vraag van de beklaagde zelf. Niet omwille van de feiten, wel omdat de vader van het meisje het niet mocht weten. “Ze is zeer bang voor de reactie mocht hij dit te weten komen”, aldus advocaat Kjell Verleysen, die de rechten van de verdediging inriep. De feiten zijn zwaarwichtig: tussen 2004 en 2006 misbruikte de vrouw haar minderjarige dochter bijna wekelijks.

De feiten vonden plaats in bed en in bad, telkens wanneer de vader niet thuis was. Er werden ook seksueel getinte mails en berichten toegestuurd naar haar dochter. Pas in 2015 had de dochter moed genoeg om een klacht in te dienen. De moeder bekent de volledige feiten. “Het verhaal van de dochter is het enige juiste”, klinkt het. “Belangrijke nuance is dat mijn cliënte chronisch geestelijk ziek is, ook dit is belangrijk om er bij te vertellen”, aldus Verleysen.

Volgens Hilde M. uit Dendermonde gebeurde het misbruik in een vlaag van zinsverbijstering. De vrouw nam elke dag anti-psychotische medicatie. “Bovendien gaf ze ook de toestemming”, aldus M. Deze bekentenis kon maar op weinig begrip rekenen bij het slachtoffer. “De feiten zijn bijzonder erg”, zegt advocaat Samuel Stevens. “De moeder verstopt zich achter de medicatie, maar waarom sloeg ze dan enkel toe als de vader weg was. Ze gebruikt dit echt als een excuus”, klinkt het. Het Openbaar Ministerie vroeg om de vrouw te interneren en haar man in te lichten. De rechter zal uitspraak doen op 19 oktober.
https://www.hln.be/regio/dendermonde...hter~a4dcc49e/

Te gek voor woorden. Een zoveelste geval van mannelijke geslachtsdiscriminatie.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 17:00   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Omg.........
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 17:29   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
https://www.hln.be/regio/dendermonde...hter~a4dcc49e/

Te gek voor woorden. Een zoveelste geval van mannelijke geslachtsdiscriminatie.
Citaat:
Het Openbaar Ministerie vroeg om de vrouw te interneren en haar man in te lichten.
Surrealisme ten top.

Vader mag niet weten dat zijn dochter verkracht is?

- lol -


Moeder wordt geïnterneerd en vader mag misschien niet weten waarom...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:32   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is te gek voor woorden dat niemand hier zijn gal spuwt over die vrouw.

Of dat er geen apologeten boven water komen om die vrouw te verdedigen.

Oh, begrijpelijk, het is een "ouwe Belgische".

Bof, een toepasselijke straf is gewenst. Paar jaartjes kuisvrouw in een gesloten asielcentrum misschien?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 18:15   #5
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Ik kan me dit als moeder niet eens voorstellen. Echt goor. Zo'n mens verdient gewoon geen kinderen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 20:28   #6
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik kan me dit als moeder niet eens voorstellen. Echt goor. Zo'n mens verdient gewoon geen kinderen.
Dit op zich spreekt al boekdelen waarom we zo'n vreemde constructies zien opduiken.
Da's bijna van een zelfde wereldvreemde attitude als dat 10 á 15 jaren geleden kinderen bijna automatisch aan de moeder werden toegewezen, vaders als hoofdschuldigen van een mislukte relatie aanzien werden, etc
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 21:50   #7
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dit op zich spreekt al boekdelen waarom we zo'n vreemde constructies zien opduiken.
Da's bijna van een zelfde wereldvreemde attitude als dat 10 á 15 jaren geleden kinderen bijna automatisch aan de moeder werden toegewezen, vaders als hoofdschuldigen van een mislukte relatie aanzien werden, etc
Da's niet wereldvreemd maar vaak nog steeds de realiteit. Toch als ik rondom me kijk.
En ik zou nog verder willen gaan: iemand die er zelfs maar aan denkt om seks met mijn baby te hebben, zal eerst langs mij moeten passeren. En dan heb ik het nog niet over de vader gehad.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 22 september 2018 om 21:50.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 22:03   #8
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Da's niet wereldvreemd maar vaak nog steeds de realiteit. Toch als ik rondom me kijk.
Default is het co-ouderschap tenzij er één onwillend is om dat op zich te nemen of één met zware bezwaren kan afkomen waarom de ander niet of veel minder geschikt zou zijn

tjah ... misschien zegt het iets over uw entourage hé


Citaat:
En ik zou nog verder willen gaan: iemand die er zelfs maar aan denkt om seks met mijn baby te hebben, zal eerst langs mij moeten passeren. En dan heb ik het nog niet over de vader gehad.
op wat slaat dat in godsnaam ?
Ik had het over het feit dat de perceptie is dat vrouwen daar niet of veel minder in staat toe zouden zijn en mannen veel meer ( tot zelfs in de hand moeten gehouden worden )....gelukkig wijzigt die visie stelselmatig
Het begint al bij wat men traditioneel onder seksueel misbruik begreep en wat men er nu onder bergrijpt.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 00:20   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Da's niet wereldvreemd maar vaak nog steeds de realiteit. Toch als ik rondom me kijk.
En ik zou nog verder willen gaan: iemand die er zelfs maar aan denkt om seks met mijn baby te hebben, zal eerst langs mij moeten passeren. En dan heb ik het nog niet over de vader gehad.
Dus een potentiele schoonzoon moet zijn ervaring met het huwelijksgereedschap aan U en uw echtgenoot demonstreren?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 05:29   #10
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Da's niet wereldvreemd maar vaak nog steeds de realiteit. Toch als ik rondom me kijk.
En ik zou nog verder willen gaan: iemand die er zelfs maar aan denkt om seks met mijn baby te hebben, zal eerst langs mij moeten passeren. En dan heb ik het nog niet over de vader gehad.
Dus de vader gaat ook eerst langs u moeten passeren?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 20:33   #11
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Default is het co-ouderschap tenzij er één onwillend is om dat op zich te nemen of één met zware bezwaren kan afkomen waarom de ander niet of veel minder geschikt zou zijn

tjah ... misschien zegt het iets over uw entourage hé


op wat slaat dat in godsnaam ?
Ik had het over het feit dat de perceptie is dat vrouwen daar niet of veel minder in staat toe zouden zijn en mannen veel meer ( tot zelfs in de hand moeten gehouden worden )....gelukkig wijzigt die visie stelselmatig
Het begint al bij wat men traditioneel onder seksueel misbruik begreep en wat men er nu onder bergrijpt.
Inderdaad, die dat ik ken hebben vaak hun vrouw (en soms kinderen) 'fysiek mishandeld' zoals men dat noemt. Co-ouderschap is dan wel een probleem.
En meestal zijn de mannen ook geen helden in het opvoeden van kinderen, de praktische zaken enz. Doen alsof dat niet zo is, is de waarheid onrecht aandoen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 20:40   #12
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus een potentiele schoonzoon moet zijn ervaring met het huwelijksgereedschap aan U en uw echtgenoot demonstreren?
Nee, hij moet zichzelf kenbaar maken en dan zeggen wij 'ja of nee'.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 20:42   #13
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus de vader gaat ook eerst langs u moeten passeren?
Welke vader?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 20:44   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee, hij moet zichzelf kenbaar maken en dan zeggen wij 'ja of nee'.
En wat als uw dochter geen nee accepteerd?

Ik wil mensen in dit soort van situatie niet de kost geven....

Maar de basis van deze thread is het seksueel misbruik van een dochter door haar moeder, en wat de formuleden hun insteek erover is.

Mijn standpunt is duidelijk. Bij veroordelingEen gepaste straf.
Maar zoals ik ook al opmerkte.
Hier zien we geen "verdedigers" die met excuses zoals cultuur opvoeding en dergelijke afkomen.
En dit omdat de vrouw in kwestie een "ouwe Belgische" is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 september 2018 om 20:45.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 20:54   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat als uw dochter geen nee accepteerd?

Ik wil mensen in dit soort van situatie niet de kost geven....

Maar de basis van deze thread is het seksueel misbruik van een dochter door haar moeder, en wat de formuleden hun insteek erover is.

Mijn standpunt is duidelijk. Bij veroordelingEen gepaste straf.
Maar zoals ik ook al opmerkte.
Hier zien we geen "verdedigers" die met excuses zoals cultuur opvoeding en dergelijke afkomen.
En dit omdat de vrouw in kwestie een "ouwe Belgische" is.
Dertig jaar.

Maar de vader mag het niet weten.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 22:05   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dertig jaar.

Maar de vader mag het niet weten.
30 jaar wat? Celstraf , waar niemand in deze situatie beter van wordt? Dwangarbeid (klinkt al beter, maar een beetje te straf))
Enkelband? Meh.

Wat betreft de vader. Ik kan me een paar situaties voorstellen waarbij het beter is dat de vader van niets weet, en dat de echte reden gewoon verzwegen wordt.
Maar die situaties zijn al zover gezocht en hebben alleen het nut van een labiel persoon niet een "reden" te geven om een crimineel te worden.

In't kort, dat meisje heeft het echt niet getroffen met haar ouders.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 22:27   #17
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Inderdaad, die dat ik ken hebben vaak hun vrouw (en soms kinderen) 'fysiek mishandeld' zoals men dat noemt. Co-ouderschap is dan wel een probleem.
En meestal zijn de mannen ook geen helden in het opvoeden van kinderen, de praktische zaken enz. Doen alsof dat niet zo is, is de waarheid onrecht aandoen.
Ge bevestigt enkel wat ik kwam te stellen : in uw entourage
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 23:17   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
30 jaar wat? Celstraf , waar niemand in deze situatie beter van wordt? Dwangarbeid (klinkt al beter, maar een beetje te straf))
Enkelband? Meh.

Wat betreft de vader. Ik kan me een paar situaties voorstellen waarbij het beter is dat de vader van niets weet, en dat de echte reden gewoon verzwegen wordt.
Maar die situaties zijn al zover gezocht en hebben alleen het nut van een labiel persoon niet een "reden" te geven om een crimineel te worden.

In't kort, dat meisje heeft het echt niet getroffen met haar ouders.
30 jaar bak he.

Werken in de keuken als groentenkuiser.

40 cent per dag, op die manier kan zij wat opzij zetten voor later als ze buiten komt.

Natuurlijk, als die na 30 jaar thuiskomt, wat gaat ze tegen haar man zeggen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 01:50   #19
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Het is algemeen geweten dat seksueel grensoverschrijdend gedrag van vrouwen tov volwassenen én kinderen door onze maatschappij veel minder als problematisch wordt ervaren, dat strookt niet met het automatische beeld van 'de man' als dader en 'de vrouw' als slachtoffer.

Sommige vrouwen 'misbruiken' andere mensen op een veel subtielere manier dan mannen doen.

Zo ervaren vele mensen het niet echt als problematisch als er weer een verhaal opduikt van een 30-jarige lerares die een relatie heeft met een 15-jarige leerling. Moest het om een oudere mannelijke leerkracht zijn met een minderjarig meisje, dan wordt deze een zieke pervert genoemd (en terecht mijns inziens). Maar de maatschappij werkt dus met twee maten en gewichten.

Of nog een voorbeeld: een vrouwelijke leerkracht die een kind op haar schoot neemt, staat buiten alle 'verdenking', als man moet je dat in dit tijdsgewricht niet meer riskeren.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 09:12   #20
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Raar verhaal. Mist ook details. Even een paar mogelijke scenario's:

Het kind is ondertussen meerderjarig: de moeder zou geen reet te zeggen moeten hebben over of de vader het te weten komt, dat is aan de dochter.

Het kind is nog minderjarig, de ouders zijn nog samen of gescheiden met gedeelde voogdij: De vader moet ingelicht worden.

Het kind is nog minderjarig, de moeder heeft als enige voogdij: Er moet zo snel mogelijk herzien worden waarom deze vrouw voogdij toegewezen heeft gekregen. Als de schuld daarvan bij de vader lag bijvoorbeeld omdat hij een eerder kind verkracht heeft, dan mogelijk is het standpunt dat dit geheim moet blijven te verdedigen. In dat geval moet de voogdij van de moeder nu waarschijnlijk ook worden ingetrokken, dag dochter. Als de voogdij bij de moeder ligt gewoon omdat zij het wilde hebben, zoals dat meestal gaat, voogdij terug overdragen aan de vader en hem meteen inlichten.

Oftewel: het zou logisch kunnen zijn, maar ik vrees dat het heel erg niet logisch is. De andere ouder wordt boos als blijkt dat jij de kinderen verkracht hebt? No shit Sherrinford, zo gaat dat nou eenmaal.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be